Bokserin arki; liikunta/ruokailu

--

1. Bokserin omistajat, kuinka paljo ulkoilutatte koirianne päivässä?
2. Juoksutatteko joka päivä vapaana jossakin?
3. Joutuuko koira olemaan monta tuntia päivässä yksin?
4. Monta kertaa päivässä koiranne syö?
Yms...

9

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfhdg

      1. Vuoden vanhaa boksua ulkoilutan puolesta tunnista puoleentoista ja aina irti. Kuusi vuotiasta ulkoilutan
      saman verran, mutta hihnassa huonojen lonkkien takia. Nämä lenkit ovat siis vain kunnon yllöpitoon,
      pisulenkit on erikseen.
      2. Kyllä, nuorempi bokseri on sen verran energinen, jotta tarvitsee päivittäin irti juoksemista. Hyppii
      muuten seinille ja purkaa ennergiaa yksin jäädessään ei toivottuihin kohteisiin. Ja nämä päivittäiset
      juokuslenkithän ei väsytä boksua lainkaan, vaan tapaus vaatii monta tuntia irti oloa ja riehumista ennen,
      kun alkaa edes väsymisen merkkejä näyttämään.
      3. Keskimäärin 4 tuntia. Miehen kanssa menee työvuorot limittäin, joten kun toinen lähtee niin toinen
      tulee parin tunnin päästä kotiin..
      4. Molemmat syö kaksi kertaa päivässä. Nuorempi boksu syö nutra nugettia ja vanhempi syö golden eaglea.
      Molemmat saa ruokaan lisukkeeksi piimää ja lohiöljyä päivittäin. Silloin tällöin annan myös jauhelihoja
      yms. muuta herkkua

    • Ruttukuonofani

      1. Meillä koirat ulkoilevat useamman tunnin päivässä ja maalla,kun asumme ulkoilu tapahtuu lähes aina vapaana juosten...lenkkeilemme, pelaamme frisbiillä ja harjoittelemme leujen noutamista ja etsintää ym.
      2. Juoksutamme siis päivittäin vapaana pihapiirissämme ja lähiseudun metsissä
      3. Koiramme eivät joudu paljoakaan olemaan yksin, joskus muutaman tunnin.
      4. Syötämme kaksi kertaa päivässä. Kuivaruokana käytössä Musch high energy, lisäksi annamme lihaa (laatuja vaihdellen) ja kalaa, raejuustoa sekä piimää. Käytössä herkän mahan vuoksi maitohappovalmiste lisänä.

      • natanatanataaa

        Minulla on 1,5v bokseri.
        1. Bokserin omistajat, kuinka paljo ulkoilutatte koirianne päivässä?
        - Ulkoilemme 1,5h - 4h riippuen päivästä. Yleensä niin, että ensin juostaan puhdit pois vapaana ja sitten kävellään remmissä ihan vain treenauksen vuoksi ja lisäksi treenaamme intensiivisesti ainakin 15min/pvä. Treenaamme tottelevaisuutta mihin nostan koiran viettiä ensin leikillä. Tämän lisäksi treenaamme pk-lajeja. Nyt talvella vain tottista, kesällä maastoonkin. Jos ollut rankka treenipäivä takana pidämme vapaapäivän, jotta koira saa levätä tarpeeksi. Tämän lisäksi näämme koira kavereitamme (=leikki vapaana) ainakin kerran viikossa, jotta koira saa vähän erilaista fyysistä toimintaa.

        2. Juoksutatteko joka päivä vapaana jossakin?
        - Juoksutan, metsissä ja pelloilla ja nyt talvella lähes missä vaan missä ei ole polkuja ja teitä -aivan loistavaa liikuntaa koiralle juosta hangessa!
        3. Joutuuko koira olemaan monta tuntia päivässä yksin?
        - Riippuen viikosta. Pahimmillaan 8h, parhaimmillaan ei yhtään. Kun joutuu olla pitkään kotona, on ihan rauhassa koska on saanut niin paljon liikuntaa. Päivät on koiran lepoaikoja, jolloin se nukkuu suurimman osan ajasta.
        4. Monta kertaa päivässä koiranne syö?
        - kaksi kertaa


      • hmmmm...
        natanatanataaa kirjoitti:

        Minulla on 1,5v bokseri.
        1. Bokserin omistajat, kuinka paljo ulkoilutatte koirianne päivässä?
        - Ulkoilemme 1,5h - 4h riippuen päivästä. Yleensä niin, että ensin juostaan puhdit pois vapaana ja sitten kävellään remmissä ihan vain treenauksen vuoksi ja lisäksi treenaamme intensiivisesti ainakin 15min/pvä. Treenaamme tottelevaisuutta mihin nostan koiran viettiä ensin leikillä. Tämän lisäksi treenaamme pk-lajeja. Nyt talvella vain tottista, kesällä maastoonkin. Jos ollut rankka treenipäivä takana pidämme vapaapäivän, jotta koira saa levätä tarpeeksi. Tämän lisäksi näämme koira kavereitamme (=leikki vapaana) ainakin kerran viikossa, jotta koira saa vähän erilaista fyysistä toimintaa.

        2. Juoksutatteko joka päivä vapaana jossakin?
        - Juoksutan, metsissä ja pelloilla ja nyt talvella lähes missä vaan missä ei ole polkuja ja teitä -aivan loistavaa liikuntaa koiralle juosta hangessa!
        3. Joutuuko koira olemaan monta tuntia päivässä yksin?
        - Riippuen viikosta. Pahimmillaan 8h, parhaimmillaan ei yhtään. Kun joutuu olla pitkään kotona, on ihan rauhassa koska on saanut niin paljon liikuntaa. Päivät on koiran lepoaikoja, jolloin se nukkuu suurimman osan ajasta.
        4. Monta kertaa päivässä koiranne syö?
        - kaksi kertaa

        näitä ulkoilu ja harrastemääriä kun lukee niin taitaa olla paras luopua omasta koirastaan...
        melkein voisin väittää että keskiverto koiranomistaja ei todellakaan tee näin. Minulla aikankin oma ja perhe-elämäkin enkä todellakaan voi elää koiran elämää..


      • meitä muitakin
        hmmmm... kirjoitti:

        näitä ulkoilu ja harrastemääriä kun lukee niin taitaa olla paras luopua omasta koirastaan...
        melkein voisin väittää että keskiverto koiranomistaja ei todellakaan tee näin. Minulla aikankin oma ja perhe-elämäkin enkä todellakaan voi elää koiran elämää..

        On meitä muitakin boksun omistajia, ei se kaikille ole uskonto, vaan joillekin se on VAIN koira ja perheenjäsen.
        Kyllä minäkin ulkoilutan koiran aamuin illoin, kuitenkin omien fiilisten mukaan. Viikonloppuisin sitten vähän enempi toimintaa, jopa koulutuskentälle joskus saatan uskaltautua.


    • SanttuJ.

      1. Bokserin omistajat, kuinka paljo ulkoilutatte koirianne päivässä?
      Ajallisesti päivässä 1 ½ h - 2h. Koiran kanssa myös leikitään, kerrataan vanhoja opittuja asioita sekä opetellaan uusia tarjotaan muutakin aktivointia mahdollisuuksien mukaan.
      2. Juoksutatteko joka päivä vapaana jossakin?
      Ei välttämättä ihan joka päivä vaan n. 3 - 4 päivänä viikossa.
      3. Joutuuko koira olemaan monta tuntia päivässä yksin?
      0 - 9 h eli vaihtelee paljon.
      4. Monta kertaa päivässä koiranne syö?
      Koira syö kaksi kertaa päivässä. Ruoka koostuu lihoista, luista, kasviksista sekä ns. kotiruoasta nappuloista.

      • killerpiller

        1. Otan bokserit pyykkikopasta ja laitan jalkaan ja sitten paskon niihin niin paljon kuin pystyn ja vien takaisin pyykkiin siinä oli Boksereitteni päivä.


      • natanatanataaa
        killerpiller kirjoitti:

        1. Otan bokserit pyykkikopasta ja laitan jalkaan ja sitten paskon niihin niin paljon kuin pystyn ja vien takaisin pyykkiin siinä oli Boksereitteni päivä.

        Ei se minulle mikään uskonto ole, ja on minulla paljon muutakin elämää.
        Tämä on vain ihana harrastus, minulle ja koiralle.

        Niin varmaankin onkin ettei keskiarvo bokserin omistaja teekkään näin, enkä sano että se olisikaan tarpeellista tehdä miten me tehdään. Bokserille riittää vähempikin, sanoisin 1,5h/pvä lenkitystä on riittävä määrä...

        Minulla työ, opiskelu paikka, perhe, ystäviä, toinen harrastus ja kaikkiin riittää yllin kyllin aikaa.. kyllä sitä ehtii tehdä mitä rakastaa ;)


      • jgiu
        natanatanataaa kirjoitti:

        Ei se minulle mikään uskonto ole, ja on minulla paljon muutakin elämää.
        Tämä on vain ihana harrastus, minulle ja koiralle.

        Niin varmaankin onkin ettei keskiarvo bokserin omistaja teekkään näin, enkä sano että se olisikaan tarpeellista tehdä miten me tehdään. Bokserille riittää vähempikin, sanoisin 1,5h/pvä lenkitystä on riittävä määrä...

        Minulla työ, opiskelu paikka, perhe, ystäviä, toinen harrastus ja kaikkiin riittää yllin kyllin aikaa.. kyllä sitä ehtii tehdä mitä rakastaa ;)

        Joo, minä vastasin tähän ekana ja nyt kun lueskeli palstaa uudestaan ihan uupumus iskee jo ajatellessa, että pitäs lenkittää boksuja yli 1,5 tuntia päiväs. Kun tosiaan lenkitän molemmat boksut vielä erikseen... Kyllähän meilläkin noita ulkoilutus tunteja kertyy sillon, kun on vapaa päiviä. Silloin voi tosiaan rymytä useemman tunnin ulkona, mutta normaalina arkipäivänä ei aika moiseen riitä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1047
    Aihe