aivovamma onettomuudesta

kontiA

Hei, onko kellään kokemusta aivovammasta ja siitä selvitymisestä, elämisestä sen kanssa? Onko puheen kanssa ollut vaikuksia ja miten se on lähetynyt sujumaan, esim. puheterapian avulla?

36

9129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Veljelleni sattui onnettomuus, jonka seurauksena aivoverenvuoto ja keskiviivasiirtymä, oli teholla uneen lääkittynä 1,5 viikkoa, sairaalassa kaiken kaikkiaan 1 kk yhteen menoon. Lääkärit sanoivat että ensimmäinen puoli vuotta näyttää mihin suuntaan mennään, mutta lopullinen tulos näkyvissä 1,5 vuoden kuluttua, hänen vammansa oli kuitenkin lievä.
      Aikaa meni myös onnettomuudessa vammautuneen käden kuntouttamiseen. Vikaa ei ensin noteerattu, ajateltiin johtuvaksi aivojen tilanteesta. Olikin yhden hermon laaja hermovaurio, 2 kk meni vielä lisää toipumiseen ennen kuin lähti töihin, sairauslomalla hän oli lähes 6 kk.

      • kontiA

        Kiitokset vastauksesta. Meihelläni samantapainen tilanne, mutta tilanne on tuore, päävamma tapahtui marraskuun alussa. Nyt hänellä on puheen kanssa ongelmaa, sanat ovat osittain unohtuneet ja väsyy hyvin helposti tilanteissa. Hän oli nukutettuna 2vkoa.


      • Anonyymi

        27 vuotta pahasta onnettomuudesta mikä kohdistuipäähän kallomurtui nenäluu murtui kaksoiskuvat tajuttomuus 6 viikkoo onnettomuuden jälkeen,työelämässä melkein 30 vuotta onnettomuuden jälkeen.Nyt vasta 27 vuoden jälkeen pahat jälki oireet Epilepsia,ms taudin,tuntohäiriöt jaloissa/käsissä,en pysty liikkumaan ilman apuvälineitä ym,DIAGNOOSI:VAKAVAN AIVOVAMMAN jälki tila.Vakuutusyhtiön/kelan asiantuntia lääkärit VOIT PALATA ENTISEEN TYÖHÖSI AMMATTINI KUORMA-AUTON KULJETTAJA,MITÄ OLETTE MIELTÄ.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        27 vuotta pahasta onnettomuudesta mikä kohdistuipäähän kallomurtui nenäluu murtui kaksoiskuvat tajuttomuus 6 viikkoo onnettomuuden jälkeen,työelämässä melkein 30 vuotta onnettomuuden jälkeen.Nyt vasta 27 vuoden jälkeen pahat jälki oireet Epilepsia,ms taudin,tuntohäiriöt jaloissa/käsissä,en pysty liikkumaan ilman apuvälineitä ym,DIAGNOOSI:VAKAVAN AIVOVAMMAN jälki tila.Vakuutusyhtiön/kelan asiantuntia lääkärit VOIT PALATA ENTISEEN TYÖHÖSI AMMATTINI KUORMA-AUTON KULJETTAJA,MITÄ OLETTE MIELTÄ.......

        Miten voi KELAN JA VAKUUTUSYHTIÖN ASIANTUNTIALÄÄKÄRIT ANTAA TÄLLÄISIÄ LAUSUNTOJA YMMÄRTÄÄKSENI EIVÄT OLE EDES NÄHNEET SINUA,EIKÖS HEIDÄN PITÄISI OLLA ASIANTUNTIJOITA TÄLLÄISET DIAGNOSOIDUT SAIRAUDET/VAMMAT NIIN EHDOTTOMASTI ELÄKKEELLÄ.ASIANTUNTIA LÄÄKÄRIT SAAVAT PALKKANSA KUN HYLKÄÄVÄT ELÄKEHAKEMUKSI MITKÄ SELKEÄSTI OSOITTAVAT HAKIAN ETTÄ ELÄKKEELLE EHDOTTOMASTI,OVATKO ASIANTUNTIA LÄÄKÄRIT VALELÄÄKÄREITÄ.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        27 vuotta pahasta onnettomuudesta mikä kohdistuipäähän kallomurtui nenäluu murtui kaksoiskuvat tajuttomuus 6 viikkoo onnettomuuden jälkeen,työelämässä melkein 30 vuotta onnettomuuden jälkeen.Nyt vasta 27 vuoden jälkeen pahat jälki oireet Epilepsia,ms taudin,tuntohäiriöt jaloissa/käsissä,en pysty liikkumaan ilman apuvälineitä ym,DIAGNOOSI:VAKAVAN AIVOVAMMAN jälki tila.Vakuutusyhtiön/kelan asiantuntia lääkärit VOIT PALATA ENTISEEN TYÖHÖSI AMMATTINI KUORMA-AUTON KULJETTAJA,MITÄ OLETTE MIELTÄ.......

        Jos on aivojen sisällä verenvuotoja niin ei saa ajaa kuorma-autoa, moottoripyörää eikä lentää lentokoneella koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on aivojen sisällä verenvuotoja niin ei saa ajaa kuorma-autoa, moottoripyörää eikä lentää lentokoneella koskaan.

        Eikö oikeesti voi enään lentää jos on ollut aivoverenvuoto , ?


    • mä hyljätty oon

      Siltä osin että vammojeni laajuuden vuoksi olen yhteiskunnan hylkiö!
      Neurologin ja neuropsykologin mukaan täysin työkyvytön,mutta en kelan mielestä.
      Rahaa en oo sanu kohta vuoteen,joten en kai kohta voi edes jatkaa elämistäkään!
      Puheessa sen verran on ollu vaa ongelmia ,että joskus sanat vain häviävät mielestä.
      Minunkin pitäis saada kuntoutusta,mutta kukaan ei maksa mitään,joten nekin on unohdettu sit,ku ei oo rahaa
      nii ei mitään voi edes itse asialleen.Mulla on muisti ja muut kongtiiviset vaikeudet vaikeaasteisia muiden vammojen liäski ,mut mikään ei riitä mihinkään,ainoastaan lausunnon kirjoittaneelle lääkärille ja verottajalle!

      • Julius_

        Itselläni on hyvin lievä aivovaurio kasvaimen ja sitä seuranneen leikkauksen johdosta. Nyt vuosi leikkauksen jälkeen lähimuisti prakaa ja ehkä vieläkin kiusallisempana oireena ns. aivoväsymys joka tarkoittaa siis aivojen alentunutta rasituksensietokykyä. Tämä on yleistä ylipäänsä aivovaurioissa. Kun olen ylirasittunut ei ajatus kulje, pieni alakuloisuus vaivaa ja olen ärtynyt. Vältän meluisia tilanteita, koska niissä en jaksa olla pitkään. Muitakin ihmeellisiä oireita on, joista osa liittynee epilepsiaan ja osa milloin mihinkin. Kuntoutuminen jatkuu, mutta hidastuu koko ajan. Vielä syksyllä olin toivossa, että olisin joskus työkykyinen, mutta nyt olen luopunut toivosta ja alan miettimään eläkkeen hakemista. Aion tosin vielä ensin kokeilla varovaisesti töissä.. josko sittenkin jaksaisi. Olen varsin hyvin tottunut elämään näin hiljaa kotiympyröissä oireideni ja perheeni kanssa. Olen iloinen ja kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan elää tässä kunnossa tai toivottavasti viikko viikolta paremmassakin.

        Joskus ihmiset ihmettelevät miksen ole töissä kun ei minussa "ole mitään vikaa". En aina jaksa selittää vaan tyydyn vastaamaan sanoppa se. silloin kun kerron asiasta, kaikki kyllä ymmärtävät että aivovamma ei näy välttämättä päälle.

        Kiusallinen ongelma on myös taloudellinen tilanne. Olen suht nuori eikä eläkekertymä ole suuren suuri, joten hyvästit entisille haaveille ja uratavoitteille. Taloudelliset pulmat tuntuvat tosin yllättävän pieniltä kun terveys on uhattuna.

        Fyysistä vikaa minulla ei ole, ellei epilepsiaa sellaiseksi.

        Jaksamista kaikille meille!


      • Mävaan_2011
        Julius_ kirjoitti:

        Itselläni on hyvin lievä aivovaurio kasvaimen ja sitä seuranneen leikkauksen johdosta. Nyt vuosi leikkauksen jälkeen lähimuisti prakaa ja ehkä vieläkin kiusallisempana oireena ns. aivoväsymys joka tarkoittaa siis aivojen alentunutta rasituksensietokykyä. Tämä on yleistä ylipäänsä aivovaurioissa. Kun olen ylirasittunut ei ajatus kulje, pieni alakuloisuus vaivaa ja olen ärtynyt. Vältän meluisia tilanteita, koska niissä en jaksa olla pitkään. Muitakin ihmeellisiä oireita on, joista osa liittynee epilepsiaan ja osa milloin mihinkin. Kuntoutuminen jatkuu, mutta hidastuu koko ajan. Vielä syksyllä olin toivossa, että olisin joskus työkykyinen, mutta nyt olen luopunut toivosta ja alan miettimään eläkkeen hakemista. Aion tosin vielä ensin kokeilla varovaisesti töissä.. josko sittenkin jaksaisi. Olen varsin hyvin tottunut elämään näin hiljaa kotiympyröissä oireideni ja perheeni kanssa. Olen iloinen ja kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan elää tässä kunnossa tai toivottavasti viikko viikolta paremmassakin.

        Joskus ihmiset ihmettelevät miksen ole töissä kun ei minussa "ole mitään vikaa". En aina jaksa selittää vaan tyydyn vastaamaan sanoppa se. silloin kun kerron asiasta, kaikki kyllä ymmärtävät että aivovamma ei näy välttämättä päälle.

        Kiusallinen ongelma on myös taloudellinen tilanne. Olen suht nuori eikä eläkekertymä ole suuren suuri, joten hyvästit entisille haaveille ja uratavoitteille. Taloudelliset pulmat tuntuvat tosin yllättävän pieniltä kun terveys on uhattuna.

        Fyysistä vikaa minulla ei ole, ellei epilepsiaa sellaiseksi.

        Jaksamista kaikille meille!

        Tuli mieleen, että Suomessa on oltava täysin työkykyinen, sillä
        tämänhetkinen työelämä sitä vaatii. Tuloksia entistä enemmän.

        Melua, puhelinsoittoja, palavereja, sihteerintöitä ja muuta..
        Älä ihmeessä mene kesken kuntoutuksen töihin.

        Taloudelliset ongelmat.. ei sekään ole hyvä, jos joudut työttömyys-putkeen, jos saat vaikka potkut, sekä terveyden menetys. Toipuminen kestää.
        Epilepsiakin voi paheta, jos stressaannut ja käyt ylikierroksilla.


        Tsemppiä!


      • läheinen

        Sullehan pitää kirjoittaa eläkepaperit !
        Auttaako sinua kukaan asioittesi ajamisessa ?
        Eikö neurologi ole vielä kirjoittanut eläkepaperia ?
        Se menee jonnekin käsiteltäväksi, mutta yleensä ne menee läpi.
        Päätöksen saaminen voi kestää kuukausia.
        Läheiselläni kesti 5 kk.


    • neurolla työskennell

      Aivovamma on niin yksilöllinen riippuen laajuudesta yms. Kannattaa keskustella neurologin, neuropsykologin ja neur.pkl hoitajien kanssa eikä lukea täältä mattimeikäläisten kokemuksia.

      • ex eläkeyhtiön työnt

        Kannattaa myös ehdottomasti hankkia itselleen uravalmentaja, jos miettii työelämään paluuta. Valmentaja ei maksa mitään, yleensä vakuutusyhtiö tai eläkeyhtiö maksaa sen palvelut. Ulkopuolinen asiantuntija osaa neuvoa kaikissa käytännön asioissa niin työhön palaajaa kuin työnantajaakin.


      • Niiiiina

        Neurolla työskennell: ehdottomasti kannattaa täällä jutella ja kuulla toisten kokemuksia! Vertaistuki on erittäin tärkeää! Jos et koe esim. aivovamman vuoksi väsymistä, et voi ymmärtää miltä se tuntuu. Vain toinen, joka on kokenut saman voi ymmärtää mitä toinen käy läpi.


    • läpi käynyt saman

      Samaa mieltä! Yksin pohtiessa on helposti umpikujassa.

      • Hessu -73-

        Vervelle ei kannata mennä, olin siellä puolisen vuotta ja mitään ei tapahtunut. Sitten Ilmarinen siirsi minut katjanoposelle ja niiden avulla palasin takaisin työelämään. Entinen työ sai tosin jäädä, nyt teen ihan eri hommia, mutta työssäkäynti on minulle tosi tärkeää, sillä se on minun henkireikäni normaalimpaan elämään.


      • Mävaan_2011
        Hessu -73- kirjoitti:

        Vervelle ei kannata mennä, olin siellä puolisen vuotta ja mitään ei tapahtunut. Sitten Ilmarinen siirsi minut katjanoposelle ja niiden avulla palasin takaisin työelämään. Entinen työ sai tosin jäädä, nyt teen ihan eri hommia, mutta työssäkäynti on minulle tosi tärkeää, sillä se on minun henkireikäni normaalimpaan elämään.

        Ensin selvitys, miten paha aivovamma on,
        sen jälkeen kuntoutus
        ja sen jälkeen vasta ura-juttuja, jos neurologi ja kuntoutustyöryhmä on töihin menon kannalla. Väsyvyys ja muut seikat huomioitava.
        Mulla on keskivaikea aivovamma liikenneonnettomuuden seurauksena. Työeläke. Oikeudenkäyntiä odotellaan ensi vuoden alussa, jotta saan
        liikennevakuutuksesta ansiomenetyskorvauksen.

        Katja Noposta on kehuttu kyllä, on varmaan parempi kuin vakuutusyhtiöiden hömpötyslaitokset sekä masennus-laitokset. Helsigissä taitaa olla joku Myllypuron tai sinnepäin laitos, jonne minuakin vakuutusyhtiö yritti laitella.
        Tarkoitettu masentuneille, joten ei ole sopiva tutkimuslaitos aivovammaiselle.
        Mutta rahaa säästetään - sitähän sillä yritetään. Päävammat yritetään saada masentuneiden joukkoon, koska masentuneisuus on parannettavissa, aivovammat eivät.


      • 78hyttinen
        Hessu -73- kirjoitti:

        Vervelle ei kannata mennä, olin siellä puolisen vuotta ja mitään ei tapahtunut. Sitten Ilmarinen siirsi minut katjanoposelle ja niiden avulla palasin takaisin työelämään. Entinen työ sai tosin jäädä, nyt teen ihan eri hommia, mutta työssäkäynti on minulle tosi tärkeää, sillä se on minun henkireikäni normaalimpaan elämään.

        Mä pääsin noposelle IFin kautta. Olin tosi tyytyväinen siihen. Voin suositella muillekin, uudelleenkoulutus ja sitä kautta uusi työpaikka. Aika lottovoitto mulle sanoisin


      • hyväkokemusoli

        samoin mä myös IF:n kautta


    • Hessu -73-

      Näinhän se on, tie voi olla pitkä ennen kuin työasioita päästän miettimään. Minulle työhön palaminen oli niin tärkeää, että halusin sitä ennen kuin siitä virallisesti lääkärin kanssa puhuttiinkaan. Jotenkin sitä kokee olevansa enemmän normaalin kirjoissa kun saa tehdä työtä, mutta tämä on vain minun päässäni oleva mielipide.

      Noposen erottaa laitoksista juuri se, että se ei ole laitos vaan henkilökohtaisesti tavataan ja mietitään mikä on juuri minulle se oikea tapa. Ei ole höpökuntoutusryhmiä vaan voimat keskitetään olennaiseen, sillä minulle ainakin uusi työ löytyi asiaa työstämällä eikä herneitä lajitellessa ja työkykyä testailleissa. Minun työkyni testattiin useilla työkokeiluilla eri työpaikoissa, ja sopivimpaan sitten uravalmentaja järkkäsi duunipaikan.

      Voimia oikeudenkäyntiin ensi vuodelle.

      • Gaabri

        Hienoa kuulla, että jo tuolloin oli hyvä kokemus, mä olennoposella just nyt ja idean siitä sain täältä, mulla Lähitapiola maksaa sen. Toivotaan että edelleen noposella on hyvä palvelu. Nyt suunnitellaan syksylle työ kokeilua ja työpiakkaan mihin olemme työhaastattelussa käyneet on mahdollista työllistyä kokeilujen jälkeen. Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta katsotaan nyt kuitenkin ensin miten tässä käy. Mulla tapaturma sattunut 3 vuotta sitte ja elämä nyt ihan uutta kaikessa.


    • väsynytjauupunut

      Kokemusta aivovammasta on nyt reilun vuoden ajalta. Hirvikolarin seurauksena tuli aivovamma, jonka ainoa oire on väsymysoireyhtymä. Uupumus pienenkin työsuorituksen jälkeen on voimakasta, sanoisin että jopa invalidisoivaa. Joskus on myös päänsärkyä ja pahoinvointia. Missään kuvissa ei näy mitään, ennen kolaria olin täysin terve ja mm. liikunnan aktiivinen harrastaja maratoneja myöten.

    • - Minä -

      Minä jäin v 2007 auton alle. Sain rytäkässä vaikean/erittäin vaikean aivovamman, 14 murtumaa, subduraalihematooman, lukinkalvonalaisen verenvuodon (tSAV) ja "jälkitautina" pari päivää sairaalassa ollessani aivoinfarktin, joka tuhosi oikean puolen pikkuaivot siinä määrin, ettei oikea käteni neljän vuoden aktiivikuntoutuksesta huolimatta toimi kunnolla koskaan (ataksia). Olen nyt ollut yhtä menoa melkein neljä vuotta sairaslomalla, syyskuun lopussa minulla tuli vuosi täyteen osa-aikaista työkokeilua ja sitten tämän kun alusta jäin kokonaan eläkkeelle. Käyn yhä fysioterapiassa ja neuropsykologisessa kuntoutuksessa. Puheterapiassa kävin vuoden 2009 toimintaterapiassa v. 2010 loppuun asti. Kaikista kuntoutuksista on ollut hyötyä ja katson olevani tosi onnekkaassa asemassa, kun olen saanut ne järjestymään näin helposti. Jotkut joutuvat tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa, minä en. Puheessa minulla on ollut - ja on edelleenkin, mutta vähemmän- ongelmia; sananlöytämisvaikeuksia, itse keksittyjä sanoja, joskus sanaa ei löydy ollenkaan jne. Alussa minulla oli myös vaikeuksia ääntämisessä, ja ataksia ylipäätään kuului selvästi puhuessa (ataktinen dysartria), mutta ei enää muuten kuin ehkä ollessani tosi väsynyt. Treenaus aikanaan tuottikin hyvin tuloksia, ja tarkoitan tällä toki puheterapiaa, mutta vielä suurempi merkitys oli varmasti sillä, että harjoittelin ahkerasti myös muulloin. Minulla on sen verran jäänyt tästä ongelmia, että jouduin kokemaan ihan kantapään kautta sen, etten kykene enää palkkatyöhön, en omaan enkä mihinkään muuhunkaan. No, kaikkeen sopeutuuu; minäkin entinen työnarkomaani joutenoloon. Elämässä on katsokaas palvon muutakin tärkeää kuin työ, itse asiassa sitä jopa sata kertaa arvokkaampia asioita, joita voin ja kykenen edelleenkin tekemään! Sain ennen tyydytystä hyvin suoritetusta työtehtävästä, nyt esimerkiksi siitä että vien pyörätuolissa istuvan äitini ulos nauttimaan raittiista ilmasta.

    • Niiiiiina

      Vuosi sitten kaaduin liukkaalla, lievä aivovamma, diagnoosia ja apua ei meinannut saada, kun ei ollut kuvissa muutoksia tai tajuttomuutta tms. Nyt edelleen voimakasta väsymistä, ärtymystä, saamattomuutta, hankaluutta keskusteluissa, muistiongelmia yms. yleisiä oireita. Oireet ovat lieventyneet, mutta aaltoilevat. Töissä olen pystynyt käymään muutaman kuukauden, kun saan tehdä kevennettyä työtä. Vähän tässä kohtaa alkaa kuitenkin mietityttään, josko oireet jäävät lopun iäksi. Miten selviän esim. työstä jatkossa, kun en normaalisti pysty vieläkään työskentelemään. Raskasta on ollut mm. kun ystävät eivät ymmärrä oireita, muistuttavat vain, että itsekin ovat joskus väsyneitä eivätkä muista kaikkea. Heh. Tsemppiä kaikille aivovamman kanssa tekemisissä oleville!

    • sdökjsajdkas

      Mulla ihan sama juttu, outoa väsymystä ja tinnitusta, mutta lääkärin mielestä ei johdu aivovammasta

      • huijattuvakuutuksissa

        Ja täällä sama, en jaksa edes aamupäivää ilman parin tunnin lepoa mutta ei johdu aivo vammasta jonka sain liikenneonnettomuudsta.. ennen tein 12 tuntisia päiviä ja ei ollu mikään


    • entinenlähihoitaja

      Mitähän työtä voisin tehdä, mulla tuore aivovamma ja en pysty entiseen työhön lähihoitajana

      • Anonyymi

        Jokaisen aivovamma on niin omanlaisensa, että on vaikea sanoa mihin juuri sinä pystyt. Suosittelen kysymään vakuutus tai eläkeyhtiöstä ammatillista kuntoutusta ja siihen omaa työhönvalmentajaa, niin voisitte yhdessä miettiä asiaa. Minulle se oli erittäin hyvä asia ja valaisi omaa tilannetta paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen aivovamma on niin omanlaisensa, että on vaikea sanoa mihin juuri sinä pystyt. Suosittelen kysymään vakuutus tai eläkeyhtiöstä ammatillista kuntoutusta ja siihen omaa työhönvalmentajaa, niin voisitte yhdessä miettiä asiaa. Minulle se oli erittäin hyvä asia ja valaisi omaa tilannetta paljon.

        Sama, suosittelen minäkin pyytämään omaa uravalmentajaa, mulla oli noposelta ja sain niiden avulla ison avun ja nyt opiskelen uutta alaa, helppoa se ei oo mutta ilman niitä en ois pärjänny


    • Anonyymi

      Täällä yksi aivovamman saanut..Aivovammani johtuvat 15 vuoden bentsodiatsepiini lääkityksen seinään lopetuksesta...Eräs sadisti nais lääkäri, vihaa ja katkeruutta täynnä lopetutti minulle tärkeän lääkityksen seinään, suoraan sanottuna...Tästä syystä gaba reseptorini vaurioituivat ja oireita on ainakin, pari tusinaa hyvä jos edes riittää..Nyt sain eri lääkäriltä saman lääkityksen kuin aiemmin, mutta gaba ei ota enää vaikutusta vastaan, ei vaikka kuinka odottaisi.. Tinnitus on kamalaa 24/7viiiiiiiiiii....Ahdistuneisuus on voimakkaampaa kuin ennen lääkepakko lopetus show, ta, lyhyt muisti piloilla yms... Yms... Ja lääkärit levittelevät käsiään kun eivät voi enää, tapahtuneelle mitään... Suomivat vaan että, ei niitä bentsoja saa lopettaa seinään, yksi neurologi sanoi sen olevan hengenvaarallista..Kyseinen lääkäri siis pilasi elämäni temppelin katkeruuksissaan..Suomi hyvin, pikemminkin pahoinvointi valtio..

      • Anonyymi

        Ota viinaa.


    • Anonyymi

      Minä sain hermostovaurion ja juuri väsyneimmilläni jouduin valtavaan puhututtamiskierteeseen auttavissa puhelimissa mikä tuntui kidutukselle, ..enkä pystynyt käsittelemään niitä kaikkia puhuttuja asioita emotionaalisesti siinä aivoväsymyksessä ja kärsin kokemuksesta vieläkin, Epätoivoisena sanoin että sellaisesta puhumisesta vointini vain huononee, mutta ihmiset eivät kuunnelleet, suuttuivat vain min ulle kun puhututtaminen ei auttanut,


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Sinulla kertomasi mukaan se vammasi oli jo ennen luurisoitteluasikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kertomasi mukaan se vammasi oli jo ennen luurisoitteluasikin.

        Kyllä sain vamman vuoden ennen luurisoittelua.
        Ensimmäinen vuosi meni yrittäessä hengittää, saada sydän jatkamaan toimintaansa jne. rajusti kouristellessa jne. Seuraavana vuonna aloin soittaa,

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sain vamman vuoden ennen luurisoittelua.
        Ensimmäinen vuosi meni yrittäessä hengittää, saada sydän jatkamaan toimintaansa jne. rajusti kouristellessa jne. Seuraavana vuonna aloin soittaa,

        "poiuytfghj"

        Minun tapauksessani vasta kahdeksassa vuodessa on ilmennyt kuinka paljon saatoin toipua.
        Ei siis vielä esim 1,5 vuodessa voinut nähdä lopputulosta lähinmainkaan, eikä edes neljässä vuodessa, kahdeksan vuotta otti. Kävely kehittyy edelleen. Tänään oli parhaimmillaan.

        "poiuytrffghj"


    • Anonyymi

      Täytyy vaan jaksaa kuntoutumista.. se ottaa todella pitkään aikaa ja on väsyttävää

      • Anonyymi

        Voimia kaikille, jotka ovat tässä samassa tilanteessa, meidän pitää jaksaa tosi paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe