Kalastus Khao Lakissa

mahdollista?

Ollaan menossa maaliskuussa Khao Lakiin kahdeksi viikoksi ja aikeissa olisi sisällyttää lomaan kalastusreissu. Onko kellään kokemusta kalastuksesta ko.kohteessa. Phuketissa esim. näkyisi olevan mahdollisuus kalastukseen, samoin Krabilla, mutta onnistuuko Khao Lakin seuduilla? Olisi myös kiva saada tietoa hinnoista, ajankohdista, kaloista joita mahdollisuus saada yms. Kiitos, jos jollain tietoa. Helpottaisi suunnittelua...

5

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän huono

      Similanin saaret ovat Khao lakista n. 50-60 km päässä ja ne kaikki, mukaanlukien Koh Bon jne pohjoiseen mentäessä ovat National Park eli Kansallista suojelualuetta, jossa ei saa kalastaa, tosin kalastusaluksia näkyy thaipuolustusvoimien aluksista huolimatta öisin aluella, mutta... se on laitonta, Khao Lakin ranta-alueella voi kalastaa, tai sitten matkaa Phuketin vesille. Phuketiin on matkaa vähän yli 100 km, ei tuo ole kovin kummonen lisä?

      • asiaa!

        Tosiaan Similan ja snorklaajat niin lähellä. Parempi vain ettei kalastella niitä fisuja sieltä pois... Olet oikeassa Phuketin suhteen, välimatkat lyhyet joten karauttaa päiväseltään sinne. Googlattiin semmonen kalastusjärkkäri ku Tuna Resort, voisi kokeilla sitä... toiv hyvä kans! Tarkoituksena olisi saada esim.purjekaloja ja parracudoja joten taitaa ollakin viisainta suunnata rantavesistön sijaan tuonne isommille aalloille:)


    • http://www.patong.fi/home.htm
      vene FlyingFinn, joka on myös kimpassa
      http://www.surasakfishingtour.com/index.html järjestäjän kanssa ja vene löytyy myös niitten sivulta.
      mut taitaa olla parempi ottaa yhteys Janne Manniseen, jonka numeron näet Midnight Sunin sivulla, tai käydä paikan päällä Patongin baarissa. Halvempi nähtävästi (2200baht/nenä),jos on muitakin lähdössä, kuten yleensä on.
      Mut vilkaise noita.
      Vene on muuten hieno, muistaakseni toissa joulukuussa neitsytmatka.
      Purjekala ja nokkakala jotka saaliina kymmenien tonnikalojen lisäks.
      Ja on siellä Harri Haataisen järjestämiä kalareissuja, mut en muista nettiosoitetta, mut googlettamalla varmaan löytyy.
      Ja lukemattomia muita reissuja katukioiskeista.

      • juttu-

        Kiitos vinkistä. Tuon kautta onnistuisi snorklauskin samalla kertaa, tosin täytynee käydä vielä Similanilla erikseen. Plussaa myös, että ko.järkkärin reissuilla niille mahdollisuus grillata paatilla nahkaansa ketkä eivät kalasta. ps.onko tietoa, tarjoovatko niitä merisairautta ehkäseviä tabuja, vai onko oltava omasta takaa? Ei ollut mainintaa sivuilla, tosin sekin selvinnee kun pirauttaa matkanjärjestäjälle...


      • juttu- kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Tuon kautta onnistuisi snorklauskin samalla kertaa, tosin täytynee käydä vielä Similanilla erikseen. Plussaa myös, että ko.järkkärin reissuilla niille mahdollisuus grillata paatilla nahkaansa ketkä eivät kalasta. ps.onko tietoa, tarjoovatko niitä merisairautta ehkäseviä tabuja, vai onko oltava omasta takaa? Ei ollut mainintaa sivuilla, tosin sekin selvinnee kun pirauttaa matkanjärjestäjälle...

        ollut tarjolla Chalongin satamassa niitä tarvitseville. Mut soita Jannelle ja varmista. Kerro Jannelle teveiset Kiteltä. Hyvä reissu odottaa teitä ja toivottavasti saalistakin? Ottakaa kämppä sieltä 1-2 yöksi ja menette edellisenä päivänä phuketiin ja reissun jälkeisenä päivänä takas. Iltasella Midnight sunissa safkat saaliskaloista ja päivän kertausta omaan tahtiin ;) Itse oon huhtikuun Patongilla ja kalaan täytyy päästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe