Järkyttävän ruma!

6.0beta2Testi

Tämähän ei voi olla squeezen lopullinen teema, eihän? Taustakuva kuin vauvaikäisen kuvakirjasta ja ikkunateemat yms. aivan kamalia, miten esim. noin rumia kansioteemoja edes ovat löytäneet?

Kun esteettinen silmä asennuksen jälkeisen järkytyksen jälkeen alkoi uudelleen toimimaan ja koko kaameus paljastui niin tulihan ikävä Ubuntun Ambient teemaa, aika monella muullakin sillä löytyyhän noita. 6.0:ssa on asennettuna valmiiksi murrine engine joka ohjeista päätellen on vanhempiin debsuihin täytynyt asentaa. Mutta mikään teema ei toiminut koska valitteli puuttuvia ubuntu-mono-dark, ubuntu-mono yms. teemapaketteja enkä tiedä mistä ne löytyisi. Ja nyt Debian.art sivusto on päivityksen alla joten asiaan on palattava myöhemmin tarkemmin.

Mutta kiesus, Debian tiimi voisi tuohon ulkonäköönkin jo alkaa panostamaan, tämä squeeze on rumin Gnomepöytä mitä tarjolla on! Oikeasti tämä on varmaan vitsi ja lopullisessa on hieno pöytä, eikö niin??!!

Grubiin oli tullut oikein kuva (sekin ruma kuin saa..na), aika outo veto kun Debianin porukoissa askeettisuus ja kökköys on aina ollut in joten rumakin käynnistyslataajakuva on monesta nörtistä joutavaa bling blingiä. Sellaisia "rokkipoliiseja" ja hiukan tosikkoja nämä Debiannörtit perinteisesti ;D

26

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6.0beta2Testi

      Siis Ambiance teemaa tarkoitan, kirotusvire tossa ylempänä.

    • hWyrf

      Työpöytä pitää olla yksinkertainen ja selkeä. Turhat viritelmät häiritsevät käyttöä.

      • 6.0beta2Testi

        Työpöydän pitää olla yksinkertainen ja selkeä kuten juuri Ubuntussa joka osoittaa että selkeys voi olla myös kauniin näköistä.

        Debianin rumuus ja kamalat fontit ne häiritsevät työntekoa, siksipä teeman vaihtoa tarvitaan sekä fonttien.

        ps: saako Ubuntu 10.10 fontteja Debianiin?


    • 20

      ole koreilla karkeilla ja kuorrutuksilla, vaan olla vakaa, luotettava ja käytettävä alusta moneen hommaan. Asentakaa vaan se Ubuntu jos se kuorrutus on tarkeämpää.

      Nuokin pikku asiat voi helposti korjata mielen mukaan itse. Miten on Ubuntun bugien kanssa?

      Kohta tulee S.24 sertifioitu M-Kar ylistämään omia oikeita näkemyksiä ja uskomuksia.

      • hookoooko

        "Asentakaa vaan se Ubuntu jos se kuorrutus on tarkeämpää."

        Kiesus, mikä saatanan kuorrutus? Debian porukan mielestä rumien kansioiden, teemojen ja taustakuvan valinta lisää vakautta? Oikeasti ruma tai kaunis teema ei vaikuta tehoihin tai vakauteen, hyvän näköistä käyttistä on paljon miellyttävämpi käyttää. En keksi mitään syytä miksi Debian ei oletusulkonäöltään voisi olla edes hiukan miellytävämpi. Ja lainauksesta; Debianko muuttuu Ubuntuksi jos siitä tekee hyvän näköisen, vai mitä tarkoitat?

        Debian käyttäjän asunto, haluammeko edes nähdä. "Toimivuuden" vuoksi kaikki esteettisesti kaunis on poissa. Seinät ovat paljasta betonia tai kipsilevyä, niissä ei ole maalia ei tapetteja sillä nehän eivät vaikuta toimintaan mitenkään ja ovat vain kuorrutusta. Lamput ovat vailla varjostinta sillä ne ovat kuorrutusta jne.


      • 9+15
        hookoooko kirjoitti:

        "Asentakaa vaan se Ubuntu jos se kuorrutus on tarkeämpää."

        Kiesus, mikä saatanan kuorrutus? Debian porukan mielestä rumien kansioiden, teemojen ja taustakuvan valinta lisää vakautta? Oikeasti ruma tai kaunis teema ei vaikuta tehoihin tai vakauteen, hyvän näköistä käyttistä on paljon miellyttävämpi käyttää. En keksi mitään syytä miksi Debian ei oletusulkonäöltään voisi olla edes hiukan miellytävämpi. Ja lainauksesta; Debianko muuttuu Ubuntuksi jos siitä tekee hyvän näköisen, vai mitä tarkoitat?

        Debian käyttäjän asunto, haluammeko edes nähdä. "Toimivuuden" vuoksi kaikki esteettisesti kaunis on poissa. Seinät ovat paljasta betonia tai kipsilevyä, niissä ei ole maalia ei tapetteja sillä nehän eivät vaikuta toimintaan mitenkään ja ovat vain kuorrutusta. Lamput ovat vailla varjostinta sillä ne ovat kuorrutusta jne.

        pelkkä paneeli, ilman kuoria tutisee betonirautaisen kolmijalan varassa.


      • 5454461
        9+15 kirjoitti:

        pelkkä paneeli, ilman kuoria tutisee betonirautaisen kolmijalan varassa.

        Perusteema nyt on mikä on, mutta eipä se niin kamalan vaikeaa ole vaihtaa jos se ei miellytä.. Jos taas ei yhtään jaksa mukauttaa, kun ei itse tykkää teemasta niin ehkä Debian ei olisi oikea valinta. Tuosta teemasta äänestetty jossain ja tuo teema voitti, surkeahan se on, imo ja joku neutraalimpi olisi parempi oletusteema (Lennyn oma on loistava), mutta minkäs teet, kun tuo on valittu. Ei se onneksi ole mikään mahdoton vaihdettava.


      • 9+15 kirjoitti:

        pelkkä paneeli, ilman kuoria tutisee betonirautaisen kolmijalan varassa.

        Hauskoja kommentteja. Olette kyllä siinä oikeassa ett' debianin oletusilme on aika ankea, minua se ei suuremmin haittaa, joskus koristelen sitä vähäsen mutta yleensä asennuksesta menee aika kauan aikaa ennenkuin alan tekemään asialle mitään.

        Tuo squeezen grub2 tausta on kyllä kuin lasten kuvakirjasta, sen voisi kyllä vaihtaa joksikin muuksi.. ryhdynkin tuumasta toimeen. Paketinhallinasta löytyy grub2-splashimages missä on pari hienompaa kuvaa. Harmi kyllä nykyään joutuu käsin sitten konffaamaan filua että sen saa vaihdettua mutta jos tässä nyt sitten säätäisi sen verran..


      • exergy kirjoitti:

        Hauskoja kommentteja. Olette kyllä siinä oikeassa ett' debianin oletusilme on aika ankea, minua se ei suuremmin haittaa, joskus koristelen sitä vähäsen mutta yleensä asennuksesta menee aika kauan aikaa ennenkuin alan tekemään asialle mitään.

        Tuo squeezen grub2 tausta on kyllä kuin lasten kuvakirjasta, sen voisi kyllä vaihtaa joksikin muuksi.. ryhdynkin tuumasta toimeen. Paketinhallinasta löytyy grub2-splashimages missä on pari hienompaa kuvaa. Harmi kyllä nykyään joutuu käsin sitten konffaamaan filua että sen saa vaihdettua mutta jos tässä nyt sitten säätäisi sen verran..

        menipä säätämiseksi kun 05_debian_theme ei olekaan enää samanlainen kuin ohjeissa on mutta nyt on kuiteski vaihdettu. Tyyppilliseen tapaani grubin tekstien väristysten kanssa meni aikaa ja jouduin buuttaamaan muutaman kerran ja aina väärän väriset kun ei ikinä tahdo muistaa miten päin ne värit esitetään. No nyt on kuiteski kaiki ok ;)


      • exergy kirjoitti:

        Hauskoja kommentteja. Olette kyllä siinä oikeassa ett' debianin oletusilme on aika ankea, minua se ei suuremmin haittaa, joskus koristelen sitä vähäsen mutta yleensä asennuksesta menee aika kauan aikaa ennenkuin alan tekemään asialle mitään.

        Tuo squeezen grub2 tausta on kyllä kuin lasten kuvakirjasta, sen voisi kyllä vaihtaa joksikin muuksi.. ryhdynkin tuumasta toimeen. Paketinhallinasta löytyy grub2-splashimages missä on pari hienompaa kuvaa. Harmi kyllä nykyään joutuu käsin sitten konffaamaan filua että sen saa vaihdettua mutta jos tässä nyt sitten säätäisi sen verran..

        Tuo lasten avaruussplash tuli siis gdm3:n mukana ja nyt olen vaihtanut grubin menun taustan mielestäni paremmaksi kuvbaksi ja muutellut menun tekstien värit taustakuvaan sopivaksi. Ongelmaksi jäi se että kun kirjautuu ulos niin logoutin taustakuva noudattaa edelleen tuota lasten avaruusteemaa. Gnome-artia ei näytä squeezessa olevan joten vilkaisin gdm3:n konffeja mutta ennenkuin alan tuhtaamaan niin osaako joku kertoa miten tuon logoutin/loginin taustan saisi helposti muutettua?


      • debianisti
        exergy kirjoitti:

        Tuo lasten avaruussplash tuli siis gdm3:n mukana ja nyt olen vaihtanut grubin menun taustan mielestäni paremmaksi kuvbaksi ja muutellut menun tekstien värit taustakuvaan sopivaksi. Ongelmaksi jäi se että kun kirjautuu ulos niin logoutin taustakuva noudattaa edelleen tuota lasten avaruusteemaa. Gnome-artia ei näytä squeezessa olevan joten vilkaisin gdm3:n konffeja mutta ennenkuin alan tuhtaamaan niin osaako joku kertoa miten tuon logoutin/loginin taustan saisi helposti muutettua?

        Miksi sinä viuhdot noiden käynnistystaustojen kanssa, kun niitä tarvitsee vain muutaman sekunnin ajan. Tuntuu jotenkin turhalta puuhastelulta. Ja kakinen päälle eivät ne nyt hirmu rumia ole.


      • debianisti kirjoitti:

        Miksi sinä viuhdot noiden käynnistystaustojen kanssa, kun niitä tarvitsee vain muutaman sekunnin ajan. Tuntuu jotenkin turhalta puuhastelulta. Ja kakinen päälle eivät ne nyt hirmu rumia ole.

        Yritän jakaa muille ohjeita niiden vaihtamiseksi, minullekin asia tosiaan on aika samantekevä lopulta mutta jos joku haluaa vaihtaa sen niin rohkaisen tutkimaan suoritusta.

        No tuo nyt oli kuitenkin sen verran kauhea tausta että itsenikin teki mieli vaihtaa se ;)


      • miksuh.
        hookoooko kirjoitti:

        "Asentakaa vaan se Ubuntu jos se kuorrutus on tarkeämpää."

        Kiesus, mikä saatanan kuorrutus? Debian porukan mielestä rumien kansioiden, teemojen ja taustakuvan valinta lisää vakautta? Oikeasti ruma tai kaunis teema ei vaikuta tehoihin tai vakauteen, hyvän näköistä käyttistä on paljon miellyttävämpi käyttää. En keksi mitään syytä miksi Debian ei oletusulkonäöltään voisi olla edes hiukan miellytävämpi. Ja lainauksesta; Debianko muuttuu Ubuntuksi jos siitä tekee hyvän näköisen, vai mitä tarkoitat?

        Debian käyttäjän asunto, haluammeko edes nähdä. "Toimivuuden" vuoksi kaikki esteettisesti kaunis on poissa. Seinät ovat paljasta betonia tai kipsilevyä, niissä ei ole maalia ei tapetteja sillä nehän eivät vaikuta toimintaan mitenkään ja ovat vain kuorrutusta. Lamput ovat vailla varjostinta sillä ne ovat kuorrutusta jne.

        > Kiesus, mikä saatanan kuorrutus? Debian porukan mielestä rumien kansioiden, teemojen ja
        > taustakuvan valinta lisää vakautta? Oikeasti ruma tai kaunis teema ei vaikuta tehoihin tai vakauteen,
        > hyvän näköistä käyttistä on paljon miellyttävämpi käyttää. En keksi mitään syytä miksi Debian ei
        > oletusulkonäöltään voisi olla edes hiukan miellytävämp

        Olis kyllä todella milenkiistosta tietäöä mitä teemaa sä oikeenn käytät, koska Debianin käytämä Gnomen oletusteema, Clearlooks, ei ole millään tavalla niin ruma kuin sinä koetat väittää.

        > Debian käyttäjän asunto, haluammeko edes nähdä. "Toimivuuden" vuoksi kaikki esteettisesti kaunis on
        > poissa. Seinät ovat paljasta betonia tai kipsilevyä, niissä ei ole maalia ei tapetteja sillä nehän eivät
        > vaikuta toimintaan mitenkään ja ovat vain kuorrutusta. Lamput ovat vailla varjostinta sillä ne ovat
        > kuorrutusta jne.

        Hitto sä olet todellakin täysi idiootti. Miten kukaan edes viitsii kirjottaa tollasta? Joskus pistää epäilemään, että kun kaikenmaailman kannabishörhöjen määrä on lisääntynyt niin se selittää näitä tälläsiä kommentteja.


    • 65465465654656574657

      ...jotka camel-bootsit jalassa kulkee omia polkujaan.

      ubuntu on sillä-silmällä miehimyksille jotka ruuttaa kainaloihinsa rexonaa.

    • Nichya

      hirveänä haittaa. Ihan kiva talveen sopiva teema. Kesällä saattaa pikkasen häiritä, mutta helposti vaihdettavissa.

      Yleensä olen mennyt ihan oletusteemalla aina. Itelle käyttöjärjestelmän vakaus ja toimivuus yleensäkin on tärkeämpää, kuin se miltä se näyttää. Tähän asti Debian Gnome on ollut erittäin vahvoilla tuon vakauden puolella.

      Onhan tuo teema aika satukirjamainen, mutta vitut siitä! Debianin vakaus kuorrutettuna vaikka paskalla, niin se vaan jaksaa porskuttaa.

      Kurkatkaa vaikka 04 tai 10 versioihin, niin huomaatte mikä merkitys niillä kunnolla testatuilla ohjelmilla on. Muuta en sano.

      Tuossa oma työpöytä. Tuollainen se tulee olemaan seuraavaan vakaaseen Debianiin asti. Ehkä tuo Maxellin tikku häviää välillä, mutta muuten...

      http://www.aijaa.com/v.php?i=7333351.png

      • Eipä ollut turhasti koristeltu ;D


      • Nichya
        exergy kirjoitti:

        Eipä ollut turhasti koristeltu ;D

        Yksitoikkoinen mulla on aina ja seesteinen on teemana. Gnome voi olla yksinkertaine ja ruma. Saa siitä nätin ja sekavankin jos haluaa. KDE:tä kokeilin mutta sen kanssa ei tullut vaan yhteisymmärrystä. Dolphin oli ehkä justiinsa se viimeinen tikki. Kick vitun paneeli ei hirveänä houkuta. "Normaali" valikko bugasi Debianissa sen minkä voi. Ei En tykännyt. Gnomekin on Debian Squesessa paska. Ohjelmat juntaa ja ne jotka toimii on ihan liian vanhoja multimedia käyttöön.

        Päivän olen leikkinyt Ubuntulla ja tassä toimii multimedia asiat. Tuskin debiania asennan, kun multimedia ohjelmat vaatiin tviikkausta, mutta asiaan ei voi itse vaikutta. Viimeine tikki oli tuo Emphathy. Asenna erikseen tele-haze otain, että Aim tili toimii. Laita tilit kuntoon ja lisääkäverit. Koko kone menee tukkoon tuosta ja ainut helpotus on ottaa virtajohto pois seinästä. Ei ole ainut ohjelma joka junttaa koneen. Totem juntaa kanssa. Kelatkaan ei pysty. Koko kone sekoaa siitä.

        Asensin Ubuntun ja ei mitään ongelmaa. Systerillä on Ubuntu 10.04 kanssa ja ollaan opetultu käyttämään "recordmydesktop" ohjelmaa. Kätevä kun neuvoo asioissa, joita ei voi selittää.. Video sanoo enemmän kuin miljoona sanaa. Toimii sekin niinkuin on tarve. Ubuntu pysyy koneella ja katellaan sitä Debiania sitten kun se on virallisesti julkastu ja SP 1 asti päässyt.

        Tuollainen teema mulla on Ubuntussa.

        http://aijaa.com/v.php?i=000417343832.png


      • Nichya
        Nichya kirjoitti:

        Yksitoikkoinen mulla on aina ja seesteinen on teemana. Gnome voi olla yksinkertaine ja ruma. Saa siitä nätin ja sekavankin jos haluaa. KDE:tä kokeilin mutta sen kanssa ei tullut vaan yhteisymmärrystä. Dolphin oli ehkä justiinsa se viimeinen tikki. Kick vitun paneeli ei hirveänä houkuta. "Normaali" valikko bugasi Debianissa sen minkä voi. Ei En tykännyt. Gnomekin on Debian Squesessa paska. Ohjelmat juntaa ja ne jotka toimii on ihan liian vanhoja multimedia käyttöön.

        Päivän olen leikkinyt Ubuntulla ja tassä toimii multimedia asiat. Tuskin debiania asennan, kun multimedia ohjelmat vaatiin tviikkausta, mutta asiaan ei voi itse vaikutta. Viimeine tikki oli tuo Emphathy. Asenna erikseen tele-haze otain, että Aim tili toimii. Laita tilit kuntoon ja lisääkäverit. Koko kone menee tukkoon tuosta ja ainut helpotus on ottaa virtajohto pois seinästä. Ei ole ainut ohjelma joka junttaa koneen. Totem juntaa kanssa. Kelatkaan ei pysty. Koko kone sekoaa siitä.

        Asensin Ubuntun ja ei mitään ongelmaa. Systerillä on Ubuntu 10.04 kanssa ja ollaan opetultu käyttämään "recordmydesktop" ohjelmaa. Kätevä kun neuvoo asioissa, joita ei voi selittää.. Video sanoo enemmän kuin miljoona sanaa. Toimii sekin niinkuin on tarve. Ubuntu pysyy koneella ja katellaan sitä Debiania sitten kun se on virallisesti julkastu ja SP 1 asti päässyt.

        Tuollainen teema mulla on Ubuntussa.

        http://aijaa.com/v.php?i=000417343832.png

        kirotusvirhetä. Sorry, just human after all..

        Reteot isolle. Tämä herra tekee kaiken itse ja on aika vitun hyvän näköinenkin.

        Ihan hetero olen!

        Andrej:n levyjä löytyy hyllystä 5 alkuperäistä. Ihan ensimmäinen levy (1995) puuttuu. Ei edes Venääiset osaa auttaa sen homaamisessa.

        Tää video löytyy Oblaka levyn lopusta.

        http://www.youtube.com/watch?v=0pBKE7n_JGo

        http://www.youtube.com/watch?v=l0fmV0Mgkoc&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=uKlpdA9QT5o&feature=related

        Taas meni ihan sekavaksi. No ei sitä ole laissa kielletty.

        - Nichya


      • Nichya
        Nichya kirjoitti:

        kirotusvirhetä. Sorry, just human after all..

        Reteot isolle. Tämä herra tekee kaiken itse ja on aika vitun hyvän näköinenkin.

        Ihan hetero olen!

        Andrej:n levyjä löytyy hyllystä 5 alkuperäistä. Ihan ensimmäinen levy (1995) puuttuu. Ei edes Venääiset osaa auttaa sen homaamisessa.

        Tää video löytyy Oblaka levyn lopusta.

        http://www.youtube.com/watch?v=0pBKE7n_JGo

        http://www.youtube.com/watch?v=l0fmV0Mgkoc&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=uKlpdA9QT5o&feature=related

        Taas meni ihan sekavaksi. No ei sitä ole laissa kielletty.

        - Nichya

        15 alkuperäistä levyä. Vitya on vitun kova biisinikkari! ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=9k8HHKM9kZ0

        Joka ikinen kerta nousee niskakarvat pystöön tuossa kohdassa, kun tuo täti hyppää tuonne junan alle. Tuo musa tekee sen. Vityan hyvä biisi! ;)

        Ihan alkupään Razmeria... TEKNO IS BACK!

        http://www.youtube.com/watch?v=32TNKnTGmSM&feature=related

        Ja Infiniti bändi:


        Näillä ei ole kuin yks virallinen levy. Mulla on ne kumpikin;) Sininen ja punainen levy.

        http://www.youtube.com/watch?v=m10UwL4qz5Q&feature=related


      • Nichya kirjoitti:

        15 alkuperäistä levyä. Vitya on vitun kova biisinikkari! ;)

        http://www.youtube.com/watch?v=9k8HHKM9kZ0

        Joka ikinen kerta nousee niskakarvat pystöön tuossa kohdassa, kun tuo täti hyppää tuonne junan alle. Tuo musa tekee sen. Vityan hyvä biisi! ;)

        Ihan alkupään Razmeria... TEKNO IS BACK!

        http://www.youtube.com/watch?v=32TNKnTGmSM&feature=related

        Ja Infiniti bändi:


        Näillä ei ole kuin yks virallinen levy. Mulla on ne kumpikin;) Sininen ja punainen levy.

        http://www.youtube.com/watch?v=m10UwL4qz5Q&feature=related

        Eli Debianin ja Ubuntun teemat ei poikkea logiikasta ;D ;D

        Minulla kyllä on tämä 64-bittinen Squeeze toiminut ihan hyvin ja sillä rakentelen koti-automaatiota, en tosin ole ehtinyt perehtymään ohjelmistoon syvällisesti joten en voi muuten sanoa toiminnasta tai bugeista. Käyttämäni ohjelmat toimivat ihan hyvin mutta varmasti löytyy kokoonpanoja joissa tulee bugit ilmi.

        Musiikista yhteenvetona, kuten olen kait ennenkin sanonut niin venäjän kieli on kaunista, naiset ovat kauniita mutta junan-alle-hyppäämis-videossa minua jäi vaivaavaan jostain syystä rautatieaseman teräspalkkien slaavilainen koristelu? Siis sen kauniin naisen ja hyvän biisin takaa näin överinä ne tukipalkit, kummallista, ehkä suomalainen lähestymistapa asiaan vaikka biisin juoni olikin ilmeisen järkyttävä.

        Keskimmäisellä videolla huomion veti puoleensa nainen, perusteknoa musiikillisesti mielestäni.

        Viimeisellä videolla upean nainen mutta jätkä oli kuin kamalimman venäläisen imukuppi-synnytyksen kärsinyt? Musiikkina ihan ok mutta ei varmaan aukea kunnolla kun ei ymmärrä sanoja, kuitenkin, venäläinen aksentti oli hyvä mauste.

        Sinun musiikkimakusi on kyllä laajempi kuin minun, täytyy todeta näin pitkäaikaisen vertailun puitteissa. Onko se hyvä vai huono kenen kannalta jääköön jokaisen itsensä arvioitavaksi jos asiassa jotain arvioitavaa näkee. Toki laaja näkemys on aina rikkaus sinänsä. Itse olen pyrkinyt siihen että kykenisin hyppimään yli kynnyksien ja suhtautumaan elämään laajakatseisesti mutta koko elämä on kuitenkin pelkkää harjoittelua.

        Joten jatketaan harjoituksia ;D


      • miksuh.
        exergy kirjoitti:

        Eipä ollut turhasti koristeltu ;D

        laitetaan t'ämä nyt tähänkin. Jotkut ei täällä tunnu käsittävän, että Debianin oletusteema Gnome-työpöydällä on täsmälleen sama Gnomen oletusteema varustettuna Debian-kohtaisella tauistakuvalla. Teema on siis Clearlookss ja sitä käyttää aika pirun monta muutakin jakelua. Ja moni teema on Clearlooks-johdannaisia joissa vain hiukan muutoksia, kuten joitakin lioukuvärejä tabeissa, värimuutoksia jne. Syykin on selvä, Clearlooks on nimensä mukaan selkeä ja se on myös varsin onnistunut, joten sitä on käytetty pohjana monessa muussa teemassa.

        ;ut kuten sanottua teeman voi cvalita jos oletus ei kelpaa. En ymmärrä miksi pitää alotta hirveä ruikutus,


      • miksuh. kirjoitti:

        laitetaan t'ämä nyt tähänkin. Jotkut ei täällä tunnu käsittävän, että Debianin oletusteema Gnome-työpöydällä on täsmälleen sama Gnomen oletusteema varustettuna Debian-kohtaisella tauistakuvalla. Teema on siis Clearlookss ja sitä käyttää aika pirun monta muutakin jakelua. Ja moni teema on Clearlooks-johdannaisia joissa vain hiukan muutoksia, kuten joitakin lioukuvärejä tabeissa, värimuutoksia jne. Syykin on selvä, Clearlooks on nimensä mukaan selkeä ja se on myös varsin onnistunut, joten sitä on käytetty pohjana monessa muussa teemassa.

        ;ut kuten sanottua teeman voi cvalita jos oletus ei kelpaa. En ymmärrä miksi pitää alotta hirveä ruikutus,

        Nyt taitaa olla huumorintajua hieman hukassa?

        Kommenttini koski sitä että Nichyan työpöydältä puuttui perinteiset "Tietokone, Kotikansio ja Roskakori" tms. oletuskuvakkeet ja niiden sijalla oli tuo irroitettava levy. Eli perin yksinkertainen ja yksinkertaisuudessaan aika hauskanen. Itse on ole rohjennut gconf-editoida niitä pois vaikka harvoin noita kuvakkeita tarvii, olkoon koristeena siinä.

        Oma työpöytäni on näinkin monimutkainen

        http://www.mworks.info/kuvakaappaus/debian/squeedesk.png

        Selityksenä paneelin lisukkeille on käytännöllisyys, eri selaimet muuten vain jos haluan vertailla selaimien kehittymistä squeezessa, laskin on aina koska usein tulee laskettua jotain, pääte lienee selvä, samoin kuvakaappaus on tällaisia mietintöjä varten. Remmina jotta pääsen välillä käymään muilla koneilla kun Xephyrin kanssa oli jotain ongelmaa niin kokeilin sitä ja se jäi tuohon. CPU-kuorma jotta näen jos kone puuhailee jotain, muistinkulutus virtuaalikoneiden vuoksi, muisti tosin ei ole koskaan lähellekään loppunut. Verkkoliikenne mielenkiinnosta ja siitä näkee kun jokin lataus taustalla loppuu. Prosujen taajuudet koska alkuaikoina jotkut prosessit jumittivat hieman. Päiväys ja kellonaika jotta muistan lähteä töihin. Siitä puheen ollen nyt täytyykin lähteä, moro ;)


      • Nichya
        exergy kirjoitti:

        Eli Debianin ja Ubuntun teemat ei poikkea logiikasta ;D ;D

        Minulla kyllä on tämä 64-bittinen Squeeze toiminut ihan hyvin ja sillä rakentelen koti-automaatiota, en tosin ole ehtinyt perehtymään ohjelmistoon syvällisesti joten en voi muuten sanoa toiminnasta tai bugeista. Käyttämäni ohjelmat toimivat ihan hyvin mutta varmasti löytyy kokoonpanoja joissa tulee bugit ilmi.

        Musiikista yhteenvetona, kuten olen kait ennenkin sanonut niin venäjän kieli on kaunista, naiset ovat kauniita mutta junan-alle-hyppäämis-videossa minua jäi vaivaavaan jostain syystä rautatieaseman teräspalkkien slaavilainen koristelu? Siis sen kauniin naisen ja hyvän biisin takaa näin överinä ne tukipalkit, kummallista, ehkä suomalainen lähestymistapa asiaan vaikka biisin juoni olikin ilmeisen järkyttävä.

        Keskimmäisellä videolla huomion veti puoleensa nainen, perusteknoa musiikillisesti mielestäni.

        Viimeisellä videolla upean nainen mutta jätkä oli kuin kamalimman venäläisen imukuppi-synnytyksen kärsinyt? Musiikkina ihan ok mutta ei varmaan aukea kunnolla kun ei ymmärrä sanoja, kuitenkin, venäläinen aksentti oli hyvä mauste.

        Sinun musiikkimakusi on kyllä laajempi kuin minun, täytyy todeta näin pitkäaikaisen vertailun puitteissa. Onko se hyvä vai huono kenen kannalta jääköön jokaisen itsensä arvioitavaksi jos asiassa jotain arvioitavaa näkee. Toki laaja näkemys on aina rikkaus sinänsä. Itse olen pyrkinyt siihen että kykenisin hyppimään yli kynnyksien ja suhtautumaan elämään laajakatseisesti mutta koko elämä on kuitenkin pelkkää harjoittelua.

        Joten jatketaan harjoituksia ;D

        teemoilla ja samanlaiset kummassakin, niin helpompi käyttää. Omasta mielestä.

        Kyllä kyllä. Venäjänkieli on kaunista. Ihmettelen miten jotkut voivat pitää Ranskaa kauniina kielenä. Karseeta pärinää omiin korviin. No kyllä tykkään yhdestä suomalaisesta ranskaksi vedetystä biisitä.

        Veli-Pekan musa on muutenkin aivan mahtavaa. Ja Antin tuottaja taidot ovat kanssa hatun noston arvoista.

        http://www.youtube.com/watch?v=UqRYK_li0c0

        http://www.youtube.com/watch?v=NtaDU_XS9Ak&feature=related

        Antin "omaa" tuotosta...

        AT feat. Neuman - Levoton tuhkimo

        http://www.youtube.com/watch?v=Ax8nzczpx64

        Aika laidasta laitaan tulee musaa kunneltua. Saame joikhusta bläckmetalliin.

        Shamaani Duo. Hunka lunka levyn paras biisi!

        http://www.youtube.com/watch?v=8VB5reFm7nQ

        Shaman - Vuola Lávlla (Kalja laulu)

        http://www.youtube.com/watch?v=GoDPNvHq3lo&feature=related

        Gospelia vaikka olen ihan puhdas pakana.

        http://www.youtube.com/watch?v=FYTLd59BwlA&feature=related

        Mustan Kuun Lapset Parasta suomimetallia!

        Venäläistä metallia. Tämän levyn sain, kun lähetin basistille postia, että lähettää mulle levyn, kun ei saa mistään ostettua. Enkunkieli oli siinä oiva apu. Tosin mulla on aika huono enkunkirjoitus taito. Niin kuin on suomen kielikin mitä sattuu, vaikka sitä on tullut käytettyä syntymästä asti :)

        Aivan mahtava lätty! Suosittelen.

        http://www.youtube.com/watch?v=JJv0qBTK8QY&feature=related


        Enpä ole koskaan ajatellut noita palkeeja ja pitikin heti katsoa video. On joo aika ihmeelliset.

        Katoppa tuo video. Noihin silmiin vaan hukkuu. Aivan sairaan kaunis rouva tuo Sofia.

        Sofia Rotaru - Bilo no proshlo.

        http://www.youtube.com/watch?v=2PyK5idmhZ4


        Venäläistä lasten musaa.

        http://mp3bear.com/vituska-feat-dj-slavco-kanikuly

        Nyt häätyy alkaa rämplää noita musan väsäys ohjelmia. Perse kun ei saa ModPlug Trackeria Linuxelle. Tulossa on ehkä joskus Linux pakettikin. Nuo Lmms ja Ardour ovat jotenkin liikaa täynnä kaikkea itelle tarpeetonta.

        Noilla sampleilla tulee väsättyä jotain ääntä omaksi iloksi.

        80's Eurodisco/Europoppia väsäilen.

        http://www.youtube.com/watch?v=fd-YvpptUyQ









        http://openmpt.org


    • miksuh.

      Kaikenlaista paskan jauhantaa sitä saa lukeakin. Ei erityisemmin innosta alkaa taas seuraamaan näitä keskusteluja, kun ensimmäinen kirjotus joka vastaan tulee on tommosta helvetillistö kitinää En alkuunkaan ymmärrä mitä täällä itket, vaihda teemaa jos ei oletus kelpaa. Sitäpaitsi Debian käyttää esim Gnome-työpöydällä Gnomen-oletusteemaa, jota käyttää aika pirun moni muukin jakelu, joten Debianin syyttely on täysin idioottimaista. Sitäpaitsi Gnomen oletusteema, Clearlook, näyttää ihan hyvältä. Eikä Debianin oletusteemoissa ja taustakuvissa ole mitään erittyistäö vikaa muillakaan työpöytäympäristöillä kuden KDE:ssä.

      Kuten sanottua vaihda teemaa, taustakuvaa tai kuvakkeiota jos haluat, mutta mitä pirua oikeen kuvittelet saavuttavasi tuollasella älyttömällä valituksella? Vai onko tarkotuksesi vain lytätä Debiania?

      Murrine-teemaan liittyen sitten: Kumma kun itselläni ei ole mitään ongelmia kyseisten teemojen käytössä Squeezessa. Mitähän sulla oikeen mahtaa olla /etc/spt/sources.list:ssä jos moisia vorheit'ä tulee? Älä nyt vaan sano, että sulla on siellä sekasin Debianin ja Ubuntu repoja tai jotain vastaavaa. Kuten itse sanoin asensin Murrinen suoraan Squeezen reposta eikä mulla ole minkäänlaisia ongelmia teeman käytössä.

      > Mutta kiesus, Debian tiimi voisi tuohon ulkonäköönkin jo alkaa panostamaan, tämä squeeze on rumin
      > Gnomepöytä mitä tarjolla on! Oikeasti

      Täyttä hölynpölyä. Kuten edellä sanoin, niin Debian käyttää Gnomen oletusteemaa, joka on käytössä aika helvetin monessa muusakin jakelussa. Sitäpaitsi Debian on käyttänyt samaa Clearlooks-teemaa, käyttöliittymäkomponentteineen, ikkunan reunuksineen ja gnomen oletuskuvakkeineen, ties kuinka kauan jo, myös esim lennyssä. Itse olen sitä mieltä, että Clearlooks näyttää ihan hyvältä, paljon paremmalta kuin monet teemat jotka koettaa väkisin lisäillä silmille hyppivää räikeaää "silmäkarkkia", joka pahimmillan tekee työpöydästä vain vähemmän selkeän näköisen.

      Lisäksi sinä hehkutat Ubuntun ulkonäköä. Suoraansanoen minusta Ubuntun oletusteema se vasta ruma on. En ole ikinä ymmärtäbnyt esimerkiksi sitä innostusta likaisen ruskean ja oranssin sävyyn.

      • Kunta Kinte

        Ruskeaoranssi siirtyi Ubuntussa historiaan jo versiossa 10.04


      • Kunta Kinte kirjoitti:

        Ruskeaoranssi siirtyi Ubuntussa historiaan jo versiossa 10.04

        Olen kyllä miksuhin kanssa samaa mieltä ettei oletusteemalla ole sinänsä väliä, yksinkertainen on hyvä ja sitä voi koristella aivan kuten haluaa.

        Kaveri osti W7-pakettikoneen Gigantista niin suurempi homma oli raapia kaikki valmistajan mukaan virittelemät teemat ja härpättimet pois häsläämästä että näki työpöydälle, todella raivostuttavaa. Kaveri klikkasi jotain niin koko näyttö muuttui joksikin hiton noitalinnaski, joku "dynaaminen teema" tms. lolz! Vähän oltiin ihmeissään sen kanssa ;D

        Yksinkertaisesta on helppo lähteä lisäämään jos tarvii ja ellei tarvi niin voi pitää sitten sellaisena vaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe