belarus 826 vm-89

entinen m-f

moi,ostin mikkelistä tuommoisen molemmilla nostolaitteilla,kiinnostais käyttökokemuksia,ja onko ns tyyppivikoja,minulla pääasiassa lumikoneena,ja puuhommissa.

9

3725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä hintalaatu suhd

Tyyppivikoja on enemmän näiden traktorien omistajissa, koneita ei huolleta. Kun ostaa traktorin, kannattaa huoltaa se perusteellisesti, ei ole mikään harvinainen yllätys, että esim. moottorin venttiilit on säädetty 25 vuotta sitten, jne. Belaruksessa kannattaa kiristellä KAIKKI pultit ja liittimet huolellisesti, nostolaitteet ryskyttää rungon pulttejakin löysälle. Joskus ostin halvan belkun, joka vuosi öljyä vähän joka puolelta, sitä oli mennyt jarrulevyihinkin, huolellinen kiristely ja loppui vuodot, hydrauliikkapumpun sisälläkin oli löystynyt joitakin pultteja. Myyjä luuli myyneensä paskan traktorin, ei vain ollut osannut huoltaa sitä, olen sillä ajanut jo 15 vuotta ilman isompia murheita ja luulen että kestää vielä kymmeniä vuosia juurikin puu- ja lumikoneena, se on kevyttä ajoa tuollaiselle työkoneelle.

• Sputnikin kuljettaja

Kaveri on melkein koko ikänsä ajanut pikkupelarguunioita. Ei moiti eikä källää, mutta hyvin pelaavat ja toimivat. Tekee rempat itse pajassaan, jos tarvitaan. Ja korjailee siinä naapurienkin vehkeet samalla. Asennevamma on suurin syy, miksi pilatesta mollataan. Eräs toinen kaveri osti, kun halvalla sai vähäajetun. Muka pumppuvikainen, mutta vikaa ei ollutkaan, vaan ed. käyttäjän noloudesta oli vain kyse. Sanoi, että kyllä tässä saa avainpakki mukanakin olla mutta toimii pikkutöissä ja metsässä hyvin. Ja tuumas lopuksi, "ja täs vehkees on huipputeknologiaa kun on venälääsen raketinkin osia".

• VALMETTIMIES

JOS OSTIT SEMMOSEN MYY HETI POIS MEILLÄ OLI 826 BELARUS JA KOKO AJAN RIKKI ONNEKS ON KAKS VALMETTIA 500 JA 705

• Valtramies, mutta...

..ei pahaa sanaa Belaruksesta, kun ei oteta lukuun niitä ilmajäähdytteisiä räpättejä (LTZ). Olen nuoruudessani ajanut sen verran MTZ Belaruksella, että harva täällä Belarusta haukkuva on edes ajanutkaan. Belarus jos on rikki, niin se täytyy rikkoa, vaikka rikkoontuuhan ne ihmisen tekemät koneet joskus muutenkin.

Eihän se Belarus mikään suosikkikone ollut nuorison keskuudessa ja minuakin epäiltiin ihan kommunistiksi, kun ajoin Belkulla. Vaan ei minulla mitään sympatiaa sinne suuntaan ollut, ainoo mitä oli, niin taskulaskin näytti halvimmat hevosvoimat tuottaa halpaa viljaa. Eikä se kenttäsirkkeli tiedä, että millä sitä pyöritetään, onko Belarus vaiko Jontikka, mutta kenttäsirkkelin omistaja tietää, onko leivän päällä metvustia vaiko ei. Viljaa myydessä ei ole vielä kukaan kysynyt, että millä traktorilla olet nämä jyvät kuivurille ajanut ja muutenkin maailmaan saattanut.

• VALMETTIMIES
        Valtramies, mutta... kirjoitti:

..ei pahaa sanaa Belaruksesta, kun ei oteta lukuun niitä ilmajäähdytteisiä räpättejä (LTZ). Olen nuoruudessani ajanut sen verran MTZ Belaruksella, että harva täällä Belarusta haukkuva on edes ajanutkaan. Belarus jos on rikki, niin se täytyy rikkoa, vaikka rikkoontuuhan ne ihmisen tekemät koneet joskus muutenkin.

Eihän se Belarus mikään suosikkikone ollut nuorison keskuudessa ja minuakin epäiltiin ihan kommunistiksi, kun ajoin Belkulla. Vaan ei minulla mitään sympatiaa sinne suuntaan ollut, ainoo mitä oli, niin taskulaskin näytti halvimmat hevosvoimat tuottaa halpaa viljaa. Eikä se kenttäsirkkeli tiedä, että millä sitä pyöritetään, onko Belarus vaiko Jontikka, mutta kenttäsirkkelin omistaja tietää, onko leivän päällä metvustia vaiko ei. Viljaa myydessä ei ole vielä kukaan kysynyt, että millä traktorilla olet nämä jyvät kuivurille ajanut ja muutenkin maailmaan saattanut.

ONHAN NIISSÄ VAIHDE VIKOJA KOKO AJAN.

• Valtramies, mutta...
        VALMETTIMIES kirjoitti:

ONHAN NIISSÄ VAIHDE VIKOJA KOKO AJAN.

...missä Belaruksessa on muka vaihdevikoja? Siinä ilmajäädytteisessä (LTZ) räpätissä voi ollakin, mistä tuossa jo varoitin, mutta eipä näissä Minskissä tehdyissä isommissa MTZ Belaruksissa. Onhan ne jäykät Belaruksen vaihteet käyttää, että oudommalla on hau'ikset mustelmilla, mutta vaihteet toimii.
        Jä käyntiin lähtee pakkasella hyvin ja kovastakin pakkasesta, meinaan on tehty kovempiin pakkasiin, mitä Suomessa yleensä talvella on. Ei ole tainnut nyt VALMETTIMIES aja metriäkään Belaruksella!

• konservatiivi1

Jos belarus ei meinaa kovalla pakkasella käynnistyä, niin kokeilkaapa tätä, huudatte pakoputkeen että Rokan Antti tulee..... Johan rupee kone rykimään. No, tämä oli vitsi, mutta taitaa belarus-merkki olla ainut käyntiinlähtijä ilman piuhoja. Länsimerkit eivät ole koviin pakkasiin tehtyjä.

• VALMETTIMIES

MEILLÄ EI TAHTONU LÄHTEE PLUSSALLAKAN.

• Valtramies, mutta...

..nyt kyllä VALMETTIMIES puhuu ihan potaskaa, sillä Belarus jos mikä lähtee käyntiin pakkasella. Ja jos sattuu olemaan vielä penikalla (apumoottorilla) varustettu startti, niin ei tarvii olla edes akkujen kunnossa, kun lähtee käyntiin.
        Olin aikoinaan siellä valmistusmaassa käymässä useammankin kerran ja satuin pitämään kortteeria eräässä maalaistalossa, jonka naapuri lähti joka jumalan aamu kolhoosille töihin kukonlaulun aikaan, se kukko meinaan herätti aina aamusella minutkin ja justiinsa kun sain uudelleen unenpäästä kiinni, niin se kolhoosilainen päräytti sen Belaruksen penikan käyntiin narustartilla ja tietty se penikan pakoputki oli siihen mun ikkunaan päin suoraan, että varmasti heräsin siihen uudelleen ja sitten se Belkku lähti röpeltämään käyntiin siinä pihalla. Herranjestas mikä meteli se oli joka jumalan aamu. Seuraavalle reissulle tajusin ottaa Bilsonin korvatulppia mukaan, että sai vähän paremmin nukutuksi. Vaan joka mulle alkaa väittää, ettei Belarus lähde käyntiin pakkasella, niin täyttä potaskaa puhuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe