Vanhuuden merkit

vapisijaa

Mitkä ovat vanhuuden varmat merkit?

29

1452

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vit, vit

kaikki vituttaa! Ku ei enää pärjää ittesäkään kanssa.

• vielä terveyttä

etten enää mielelläni juokse enkä hyppele - eikä nuoruuden tanssi 'jive' suju enää vauhdilla. Näin nyt talvella hiihtäessä vältän mäkiä.
      Noo, ehkä tuo kuulo ja näkökin on huonontunut , mutta rillit ja kuulolaite auttaa. Ja muistaa ei nyt kaikkea tarvitsekaan - kunhan nyt pääasiat.
      Hyvää Vuodenjatkoa Kaikille!

• minulla näin

ei ole normaalia, herää kello kaksi tai kolme yöllä eikä pääse uneen, joten seuraava päivä on sekaisin.
        Alan myös ajatella kuolemaa vaikka ruumiillisesti olen vielä terve. Annan arvokkaita tavaroitani tutuille ja mieten kenelle pitäisi testamentata säästöni ja omaisuuteni.

Tälläistä minulle on vanhuuden merkki joka alkoi viime syksynä veljen kuoleman jälkeen.

• :)))))))
        minulla näin kirjoitti:

ei ole normaalia, herää kello kaksi tai kolme yöllä eikä pääse uneen, joten seuraava päivä on sekaisin.
        Alan myös ajatella kuolemaa vaikka ruumiillisesti olen vielä terve. Annan arvokkaita tavaroitani tutuille ja mieten kenelle pitäisi testamentata säästöni ja omaisuuteni.

Tälläistä minulle on vanhuuden merkki joka alkoi viime syksynä veljen kuoleman jälkeen.

"Annan arvokkaita tavaroitani tutuille ja mieten kenelle pitäisi testamentata säästöni ja omaisuuteni.",

meinaan vaan sitä, kun itse olen 54v ja oireet ovat samankaltaiset.

• äijä 76 vuotias
        :))))))) kirjoitti:

"Annan arvokkaita tavaroitani tutuille ja mieten kenelle pitäisi testamentata säästöni ja omaisuuteni.",

54 vuotiaana pitäisi olla vielä 20 vuotiaan kunnossa. Jos on sairauksia, se on eri juttu. Sairaalan sängyssä maatessa heikkenee. Itse olen 76 vuotias ja toukokuussa olin sairaalassa sydämen vuoksi. Siellä tulin heikkoon kuntoon hyvin, eikä voimat ole tulleet entiselleen. Sitten tuli vielä aivohalvaus (TIA) kesäkuussa.
        En silti sano, että elämä olisi huonoa. Elämä on aina nautittavaa ja kiinnostavaa. Pelkkä oleminen on ihan kivaa odottelen vain lämpimämpiä säitä. Talvella on hankalaa, kun kaduja ei aurata eikä monissa paikoissa hiekoteta.

• Espanjassa
        :))))))) kirjoitti:

Meidän telkussa näytettiin miten 105 vuotias naisihminen oli vanhainkodissa vapaaehtoistyössä auttamassa toisia "vanhuksia". Jutteli, silitti päästä ja antoipa suukonkin jonkun poskelle. Rouva oli oikein hyväntuulinen, juttelevainen, eloisa ja hyvin itsensä hoitaneen näköinen.

Hänelle oli myönnetty vapaaehtoistyöstään Solidaarisuus mitali. Tuli mieleeni, että eikö sellaisen voisi saada jo vähän nuorempana.

• rami.ra

Kun luet lehdesta ensin,etta ketka on kuollut,nuorena luetaan naimisiin menneet,

• vanhusko????

no.. mulla on sitten vanhuus tullut jo 16 kesäisenä.. silloin aloin lukemaan sanomalehtiä ja aina ensimmäisenä tsekkasin kuolinpalstan..
        koskaan ei juurikaan ole naimisiin menneet kiinnostaneet.. eikä ne kiinnosta vielä näin 10 vuodenkaan jälkeen..

• harmaa hapsi

Kaikki mökit,autot,mööpelit vain vähätä näyttää.Silloin kun pirttiänsä ei voi enää lapsillakaan täyttää.Silloin kun omasta kehostakaan ole muuta kuin silkkaa haittaa.

• aamulla..

herätessä ei tunne kipua. Ai niin, silloin olenkin jo kuollut.

• joitakin.

Ylipaino ja ei viitsi tehdä sen eteen mitään,saippuasarjojen katselu,runsas alkoholin käyttö,marketeista vaatteiden ostaminen,tuulipuvun pitäminen kauppareissulla,tyytyväisyys rupsahtaneeseen vaimoon,lähiö baarissa istuskelu,jne. fyysisiä merkkejä on kaksoisleuka,läskirenkaat vyötäröllä,alaspäin valuva naama,huonot hampaat,harventuneet hiukset,paplarien pitäminen hiuksissa,permanentti,naisilla lyhyet hiukset,kun pitkät ovat ohuet,naisilla alapään ongelmat virtsan karkailu ja kuivuus,väkevä hienhaju,sössöttävä puhe ja tyylitön pukeutuminen jne....Nainen joka tunnustaa olevansa puumanainen on myös merkki vanhuudesta,olen jo vanha ja kaikki käy ja sopii.

• Leskimuija
        joitakin. kirjoitti:

Ylipaino ja ei viitsi tehdä sen eteen mitään,saippuasarjojen katselu,runsas alkoholin käyttö,marketeista vaatteiden ostaminen,tuulipuvun pitäminen kauppareissulla,tyytyväisyys rupsahtaneeseen vaimoon,lähiö baarissa istuskelu,jne. fyysisiä merkkejä on kaksoisleuka,läskirenkaat vyötäröllä,alaspäin valuva naama,huonot hampaat,harventuneet hiukset,paplarien pitäminen hiuksissa,permanentti,naisilla lyhyet hiukset,kun pitkät ovat ohuet,naisilla alapään ongelmat virtsan karkailu ja kuivuus,väkevä hienhaju,sössöttävä puhe ja tyylitön pukeutuminen jne....Nainen joka tunnustaa olevansa puumanainen on myös merkki vanhuudesta,olen jo vanha ja kaikki käy ja sopii.

Muuten vanhan akan oireet täyttyy, mutta hienhaju ei. On niin laiska olo, ettei viitsi rehkiä itseään hikeen asti. Toinen oire mikä ei täyty, on tuo puumajuttu: ei halua enää ketään, kukaan ei sovi, koska en usko, että kukaan voisi oikeasti enää rakastaa tällaista seitsenkymppistä. Vanha kroppani ei ole kaupan. Joku itsekunnioitus ikälopullakin.

• Sitten vasta...

Sitten kun täytät 50-vuotta, olet vanha ikäloppu.

• onnea v. 2011

Kyllä maailmanmeno ja politiikka vielä kiinnostaa. Ja tietenkin omat lapset ja lastenlapset. Myös se oma heili.
        Ja mehän juuri nuorruttiin, kun oli joulu.

• syntynyt v-41

Voi ystävä hyvä, en tiedä oletko mies vai nainen, mutta naisena voin sanoa, että siitä vasta alkaa se paras elämän vaihe.

• syntynyt v -41

Senhän usein voi itse päättää. Fysiikan pettäminen on tietysti merkittävä tekijä, mutta jos henkisiä voima-varoja riittää niin... Joku määrätty ikä ei tee vanhukseksi, muuten kuin eläkepäätöksissä. Jos nyt jotenkin tulee toimeen ilman muiden apua niin ollaan vielä "ikäihminen" eikä vanhus. Toki muisti tahtoo pettää. Ei aina muista viikonpäiviä saatikka päivämääriä kun ei eläkkeellä ollessa ole viikon rytmittäjää. Ja muitakin muistikatkoja on kaiken aikaa; mitä olin tekemässä ja miksi. No aloitapa lähtötilanteesta ja kenties muistuu mieleen. Lisäksi ennen tuosta noin tekaistut kotiaskareet ovat nyt tehtäviä töitä, ja nekin hidastettuna vieden paljon enemmän aikaa.

• Talvisodan lapsi

Kaatuminen on pahin pelkoni liukkailla talvikeleillä.

Äidiltäni murtuivat yhdellä kaatumisella molemmat ranteet. Onneksi nuorin veli asui vielä kotona. Minulla ei olisi ketään auttamassa. Miten pärjäisi "kädettömänä"? Koiran joutuisin ainakin antamaan pois, parhaan ystäväni.

• ei kärsi mennä ulos

Kesällä vanhus istuu sisällä, kun on niin kuuma ja talvella taas pysyy kotona sään ollessa niin kylmä.

• kaikilla sama edessä

Vaihdevuodet ovat naisilla sellainen virstanpylväs, useimmilla, tulee muutoksia kroppaan ja mielialaan.
      Toiset korventaa hyvinkin huonoksi ( en yleistä, on niitä, joilla ei tunnu missään ). Niistä kun selviää ilman sairauksia, on vielä edessä monta pirteää vuotta. Riippuu juuri siitä, miten jaksaa liikkua, onko ystäviä jne.
      Väsyminen on yksi merkki vanhuuden lähestymisestä, johtunee pätkittyneistä yöunusta. Itse olen ottanut sen kannan, kun en ole työelämässä enää: Nukkuu silloin, kun nukuttaa, syö silloin, kun on nälkä, mutta liikkua pitää.

• glukoosi

voi olla diagnosoimaton ja hoitamaton diabetes. Se on aika helppo tutkia muutamalla verikokeella.

• nuori vanha

Vanhuuden merkit? Vanhuuden merkit saattavat olla kuin että, unohtaa mikä oli eilinen päivä ja mitä silloin tapahtui. Tänään on kuitenkin tänään ja tänään tuskin monikaan muistaa mitä eilen oli?

• Ensinnäkin protestoin: Ei viisikymppinen vielä ole ikäloppu!
        Työvoimaviranomaisten mielestä 55-vuotias liian vanha koulutukseen, vaikka olisi esittää muutaman kuukauden ikäinen kiitettävä opintotodistus kahden vuoden opiskelusta.

Tässä keskustelussa kuitenkin tarkoitetaan "oikeaa" vanhuutta.
        Omalta kohdaltani tiedän olevani vanhus sitten, kun uskon, että peilissä näkyvä isoäitini ei ole mummoni vaan minä itse.

Ja mitähän se vanhuus loppujen lopuksi on?
        Itse uskon tulevani lapseksi jälleen!

• terkut teille!

Minäkin olen syntynyt 41, syntymäpäiviä pukkaa. Kovasti minä vielä touhuan kaikenlaista.Ajelen polkupyörällä, ja autolla. Näkö, ja kuulo on hyvä, luen vielä puhelinluettelon ilman laseja. Tukka on hyvä ja vahva, Eikä haise hiki , eikä tirahtele pissa.
      Ettäkö kaikki hyvin, ei sentään. Minulla on jo kakkostyypin diabetes, olen ylipainoinen, ja vähän jo kömpelökin.Olen jo kerran jalkanikin murtanut.
      Ja sitä puumaa minusta ei kyllä enää saa, ne on niitä nuoruuden unelmia. Näillä eväillä sitä on mentävä päivää kerrallaan.
      Ja tansseihin pääsykin on haave vain. Myönnän, että vanhuus on tullut!

• heippa !

Kyllä hinku ja halut moneen asiaan häipy sen jälkeen , kun seitsemänkymmentä kolme vuotta ohittui, voimat kertakaikkiaan katosi ja kävelykin muuttui suurelta osin tepasteluksi. Juoksemisesta ei kerrassaan tullut mitään, Vauhti on jyrkästi hidastunut. Tanssijalka tosin vielä kutisee.

• heikun-keikun

Eikö tosiaan enää löydy joukostamme uusia aiheiden aloittajia?
      Täytyykö ketjun näyttää siltä että on paljon osallistujia mukana.
      Miksi ihmeessä sinä HEIPPA et aloittanut uuttä ketjua, Tästä tämmöisestä saa tosiaan kuvan, ettemme me nyt täällä kirjoittajat enää osaa ajatella omilla aivoillamme, etenkään sinä.

• Kunhan kysyn....

Heikun Keikun ja Hellurei !

"Kysyt eikö joukostamme loydy uusia aiheiden aloittajia, "Aloittappas sinä uusiketju .

Josko olisitkin se helmi joka potkaiset uuden haastavan ja kiinnostavan ketjun liikkeelle.

• heippa !

No hei heikun-keikun !

Liekkö mulla aivoja edes ollutkaan. Olen vaan jotenkin söheltönyt tämän elämän loppu suoralle. Nyt onkin sitten, kuin vanhalla koiralla uusia temppuja on enää vaikea oppia.
      Tämä ketju oli mielestäni ajankohtainen ja minulle uutena tulokkaana palstalle aivan veres.

Kirjoitellaan.

Ps. hyvä ystävä olen aloittanut parissa päivässä muutamankin ketjun.

• no joo

Kun kirjoitellaan näinkin pienellä porukalla, ei samasta aiheesta kannata avata useita ketjua. Tämä ketju on osoittatunut toimivaksi yhden asian ketjuksi.

• Varovasti

Nyt olisi sitten sekin aika jolloin olisi tarpeen etsiä ne luiston estot kengän pohjiin . Jos ne on kateissa niin useassa suutarissa niitä on kaupan. Mikään ei ole pahempaa vanhemmalle henkilölle kuin kaatuminen.

Monet jsairastavat titämättään luukatoa eli ostereopoosia jolloin luuston luutuminen vie pitkän ajan eikä enää kaikissa tapauksisikaan edes onnistu . Ei sitä meikäläinenkään tiedostanut ennenkuin se tuli kohdalle.

Roska pussia roskikseen heittäessä lensi sinne myös avain nippu. Niitää kurottauessa ottamaan roskiksesta ja laatikon reunan nojatessa se tapahtui. Melkein kuin itsellään murtui kaksi kylkiluuta. Osteropoosi todettiin, nyt joutuu siihenkin ottamaanaamuisin paritkin pillerit....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      98
      7673
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4693
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      69
      3425
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2778
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2382
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2254
    Aihe