laiton häätö

ernesti 83

eli mut on häädetty kämpästäni lievästi sanottuna oudoista syistä elikkäs kirjoitin tälläisen tekstinpätkän toho pari rivii alaspäi ,tonne naapurit osastolle ni sain sellasia vastauksia että kannattas riitauttaa asia

ELIKKÄS oisin kiitollinen jos joku fiksu kuka näistä tietää ni kertois mitä voin tehä asialle, et poliisillekko soittaa vai lakimiehelle? entä jos häviän jutun niin tuleeko mulle sit hirveet laskut tai jotai no mut kuiteki.

Ja se asia menee näin "copy paste naapurit palstalta" >>> Elikkäs muutin osake kerrostaloon jossa asuu paljon mummoja elokuussa ja marraskuun lopulla sain varoituksen siitä että oon valvonu myöhään ja et jotai melua siitä sitte lähteny

ja sen jälkeen pistin päivärytmin ihan uusiksi että kävin ennen klo 22 nukkumaan ja olin muuteki nii hissukseen ku vaan voi olla,ostin kalliit kuulokkeet millä sit katoin tv:tä ja kuuntelin musaa ja jopa keittiön kaappien kanssa tein niin että että jätin ne raolleen ettei niitä tarvis lonksauttaa kiinni jne

ja sitte nyt viime ma vuokranantjaa soitti ja sano et kuulemma asunnostani kuulunut "koputusta" mikä ei pidä paikkaansa ku ite on mitään täällä koputtele enkä oo kuullu et mistään muualtakaan kuuluis ja et koputus alkanut syyskuussa jolloin vuokrasopimukseni alkoi mutta muutin jo elokuun alussa kun sain luvan, eli siis mummot ym luuli että muutin syyskuussa ja sanonu et syyskuussa alkanu "koputus"

no se pointti et onks mul mitää mahollisuuksia saada viel asuu tässä ? ku oon saanu vaan yhen varotuksen ku eiks niit pitäs saada useempi ja vuokrat oon aina maksanu ja talon sääntöjä muuteki noudattanu

nii ja sillo ku sain sen varotuksen ni synä oli huonekalujen siirtely tjn ja et valvoin myöhään ja sen jälkeen se syy muuttukin sut koputteluksi et aika jännä juttu vaan,

ja ainii vuokranantaa sanoi puhelimessa et kaiki muutki tähä mennessä asunu täs tosi vähä aikaa et vähä yritti sanoa et kaikki muutki saanu kenkää syystä tai ilman syytä,ja mä olen kahdeksas vuokralainen

ja tässä linkki naapurit palstan keskusteluun

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9570403/thread

6

2932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierot mummot

Talossa asuvilla mulkuilla on tapana savustaa aina silloinen vuokralainen ulos! Tätä vuokraisäntäsi tarkoitti. Huonot ovat perustelut, laiton häätö, jos noin hepposin perustein. Ota yhteys oman paikkakuntasi oikeusapu toimistoon. Sieltä saat edullisesti, jopa ilmaiseksi neuvontaa.

• ernesti 83

maksaako paljonkin tälläinen oikeusapu? ja pitääkö siinä sitte mennä käräjille et häädön saa peruttua?

• nyt ihan
        ernesti 83 kirjoitti:

maksaako paljonkin tälläinen oikeusapu? ja pitääkö siinä sitte mennä käräjille et häädön saa peruttua?

tullut selväksi tuo häätösi. Oletko saanut häätöpäätöksen käräjäoikeudesta, vai onko kyseessä vuokrasopimuksen irtisanominen ja sen riitauttaminen? Ei vuokranantaja pysty vuokralaista häätämään ilman käräjäoikeuden päätöstä.

• ernbesti 83
        nyt ihan kirjoitti:

tullut selväksi tuo häätösi. Oletko saanut häätöpäätöksen käräjäoikeudesta, vai onko kyseessä vuokrasopimuksen irtisanominen ja sen riitauttaminen? Ei vuokranantaja pysty vuokralaista häätämään ilman käräjäoikeuden päätöstä.

sain irtisanomislapun vuokranantajalta kirjeenä ja irtisanomisaika vuoranantajan puolelta 3kk iteltä 1kk,ja tää on osaketalo et jos vuokranantaja ei irtisanois ni sillo se osake ois siirtyny jollekki tai jotai ja lopputulos olis ollu sama

eli riitauttaminen täs ois kyseessä

ja kiitos vastauksesta .

• pulliainen
        ernbesti 83 kirjoitti:

sain irtisanomislapun vuokranantajalta kirjeenä ja irtisanomisaika vuoranantajan puolelta 3kk iteltä 1kk,ja tää on osaketalo et jos vuokranantaja ei irtisanois ni sillo se osake ois siirtyny jollekki tai jotai ja lopputulos olis ollu sama

eli riitauttaminen täs ois kyseessä

ja kiitos vastauksesta .

Vuokrasopimuksesi on irtisanottu, se on ihan eri asia kuin häätö.

Tuossa ei minusta ole mitään riitelemisen paikkaa. Kuka riitelisi kenen kanssa? Vuokraisäntäsi voi koska tahansa ilman syytä irtisanoa sopimuksen 3kk irtisanomisajalla, eikö? Hän toimii siis ihan asiallisesti.

Harmi kyllä. Ja aikamoinen vaiva vuokraisännällesikin.

• nyt ihan
        pulliainen kirjoitti:

Vuokrasopimuksesi on irtisanottu, se on ihan eri asia kuin häätö.

Tuossa ei minusta ole mitään riitelemisen paikkaa. Kuka riitelisi kenen kanssa? Vuokraisäntäsi voi koska tahansa ilman syytä irtisanoa sopimuksen 3kk irtisanomisajalla, eikö? Hän toimii siis ihan asiallisesti.

Harmi kyllä. Ja aikamoinen vaiva vuokraisännällesikin.

mennyt putkeen vastauksesi.

"Vuokraisäntäsi voi koska tahansa ilman syytä irtisanoa sopimuksen 3kk irtisanomisajalla, eikö?"
        - Jos irtisanomisen perusteena on pyrkimys saada vuokra kohtuuttomalle tasolle, tai jos irtisanomista on pidettävä vuokralaisen kannalta muutoin kohtuuttomana eikä irtisanomiselle ole hyväksyttävää syytä, vuokralainen voi vaatia tuomioistuimelta irtisanomisen julistamista tehottomaksi. Jos irtisanomiselle ei ole hyväksyttävää syytä, vuokralainen voi vaatia sopimuksen päättymisen johdosta vahingonkorvausta mm. muuttokustannuksista ja uuden asunnon hankintakustannuksista. Lisäksi vuokralaisella on oikeus saada korvauksena enintään kolmen kuukauden vuokraa vastaava määrä huoneiston vaihtamisen aiheuttamasta haitasta.
        Tuolla selkokielellä:
        http://www.asukasliitto.fi/oikeus.html

Ernesti83:lle
        Ota yhteys paikkakuntasi oikeusaputoimistoon ja tarkista mahdollisuutesi saada oikeusapua joko ilmaiseksi tai alennettuun hintaan. Lakimiehen olisi syytä tarkistaa tuo irtisanomisilmoitus.
        http://www.oikeus.fi/9361.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      114
      2758
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1351
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      103
      1207
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1007
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      997
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      968
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      865
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      688
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      683
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      632
    Aihe