mitä tarkoittaa syytteen hylkääminen

noin käytännössä

Mitä tarkoittaa syyttämättä jättämispäätös? Jos tuntematon ihminen loukkaa koskemattomuutta kiskomalla hiuksista ja kaatamalla maahan sekä myöntää teon poliisille, miten voi olla mahdollista ettei tälläisestä tule mitään rangaistusta. Perusteena oli väkivallan vähäisyys. Vaikka kielteinen päätös tuli tuli päätöksen mukana kuitenkin lomake missä pitää perustella vahingonkorvausvaatimusta. Nyt en sitten edes tiedä kannattaako tuota lappua täyttää. Vaikka kyseessä oli "vähäinen" väkivalta pelästyin tuota tapahtumaa ja olin ahdistunut pitkään sen jälkeen. Koska tämä tapahtui kotini lähellä jouduin myös muuttamaan koska en uskaltanut enää kulkea pihalla.

2

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat vainoajan

      Syyttämättäjättämien tarkoittaa sitä, että tekijää ei tulla syyttämään koskaan eli kukaan ei tule esittämään hänelle edes sakko rangaistusta. Yleensä tällaiseen päädytään, jos näyttö rikoksesta puuttuu. Esim. kukaan ei nähnyt rikosta tai poliisi ei viitsi edes jututtaa todistajia. Väkivallan teon seurauksena tulee syntyä vamma tai jälki ja Suomessa on edelleen poliisi piirejä, joista ei löydy edes (kännykkä) kameraa vammojen kuvaamiseksi. Jos et siis käynyt vammoista valo kuvattavana terveyskeskuksessa (röntgen kuva vammasta ei riitä) näyttöä rikoksesta ei löydy ja poliisi tekee syyttämättä jättämispäätöksen.

      Minun ex- tekee tuollaista jatkuvasti, mutta välissä hän tekee rikosilmoituksia minusta ja kuvittelee nyt poliisin käskenee häntä vahtimaan mitä minä teen iltaisin ja kenen kanssa liikun kotipihallani. Ex- miehen pitäisi asua yli 100 km päässä, mutta olipa tuo tänäkin iltana pihallani vaanimassa tilaisuutta pelotella minua.

      • Ihmiskunta Sinde

        tajunnallisesti tule koskaan luoda.

        1. Uskovaisten tajuttomuutta eli suunliikeratoihin perustuvaa skitsofreniaa
        2. Yhteiskunnattomuutta murhaamisella
        3. Välinpitämättömyyttä ja heitteillejättöjä huoltajuudella pidetyllä vankeudella.

        Linnunpönttöni on tosi ovelasti jaettu kahti kehosta. Se on vain sukupuoli, jolle uskovaiset ovat keksineet korvaavuuden. Siksi on prostituutio ja väkivalta.

        Hei soita poliisille! Tittelintuure tutkii Los Angelesia joukko- ja ryhmäraiskauksilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3250
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2658
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1456
    Aihe