Meneekö miehen ihastus ohi?

Taistelukala__

Epäilen, että mieheni on ihastunut toiseen naiseen. Olemme naimisissa, ja olleet yli 15v yhdessä. Mieheni ei myönnä ihastusta, mutta sen huomaa. Nainen jakaa yhteisen harrastuksen mieheni kanssa. Meneekö ihastus ohi? Kannattaako asiasta mainita vai vaan antaa olla ja odottaa, jos ja kun menee ohi tai mies itse sanoo jotain? Naisen ajatuksista en tiedä kuin mieheni joidenkin juttujen perusteella. Voisi niiden pienten juttujen perusteella, mitkä tiedän, yhtä hyvin olla ihastunut mieheeni. Neuvoja?

86

8533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ol Playa

Ihastus voi olla vaarallista. Etenkin jos ei osaa erottaa järkeä ja tunnetta. toivottavasti miehesi on tyypillinen mies ja ajattelee loogisesti. Mutta tunne voi viedä miestä kuin miestä - olipa kuinka fiksu vaan. On kuin kala koukussa! Sama koskee naisia tietty.

Minä ehdottaisin:

1) Koita avata keskustelua. Ei niinkään ihastuksesta, vaan siitä, mitä miehesi toivoisi sinulta. Ja ole kanssa valmis ottamaan vastaan, mitä sieltä tulee! Vie mies romanttiselle illalliselle, laittaudu, kysy häneltä kun olette ruoan puolivälissä.

Jos ei auta, tarraa kiinni tai kysy rakastellessanne (okei, tää on hakuammuntaa tehokkuuden kannalta ja oletuksena, että mies on tyypillinen halukas mies, mutta ei tässä häviä mitään)- tosin silloin et saa rehellistä vastausta todennäköisesti, mutta tämä on avaus vain mutta tärkeä. Voit kysyä seuraavana päivänä ilman seksiä uudestaan jolloin on varsinainen keskustelu.

2) Muistele, millaisia olitte ja miten käyttäydyitte, mitä teitte 15 v sitten kun tapasitte. Koita järkätä niin, että tekisitte jotain saman suuntaista ja ehkä jopa niitä asioita. Jos ne olivat uusia, tehkää jotain uutta! tämä on haaste kiireen keskellä mutta panostaa kannattaa! Anna miehellesi syy ihastua suhun. Huolehdi itsestäsi, flirttaile... anna hänen nähdä, että olet se nainen, johon hän rakastui, edelleen!

3) muista aina, että ihastuksia tulee ja menee vaikka olisi suhteessa eli pidä pää kylmänä äläkä hätäile äläkä anna hätääntymisen näkyä. Paras mitä voit tehdä, on antaa miehelle rakkautta ja jännitystä, sillä silloin hän ei vaihda. Vaihtamisessa on aina riskinsä. Vaihtamista halutaan vain jos suhde toiseen on aivan paska. Te olette olleet 15v yhdessä, joten en usko miehesi sua ihan huonona pitävän.

Vastaile jos tää herätti vasta-ajatuksia tai vastaväitteitä. Katotaan jos keksin lisää

Todennäköisesti tuo nainen, johon miehesi on ihastunut on ihan tavallisen näköinen (jos ei, niin tälläydy kuten hän) mutta iloinen, antaa itsestään huolettoman vaikutelman. Niinhän harrastuksissa tehdään. Se ei teietenkään ole koko totuus vaan nainen voi olla hapannaama todellisuudessa. No kuitenkin... Ole sinäkin iloinen, huoleton. Itke stressisi vaikka ystävättärillesi seuraavat 4 kuukautta.

Tämä voi olla paljon pyydetty. No onhan se. Asiaa ei pidä jättää siihen vaan myös miehesi pitää alkaa hoitaa suhdettanne ja tehdä omat asiat. Tie siihen on kommunikaatiossa. Teidän pitäisi päästä juttelemaan asioistanne ja avioliitostanne. Aina näillä palstoilla suosittelen avioliittoleirejä, koska ne tuovat suurimmalle osalle osallistujista sitä haluttua kipinää ja vipinää ja romantiikkaa ja monet puolisot ihastuvat toisiinsa uudelleen, jote niin teen nytkin.

• ajatusten lisäksi sanoisin, että jos tuo ihastus jää ”salaisuudeksi”, eli siitä ei puhuta, sillä on taipumus kasvaa ja vahvistua. Kun se tavallaan puretaan ja tuodaan esiin, se voi miehen mielessä asettua realistisempaan kokoon. Se on tunne joka aikansa kestää ja laimenee, eikä siinä ole sinänsä mitään väärää että tykkää jostakusta. Se tekee sen vääräksi että sitä ruokitaan romanttisempaan suuntaan, salaillaan ja se purkautuu lopulta tekoina.

Muista että tuo ihastuminen ei ole tarkoitettu loukkaamaan sinua. Ehkä pieni muistutus siitä, että suhteeseen pitää silloin tällöin luoda pientä jännitettä.

• --------
        mummomuori kirjoitti:

ajatusten lisäksi sanoisin, että jos tuo ihastus jää ”salaisuudeksi”, eli siitä ei puhuta, sillä on taipumus kasvaa ja vahvistua. Kun se tavallaan puretaan ja tuodaan esiin, se voi miehen mielessä asettua realistisempaan kokoon. Se on tunne joka aikansa kestää ja laimenee, eikä siinä ole sinänsä mitään väärää että tykkää jostakusta. Se tekee sen vääräksi että sitä ruokitaan romanttisempaan suuntaan, salaillaan ja se purkautuu lopulta tekoina.

Muista että tuo ihastuminen ei ole tarkoitettu loukkaamaan sinua. Ehkä pieni muistutus siitä, että suhteeseen pitää silloin tällöin luoda pientä jännitettä.

äläkä usko mummomuorin hulluja juttuja. Muori pitää miehesi toimintaa oikeana. Kaistapäistä puhetta.

• Revi siitä

Niillä on 90 % läh.suhde jos ne vap.aikana viihtyy yhdessä.

• Taistelukala__?

Hei!

Kiitos vastauksista. Tuntuu vaikealta ottaa asiaa puheeksi kun mitään konkreettista "näyttöä" ei ole. Mieheni käytös ja jokin tapa puhua hänestä, vaikka ei sitä todellakaan tee paljoa, vaan on saanut minut ehkä vainoharhaiseksi. He tapaavat ehkä kaksi kolme kertaa harrastuksen parissa. Ei muualla. Eivät varmasti ole yhteydessä muutoin kuin silloin kun tapaavat harrastuksessa. Siitä olen varma. Ehkä yritän kysyä asiasta jotenkin? Olen nähnyt naisen. Näyttää ihan normaalilta. Tervehti minua ystävällisesti. Ehkä liioittelen asiaa päässäni ja he tosiaan ovat vain kavereita, jotka eivät ajattele toisistaan muuta. Eli oikeasti juttelevat vain harrastukseen liittyviä asioita. Tosin mieheni tietää hänestä sellaisiakin joita en olisi uskonut. Jostain pinestä kommentista jäin miettimään, että miten ihmeessä ovat tuollaista puhuneet. Tosin varmasti miehenikin kertoo minusta tai meistä jotain. Katson miten tilanne etenee vai oliko tämä vaan ylireagointia minulta.

• Pesäpallo?
        Taistelukala__? kirjoitti:

Hei!

Kiitos vastauksista. Tuntuu vaikealta ottaa asiaa puheeksi kun mitään konkreettista "näyttöä" ei ole. Mieheni käytös ja jokin tapa puhua hänestä, vaikka ei sitä todellakaan tee paljoa, vaan on saanut minut ehkä vainoharhaiseksi. He tapaavat ehkä kaksi kolme kertaa harrastuksen parissa. Ei muualla. Eivät varmasti ole yhteydessä muutoin kuin silloin kun tapaavat harrastuksessa. Siitä olen varma. Ehkä yritän kysyä asiasta jotenkin? Olen nähnyt naisen. Näyttää ihan normaalilta. Tervehti minua ystävällisesti. Ehkä liioittelen asiaa päässäni ja he tosiaan ovat vain kavereita, jotka eivät ajattele toisistaan muuta. Eli oikeasti juttelevat vain harrastukseen liittyviä asioita. Tosin mieheni tietää hänestä sellaisiakin joita en olisi uskonut. Jostain pinestä kommentista jäin miettimään, että miten ihmeessä ovat tuollaista puhuneet. Tosin varmasti miehenikin kertoo minusta tai meistä jotain. Katson miten tilanne etenee vai oliko tämä vaan ylireagointia minulta.

Mikä harrastus on kyseessä?

• Taistelukala___?
        Pesäpallo? kirjoitti:

Mikä harrastus on kyseessä?

Voimailu. Siksi näkevät melko usein, eli viikottain, kun treenitkin on oltava usein.

• Taistelukala___!
        Taistelukala___? kirjoitti:

Voimailu. Siksi näkevät melko usein, eli viikottain, kun treenitkin on oltava usein.

Mieheni mielestä nainen on viehättävä ja hauskaa seuraa! Mitä tuo sitten tarkoittaa? Ei halunnut jutella asiasta enempää, minä kuulemma olen höpsö. Mitä. Auttakaa nyt. Yritin olla kohtelias ja kysyä vaivihkaa tästä treenikaverista, mutta taisi mennä pieleen. Mies ei ollut yllättynyt kysymyksestä, vaan kertoi mielipiteensä naisesta kun kysyin. Kun jatkoin onko hän ihastunut niin vastasi, että olen höpsö. Aihe loppui siihen. En uskaltanut enää jatkaa. Unohdanko aiheen vai otanko vielä esiin? Onko se liian painostavaa? Pitäisihän avioliitossa voida jutella tällaisista? Tuntuu hirveälle.

• ihastusta
        Taistelukala___! kirjoitti:

Mieheni mielestä nainen on viehättävä ja hauskaa seuraa! Mitä tuo sitten tarkoittaa? Ei halunnut jutella asiasta enempää, minä kuulemma olen höpsö. Mitä. Auttakaa nyt. Yritin olla kohtelias ja kysyä vaivihkaa tästä treenikaverista, mutta taisi mennä pieleen. Mies ei ollut yllättynyt kysymyksestä, vaan kertoi mielipiteensä naisesta kun kysyin. Kun jatkoin onko hän ihastunut niin vastasi, että olen höpsö. Aihe loppui siihen. En uskaltanut enää jatkaa. Unohdanko aiheen vai otanko vielä esiin? Onko se liian painostavaa? Pitäisihän avioliitossa voida jutella tällaisista? Tuntuu hirveälle.

varmaan kannata painostaa. Anna ajan kulua ja seuraa tilannetta. Yritä olla oma itsesi ja jatkakaa arkea niinkuin ennenkin.

Voimia sinulle kurjaan tilanteeseen.

• rakkaus kuoli
        Taistelukala___! kirjoitti:

..että onko naisella mies?
        Kokemuksesta voin kertoa, että yhtä veitsen terällä oloa tulee olemaan ja siihen ei ole muuta keinoa kuin alkaa välittämään asiasta mahdollisimman vähän.
        Siinä voi käydä hyvin, huonosti tai hyvin huonosti.
        Meillä miehellä alkoi vuosia sitten työkaverin kanssa välit lämpiämään mielestäni liikaakin.
        Vapaa-ajallakin oli työjuttuja hotelleineen ja hermot tuntui itselläni menevän.
        Aina tuli jotain, mikä murensi sisintäni ja mustasukkaisuus vaivasi.
        Kun kysyin asioista, sanoi mies aina jotenkin väärin...nainen oli mukava...hyvin kouluttautunut...mukava juopotteluseura...ymmärsi...viimeinen niitti oli se, kun mieheni sanoi, että hänen kanssaan oli helppoa puhua...!
        Minä olin yrittänyt koko suhteemme aikana tehdä ihan kaiken, että mies olisi muuttunut helpommaksi keskustelijaksi (hyvin hiljainen mies...) ja yks kaks olikin joku työtuttu, jonka kanssa oli niin helppoa!
        No, suhdetta ei myönnä koskaan olleen, mutta tuskinpa nyt myöntäisikään jotakin kännipanoa eukon kanssa olleen.
        Tilanne on nyt mennyt sellaiseksi, että ilmeisesti alkuhuuma on kuitenkin poissa, reissut ovat vähentyneet pelkkiin saunailtoihin kerran, pari vuodessa, eikä enää hehkuta eukosta mitään.
        MUTTA...! Minä olen muuttunut.
        Vuosikausien yömiettimiseni ja pettymys meihin parina, että olikin joku toisenlainen, joka olikin mieluisampi porinakaveri kuin minä ja jolle mies avautui mieluummin...se loukkasi ja lopetti tunteeni mieheeni.
        En rakasta häntä enää, mikä on uskomatonta ja samalla ollut hyvin vapauttavaa.
        En enää odota häntä sen kummemmin mistään tulevaksi, mitään ei ole annettavaa, eikä mikään hänen kanssaan tunnu miltään. En vain kertakaikkiaan jaksanut enää tuollaista peliä.
        Minäkin kaipaan miestä rinnalleni, joka sanoo, että minä olen se, jonka kanssa on helppo porista.
        Mieheni ei ollut se. Olen hakemassa eroa hänestä.

• Taistelukala__!
        rakkaus kuoli kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että yhtä veitsen terällä oloa tulee olemaan ja siihen ei ole muuta keinoa kuin alkaa välittämään asiasta mahdollisimman vähän.
        Meillä miehellä alkoi vuosia sitten työkaverin kanssa välit lämpiämään mielestäni liikaakin.
        Kun kysyin asioista, sanoi mies aina jotenkin väärin...nainen oli mukava...hyvin kouluttautunut...mukava juopotteluseura...ymmärsi...viimeinen niitti oli se, kun mieheni sanoi, että hänen kanssaan oli helppoa puhua...!
        Minä olin yrittänyt koko suhteemme aikana tehdä ihan kaiken, että mies olisi muuttunut helpommaksi keskustelijaksi (hyvin hiljainen mies...) ja yks kaks olikin joku työtuttu, jonka kanssa oli niin helppoa!
        No, suhdetta ei myönnä koskaan olleen, mutta tuskinpa nyt myöntäisikään jotakin kännipanoa eukon kanssa olleen.
        Tilanne on nyt mennyt sellaiseksi, että ilmeisesti alkuhuuma on kuitenkin poissa, reissut ovat vähentyneet pelkkiin saunailtoihin kerran, pari vuodessa, eikä enää hehkuta eukosta mitään.
        Vuosikausien yömiettimiseni ja pettymys meihin parina, että olikin joku toisenlainen, joka olikin mieluisampi porinakaveri kuin minä ja jolle mies avautui mieluummin...se loukkasi ja lopetti tunteeni mieheeni.
        En enää odota häntä sen kummemmin mistään tulevaksi, mitään ei ole annettavaa, eikä mikään hänen kanssaan tunnu miltään. En vain kertakaikkiaan jaksanut enää tuollaista peliä.
        Minäkin kaipaan miestä rinnalleni, joka sanoo, että minä olen se, jonka kanssa on helppo porista.

Olen ymmärtänyt, että nainen on eronnut. En tiedä onko seurustelukumppania. Ehkä ei. Onko hölmöä sanoa miehelle suoraan, että olen huolissani tilanteesta ja että kai hän puhuisi minulle jos ajattelisi naisesta muutakin kuin kaverina? Pakko tehdä jotain. Pelottaa, että tässä käy huonosti. Ikävää, että sinun rakkaus kuoli. En uskoisi, että noin voi käydä, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Olette siis vielä naimisissa? Oletteko jutelleet asiasta tarkemmin? Miten miehesi suhtautui siihen, että sinä haluat päätyä eroon? Voimia!

• rakkaus kuoli
        Taistelukala__! kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että nainen on eronnut. En tiedä onko seurustelukumppania. Ehkä ei. Onko hölmöä sanoa miehelle suoraan, että olen huolissani tilanteesta ja että kai hän puhuisi minulle jos ajattelisi naisesta muutakin kuin kaverina? Pakko tehdä jotain. Pelottaa, että tässä käy huonosti. Ikävää, että sinun rakkaus kuoli. En uskoisi, että noin voi käydä, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Olette siis vielä naimisissa? Oletteko jutelleet asiasta tarkemmin? Miten miehesi suhtautui siihen, että sinä haluat päätyä eroon? Voimia!

