No niin
nopea taustaselvitys.
avioero menossa. lapsen äidin mukaan terveyteni ei kestä ottaa lastani (2v8kk ) poikaa yöksi.
olen nähnyt lastani viimeiseen kahteen kuukauteen 3 kertaa 2x 1.5 tuntia ja nyt oikeen sitten 4 tuntia
asun kuitenkin edellisestä liitosta olevan 7 vuotiaan pojan kanssa, käyn töissä ja jne..
lasta saa aina kun soittaa sossuun. sossu soittaa äidille ja sit saa hetkeksi, sossuun äiti kertoo että olen sairas.
nyt sitten odotellaan että pääsemme lastenvalvojalle sopimaan.
mietinkin nyt että miten suhtaudutaan ehdotukseen, jos se poika olisikin mulla kokoajan. ja kävisi sitten äidillään kun " äiti jaksaa"
Isän oikeudet?
19
1694
Vastaukset
- J
Sitä ei ole varmaan vaikea arvata, jos äiti kertoilee jo nyt, ettet kykene lasta pitämään, niin ei se asenne varmaan ainakaan parempaan suuntaan mene.
Sossut taasen ovat lähes poikkeuksetta äidin luona asumisen kannalla, vaikka sillä ei olisi mitään loogista perustetta, ja vanhemmat olisivat yhtä "hyviä" hoitamaan lasta, oikeudessa on yleensä ihan samoin,, ja pahinta on vielä se, että lähes mitä tahansa äiti keksii kertoa, se uskotaan, oli se kuinka absurdia tahansa, sillä ei ole merkitystä, äidin sana vastaa asiantuntijalausuntoa, oli kyseessä asia kuin asia, näin se valitettavasti usein menee.
Saattaa olla, että laajat tapaamiset ovat ainoa mahdollisuus, äiti saattaa kyllä esittää, ettei lapsi voi olla hänestä erossa, ja miten heidän ainutlaatuinen suhteensa rakoilee, jos lapsi on muutamankin päivän sinun kanssasi.
Tämä on todella väärin, ikäloput stereotypiat pitäisi karsia huoltajuusasioissa tyystin, isiä kohtaa tehdään sosiaalitoimen ja oikeuslaitoksen turvin niin paljon vääryyttä, ettei mitään rajaa...- sossupaholainen
Täytyy sanoa, että ainakin niissä selvityksissä, joita itse olen ollut tekemässä, ollaan jopa useammin puollettu asumista isän kuin äidin luona. Minusta ap:lla tuntusi olevan hyvät mahdollisuudet lähivanhemmaksi. Pysyt vain rauhallisena ja asiallisena, toisen osapuolen syyttely johtaa harvoin haluttuun tulokseen.
- J
sossupaholainen kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ainakin niissä selvityksissä, joita itse olen ollut tekemässä, ollaan jopa useammin puollettu asumista isän kuin äidin luona. Minusta ap:lla tuntusi olevan hyvät mahdollisuudet lähivanhemmaksi. Pysyt vain rauhallisena ja asiallisena, toisen osapuolen syyttely johtaa harvoin haluttuun tulokseen.
Missä ihmeen paikassa ollaan näin valveutuneita ja tasa-arvoisia???? Ei voi olla totta!! Suomessako??
Omasta kokemuksesta on vaikea uskoa,, mutta hyvä jos näinkin voi olla,, toivottavasti lisääntyy tällainen näkemys,, valehtelu ja vedätys on niin rasittavaa, ihan yhtälaisesti kumpi sukupuoli sitä harrastaa..
Eikä sossut ole paholaisia, mutta aika vanhoillista ajattelutapaa on nähtävissä usein, ja saattaa olla myös usein, että on helpompi turvautua "vanhankaltaiseen" ratkaisuun, se kun usein menee läpi. - oikeudeton lapsi
J kirjoitti:
Missä ihmeen paikassa ollaan näin valveutuneita ja tasa-arvoisia???? Ei voi olla totta!! Suomessako??
Omasta kokemuksesta on vaikea uskoa,, mutta hyvä jos näinkin voi olla,, toivottavasti lisääntyy tällainen näkemys,, valehtelu ja vedätys on niin rasittavaa, ihan yhtälaisesti kumpi sukupuoli sitä harrastaa..
Eikä sossut ole paholaisia, mutta aika vanhoillista ajattelutapaa on nähtävissä usein, ja saattaa olla myös usein, että on helpompi turvautua "vanhankaltaiseen" ratkaisuun, se kun usein menee läpi.Yleiset käsitykset helposti muovaatkin niitä käsityksiä. Kyllähän suomeen tarvittaisiin instanssi, joka pystyisi riittävän nopeasti, monipuolisesti ja avoimesti käsittelemään näitä asioita, eihän edes sosiaaliviranomaiset pysty ykisnään näkeemään, jos esimerkiksi toinen kiusaa toista.
Juridisesti isän asema on heikko, mutta ei toivoton. Toiveena oli, että äiti olisi ensisijainen huoltaja lapselleen ja laajemmat tapaamiset, kuin standardi joka toinen viikonloppu. Sovittelussa, ei toivottuun lopputulokseen päädytty, väliaikaispäätös oli läpihuutojuttu, molemmat kelvollisia lapsen huoltajiksi, molempien toiveesta asuinpaikka äidillä ja tapaamiset, äidin toiveesta standardi. Tätä noudatettasiin varsinaiseen käsittelyyn asti. Läpihuutona meni varsinainenkin oikeudenkäynti, päätös sama kuin väliaikainen, olihan siitä tullut lähes vuoden kestäneen prosessin aikana lapselle vakiintuntut, tosin vain juridisesti. Lapsi enemmän isällä, kuin äidillä.
Vuosi käräjien jälkeen, äiti otti vaan ja lähti. Läpihuutojuttuna isälle yksihuoltajuus. Neljän vuoden päästä ollaan taas tilanteessa, että odotellaan, kuka saa kopin tällä kertaa. - VAIKUTTAA
sossupaholainen kirjoitti:
Voiko tosiaan olla sossupaholainen joka puolustaa isän oikeuksia???.Täällä missä minä asun,on juuri koulun penkiltä nousseita kakaroita ja vanhoja piikoja lastenvalvojina ja pääsääntöisesti äitylit saavat yh:den.
- GREGG
Mä sain vasta tasa-arvoisen tilanteen ku lupasin ottaa yhteyden isien oikeuksia ajavaan ralf sundiin ja lisäksi sanoin et iltapäivälehdetkin vois olla kiinnostuneita tämmösestä törkeestä puolueellisuudesta.Se tepsi.Nyt meillä on tasapuolinen yhteishuoltajuus ja lapset on yhtä paljon molempien luona.Mä olinkin yhtäkkiä ihan kunnon isä.Mut hermot täytyy pitää.Äiti saa riehua,reuhoa ja tehdä vaikka mitä neuvotteluissa mut jos sä korotat äänesi olet heti väkivaltarikollinen.Mä en ymmärrä miksi päätöksiä tekee aina nainen ja joka on valmiiksi jo kirjoittanut pohjat et siitä lähdetään et äidille lapset ja miehelle tapaamisoikeus joka toinen vkonloppu ja elatusmaksut päälle.
- Yks nainen.
Ei oo sellaista tilannetta. vielä ainakaan,,et erois.Ja nuorin on jo kohta 16.
Kyllä tuo pitää paikkansa,,mitä kerroit.Olen kuullut vastaavia tapauksia,
Ikävää se on. Voimia sinulle,,GREGG.
- öaFNEL'EODNGFKDN
Eli haluat potut pottuina..Eiköhän kuitenkin lähdetä yhteishuoltajuudesta?? Alle 3v on tosi pieni vielä ja minusta vanhemmat kyllä ajattelevat vain itseään jos tavoittelevat noin huoltajuutta.
Ex saa sanoa sairauksista mitä haluaa, pyydä hätä toimittamaan virallinen lausunto tai syyte kunnianloukauksesta, mikä sitten hiertää välejä entisestään mutta jos ei muu sitten auta..Lapselle yhteishuoltajuus tässä vaiheessa on kyllä suotavaa. Minusta koululainen osaa jo sanoa missä mielummin aikaa kuluttaa.- neljän lapsen äiti
tosi pieni tuo teidän lapsi vielä on,ikävöi ehkä äitiään erossa ollessaan.Ainakin minun vajaa kolmevuotiaalla kova ikävä aina äitiä mummonsa luona yökyläillessään ja näkevät kyllä todella paljon.Tärkeintä kyllä mielestäni ehdottomasti se et mentäis lapsen ehdolla tuntuu se sitten vanhemmasta miltä tuntuu, se on sitä oikeaa välittävää rakkautta.Tarvittaessa sitten vaikka jaksaa odottaa sitä että lapsi hieman kasvaa ja haluaa öitä ja pidempiä aikoja viettää kotoa poissa.Pidä kuitenkin kiinni tapaamisoikeuksista niin että toteutuisivat tarpeeksi useasti.
- ennestään
huollettavana jonka yh:na olet ja kaikki on mennyt ongelmitta niin silloinhan sinulla on näyttöä siitä että olet kelvollinen lähihuoltajaksi.
- yksin vastuu?
Onko asia puitu oikeudessa? Oikeuden käynti on hyvä ratkaisu jos lastenvalvojan kanssa ei päästä yhteis ymmärrykseen.Olen äiti kolmelle lapselle ja isän kanssa pitäisi olla yhteishuoltajuus ja lapset kummallakin vuoroviikoin.Okei,nuoremman kohdalla tämä pätee joka tyttö ja nuorin(helpossa iässä).Vanhimmat ovat poikia ja murkku iässä ja eivät hyväksy isän uutta naista joten ovat ei-toivottuja isän luokse.Eli isä pystyy valitsemaan kenet ottaa.Ja tässä tulee sitten ne elatusmaksut vastaan,eli kun pojat ovat minulla jatkuvasti 24/7 niin luulisi isän maksavan mulle täydet elatus maksut ja pyh!!!!! 70€/lapsi kuukaudessa.Isä tienaa puolet enemmän kuin minä.Lastenvalvojien kautta ei rahaa tulisi ollenkaan,käskivät mennä oikeuteen.Sieltä kautta nyt tämä pienempi summa ja nyt uudestaan mennään oikeuteen koska tämä nykyinen raha summa pitäisi tulla sen mukaan että joka toinen viikko systeemi toimisi myös.Mutta ei toimi ja mielestäni isän pitäisi ymmärtää että isot pojat kuluttavat ja yksin ei rahat riitä elättämiseen.Eli ei aina äidin puolella oikeus ole,joten joistakin asioista pitää vain taistella.Mielestäni lapset kun ovat puoliksi kummankin ja vastuu jaetaan,joten todista oikeudessa ettet ole sairas.....
- 11111111111
Miehen kannattaa toivoa, että lastenvavojaksi tulee mies, silloin ei naisella ole mitään oikeuksia ja narsisti-isä saa valehdella niin paljon kuin haluaa. Näin kävi valitettavasti meille.
- yksin vastuu?
11111111111 kirjoitti:
Miehen kannattaa toivoa, että lastenvavojaksi tulee mies, silloin ei naisella ole mitään oikeuksia ja narsisti-isä saa valehdella niin paljon kuin haluaa. Näin kävi valitettavasti meille.
Meillä oli ensin nainen ja myuöhemmin mies,tulos silti sama.Kumpikin olivat isän puolta pitämässä.
Se kumpi on parempi puhumaan saa huomion.......
- 17
Noin pienen lapsen kohdalla äidin merkitys on suurempi kuin isän.
Se vain on niin. Yö aikana äidin syli on se joka on tärkeä, sitä ei isä voi korvata.
Lueppa lasten kasvu ja kehitys.
Malta, älä lähde lasta käyttämään lyömäaseena, se jättää jälkensä myös siihen pieneen.
Käytä ne hetket kun olet lapsen kanssa hyvin, leiki ole se isä.
Jos liittonne ei kestänyt, toivon että osaltasi olet lapsille se tuki ja turva, älä lähde lapsista tekemään repaleisia.
Muista vanhemmat erosivat, eivät lapset.
Lasten elämä muuttuu muutenkin niin paljon, kun lähdetään eri suuntiin, se normaali kuvio särkyy.
Yritä tehdä osaltasi siitä hyvä, älä hyökkää.
Malttia, aikanaan näet että se kannatti. - ON MAKSETTU....
Kertaheitolla kaikista alaikäisistä kakaroista kunnes täyttävät 18v.Sen jälkeen etäisukkia ei tarvita muuhun kuin makselemaan kakaroiden kännykät,mopot,pyörät,xboxit,mp-kolmoset,pelit,vaatteet ym,ym.
- 10
Se vain on niin, että maksuista saikataan
Lasten eläminen ja hyvinvointi vain maksaa.
Yhdessä ne lapset on tehty. ( Äiti ja isä )
Unohtuiko ajatella siinä tohinassa että ne tuovat mukanaan myös vastuun.
Joopa, pää pilvessä ei kannattaisi hurrailla----
- fdhgdsfsdfgd
Lasten huoltajuus kiista vinkki yksi
http://www.youtube.com/watch?v=l-JJziWGmqc
Siinä video joka kannattaa katsoa. Perhe on yksi yksikkö, joka muodostuu, Isästä, Äiidistä, Lapsista ja Kodista. Ja he kaikki rakastavat toisiaan sydämmestään ja ovat kiintyneitä toisiinsa, jos näin ei ole niin perhe on hengellisen avun tarpeessa.
Tai jos toinen aviopuoliso on narsista ja ylimielinen, pöyhkeä, röyhkeä eikä suostu puhumaan, sopimaan jne. on hän perheen rikkoja, joka aiheuttaa miehelleen tai vaimolleen ja lapsilleen suunnatonta tuskaa ja henkisiä kärsimyksiä.
Usein vain on niin, että tämä rikkoja osapuoli on niin sokaistunut omasta typeryydestään, ettei edes tajua tekevänsä mitään väärin, mutta on itsestään selvää, että lapsiin ja aviopuolisoon sattuu suunnattomasti se, että toinen asettaa oman ylimielisyytensä rakkauden ja perheen edelle hakemalla avioeroa ja siten usein mielivaltaisesti riistää rakkaat lapset pois isältään.
Jos toinen hakee avioeroa niin se kertoo, jo siitä, että perheessä ei ole hakija osapuolelta omaa perhettään kohtaan minkäänlaista rakkautta eikä hän osaa rakastaa sillä rakkaus peittää paljon syntejä ( 1. Korinttilaisille 13:4-7). Ja saa aviopuolisot sopimaan tunteistaan, asioistaan ja peittämään ne toisen synnit eli loukkaukset ja siten myös etsii toisesta niitä hyviä puolia, joita voi kehua.
Se joka hakee avioeroa ei useinkaan ymmärrä, että lapset ovat ne, jotka avioerosta kärsivät kaikkein eniten. Ero ja usein Isän rakkauden, huolenpidon ja avun puuttuminen saa perheessä lapset voimaan pahoin ja äidin työmäärän lisääntyminen saa siten äidistä joka usein on sen avioeron hakija entistä kiukkuisemman ja siten lapsista tulee entistä hankalampia, kiukkuisempia ja niin äiti sitten useinmiten voi lasten kanssa entistä huonommin ja lapset kärsivät entistä enemmän. Miten sydäntä viiltävän kylmää.
Avioliitto on alunperin Jumalan asettama järjestely, jossa mies ja nainen vannovat vihkivalan Jumalalle ja lupaavat rakastaa toisiaan kunnes kuolema heidät erottaa, joten avioliitosta ei Jumalan Sanan Ramaatun perusteella voi erota, kuin yhdestä syystä ja se on toisen tai kummankin aviopuolison uskottomuus ja haureudenteot (Matteus 19:9, Heprealaisille 13:4).
Aviopuoliso on myös vapaa menemään uudelleen naimisiin, jos puoliso on kuollut (1. Korinttilaisille 7:39).
Mikäli puoliso on väkivaltainen, juoppo, laiska tms. niin Jumalan Sanan Raamatun mukaan se ei ole avioeroon syy, mutta siinä tapauksessa tämä huono puoliso voi asua asumus erossa (1. Korinttilaisille 7:10-17).
Hyvät ihmiset onko teistä noin hienoa saada valehtelijan maine itsellenne? Sillä olettehan itse vannoneet valan, jossa olette luvanneet rakastaa puolisoanne kunnes kuolema teidät erottaa. Ja sitten menette vastoin valaanne hakemaan avioeroa, jo tuollainen tekohan kertoo ihmisen olevan itsekäs, epä empaattinen ja ihminen, joka ei pysty osoittamaan normaalia kiintymystä rakastamaansa aviopuolisoa eikä lapsia kohtaan sillä useinhan siinä äiti diktatuurimaisesti erottaa lapset isästään ja siitä sitten seuraa se henkinenpahoinvointi, joka näkyy lasten kaikenlaisina oireiluina ja hankaluutena.
Haloo herätkää jo älkääkä olko itsekkäitä, omahyväisiä, narsistisia diktaattoreita. Sillä ei kukaan halua elää sellaisen ihmisen kanssa. Vaan nöyrtykää omasta ylpeydestänne ja rakastakaa toisianne niin, kuin Jumala alunperin meille ohjeen antoi (1. Korinttilaisille 13:4-7)- Mafian aika on ohi.
Tähän saakka isät ovat olleet heikossa asemassa huoltajuusriidoissa.
Tuttavaperheessä kolmen lapsen äiti kärähti rinnakkaisuhteesta.
Isä ilmoitti, mikäli tuo pelehtiminen ei lopu otan avioeron. Pelehtiminen ei loppunut.
Lasten äiti pelkäsi menettävänsä tyttärensä 11 v. ja uhkasi syyttää miestään alkoholistiksi, vainoharhaiseksi ja tyttärensä seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Lasten isä ilmoitti, että siinä tapauksessa hän nostaa syytteen perättömistä syytöksistä, joista voi seurata kakden vuoden vankeustuomio.
Äiti pelkäsi joutuvansa ja perui syytösuhkauksen.
Lapset halisivat jatkaa tylsää perhe-elämää, tuon juopon hyväksikäyttäjärentun kanssa.
Nyt lapset ovat aikuisia, kaikilla on vakituinen ammatti, ytöpaikka ja oma koti.
Perättömistä insestisyytöksistä tuli muoti-ilmiö 70 luvulla, ilmeisesti nyt ollaan herätty todellisuuteen.
YLE Oulu 3.1.2011.
Lasten oikeuksia halutaan valvoa jatkossa entistä paremmin vaikeissa huoltajuusriidoissa.
http://yle.fi/alueet/oulu/2011/01/karajaoikeus_alkaa_sovitella_huoltoriitoja_2256020.html
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255