Kiero väliovi

Jusa

Miten saan kieron väli oven suoristettua?

8

6279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepa

Jos ovi on kiero, niin en tiedä saako sitä oikaistua. Mutta varmista nyt että se ovi joka on kiero. Yleisempää on että karmit on kierot tai muuten vain vinksallaan.

• kikka

Jostain olen lukenut tehokkaan, mutta työlään kikan, joka toimii ainakin täyspuisissa peiliovissa. Sahataan oven sisäänpäin kieron puolen laitaan koloja, joihin kiilataan kolmionmuotoisia puunkappaleita.

• puu seppä

Jos se ovi tosiaan on kiero eikä karmit tai saranat ole sojossa tai muuta vastaavaa,niin vaikeata on. Yleensä pääsee vähemmällä kuin suosiolla etsii toisen oven.

• Jusa

En usko että karmit olisi kierot ku se on vain toisesta yläkulmassa noin sentin rako, muuten se on hyvin.

• puuseppä
        Jusa kirjoitti:

En usko että karmit olisi kierot ku se on vain toisesta yläkulmassa noin sentin rako, muuten se on hyvin.

semmoistakin voi koittaa,että tasoittaa niitä kierouksia eri kohtiin.eli ovea se ei suorista mutta jos kieroudet on pieniä ne voi jakaa niin ettei ne häiritse.Eli sun tapauksessa voi koittaa ottaa alempaa saranaa hiukan ulospäin jolloin yläreuna painuu sisäänpäin.siis jos siinä on lape heittoa.

• Kepa
        Jusa kirjoitti:

Varmista asia vatupassilla, kyllä ne useinmiten on karmit, jotka on vinossa. Kasvaako rako tasaisesti alhaalta ylös?

Katso 2m pitkällä vatupassilla onko karmit suorat ja oikeassa asennossa. Samoin tarkistat oven suoruuden molemmista reunoista. Voit myös ottaa oven irti ja irroittaa siitä kahvat ja helat ja katsoa keikkuuko se lattialla.

• Anonyymi

Irroita väliovi, kastele hyvin kiero kulma, pulttaa suoristuspenkkiin kiinni ja taivuta kulma suoraan. Lämmitä kuivaksi esim. Rakennuslämmittimellä. Kastele uudelleen ja lämmitä taas kuivaksi. Kun alkaa pysymään kuivana suorana, homma valmis :D jos ei pysy, hae uus ovi.

• Anonyymi

Oli jo aika tämäkin kysely nostaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe