Luotatko itseesi

Kun jotakin on tehnyt useamman viikon ajan ja kehitellyt omia työskentelytapoja joita uskaltaa käyttää ja kokeilla vähemmän työtä vaatineissa asioissa jonakin työvaiheina. Kuitenkin tuntuu että tarvittaisi sitä minkä on kehittänyt, muttei ole varmaa meneekö pielee ja joutuukin aloittanmaan kaiken alusta. Luotatko itseesi ja omaan harkintaan joidenkin radikaaleilta tuntuvien ratkaisujen suhteen. Uskallatko yrittää, vai luovutatko kun ratkaisun paikka tulee eteen.

26

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä minä luotan itseeni, nuorempana enemmän.
      Se on näin, tekevälle sattuu, jos jokin menee pieleen se menee. Toivotonta hommaa ei kannata jatkaa, romuttamot ja kaatopaikat on niitä varten.
      Tuossa joku kirjoitti, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Se vain on niin, ettei kaikkia asioita saa ikinä valmiiksi, edes pääse aloittamaan, jos niitä alkaa hyvin suunnitella.
      No kyllä sitä jonkin verran kannattaa suunnitella, mutta kerkeää sitä suunnitella teon aikaankin.

      • Ja usein on niin että suunnitelmat muuttuu ainakin luovassa työskentelyssä. Jatkuvasti tuntuu että jotain pitää lisätä, muttei mitään pidä poistaa. Jokainen osa mikä on tehty kuuluu jonnekkin. Jos ei sovi, niin on tehtävä paikka ja sovitettava se jonnekkin.
        Kyllä se hyvin suunniteltukin on pätevä monissa asioissa, mutta se halu lisätä kokoajan jotakin johonkin.


      • ...

        Nuorempana tosiaan oli enenpi itseluottamusta. Sekin karissut samaa tahtia kuin luottamus muihin ihmisiin... Liikaa tullyt turpaan välillä, ei kiinnosta vanhemmiten enää.

        Mulla mennyt hyvin paljon suunnittelu-osastolle. Työkin pelkkää suunnittelua. Mulla silleen, että olen teoreetikko, nuorene oli vähän niinkuin pakko tehdä asioita, ihan leivänkin takia. Nykyisin olen siinä tilanteessa, että tarvitsisin henkilökuntaa ja pääomaa, suunnitelmat kyllä on hanskassa >:/

        Käytännön esimerkki. Käärin sätkää ja olen lähdössä tupakille. Mietin jotain. Päätän viedä mennessäni roskat ja hakea autosta meisselin samalla, kiristääkseni jonkun ruuvin. No menen tupakille. Kun tulen takaisin, alan kiroilemaan, miksi roskat edelleen haisee keittiössä a ihmettelen, missä vitussa se meisseli on...

        Tää ei ole dementiaa, eikä oikein hajamielisyyttäkään, enenpi kai sitä, että tulee mietittyä liikaa yleensäkin. Jos edes osan ajatuksista saisi toteutetuksi, olisin kai saanut aikaan paljonkin. Nyt ei oikein tapahdu mitään vaikka tahtoa olisikin.

        Lähettäkää rahaa, että on varaa palkata henkilökuntaa >:/



        =DW=


    • Räppis

      en pysty tekemään käsilläni mitään sellaista joka vaatisi vähänkin voimaa tai mitään vääntöä;))) Olen täysin uusavuton. Keittiönkaapissani ylimmällä hyllyllä on kasa erittäin painavia isoja lasilautasia...Noh. Jouluna käytän näitä lautaseja useinkin koska ovat todella kauniit mutta, painavat. Oli jälleen luotettava siihen että, toinen kundeista nousi jakkaralle ja ojensi nuo lautaset yksitellen miehelleni...jos, olisin ottanut vastaan olisin pudottanut ne todennäköisesti varpailleni....niinkin on tapahtunut. On oikeesti kurjaa kun omistaa tällaiset räppänät...lohduttaudun sillä että, kerran kolmessa viikossa eräs vietnamilainen kynsistudio saa laittaa kynteni kauniiksi. (Akryylikynnet) Tämä operaatio vain kestää. Mieheni mielestäni turhan kauan. Hän ei ymmärrä että, lopputulos ollakseen hyvä vie aikaa..;))) Ihailen näiden naisten kädentaitoa. Siis sitä varmuutta. Itseltäni ei kauniidiin kukkien maalaaminen kynsiin onnistuisi;))) Minua saa syyttää turmaiseksi....olen toisisissa asioissa hyvinkin turhamainen;)) Siis tämän lisäksi varpaiden kynnet täytyy olla samanväriset. Tällähetkellä tuo väri on nyt hohtavan tummanpunainen ja hiukan kimmallusta mukana;))) tietenkin.

      Tsau:Friidu

      • Minkä verran niiden akryylikynsien laittaminen maksaa? Tai paljonko olet varautunut maksamaan akryylikynsien laittamisesta jos et tarkkaa hintaa tiedä?


      • Jalkafetissi.
        Duke.of.America kirjoitti:

        Minkä verran niiden akryylikynsien laittaminen maksaa? Tai paljonko olet varautunut maksamaan akryylikynsien laittamisesta jos et tarkkaa hintaa tiedä?

        Ehkä sormien vielä kalliimmat. Tyttöystävälle laitettiin.


      • Räppis
        Duke.of.America kirjoitti:

        Minkä verran niiden akryylikynsien laittaminen maksaa? Tai paljonko olet varautunut maksamaan akryylikynsien laittamisesta jos et tarkkaa hintaa tiedä?

        vähän missä laitat. Tässä käytettämässi kynsistudiossa perushinta lakkauksineen oli 55 e. sitten tuo huolto kolmenviikon välein joka tehtävä (oma kynsi kun kasvaa juuresta) niin täytyy hioa ja laittaa uusi massa jälleen...maksaa 25 e. Jos kynsi on irronnut tai vahingoittunut joudutaan laittamaan uusi jolloin yhden hinta on 5 e. Nämä ylimääräiset koristelut sitten jos, haluaa...niin maksavat erikseen tässä paikassa.

        Itselläni ovat kynnet aina olleet kovin pehmeät ja liuskottuvat helposti. Tämä on helppo tapa..pitää kädet ns. eduskunnossa. Lakkaus todella kestää tuo 3 viikkoa hyvin. Ainoa miinuspuoli on tuo ehkä aika mikä menee;))) mutta, mitä emme tekisi... Varpaankynnet lakkaan itse;))) Toki jalkahoidossa käyn ja hoidan tuon II-tyypin diabetekseni vuoksi jalkani erittäin hyvin...ei saa ihossa mitään, koska tuo iho on erittäin ohut minullakin...kuin ohutta paperia..

        Tsau:Friidu


      • Anonyymi

        Et tarvitse mitään "kynsioperaatioita", vaan käsipainot, että saat voimaa hauiksiisi!!


    • Ihmiset ja tuntemattomat sellaiset ovat aina olleet osa työtäni, olen toiminut yrittäjänä yksin ja kaksin, minulla on kaksi hyvin erilaista ammattia ja kolmantena 3 lapsen äitinä olo, olen muuttanut usein, hypännyt täysin tuntemattomiin juttuihin (mm. purjehdus josta vieläkään en tiedä muuta kuin sen, että luotin täysin kapteeniin ja tein mitä käskettiin), rakennustyöt...jne huh, huh.

      Jollen olisi luottanut itseeni, en olisi voinut tehdä kaikkea tuotakaan. No nyt on menossa vaihe joka on muuten rauhallisempi mutta jälleen piti ottaa haaste (koira) josta kasvaa näköjään vasikan korkuinen mutta onneksi lauhkea kuin lammas.

      Joskus täytyy ihan miettiä ettei jyrää ketään alleen ja kompastu omaan ylivoimaisuuteensa ja itseluottamukseensa. Mitään vakiintuneita tapoja ei oikein miettimälläkään löydy, jahka ne odottavat tulevaisuudessa...

    • Sitä voisi harrastaa.

      Minusta terve itseluottamus on sitä ettei tarvitse jonkin itselle tärkeän asian ratkaisuun ulkopuolisen hyväksymistä jos sen toteutus ei sitä vaadi.
      Olen usein käyttänyt ilmaisua "toisten aivoilla ajattelu" tuon itseluottamuksen ja riippumattomuuden vastakohtana.

      Mielestäni itseluottamus ilmenee myös kykynä vaivattomasti tehdä uusia päätöksiä jos on tullut uutta tietoa tai joku pystyy perustelemaan muun ratkaisun.

      Yleisenä esiintyy heikkous ( huono itsetunto ) seisoa härkäpäisesti tehdyn ratkaisun takana vaikka kaikki tosiasiat kertovat sen olevan päin seiniä.
      Yleistä poliitikoilla mutta esiintyy hämmästyttävän yleisesti myös elinkeinoelämässä ylimpiä vakansseja myöten.

      • Eipä minun tarvitse laittaa omaa mielipidettäni koska sanoit sen tässä vastauksessasi.

        On käynyt jo monesti aiemminkin samoin, mutta nyt ensimmäisen kerran sen tuon täällä julki.

        Niin, enkä todellakaan ole peesaaja, vaan aika omaperäiset ratkaisut on elämääni värittäneet. Usein kyllä seuraan vaistoa, mutta teen senjälkeen analyysin, onko suunta se mitä hain!


      • Räppis

        joiden (ovat harvinaisempi tapauksia)..todella uskaltavan aina suoraryhtisesti seisovan oman näkemyksensä takana. Päätöksenteon monimutkaisuudesta tästä uudesta päätöksenteoksen kulttuuristako johtuu vai mistä tämä eräänlainen pirstaleisuus..joskus tuntuu käsittömältä että, kovin snadeissakaan asioissa tuota päätöstä ei voida tehdä...voihan tähän vaikuttaa myös jatkuvat rakenteelliset muutokset siellä organisaatioiden sisällä. Luulisi että, jatkuva uudistus tämä maksaisi yhteiskunnallamme puhdasta ylimääräistä fyrkkaa joka voitaisiin käyttää hyödyllisemminkin? Tätä ihmettelen itse.

        Voihan olla että, aika kultaa muistomme. Kuitenkin tuntuu että, elämä oli ennen paljon helpompaa mitä tuli tähän byrokratiaan...ja siitä selviytymiseen.... Hyvä komentti jälleen sinulta Lasse. Kiitos siitä.

        Tsau:Friidu


      • Jälkimmäisestä asiasta hyvä esimerkki on tietty tuo jätevesien käsittely haja-asutusalueilla, kun paskakaivoon pitää rakentaa puhdistamo ja vieressä menee tonneittain lantaa pellolle. :D
        Mutta jos ajattelet esimerkiksi vapaapotkua jalkapallo-ottelussa tai rankkaria jääkiekossa. Tuleeko joskus omien asioiden kanssa ajatukseltaan samanlaista tilannetta.


      • Anonyymi

        Yritin selvinpäin lapioida ruokaa läpeensä, ei onnannu ja vaihdoin lusikkaan ja onnas!!


        Instrumentit on hallittavissa jo etukäteen jos on tietoo!!!!!


    • itseluottamusta

      Olen vaan huomannut, että eihän sekään ole Suomessa hyvä ominaisuus, jos on itseluottamus kohdallaan. Ainakin naisvaltaisilla työpaikoilla pitäisi olla avuton, toisista riippuvainen, päämäärätiedoton, nöyristelevä yksilö, että katsottais kuuluvan "porukkaan" ja sinut hyväksyttäis.
      Kuten eräs tunnettu kirjailija juuri äsken katsomassani dokumentissä totesi, on Suomen taiteilijoilla jatkuvat nöyristelykilpailut meneillään, mutta niin tuntuu olevan koko kansalla. Tietysti voi kysyä, onko nöyristelyn vastakohta röyhkeys, ja voihan se ollakin, mikä ei myöskään ole hyvä asia.
      Ehkä avuttomuus ja arkuus ovat itseluottamuksen vastakohtia, mutta sellaisiin ominaisuuksiin ei ole ollut "varaa", kun on aina ollut se, joka vastaa, että homma hoituu.

      • Eräs Ranskalainen taiteilija totesi suomalaisita nykytaiteilijoista että heidän töitään katsoessa eivät taida suomalaiset taiteilijat olla tarpeeksi nälkäisiä. Tulee täällä kyllä hyvääkin taidetta, mutta monta on teosta joka kyseenalaistaa luovan ajattelun. Suomessa taiteilijan pitää vaan tuottaa, eikä ole väliä mitä, kun yhteiskunta ostaa niitä varastoihinsa.
        Joillain taiteilijoilla on kyllä näkemyksiäkin, mutta paljon on tyhjää...


    • Onnistuu se..

      itseeni siinä vaiheessa jossa ollaan jo päätetty mitä tehdään ja homma on suunniteltu valmiiksi.
      Meni sitten kuinka vaan mutta uskaltaisin yrittää kuitenkin ja periksi ei siinä vaiheessa enää anneta.
      Pitää ymmärtää myös että voi epäonnistuakin ja se ei ole maailmanloppu.
      Mutta hyvä ja valmis idea, pakko tehdä.

    • Teemuna

      Tottakai luotan, mutta riskinsä siinäkin on. Ellei riski koskaan realisoidu, ei se ole riski.

      • Onko sitten riskienottokyvystä tai riskien sietokyvystä kyse, kun tilanteen eteen sattuessa joutuu harkitsemaan ottaako vai jättääkö. Usein joutuu jatkamaan, mutta joskus on pakko pysähtyä ja odottaa parempaa hetkeä riskin ottamiselle.


    • ...

      Tämä vähän surkuhupaisa asia. Olen menettänyt luoton ihmisrotuun täydellisesti ajat sitten. Ihmiset typeryksiä, valehtelioita, itsekeskeisiä paskiaisia, aina vaan valehtelemassa, höynäyttämässä, pökkäyttämässä, kusettamassa.....

      Eli pakko luottaa vain ja ainoastaan itseensä.

      Ja siinä just se surkuhupaisa juttu, kaitpa tässä itekkin kuulun ihmisrotuun >:/



      =DW=

      • Anonyymi

        Nii se sitten VoIP olla


    • Anonyymi

      Tähän tekee mieli sanoa, etten istuisi tässä naputtelemassa, jos olisin luottanut itseeni silloin kauan sitten, nuorena. Rohkeus kasvoi vuosien myötä, mutta luottamusta se ei lisännyt. Onneksi sentään kokeilin, onnetar pysyi piilossa ja 'tuulimyllyjä' oli liikaa vastuksina, taistelu uuvutti.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe