Käytä Microsoft Security Essentials ohjelmaa

Kone__

Se on parempi kuin Avast ja siinä ei pidä rekisteröityä minnekkään.

30

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpäs käytä mitään höpöohjelmaa.

      • Kone__

        Perustele miksi tämä ohjelma on huono?


      • Kone__ kirjoitti:

        Perustele miksi tämä ohjelma on huono?

        Hidastaa järjestelmän toimintaa kuten muutkin "turva" ohjelmat.


      • Kone__
        M-Kar kirjoitti:

        Hidastaa järjestelmän toimintaa kuten muutkin "turva" ohjelmat.

        Minä en ole huomannut hidastumista omallani Windows Xp pro läppärillä....


      • Kone__ kirjoitti:

        Minä en ole huomannut hidastumista omallani Windows Xp pro läppärillä....

        Sitten se ohjelma ei tee mitään ja on yhtä hyödyllinen kuin käyttämätön pikakuvake.


      • Kone__
        M-Kar kirjoitti:

        Sitten se ohjelma ei tee mitään ja on yhtä hyödyllinen kuin käyttämätön pikakuvake.

        Kyllä se vain tekee........ luotan siihen.


      • Kone__ kirjoitti:

        Kyllä se vain tekee........ luotan siihen.

        Jos ohjelma tekee jotain, se vie tehoja. Ja tuo vie sitten tehoja turhaan kun humpuukiohjelmat ovat tarpeettomia.


      • ei aivan näin
        M-Kar kirjoitti:

        Hidastaa järjestelmän toimintaa kuten muutkin "turva" ohjelmat.

        "Hidastaa järjestelmän toimintaa kuten muutkin "turva" ohjelmat. "

        Ilman turvaohjelmaa koneeseen tulee viruksia, haittaohjelmia jne. Ja virukset, haittaohjelmat yms. vaarattomimmillaan aiheuttavan sen, että hidastavat järjestelmän toimintaa, mutta pahimmillaan johtavat käyttäjän tietokoneen täydelliseen valtaamiseen.

        Että mitään siinä ei ainakaan häviä, jos koneessa on turvaohjelmia.


      • ei aivan näin kirjoitti:

        "Hidastaa järjestelmän toimintaa kuten muutkin "turva" ohjelmat. "

        Ilman turvaohjelmaa koneeseen tulee viruksia, haittaohjelmia jne. Ja virukset, haittaohjelmat yms. vaarattomimmillaan aiheuttavan sen, että hidastavat järjestelmän toimintaa, mutta pahimmillaan johtavat käyttäjän tietokoneen täydelliseen valtaamiseen.

        Että mitään siinä ei ainakaan häviä, jos koneessa on turvaohjelmia.

        Ei tule. Tässä on 21v käytetty Windowseja ilman humpuukiohjelmia ja ei ole mitään viruksia tullut.


      • ei aivan näin
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tule. Tässä on 21v käytetty Windowseja ilman humpuukiohjelmia ja ei ole mitään viruksia tullut.

        Suojaamatonta konetta ei pidä yhdistää Internettiin. Testeissä on todettu, että suojaamattomaan koneeseen yritetään tunkeutua jopa puolen minuutin välein, siis 2 kertaa minuutissa. Suurin osa näistä yrityksistä epäonnistuu, mutta aivan varmaa on se, että kun tunkeutumisyrityksiä tulee noin usein ja jos konetta ei ole suojattu, niin pieni osa niistä yrityksistä myös onnistuu.

        Eikä tietenkään näitä tunkeutumisia pysty aina havaitsemaan, taitava hakkeroija kun osaa myös peittää/hävittää hakkeroinnin jäljet.


      • ei aivan näin kirjoitti:

        Suojaamatonta konetta ei pidä yhdistää Internettiin. Testeissä on todettu, että suojaamattomaan koneeseen yritetään tunkeutua jopa puolen minuutin välein, siis 2 kertaa minuutissa. Suurin osa näistä yrityksistä epäonnistuu, mutta aivan varmaa on se, että kun tunkeutumisyrityksiä tulee noin usein ja jos konetta ei ole suojattu, niin pieni osa niistä yrityksistä myös onnistuu.

        Eikä tietenkään näitä tunkeutumisia pysty aina havaitsemaan, taitava hakkeroija kun osaa myös peittää/hävittää hakkeroinnin jäljet.

        Kone voi olla päivittämättömänäkin netissä maailman tappiin saastumatta, pelkästään sillä, että palomuuri on päällä
        Tosin tällaisella koneella ei voi nettailla lainkaan.


      • ei aivan näin kirjoitti:

        Suojaamatonta konetta ei pidä yhdistää Internettiin. Testeissä on todettu, että suojaamattomaan koneeseen yritetään tunkeutua jopa puolen minuutin välein, siis 2 kertaa minuutissa. Suurin osa näistä yrityksistä epäonnistuu, mutta aivan varmaa on se, että kun tunkeutumisyrityksiä tulee noin usein ja jos konetta ei ole suojattu, niin pieni osa niistä yrityksistä myös onnistuu.

        Eikä tietenkään näitä tunkeutumisia pysty aina havaitsemaan, taitava hakkeroija kun osaa myös peittää/hävittää hakkeroinnin jäljet.

        Tietokoneilla ei ole olemassakaan mitään suojauksia. Tietoturvaohjelmistot eivät tunnista kuin vajaat 20-30% liikkeellä olevista haittaohjelmista.

        Kaikki tunkeutumisyritykset epäonnistuu kun on palomuuri jolla rajataan liikenne niihin portteihin mitä tarvitsee ja päivityksillä korjataan virheet, että mikään virus tai mato ei niissä toimi.

        Kaikki tietokoneen "suojaukset" on pelkkää mainoshumpuukia. Tässä olen nyt itse firmaa perustamassa ja joutuu vähän miettimään, että onko taloudellisesti kannattavaa kusettaa kuten muutkin näitä pölvästejä jotka uskoo mainoshumpuukia vai pitäisikö perustulot saada jotenkin muulla tavalla.


      • ei aivan näin
        M-Kar kirjoitti:

        Tietokoneilla ei ole olemassakaan mitään suojauksia. Tietoturvaohjelmistot eivät tunnista kuin vajaat 20-30% liikkeellä olevista haittaohjelmista.

        Kaikki tunkeutumisyritykset epäonnistuu kun on palomuuri jolla rajataan liikenne niihin portteihin mitä tarvitsee ja päivityksillä korjataan virheet, että mikään virus tai mato ei niissä toimi.

        Kaikki tietokoneen "suojaukset" on pelkkää mainoshumpuukia. Tässä olen nyt itse firmaa perustamassa ja joutuu vähän miettimään, että onko taloudellisesti kannattavaa kusettaa kuten muutkin näitä pölvästejä jotka uskoo mainoshumpuukia vai pitäisikö perustulot saada jotenkin muulla tavalla.

        "Tietoturvaohjelmistot eivät tunnista kuin vajaat 20-30% liikkeellä olevista haittaohjelmista."

        Entäs sitten? Parempi sekin kun ei mitään. Veikkaanpa, että noihin 20-30 prosenttiin kuuluvat juuri ne kaikkein vaarallisimmat ja haitallisimmat haittaohjelmat.

        Ja kuten itse jo aikaisemmin totesin, niin tietokonevirusten ja haittaohjelmien vaikutus on vaarattomimmillaan vain koneen tehojen kulutus. Onko sellaiset kovinkaan suuria tietoturvauhkia? Siis samahan tuo on laittaa koneeseen tietoturvaohjelmisto, vaikka se tehoja kuluttaakin, kun ilman sitä tulee satavarmasti haittaohjelmia koneeseen ja haittaohjelmat vaarattomimmillaan kuluttavat koneen tehoja. Eli eroa ei löydy.

        Mutta ilman tietoturvaohjelmaa koneeseen voi tulla haittaohjelmia, joilla on paljon pahemmat vaikutukset, kuin pelkkä koneen tehojen kulutus.


      • ei aivan näin kirjoitti:

        "Tietoturvaohjelmistot eivät tunnista kuin vajaat 20-30% liikkeellä olevista haittaohjelmista."

        Entäs sitten? Parempi sekin kun ei mitään. Veikkaanpa, että noihin 20-30 prosenttiin kuuluvat juuri ne kaikkein vaarallisimmat ja haitallisimmat haittaohjelmat.

        Ja kuten itse jo aikaisemmin totesin, niin tietokonevirusten ja haittaohjelmien vaikutus on vaarattomimmillaan vain koneen tehojen kulutus. Onko sellaiset kovinkaan suuria tietoturvauhkia? Siis samahan tuo on laittaa koneeseen tietoturvaohjelmisto, vaikka se tehoja kuluttaakin, kun ilman sitä tulee satavarmasti haittaohjelmia koneeseen ja haittaohjelmat vaarattomimmillaan kuluttavat koneen tehoja. Eli eroa ei löydy.

        Mutta ilman tietoturvaohjelmaa koneeseen voi tulla haittaohjelmia, joilla on paljon pahemmat vaikutukset, kuin pelkkä koneen tehojen kulutus.

        Olen ollut 20v ilman turvaohjelmia, mitään haittaohjelmia ei ole ollut ikinä.

        Kaikki ne joilla olen nähnyt haittaohjelmia, ovat käyttäneet tietoturvaohjelmistoa. Ne ei siis toimi. Päivittäminen toimii.


      • werwrewrew
        M-Kar kirjoitti:

        Olen ollut 20v ilman turvaohjelmia, mitään haittaohjelmia ei ole ollut ikinä.

        Kaikki ne joilla olen nähnyt haittaohjelmia, ovat käyttäneet tietoturvaohjelmistoa. Ne ei siis toimi. Päivittäminen toimii.

        Sinä et vain tiedä sitä, että koneesi on saastunut. Harmin paikka, en menis pankkiin enkä muuallekaan tollasella koneella.


      • Pentti Okkonen
        werwrewrew kirjoitti:

        Sinä et vain tiedä sitä, että koneesi on saastunut. Harmin paikka, en menis pankkiin enkä muuallekaan tollasella koneella.

        Konetta voi käyttää netissä täysin turvallisesti ilman, että kone saastuu vaikkei virustorjunta ohjelmistoa olekaan asennettu. Eiköhän jokainen vähänkään enemmän tietsikoiden kanssa tekemisissä oleva tuon jo tiedä. Kysymys on vain ja ainoastaan siitä mitä siellä netissä touhutaan ja miten.

        Nettikäyttäyminen tuntuu olevan käsitykseni mukaan sangen tuntematon käsite. Vastuu oman tietokoneen kunnossapidosta ja kunnossapysymisestä halutaan ikäänkuin vierittää toiselle osapuolelle, tässä tapauksessa tietoturvaohjelmia markkinoille tuoville yrityksille.

        Vierailen monilla foorumeilla säännöllisesti. Joukossa paljon nimenomaan tieturvaa ja tietoturvaohjelmistoja käsitteleviä saitteja. Sangen yleinen trendi on ulvominen foorumilla siitä kuin se, tämä ja tuo tietoturvaohjelmisto on paska, kas kun tietokone on nyttemmin saastunut, eikä ohjelmisto torjunutkaan pöpöä. Toinen ylen hauska kommentoititapa sivumennen sanoen on ne, joissa todetaan jokin ohjelmisto paskaksi "kun se ei löydä koneelta mitään". Se siitä.

        Ehdotan seuraavaa menettylyä: Mennään peilin eteen ja kysytään itseltä, "miten minä itse voin edistää tietoturvaa omalla toiminnallani?"

        Hyvää alkavaa kevättä kaikille!


      • --
        M-Kar kirjoitti:

        Olen ollut 20v ilman turvaohjelmia, mitään haittaohjelmia ei ole ollut ikinä.

        Kaikki ne joilla olen nähnyt haittaohjelmia, ovat käyttäneet tietoturvaohjelmistoa. Ne ei siis toimi. Päivittäminen toimii.

        No sitten ku sulla tulee se virus, nii älä sitte valita et miksei oo turvaa...


      • heja sverige
        werwrewrew kirjoitti:

        Sinä et vain tiedä sitä, että koneesi on saastunut. Harmin paikka, en menis pankkiin enkä muuallekaan tollasella koneella.

        Lapskulta kun niillä on kertakäyttötunnukset, että näin...


        Sinä et vain tiedä sitä, että koneesi on saastunut. Harmin paikka, en menis pankkiin enkä muuallekaan tollasella koneella.


    • Molempi parempi, molemmat hyviä siinä mihin on tehtykkin.
      Mitkään virustorjunnat eivät tietenkään ole kuin vain apuna, yksistään niillä ei voi suojautua yhtään miltään.
      Tässä M-Kar on oikeassa, virukset eivät tartu itsekseen ja virustorjunnat ovat siinä mielessä humpuukiohjelmia että ilmankin pärjää, mutta minä olen sitä mieltä että niilläkin on oma osuutensa tietoturvan kokonaisuudessa. Itsellä on MSE asennettuna.

      • Kone__

        Niin no jos koneella ei käy ollenkaan nettisivuilla niin silloin virustorjuntaohjelmaa ei periaatteessa tarvita.... Minulle ei kylläkään tulisi mieleen että olisin ilman virustorjuntaa netissä koneella. ( Paitsi Linux)


      • Kone__ kirjoitti:

        Niin no jos koneella ei käy ollenkaan nettisivuilla niin silloin virustorjuntaohjelmaa ei periaatteessa tarvita.... Minulle ei kylläkään tulisi mieleen että olisin ilman virustorjuntaa netissä koneella. ( Paitsi Linux)

        Varmaan jokainen virustorjunta pitää lokia löytämistään haitakkeista joita on onnistunut torjumaan. Ainakin avast ja MSE tekevät näin. Jos tuo loki pysyy puhtaana niin virustorjunta on ollut "turhaan" päällä, eli se ei ole estänyt tai poistanut yhtään mitään. Minulla tuo loki on tahattomien haittaohjelmien osalta paria poikkeusta lukuunottamatta pysynyt tyhjänä.

        Alkutilanne, vanha loki tyhjennettynä:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=7263909.png

        Haetaan haittaohjelma, tässä tapauksessa testivirus jolla voi testata toimiiko örkintorjunta:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=7263910.png

        Ja tämä jää sitten lokiin niin pitkäksi aikaa kunnes järjestelmänvalvoja tyhjentää sen:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=7263911.png

        Eli jos virustorjuntaohjelman loki on aina täynnä tavaraa eikä itse tiedä ladanneensa mitään haitallista, niin silloin ei virustorjunnasta tietenkään kannata luopua.
        Jos taas virustorjunnan loki on aina tyhjä niin silloin virustorjunta on vain "varmuuden vuoksi" ja siitä voi vaikka luopua jos on tarvis.


      • 12
        Kone__ kirjoitti:

        Niin no jos koneella ei käy ollenkaan nettisivuilla niin silloin virustorjuntaohjelmaa ei periaatteessa tarvita.... Minulle ei kylläkään tulisi mieleen että olisin ilman virustorjuntaa netissä koneella. ( Paitsi Linux)

        Nettisivuilta ei haitakkeet hyppele, kunhan et käytä päivittämättömiä ohjelmia. Toki saattaa olla mahdollisuus, että löytyy hyväksi käytetty aukko ja sillä hyväksikäyttömenetelmä ennen ohjelman päivitystä. Mutta mahdollisuus sinun osua siihen on minimaalinen. Tässä tapauksessa virustutka saattaa auttaa, 100 %:sta se ei suinkaan ole.
        MS:n EMET-suojaan kannattaa tutustua. Se voi auttaa estämällä haittoja muuttamasta ohjelman koodia, vaikka aukkoa käyttämällä haittakoodi pääsisikin koneelle. http://SCREEN.casi.im/0VCiJko
        Kaikki nettiyhteyttä käyttävät ohjelmat vaan tuohon listaan. Ei kuluta tehoja ollenkaan.


      • 12 kirjoitti:

        Nettisivuilta ei haitakkeet hyppele, kunhan et käytä päivittämättömiä ohjelmia. Toki saattaa olla mahdollisuus, että löytyy hyväksi käytetty aukko ja sillä hyväksikäyttömenetelmä ennen ohjelman päivitystä. Mutta mahdollisuus sinun osua siihen on minimaalinen. Tässä tapauksessa virustutka saattaa auttaa, 100 %:sta se ei suinkaan ole.
        MS:n EMET-suojaan kannattaa tutustua. Se voi auttaa estämällä haittoja muuttamasta ohjelman koodia, vaikka aukkoa käyttämällä haittakoodi pääsisikin koneelle. http://SCREEN.casi.im/0VCiJko
        Kaikki nettiyhteyttä käyttävät ohjelmat vaan tuohon listaan. Ei kuluta tehoja ollenkaan.

        Minulla vähän erilaiset säädöt:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=7266134.png
        Eli olen laittanut vain IE:n koska tämä toimii workaroundina tälle:
        Tuolla on maininta Emetistäkin

        http://blogs.technet.com/b/srd/archive/2010/12/22/new-internet-explorer-vulnerability-affecting-all-versions-of-ie.aspx

        Tässä haavoittuvuus johon Emet auttaa
        https://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2010/haavoittuvuus-2010-192.html

        Ihan hyvä neuvo jos vain Emet toimii hyvin kaikilla ohjelmilla jotka käyttävät nettiä, mutta muille tiedoksi että Emet saattaa rikkoa joidenkin ohjelmien toimivuuden, ei lopullisesti, ohjelma toimii taas kun sen jättää Emetin ulkopuolelle ja muuten tuo Emet on vähän "nörtti" työkalu mutta mikä ettei, onhan se minullakin.


      • 12
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Minulla vähän erilaiset säädöt:
        http://www.aijaa.com/v.php?i=7266134.png
        Eli olen laittanut vain IE:n koska tämä toimii workaroundina tälle:
        Tuolla on maininta Emetistäkin

        http://blogs.technet.com/b/srd/archive/2010/12/22/new-internet-explorer-vulnerability-affecting-all-versions-of-ie.aspx

        Tässä haavoittuvuus johon Emet auttaa
        https://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2010/haavoittuvuus-2010-192.html

        Ihan hyvä neuvo jos vain Emet toimii hyvin kaikilla ohjelmilla jotka käyttävät nettiä, mutta muille tiedoksi että Emet saattaa rikkoa joidenkin ohjelmien toimivuuden, ei lopullisesti, ohjelma toimii taas kun sen jättää Emetin ulkopuolelle ja muuten tuo Emet on vähän "nörtti" työkalu mutta mikä ettei, onhan se minullakin.

        EMET kyllä kannattaa panna päälle myös esim. PDF-ohjelmaan, soittimiin, torrent-ohjelmaan, kaikkiin selaimiin ja vastaaviin. Niistä välillä löytyy haavoittuvuuksia (esimerkkinä Adoben ohjelmat).
        Kokeilemalla selviää toimiiko joku ohjelma EMETin kanssa. Kaikki kokeilemani yleisessä käytössä olevat ohjelmat ovat minulla toimineet. http://SCREEN.casi.im/3reOOmY


      • 12 kirjoitti:

        EMET kyllä kannattaa panna päälle myös esim. PDF-ohjelmaan, soittimiin, torrent-ohjelmaan, kaikkiin selaimiin ja vastaaviin. Niistä välillä löytyy haavoittuvuuksia (esimerkkinä Adoben ohjelmat).
        Kokeilemalla selviää toimiiko joku ohjelma EMETin kanssa. Kaikki kokeilemani yleisessä käytössä olevat ohjelmat ovat minulla toimineet. http://SCREEN.casi.im/3reOOmY

        Lisäsin eilen Seamonkeyn ja javan mutta hyvä tietää jatkossa että toimii näin hyvin.
        Taidan minäkin lisätä noita muitakin, heh, minullakin Sumatra.

        Kiitoksia.


    • ====

      enkä tule käyttämään turhana härpäkkeenä ja riesana.
      Toisessa koneessa on Ubuntu ja toisessa Mint, eikä hidasta mikään.

    • Olen käyttänyt reilun puolivuotta. Hyvin toimii, on poistanut muutaman viruksen. Ei hidasta konetta
      huomattavasti kuin silloin kun suorittaa tarkistuksia. Palomuurina Windowsin oma.

      Oli ennen Norton. Lokitietojen mukaan oli torjunut uhkia ja estänyt tunkeutumisyrityksiä, vaikka
      kone oli irti seinästä, koska nettiyhteys oli operaattorin päästä laitevian vuoksi melkein viikon poikki.
      Näin hyvin toimii maksullinen maailman suurin.

    • Say No to Bill!
    • JuakimaJ

      Ollaanpa aikuisia hetken aikaa. MSE on tarkoitettu perus perus käyttäjille. Eikähän sitä voi edes verrata Avastiin. Sen verran erilaisista tuotteista on kysymys.

    • Long Live Long

      Toimii, tosin en surfaa pokesivuilla kuten sinä, perhaps...

      On kyllä kokeiltu YP, PH, VL, RR, yms...


      Ollaanpa aikuisia hetken aikaa. MSE on tarkoitettu perus perus käyttäjille. Eikähän sitä voi edes verrata Avastiin. Sen verran erilaisista tuotteista on kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe