Kertokaa Moduksesta

Alain Prost

Lampunvaihdon painajaisesta tulikin jo tuossa aiemmin, mutta siitä huolimatta auton hankinta on harkinnassa. Eli käyttökokemuksia ja mielummin mahdollisimman pitkältä ajalta, kiitos.

15

2071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellu-kalle

      Itsellä Modus uudesta asti 1.4L 2007 aj.75000km ohjaajanpuoleinen ovenlasi hulahti alas
      meni takuuseen vaikka oli jo takuu-aika ummessa .
      Kerran vaihdettu polttimot ajovaloihin ja se olikin 180€ juttu.
      Muuten on ollu huoletonta ja mukavaa ajelua.
      Mootori pirteä 72kw hiukan janoinen ehkä...mutta
      Erikoisen näköinenhän se on monen mielestä ,mutta hyvin näkee ulos isoista ikkunoista.

      • rellu-kalle

        Ikkuna hulahti 7500km kohdalla : )


    • Maahantuoja herää

      Ilmeisesti maahantuonti on lopetettu, miksikohän? Ei ilmeisesti myynyt tai sitten tekivät vahingossa liian estävän Rellun. Olis korjaamolta loppuneet työt...

      • pjj86

        Eikös tuo ole melko pitälti sama auto. kuin Nissan Note.
        Samaa puljuahan tuo Nissan ja Renault nykyään ovat.


      • Rellu-Kalle
        pjj86 kirjoitti:

        Eikös tuo ole melko pitälti sama auto. kuin Nissan Note.
        Samaa puljuahan tuo Nissan ja Renault nykyään ovat.

        Ei ole samanlainen ,kuin Nissan Note.
        Moduksen takajalkatilat ovat tosi ahtaat, mutta yksinäiselle tai parille tilat riittää ja kaatamalla selkänojat olen kuskannut 42" telkkaripakettia. Uudemmassa grand Moduksessa takatilaa on enemmän.
        Ainakin mun Modus on tehty Espanjassa, mutta ei nitise tai natise , vaikka muovia onkin.


    • Modisti

      Edellinen autoni oli Modus 1.4 vm. 2005, sillä ajoin vuoteen 2008, jolloin vaihdoin uudempaan malliin Grand Modus 1.2 TCe.

      Kummallakin autolla on jokainen kilometri ollut vailla huolen häivää. Tämä nykyinen on kolmas Renault, jonka omistan, eikä voi moittia. Aikaisemmin VW ja sen sukulaisia sain käyttää korjaamolla, mutta ei näitä Relluja. Totta kai ranskalainen auto kitisee ja natisee varsinkin vanhempana, mutta mieluummin pääsen perille kitisevällä Renaultilla kuin istuskelen saksalaisessa laatuautossa odottamassa hinausautoa. Siinä ei yhtään lohduta, että kojetaulu ei nitise ja saumat on suorassa.

      Tilapuoli Moduksessa on ok. Muunneltava takapenkki on valtti, jolla saadaan takamatkustajillekin ruhtinaalliset jalkatilat, tosin tavaratilan kustannuksella. vanhemmassa Moduksessa tavaratila jäi silti vähän pieneksi, uudemmassa Grand Moduksessa ei ole tila loppunut kesken. Istuma-asento on ryhdikäs, sillä auto on korkea. Tämä tuntuu myös tuulisella säällä moottoritiellä, tuuli tarttuu joskus herkästi. Sitä paitsi auto on positiivisella tavalla persoonallinen. Lähes jokainen kyydissä ollut on ihastellut ihan ääneen.

      Hyviä puolia: kiva ajaa, hiljainen, hyvät penkit, takapenkin muunneltavuus, valoisa (suuret ikkunat).

      Huonoja puolia: heikohko lämmityslaite (uudemmassa on parempi), ajovalopolttimoita ei voi vaihtaa itse (uudemmassa mallissa voi), vaatimattomat ajovalot (uudemmassa mallissa paremmat), pienet sivupeilit (tämäkin on korjattu uudemmassa mallissa).

    • Itselläni Modus ollut vähän yli kolme vuotta. Mukava ajaa kaupungissa, vaikka moottori on vain 1,1-litrainen. Maantiellä saa painaa kaasua enemmän, mutta rytmissä kyllä pysyy.

      Tilaa on kahdelle ihan mukavasti, enkä enempää tarvitsekaan.

      Etulamppujen vaihto on kallista lystiä. 200 € maksoin viimeksi.

      Kuskin puoleisen sivuikkunan koneisto on rikki. Ikkunaa ei siis saa auki. En ole viitsinyt korjauttaa, kun olisi niin kallis (n.500 €).

      Ei hirveän lämmin talvella, mutta sitä en ole osannut suurena puutteena pitää. Kun kumminkin on talvikamppeet päällä ja tärkeimmät ikkunat pysyvät sulina.

      Muuten auto kyllä pelaa ja ihan kiva.

      • Modusisti

        Paljon olette maksaneet ajovalojen vaihdosta! Olen kahdesti vaihdattanut Modukseen, eka kerta 65 euroa, toisella kertaa 75 euroa! Moduksellani ajettu 50000 km, koska niitä mystisiä vikoja alkaa tulla, vai onko autossani niitä, mutta en huomaa niitä mystisiä kun ovat?


      • Muuten hyvä Modus
        Modusisti kirjoitti:

        Paljon olette maksaneet ajovalojen vaihdosta! Olen kahdesti vaihdattanut Modukseen, eka kerta 65 euroa, toisella kertaa 75 euroa! Moduksellani ajettu 50000 km, koska niitä mystisiä vikoja alkaa tulla, vai onko autossani niitä, mutta en huomaa niitä mystisiä kun ovat?

        Olet kyllä saanut edullisesti verrattuna siihen mitä itse olen joutunut maksamaan polttimoiden vaihdosta täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa .

        En ole suinpäin hyökännyt ensimmäiseen korjaamoon vaan kysellyt ja alin vaihtohinta oli 50 euroa mutta liike ei tiennyt mihin läksi (en tiennyt kyllä silloin itsekkään työn suuruutta) ja sanoivat että sovittu mikä sovittu mutta ei seuraavalla kerralla enää samaan hintaan.

        Seuraava vaihto oli 100 euroa polttimot ja sitä seuraava 100 euroa sisältäen itse hankitut polttimot,kallein hintapyyntö oli 200 sisältäen polttimot.

        Autolla ajettu nyt vähän yli 70000 km ja varsinaisia mystisiä vikoja ei ole ilmennyt mutta sytytyspuolat tuppaavat menemään turhan aikaisin eli voi tulla katalysaattoriremppa pahimmassa tapauksessa,suosittelen tulppien vaihdon yhteydessä viimeistään puolien vaihtoa,näin ainakin vm.ssa 2005.

        En nyt löydä sitä ulkomaalaista foorumia jossa keskusteltiin Moduksen lamppujen vaihdosta mutta sisältö oli suurin piirtein sitä että Moduksen etupään eli lamppujen alueen suunnittelija toivotettiin helvetin kuuseen.

        Kyllä sen vaihdon pystyy itse tekemään jos pääsee nosturille tai montun päälle,kesällä onnistuu hyvällä pohjalla vaikka omalla pihalla mutta ainakin etupään irroituksessa toiset kädet suotavat sen aikaa että saa naarmuttamatta nokan auki.

        Parkkien vaihto Modukseen onnistuu etusäleiköiden kautta jos joku ei satu tietämään,tiedän että eräs korjaamo vaihtoi parkkipolttimon asiakkaalle keulan purkamalla mutta jätti kysymättä että vaihdettasko samalla kaikki polttimot.


      • Santtu
        Muuten hyvä Modus kirjoitti:

        Olet kyllä saanut edullisesti verrattuna siihen mitä itse olen joutunut maksamaan polttimoiden vaihdosta täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa .

        En ole suinpäin hyökännyt ensimmäiseen korjaamoon vaan kysellyt ja alin vaihtohinta oli 50 euroa mutta liike ei tiennyt mihin läksi (en tiennyt kyllä silloin itsekkään työn suuruutta) ja sanoivat että sovittu mikä sovittu mutta ei seuraavalla kerralla enää samaan hintaan.

        Seuraava vaihto oli 100 euroa polttimot ja sitä seuraava 100 euroa sisältäen itse hankitut polttimot,kallein hintapyyntö oli 200 sisältäen polttimot.

        Autolla ajettu nyt vähän yli 70000 km ja varsinaisia mystisiä vikoja ei ole ilmennyt mutta sytytyspuolat tuppaavat menemään turhan aikaisin eli voi tulla katalysaattoriremppa pahimmassa tapauksessa,suosittelen tulppien vaihdon yhteydessä viimeistään puolien vaihtoa,näin ainakin vm.ssa 2005.

        En nyt löydä sitä ulkomaalaista foorumia jossa keskusteltiin Moduksen lamppujen vaihdosta mutta sisältö oli suurin piirtein sitä että Moduksen etupään eli lamppujen alueen suunnittelija toivotettiin helvetin kuuseen.

        Kyllä sen vaihdon pystyy itse tekemään jos pääsee nosturille tai montun päälle,kesällä onnistuu hyvällä pohjalla vaikka omalla pihalla mutta ainakin etupään irroituksessa toiset kädet suotavat sen aikaa että saa naarmuttamatta nokan auki.

        Parkkien vaihto Modukseen onnistuu etusäleiköiden kautta jos joku ei satu tietämään,tiedän että eräs korjaamo vaihtoi parkkipolttimon asiakkaalle keulan purkamalla mutta jätti kysymättä että vaihdettasko samalla kaikki polttimot.

        Kiva lukea,että olette tyytyväisiä Modukseen. Minulla ei ole kuin ongelmia lampunvaihdon lisäksi. On uudistettu kaikki jarrut. vaihdettu alapallonivelet, uusittu etuiskarit, uusittu sytyspuolat ja nyt vuotaa syyläri. Vuosimalllli 2005 ja ajettu 80 000.


    • rellu-kalle

      Mulla tulee kohtapuolin myyntiin mun Modukseni tarpeettomana eli

      Modus 1.4L 72kw vm 2007 1 omistaja ajettu vain n.26800km 2 hyvät renkaat, ilmastointi,lohko ja sisätilalämmittimet,radi/cd soitin
      metallitummansininen, todella siisti ei kolaroitu, huoltokirja.

      Hintapyyntö on 8000€ [email protected]
      Auto Helsingissä

    • relluman

      Hei. Tilaa lasinnostin.com:lta uusi nostin siihen modukseen ja taas pelaa.

    • Käytetty harkinnassa

      Voisikos joku ystävällisesti kertoa onko Moduksessa jakohihna vai jakopään ketju,jotenkin jäänyt sellainen kuva että ensimmäinen Modus sarja on jakopään ketjulla ?

      Olen kuullut että Moduksen jakohihnan vaihto oheistarpeineen on erittäin kallis juttu,kallein kuulemani moduksen polttimon vaihto on hinnaltaan vain alkusetelien lämmitystä verrattuna hihnan vaihtoon.

      Muuten olen kuullut autosta pelkkää hyvää , ajanutkin joskus ja hyvä oli,näkyvyys ulos loistava lyhyemmälle kuskille.

      Kiitos mahdollisista vastauksista ennakkoon.

      • kiilahihnakinneri

        Kyllähän jakohihnaremppa on kallis paukku moneenkin eri merkkiin ja malliin. Ja riippuu toki huoltopaikastakin (merkkiliikkeen marmoritiski vs. pienempi "yleiskorjaamo"). Moduksen kohdalta en tiedä hintaa mutta sanotaan nyt että nyrkkisääntö 800 € plusmiinus 200 € toteutuu aika monella merkillä hihnanvaihto.


    • Veisar

      Siellä etupyörän lokarissa on luukku, mistä lamppuja voi vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe