Matkatavaroiden paino

aikamatkaajatar

Mitä otat mukaan matkalle?
Paljonko laukkusi painavat?? Ja mistä paino koostuu?

Kertokaa mitä matkalle mukaan vaikkapa Turkkiin.
Mitä otat mukaan hiihtoretkelle Alpeille?

Itse kun ihmettelen,ettei joillekin riitä 20 kilon painoraja...
Mistä siis koostuu matkalaukkusi sisältö?
Kerro ja auta muitakin matkaanlähtijöitä tai vasta sitä suunnittelevia.

3

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielikuvitusta kehii

mennessä saa painaa juuri mitään tullessa sitten. Kyllä alpeille jos menee niin pelkät monot painaa jo liki 8 kg...ja Turkkiin nyt ei mennessä ole kuin reilu 10 kg mutta tullessa sitten riskillä....

• varaudun liikaakin

En käy hiihtämässä Alpeilla.

Turkin lomalle otan mukaan uimapukuja, alusvaatteita, mukavia paitoja, hameita ja shortseja (se verran ettei tarvitse pestä pyykkiä). Siistejä housuja ja puseroita illalliselle, kenkiä (heikkouteni).
      Voishan sitä tehdä niinkin, ettei ottais mukaan muuta kuin visan ja hammasharjan ja ostais kaiken tarvitsemansa sieltä mutta PESEN AINA KAIKKI VAATTEET ENNEN KÄYTTÖÄ, TÄÄLLÄ SUOMESSAKIN, ja joutuisin sitten olemaan pitkään ilman vaatteita, jos mukana olis vain ne jotka olis päälläni.
      Samoin muiden tarvikkeiden laita: aurinkovoiteita, shampoota jne. En osta niitä paikan päältä ja heitä sitten loppuja pois puhumattakaan että raahaisin kaiken Suomeen, siksi otan mukaan täyttöpulloissa omat shampoot ja muut tarvittavat.

Epävakaamman sään kohteissa varaudun kelin mukaisesti: sateenpitävä takki, pitkälahkeisia housuja, vettähylkiviä kenkiä ainakin yhdet. Sateenvarjo, villatakki jne. Alusvaatteita ja sukkia matkalle tarpeeksi, puseroita yksi päivää kohden.

Hiihtolomalle lappiin pari hiihtoasua, urheilukerrasto (jos on kaksi, niin aina parempi). Välikerrosvaatteita, sukkia, hanskoja, pipoja (pitää olla vaihtovaraa, että osa saa rauhassa kuivua illalla ja välillä pitää vaihtaa kesken päivän).

• travel bag

Lomamatkalle etelaan

pari alushousua, sandaalit, 2 toppia, suuri huivi joka toimii rantapyyhkeena/ hameena/ huivina, ja hattu.
        Hame illaksi.
        Ja tuliaisten kanssa jos sinne jotain vie, paino on alle 15 kg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1815
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1164
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1030
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      856
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe