Sammakkoja papin suusta!

Silmät hyppäs!

"Meri-Anna tarkoittaa sitä, että eroakirkosta palvelun kautta pystytään erottamaan muitakin kuin itsensä eli voi keksiä henkilöllisyyksiä, jotta lukuja saataisiin suureksi. Tai sama ihminen voi erota monta kertaa, erottaa lemmikkejään jne. samasta syystä. Tätä tapahtuu. Nämä kaikki tiedot tarkistetaan siksi, jotta vain todelliset ev.lut. kirkkoon ovat eronneet kerran ja siitä saadaan todellinen luku."

pappi Sonja

Koska tälläiset pötypuheet loppujen pappien suusta? Eroakirkosta.fi:n eroamispalvelu on sellainen, että ilman sosiaaliturvatunnusta et pääse ensinmäistä sivua pitemmälle eroamisessa.
Suoraan sanoen enemmän kuin hämmästyttää tuon tason kirjoitukset.

30

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on faktatietoa asiasta. Keksittyjä sotuja on käytetty ja useampaan kertaan erottu itse sekä erotettu muita itsensä lisäksi. Kun intoa on, keinot keksitään. Tämä on täysin varma tieto.

pappi Sonja

• Silmät hyppäs!

etä ne ei näy missään. Niin Harva pystyy "väärentämään" sosiaaliturvatunnuksen.

Aivan turhaa paisuttelet asiaa.

• Kössönöm

• Faktat pöytään!

Varmaan kykenet esittämään jonkin lähteen, jossa kerrotaan lemmikkieläimen erottamisesta kirkon jäsenyydestä?

• Taidat nyt sekoittaa eroilmoituksen jättämisen ja eroamisen keskenään.

Jos oikeista eroamisista puhutaan, niin kannattaa huomata, että itsensä erottaminen useampaan kertaan vaatii sen, että joka välissä liittyy takaisin. Toisen erottaminen taas ei onnistu, jos se toinen ei suostu hyväksymään eroaan.

Jos taas puhutaan turhien ilmoitusten jättämisestä, niin niitä varmasti jokin murto-osa on. Ehkä tässä viimeaikaisessa tohinassa niitä on ilmaantunut jopa saman verran kuin mitä porukkaa on eronnut ilman nettisivun apua.

Lemmikkien erottaminen on kyllä hauska vitsi. :-)

• beenthere

Kuinka kirkko voi olla noin närkästynyt Eroakirkosta.fi palvelusta, että alkaa räksyttämään jostakin murto-osan leikillisistä eroilmoituksista. Totuus kuitenkin on paljon karumpi valtaosa kirkon jäsenistä on liitetty jäseniksi ilman lupaa ja asianomistajan suostumusta. Tätä kestämätöntä tapaa jatketaan kokoajan ja kirkko puolustaa kynsin hampain tätä epäoikeudenmukaisuutta kestämättömin perusteluin.
        Eikö kirkkoa ja kirkon edustajia, kuten sinua, yhtään hävetä? Minä en ainakaan pystyisi moiseen vääryyteen. Minua omatunto soimaisi armotta. Kuinka ei sinun omatuntosi sano mitään?

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Kuinka kirkko voi olla noin närkästynyt Eroakirkosta.fi palvelusta, että alkaa räksyttämään jostakin murto-osan leikillisistä eroilmoituksista. Totuus kuitenkin on paljon karumpi valtaosa kirkon jäsenistä on liitetty jäseniksi ilman lupaa ja asianomistajan suostumusta. Tätä kestämätöntä tapaa jatketaan kokoajan ja kirkko puolustaa kynsin hampain tätä epäoikeudenmukaisuutta kestämättömin perusteluin.
        Eikö kirkkoa ja kirkon edustajia, kuten sinua, yhtään hävetä? Minä en ainakaan pystyisi moiseen vääryyteen. Minua omatunto soimaisi armotta. Kuinka ei sinun omatuntosi sano mitään?

Haetaan virheitä eroamispalvelusta, vaikka kirkolla on itsellään liittymispalvelu. Kuten tuosta oikealta voi nähdä.

Olen muutamaan otteeseen ihmetellyt sitä, että miksi julkisuudessa ei puhuta lasten liittämisistä samalla, kun puhutaan eroamisista. Ei siitä missään haastatteluissa tai televisio-ohjelmissa puhuta. Aivan kuin olisi ihan ookoo liittä lapsia kirkkoon ja sitten närkästytään siitä, että erotaan.

• Nasse.

ja sinä levität valhetta eteenpäin, uskoen sen olevan totuus.

Tuossa aika hyvin tiivistyys koko taikauskonne ja lahkonne toimintatavat ja moraali.

Parasta kuitenkin on että sisimmässäsi tiedät tuon valheeksi, muutoin olisit laittanut "faktasi" esiin :)

• beenthere kirjoitti:

Te itse nostitte tämän asian esille toisessa ketjussa ja minä vastasin siihen. En ole missään sanonut, että kyse olisi valtavista määristä. Ne eroamisluvut, joita innolla seuraatte, tarkentuvat, kun eroajien tiedot tarkistetaan väestörekisteristä. Ei sen kummempaa.

Minua ei hävetä, koska en koe kirkkoon kuulumisen kasteen kautta aiheuttavan ihmiselle mitään pahaa. Se on minun näkemykseni. Omaa elämääni kaste on vain siunannut eli suojellut. Ja kastettu voi tosiaan erota kirkosta rippikouluiässä.

pappi Sonja

• Mikseipä kysytä eroakirkosta.fi kantaa asiaan, niin ei tartte riidellä...Minäpä törkkään viestiä heille ja saavat he tulla kertomaan näkemyksensä asiasta.

• Kössönöm
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Te itse nostitte tämän asian esille toisessa ketjussa ja minä vastasin siihen. En ole missään sanonut, että kyse olisi valtavista määristä. Ne eroamisluvut, joita innolla seuraatte, tarkentuvat, kun eroajien tiedot tarkistetaan väestörekisteristä. Ei sen kummempaa.

Minua ei hävetä, koska en koe kirkkoon kuulumisen kasteen kautta aiheuttavan ihmiselle mitään pahaa. Se on minun näkemykseni. Omaa elämääni kaste on vain siunannut eli suojellut. Ja kastettu voi tosiaan erota kirkosta rippikouluiässä.

pappi Sonja

Mitä mieltä olet siitä, että alaikäinen pakotetaan uskonnonopetukseen, eikä hän voi valita et-opetusta, jos vanhemmat ovat hänet kirkkoon liittäneet?

"Ja kastettu voi tosiaan erota kirkosta rippikouluiässä."

- Ei voi. Vasta 18-vuotiaalla on vapaus valita.

• beenthere

pappi Sonja

Kyllä se oli kirkko kun tämän asian esille nosti.
        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/755-kaariainen-vaatii-selvitysta-eroluvuista

Ei aiheuta ehkä pahaa, mutta sitoo ihmisen ensimmäiset 18 vuotta tietyn asian piiriin. On pakko osallistua uskonnontunnille, joka alaluokilla on pelkkää uskonnon harjoittamista, vaikka kuinka muuta väitettäisiin.
        On pakko maksaa kirkollisveroa, jos ansiot ovat tarpeeksi suuret ennen ero-oikeutta.
        Miksi teidän pitää kertoa väärää totuutta tästä asiasta. Miksi asioiden todellisuus pitää yrittää peittää tuollaiseen hymistelyyn. Ihmisen liittäminen kirkon jäseneksi ilman omaa suostumusta on väärin, vaikka siitä ei seuraisi mitään ihmiselle. Se on pelkästään tekona väärin. Sen seuraumuksia ei tarvitse edes miettiä ja pohtia. Onko oikein ryöstää joku, jos ryöstö ei aiheuta oikeata suurta vahinkoa kenellekään? Onjmo valehtelu oikein, jos siitä ei seuraa vahinkoa kenellekään? Tekeekö seuraamus teosta vasta pahan? Vai onmo niin, että katsotaan, kuka teon on ytehnyt ja sen jälkeen arvioidaan onko se paha vai hyvä? Eli tässä tapauksessa kun kyseessä on kirkko ja uskonnollinen yhteisö, ei teko ole paha. Jos sen tekisi esimerkiksi poliittinen puolue, se olisi paha.
        Eikö tosiaan tule huono omatunto tuosta asiasta? Aika paatunut ja oman edun tavoittelija olet, jos ei omatunto kolkuta. Pahaa saa siis mielestäsi tehdä, kunhan ei jää kiinni tai tekee sen niin härskisti, ettei siihen pystytä puuttumaan.

• Nasse-

pappi Sonja

tiedotuskeskuksensa kautta vääristellessään totuutta, ei ole rinnastettavissa siihen että joku mahdollisesti (ehkäpä fundisuskovainen) pyrkii väärinkäyttämään jotain eriakirkosta.fi palvelua.

Kannattaa muistaa että tahallaan väärän eroilmoituksen tekeminen on rikos.

Vaikka ei sillä, kyllä Nassesta kirkon propagandakeskuksen toistuvasti tekemät vääristelyt ovat lähes rikollista toimintaa. Vaikka lisääväthän ne eroajien määrää.

• Kimmo Koo

• uskonto tuhoaa

pappi Sonja

Siis mitä!? Ei pakolla kirkkoon liitetty saa itse erota kirkosta vasta kuin 18-vuotiaana, jos vanhemmat eivät aikaisemmin siihen suostu. He joutuvat tällöin myös pakolla maksamaan kirkollisveroa mahdollisista töistään, vaikka eivät haluaisi. Täysi-ikäinen joutuu vieläpä maksamaan kirkollisveroa koko vuodelta, vaikka olisi eronnut kirkosta heti alkuvuodesta 18-vuotta täytettyään.

On ihmisoikeuksien vastaista pakottaa lapsi uskonnolliseen aivopesuun, mitä pakkoliittäminen kirkkoon tarkoittaa. Päiväkodeissa ja kouluissa kirkkoon liitetyt lapset joutuvat pakolla, eli vaikka eivät haluaisi, tunnustukselliseen uskonnon tuputukseen siitä huolimatta, että lain mukaan jokaisella ihmisellä on uskonnonvapaus.

Lasten pakkoliittämisestä uskonlahkoon on pelkästään haittaa ja vahinkoa. Kenellekään ei ole terveellistä oppia elämään harhaisessa ja vääristyneessä maailmankuvassa, mitä esim. kristinusko saa aikaan.

Kirkosta eroaminen on koko ajan vilkkaampaa kuin kirkkoon pakkoliittäminen/liittyminen. Suurien ikäluokkien vanhetessa ja lopulta kuollessa häviää kirkosta jäseniä vielä massoittain. Kaikkiin tilastoihin sisältyy virhemarginaaleja, joten jos muutama hassu luku näyttää erotilastoissa pieleen, ei se ole edes mainitsemisen arvoista.

• uskonto tuhoaa

N. 50 000 lasta vuodessa liitetään kirkkoon heidän ihan oikeita sotujaan väärin käyttäen ja heiltä tähän lupaa kysymättä!!!

Laitappas nyt ne faktat, onko yhtään väärinkäytöstä eroamisen suhteen mennyt maistraatissa läpi. Onko yhtäkään ihmistä erotettu kirkosta vastentahotisesti, kuten kirkkoon liittämisen suhteen tapahtuu kymmenien tuhansien ihmisten kohdalla?!

• luterilainen.
        Faktat pöytään! kirjoitti:

Varmaan kykenet esittämään jonkin lähteen, jossa kerrotaan lemmikkieläimen erottamisesta kirkon jäsenyydestä?

Jos olisit lukenut tekstin vähän tarkemmin, niin kyse olisi siitä että erokirkosta sivuston kautta se on mahdollista.

Sivustolla voi erota myös keksityillä tiedoilla koska niissä ei ole pankkitunnistusta. Eli keksit Nimen vaikka Kimmo Koo keksit henkitunnuksen 010160 lopputunnus 999
        http://www.ismoremes.fi/hetu.php laskurilla voit tarkistaa toimiiko. Sen jälkeen vain testaamaan eroakirkosta.fi sivustolle.
        Kun olet klikannut linkkia järjestelmä lisää yhden eronneen ja lähettää sähköpostia suojaamattomassa verkossa maistraattiin.
        Maistraatissa todetaan että tämäkin oli huuhaa ero ja homma jää siihen.

• luterilainen.
        uskonto tuhoaa kirjoitti:

N. 50 000 lasta vuodessa liitetään kirkkoon heidän ihan oikeita sotujaan väärin käyttäen ja heiltä tähän lupaa kysymättä!!!

Laitappas nyt ne faktat, onko yhtään väärinkäytöstä eroamisen suhteen mennyt maistraatissa läpi. Onko yhtäkään ihmistä erotettu kirkosta vastentahotisesti, kuten kirkkoon liittämisen suhteen tapahtuu kymmenien tuhansien ihmisten kohdalla?!

Niin jos olisit lukenutkin, kyse olisi siitä onko eroakirkosta.fi sivuston eroamiset luotettavia, ei siis maistraatin.

Sivustolla voi erota myös keksityillä tiedoilla koska niissä ei ole pankkitunnistusta. Eli keksit Nimen vaikka Kimmo Koo keksit henkitunnuksen 010160 lopputunnus 999
        http://www.ismoremes.fi/hetu.php laskurilla voit tarkistaa toimiiko. Sen jälkeen vain testaamaan eroakirkosta.fi sivustolle.
        Kun olet klikannut linkkia järjestelmä lisää yhden eronneen ja lähettää sähköpostia suojaamattomassa verkossa maistraattiin.

• ateistix
        luterilainen. kirjoitti:

Niin jos olisit lukenutkin, kyse olisi siitä onko eroakirkosta.fi sivuston eroamiset luotettavia, ei siis maistraatin.

koska maistraatista tulee aina vahvistus, joten jospa lopettaisitte sinä ja pappiskumppaninne tuon paskanpuhumisen.

• luterilainen. kirjoitti:

Jos olisit lukenut tekstin vähän tarkemmin, niin kyse olisi siitä että erokirkosta sivuston kautta se on mahdollista.

aivan samoin voin väärennetyillä henkkareilla käydä eroamassa jonkun toisen puolesta maistraatissa.

Se että teitä fundiksia jotka tietoisesti pyrkivät mustamaalaamaa, eräät ehkä jopa syyllistyvät tuohon rikokseen, ajaakseen taikauskonne asemaa, on olemassa, on toinen juttu.

• Kirkolle Jäynää

Vähemmän eroakirkosta.fi kautta tulee virheellisiä/valheellisia eroilmoituksia kuin liitykirkkoon.fi kautta.
      Kertokaapa vain omat lukunne, montako valheellista liittymisilmoistusta on tullut. Olen itsekin liittynyt
      satoja kertoja palvelussanne mutta aina varmasti väärän tunnuksen kera.

• EIks toi ole rikos?

• Yhtä lailla se tutkitaan, kun liittyy kirkkoon. Nämäkin tilastot tarkentuvat, kun liittyjän tiedot tarkistetaan. En käsitä, mitä ihmeen hauskaa on käydä liittymässä kirkkoon monta kertaa, mutta huvinsa kullakin.

Tuo piispan tapaus oli tosiaan yksi, mutta näitä on muitakin.

pappi Sonja

• pönttömaaria

Yhtä lailla se tutkitaan, kun liittyy kirkkoon. Nämäkin tilastot tarkentuvat, kun liittyjän tiedot tarkistetaan. En käsitä, mitä ihmeen hauskaa on käydä liittymässä kirkkoon monta kertaa, mutta huvinsa kullakin.

pappi Sonja

Yhtäkkiä vaan alkoi huvittaa suunnattomasti kun luin tätä ketjua.
        Tajusin, miten koomista on, että maassa on kaksi tälläistä palvelua kuin eroa kirkosta ja liity kirkkoon, jotka kilpailee. Ei siinä nyt asiana mitään huvittavaa edes, mutta aloin vaan kuvitella jos alkaisi tosiaan vaikka itseään erottaa ja liittää aina kerran pari kuussa.

Ehkä tää pyhän ylisyöminen vaan jotenkin herpaannuttaa ......
        :D

• Linkkiä kehään

Yhtä lailla se tutkitaan, kun liittyy kirkkoon. Nämäkin tilastot tarkentuvat, kun liittyjän tiedot tarkistetaan. En käsitä, mitä ihmeen hauskaa on käydä liittymässä kirkkoon monta kertaa, mutta huvinsa kullakin.

pappi Sonja

"Tuo piispan tapaus oli tosiaan yksi, mutta näitä on muitakin."

Kerro ihmeessä miten lemmikkieläin voidaan erottaa kirkosta!

• ei ole hauskaa ei

pappi Sonja

Minusta on ainakin surullista, että kymmenet tuhannet lapset joutuvat pakolla uskonlahkoon liitetyksi ja heidän lapsuutensa ja jopa aikuisuutensa pilataan uskonnollisilla harhakäsityksillä.

• Palvelut yhteen!
        pönttömaaria kirjoitti:

Yhtäkkiä vaan alkoi huvittaa suunnattomasti kun luin tätä ketjua.
        Tajusin, miten koomista on, että maassa on kaksi tälläistä palvelua kuin eroa kirkosta ja liity kirkkoon, jotka kilpailee. Ei siinä nyt asiana mitään huvittavaa edes, mutta aloin vaan kuvitella jos alkaisi tosiaan vaikka itseään erottaa ja liittää aina kerran pari kuussa.

Ehkä tää pyhän ylisyöminen vaan jotenkin herpaannuttaa ......
        :D

Netissä on helppo liittyä kirkkoon, mennä vihille ja erota kirkosta. Liittyä kirkkoon, kastaa lapsi ja erota kirkosta. Liittyä kirkkoon, olla kummina ja erota. Minä en näe sitä moraalisena ongelmana, sillä kukapa enää edes lukee kirkon tunnustuskirjoja eikä ainakaan kirkko niitä enää noudata.

Tietenkin olisi hyvä jos palvelut saisi yhdestä paikasta vaikka piipahdakirkossa.fi

• enkestämaa :D
        Palvelut yhteen! kirjoitti:

Netissä on helppo liittyä kirkkoon, mennä vihille ja erota kirkosta. Liittyä kirkkoon, kastaa lapsi ja erota kirkosta. Liittyä kirkkoon, olla kummina ja erota. Minä en näe sitä moraalisena ongelmana, sillä kukapa enää edes lukee kirkon tunnustuskirjoja eikä ainakaan kirkko niitä enää noudata.

Tietenkin olisi hyvä jos palvelut saisi yhdestä paikasta vaikka piipahdakirkossa.fi

Tuo piipahdakirkossa.fi oli kyllä jotenkin paras.
        Tosiaan, jos haluat vain kummiksi, naimisiin, hautapaikan tms. Palvelu. piipahdakirkossa.fi

:D :D

• Linkkiä kehään kirjoitti:

"Tuo piispan tapaus oli tosiaan yksi, mutta näitä on muitakin."

Kerro ihmeessä miten lemmikkieläin voidaan erottaa kirkosta!

Kun ajatellaan, miten erikoisia nimiä ihmisillä on ja miten tavallisia lemmikeillä, voisin hyvin erottaa oman Aku-nimisen koirani antamalla hänelle sukunimeni, syntymäajan perään keksitty loppuosa, minun osoitteeni ja muut tiedot, jotka ovat myös Akun kohdalla totta. Hänhän asuu samassa osoitteessa. Ei tässä mitään ongelmallista ole.

Mutta siis sekä liittymiset että eroamiset tarkistetaan.

Te ette tunnu paljonkaan luottavan lasten viisauteen, saatika nuorten ja uskotte kaikkien kirkkoon kuuluvien perheiden olevan hyvin kiihkouskovaisia, jotka todella aivopesevät lapsensa harhaan. Pappina ja lapsia kastaneena voin rauhoittaa mieliänne kertomalla, että lapset saavat elää hyvää elämää ilman uskonnon pakkosyöttöä äidinmaidosta lähtien. Monille usko on hyvin luonnollinen osa elämää ja jopa perinnettä ilman sen suurempaa loitsimista.

Kertokaapa, onko teistä pahinta se, jos lapsi ajattelee, että hänestä pidetään huolta ja hänellä on vahva turva elämässä, joka rakastaa häntä aina, eikä hylkää koskaan, vaikka ihmiset hylkäisivät, vai mikä kirkkoon kuulumisessa on pahinta ja vahingoittavinta?

pappi Sonja

• beenthere

Kun ajatellaan, miten erikoisia nimiä ihmisillä on ja miten tavallisia lemmikeillä, voisin hyvin erottaa oman Aku-nimisen koirani antamalla hänelle sukunimeni, syntymäajan perään keksitty loppuosa, minun osoitteeni ja muut tiedot, jotka ovat myös Akun kohdalla totta. Hänhän asuu samassa osoitteessa. Ei tässä mitään ongelmallista ole.

Mutta siis sekä liittymiset että eroamiset tarkistetaan.

Te ette tunnu paljonkaan luottavan lasten viisauteen, saatika nuorten ja uskotte kaikkien kirkkoon kuuluvien perheiden olevan hyvin kiihkouskovaisia, jotka todella aivopesevät lapsensa harhaan. Pappina ja lapsia kastaneena voin rauhoittaa mieliänne kertomalla, että lapset saavat elää hyvää elämää ilman uskonnon pakkosyöttöä äidinmaidosta lähtien. Monille usko on hyvin luonnollinen osa elämää ja jopa perinnettä ilman sen suurempaa loitsimista.

Kertokaapa, onko teistä pahinta se, jos lapsi ajattelee, että hänestä pidetään huolta ja hänellä on vahva turva elämässä, joka rakastaa häntä aina, eikä hylkää koskaan, vaikka ihmiset hylkäisivät, vai mikä kirkkoon kuulumisessa on pahinta ja vahingoittavinta?

pappi Sonja

Siinä pakkoliittämisessä on åahinta se, että se on väärin. Se ei kestä tekona minkäänblaista tarkastelua ihmisoikeuksien, uskonnonvapauden tai tasa-arvon kannalta katsottuna. Se, että sinä kuvittelet jonkun olennon suojelevan sinua ja lapsia, ei tee asiaa sen oikeutetummaksi.
        Tuo sinun tarinasi huolen pidosta ja vahvasta turvasta on juuri sitä aivopesua, jonka vuoksi tuo pakkoliittäminen on myös täysin väärin ja moraalitonta. Mutta sitähän itse aivopestyksi tullut ihminen ei pysty näkemään. Uskovat luulevat, että uskon varjolla saa tehdä vaikka mitä. No totuus on kuitenkin, että ei saa.
        Oletko rehellinen asioille vai saako sinusta uskon varjolla todella tehdä mitä tahansa, jotta saadaan lapset aivopestyiksi tuohon sinun uskoosi? Millä voit perustella, että uskontoa opetetaan kouluissa enemmän kuin esimerkiksi historiaa ja yhteiskunnallisia asioita?
        Etkö tosiaan näe mitään vääryyttä tuossa?
        Kerropa mitä pahaa tapahtuisi, jos oikeudenmukaisesti kirkkoon saisi liittyä vasta täysi-ikäisenä ja uskontoja opetettaisiin vasta yläasteen lopulla ja lukiossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2485
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1634
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      141
      1286
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      293
      1086
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      314
      1036
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1012
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      975
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      926
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      814
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      783
    Aihe