Meillä kun minä aikoinaan sanoin huolestumiseni, sain kuulla olevani vain mustis, joka tarttis hoitoa ja etten ymmärrä kuulemma mitään. Keskusteluyrityksistäni sain vain "vettä niskaani" ja mies muuttui täysin mykäksi.
        Oli muutakin, esim. takkiansa pestessä löysin mm. ruusupuskan kuitin, jonka mies kiisti.
        Sanoi sen olevan vain kaupan tiskiltä mukaan tarttuneen..
        Tätä koko ruljanssia kesti siis noin 5 vuotta. Itkin yksinäiset yöt, kun mies oli naisen kanssa "työmatkoilla". Itse en ole ravintolaihmisiä, joten en halunnut lähteä millekkään kostoreissuillekkaan. Nainen on naimisissa oleva hänkin.
        Vielä pari vuotta sitten olisin itsekkin säälinyt itseäni, mutta nyt tuntuu jo hyvältä.
        Sehän se pahalta tuntuikin, kun itse olin niin rakastunut mieheeni, enkä tuntenut mitään haikuja muita miehiä kohtaan millään tasolla. Minulle olisi mieheni riittänyt hautaan asti.
        No, enää ei olla asiasta keskusteltu mitään, ei enää kiinnosta ja mieheni kyräilee minua.
        Tietää, että nyt on kuppi niin sanottuna mennyt yli.
        Olen sanonut yhden riidan aikana, kun lähti taas reissuilleen, että lähden pois, kun nuorimmaiseni kirjoittaa lukiosta ja nyt keväällä kirjoittaa.
        Ei asiassa ole enää keskustelemista. En luota enään mieheeni ja rakkaus on kuollut.
        En muuta mieltäni, olen jo asunnonkin varannut ja onneksi on ystävät!
        En osaa neuvoa sinua tämän kummemmin..meille kävi näin. Sinulle voi käydä kuitenkin ihan toisin, toivon sydämmestäni niin!!
        Katkera en ole ja se johtuu siitä, että tunteet kuoli tämän episodin aikana.
        Kun kuuntelen "Laura Närhen: Annan sut pois..."-biisiä, se kuvaa ihan sataprosenttisesti meidän liittoamme.
        Tsemppiä sulle kaikesta huolimatta!

• Ol Playa

Kai sitten arjen keskellä ne puhevälit puolisoon viilenee. Tässä vaiheessa itse vielä avioliiton alkutaipalella tuntuu, että kaikesta voisi ja pitäisi voida puhua ja puhutaankin - jopa niitä kipeitä asioita on ollut ja pettymyksiä puolin ja toisin.

Minulle olisi luonnollista puhua ja ilmaista huoli. On vähän tylyä mutta varmaan monen miehen tapa se, että vaan vedetään asia turhanpäiväiseksi höpsöttelyksi. Sehän on toisen huolen aliarvioimista, ja kuulostaa lähinnä siltä, että koittaa jotenkin väistellä eikä itselleenkään tahdo ehkä myöntää, että huoleen tosiaan on aihetta.

• Testari..ex vaimo
        Ol Playa kirjoitti:

Kai sitten arjen keskellä ne puhevälit puolisoon viilenee. Tässä vaiheessa itse vielä avioliiton alkutaipalella tuntuu, että kaikesta voisi ja pitäisi voida puhua ja puhutaankin - jopa niitä kipeitä asioita on ollut ja pettymyksiä puolin ja toisin.

Minulle olisi luonnollista puhua ja ilmaista huoli. On vähän tylyä mutta varmaan monen miehen tapa se, että vaan vedetään asia turhanpäiväiseksi höpsöttelyksi. Sehän on toisen huolen aliarvioimista, ja kuulostaa lähinnä siltä, että koittaa jotenkin väistellä eikä itselleenkään tahdo ehkä myöntää, että huoleen tosiaan on aihetta.

ajattele jos asiassa ei ole muu kun harrastus...ei miehesi halau kanssasi olla koska olet vainoharhainen...tiedän koska itse tein virheen..testasin ja siihen loppui avioliitto..vuosia sitten...mutta vaikka olis perääkin ei miehet kerro...sanovat höpsöksi sun muuta...mutta tästä johtopäätös ..elä omaa elämääsi niinkuin ennenkin...älä välitä ja muista EI TOISTA VOI OMISTAA..RAKKAUDELLA:)

• vain yksi elämä
        Ol Playa kirjoitti:

Jos parisuhde jää hoitamatta,, ihastuksia tulee helpommin. Monet kuten meilläkin molemmat luulivat tekevänsä yksin kaiken parisuhteessa, koska teimme niitä omia *parisuhdejuttuja*, itse olen mies kaipasin halauksia ja romantiikkaa, vaimosta rakkauden tunnustukset ja hellittelyt on turhaa vonkaamista. itse yritin 15vuotta kertoa päivittäin rakastavani ja halata jne. Vaimo taas mielellään raatoi perheen eteen, ajatellen sen olevan uhraus perheelle.
        Sitten se rakkaus ihan väkisinkin hiipui toveruudeksi. Enkä häpeä enkä kadu ystäviäni jota joskus parikertaa vuodessa tapaan. Sanoinkin pulisolleni, keskusteltaessa asiasta, että olisin palvonut maata jalkojesi alla jos olisit halunut. keskustelu päättyi siihen. eli sekään ei herättänyt mitään eloa, niin ei se vika silloin pelkästään ihastuksessa ole. Ja itsekin puran sydänmeni ihan muualla kuin kotona, ja siihenkään en katso olevani pelkästään itse syyllinen.
        kannattaisi miettiä miksi toinen ihastuu. Vai tuntuuko se toinen liian selvältä siinä vieressä

• Jep, jep!
        rakkaus kuoli kirjoitti:

Itse olen kuullut tuon saman vastauksen, kun olen kysyin entisen mieheni uudesta naispuolisesta "ystävästä"... Hänen kanssaan on vaan niin helppo puhua.... Ja kummallista oli todellakin se, että itse olin yrittänyt saada miestäni puhumaan (joka oli ongelma meidän suhteessa 12 vuotta), mutta ei... Ja hauskaa oli myös, että uusi "puhekumppani" oli miestäni 12 vuotta nuorempi, että siitäkin voi päätellä niiden puhumisten tason... Minusta tuntuu, että usein miehet vaan pitkässä suhteessa kun löytävät jonkin kiinnostavan uuden ihmisen, kuvittelevat, että se puhuminen on jotenkin helpompaa. No totta kai se on! Eipä meilläkään aluksi ollut puhumisen kanssa mitään ongelmia, kun ei ollut sitä yhteistä historiaakaan, niin ei tarvinnut toiselta "salata" asioita... No ,mutta sen verran kanssa otti pattiin tuo lause, että se riitti minulle... No puhukoon nyt sitten kenen kanssa lystää, minun kanssa ei ainakaan enää tarvitse puhua!

• aamu_aurinko75
        Testari..ex vaimo kirjoitti:

ajattele jos asiassa ei ole muu kun harrastus...ei miehesi halau kanssasi olla koska olet vainoharhainen...tiedän koska itse tein virheen..testasin ja siihen loppui avioliitto..vuosia sitten...mutta vaikka olis perääkin ei miehet kerro...sanovat höpsöksi sun muuta...mutta tästä johtopäätös ..elä omaa elämääsi niinkuin ennenkin...älä välitä ja muista EI TOISTA VOI OMISTAA..RAKKAUDELLA:)

Tämä oli hyvin sanottu. :)

• sivusta seurannut..
        Jep, jep! kirjoitti:

Itse olen kuullut tuon saman vastauksen, kun olen kysyin entisen mieheni uudesta naispuolisesta "ystävästä"... Hänen kanssaan on vaan niin helppo puhua.... Ja kummallista oli todellakin se, että itse olin yrittänyt saada miestäni puhumaan (joka oli ongelma meidän suhteessa 12 vuotta), mutta ei... Ja hauskaa oli myös, että uusi "puhekumppani" oli miestäni 12 vuotta nuorempi, että siitäkin voi päätellä niiden puhumisten tason... Minusta tuntuu, että usein miehet vaan pitkässä suhteessa kun löytävät jonkin kiinnostavan uuden ihmisen, kuvittelevat, että se puhuminen on jotenkin helpompaa. No totta kai se on! Eipä meilläkään aluksi ollut puhumisen kanssa mitään ongelmia, kun ei ollut sitä yhteistä historiaakaan, niin ei tarvinnut toiselta "salata" asioita... No ,mutta sen verran kanssa otti pattiin tuo lause, että se riitti minulle... No puhukoon nyt sitten kenen kanssa lystää, minun kanssa ei ainakaan enää tarvitse puhua!

Juuri tuo lause "hänen kanssaan on niin helppoa puhua!", kiinnitti myös minun huomioni...
        Koska itsekkin olen se sosiaalisempi ihminen, joka on aina ollut avoin ja puhunut ihan kaikesta ja iltaisin ennen puhuin mieheni monesti uneenkin, niin lause mieheni suusta oli kuin märkä rätti päin pläsiä!!
        Kysyin sitten, no, mistä te sitten puhutte...? Mies kertoi, että nainen (työkaveri myös..., siellähän niitä...) haukkui kuulemma miestään saamattomaksi kotitöissä ja huonopalkkaiseksi ym....?????
        Haloo!!!! Mitä, mitä?? Sekö oli sitä helppoa puhumista, kun toisen vaikeudet omassa liitossaan menivät tärkeämmiksi, kuin oman vaimon huolet omasta parisuhteesta...???
        Mitä helevettiä!! :O
        Tuli vain mieleen, mitähän se mieheni tälle naiselle puhuukaan meidän ongelmista?
        Itse olin kanssa tehnyt kaiken, mitä voin, että mies olisi alkanut päivittämään meidän suhteemme, että missä mennään, mutta ei! Sama hiljaisuus tuli aina vain vastaan ja ilkeilyt, että onkohan sulla päässä kaikki ok?
        Eihän sitä tuommoista jaksa...oma vaimohan se pitäisi se tärkein olla, sen hyvinvointi ja lasten jaksaminen myös etusijalla...ei joku ihastus työpaikalla..tai harrastuksissa.
        Joku sanoi tuolla, ettei toista voi omistaa..ei todellakaan voi, eikä edes saisi mieleen tulla epäilyt, mutta siinähän se pointti onkin, miksi tuli epäilys?
        Miksei ole tullut aikaisemmin muiden kohdalla? Miksi nyt luottamus ei tunnukkaan pelaavan?
        Niinpä...ei savua ilman tulta.

• pussailtais vaan! ;)
        vain yksi elämä kirjoitti:

Jos parisuhde jää hoitamatta,, ihastuksia tulee helpommin. Monet kuten meilläkin molemmat luulivat tekevänsä yksin kaiken parisuhteessa, koska teimme niitä omia *parisuhdejuttuja*, itse olen mies kaipasin halauksia ja romantiikkaa, vaimosta rakkauden tunnustukset ja hellittelyt on turhaa vonkaamista. itse yritin 15vuotta kertoa päivittäin rakastavani ja halata jne. Vaimo taas mielellään raatoi perheen eteen, ajatellen sen olevan uhraus perheelle.
        Sitten se rakkaus ihan väkisinkin hiipui toveruudeksi. Enkä häpeä enkä kadu ystäviäni jota joskus parikertaa vuodessa tapaan. Sanoinkin pulisolleni, keskusteltaessa asiasta, että olisin palvonut maata jalkojesi alla jos olisit halunut. keskustelu päättyi siihen. eli sekään ei herättänyt mitään eloa, niin ei se vika silloin pelkästään ihastuksessa ole. Ja itsekin puran sydänmeni ihan muualla kuin kotona, ja siihenkään en katso olevani pelkästään itse syyllinen.
        kannattaisi miettiä miksi toinen ihastuu. Vai tuntuuko se toinen liian selvältä siinä vieressä

Teillä on liitto kuten meillä, mutta käänteisesti.
        Yleensä se nainen on se hellyyden kaipuusta riutuva ja mies se uraohjus...
        Miksikähän tällaiset parit ajautuukin yhteen..?
        Olis varmaan ihana olla kaltaisesi miehen kanssa....!

• halausta arvostava
        vain yksi elämä kirjoitti:

Näemmä on meitä muitakin ja varmasti paljonkin, mitä tuohon halaamiseen tulee ja rakkaudesta puhumistuneen. Itsekin kuulun ehdottomasti halaaja kastiin, olen aina kuulunut.
        Naimisissa 18 vuotta miehen kanssa, joka osasi puhua ja pussata. Nyt leski ihmisenä ja uudessa suhteessa, missä viihdyn kyllä, mutta halaaminen, kuten nuo maagiset sanat, minä rakastan sinua, eivät ole tullakseen. Itse kyllä mielelläni sanon toiselle noin, mutta kun toinen ei ole, miten sen nyt muotoilisi, tottunut elämänsä aikana halaamaan, niin tuntuu se varmasti oudolta, kun tulee nainen, joka halaa mielellään. Toisille on niin vierasta ottaa toinen kainaloon ja pitää lähellään puhellen mukavia. Mutta tästä jatketaan. Hassua, miten toisille halaaminen on tapa kasvaa yhteen ja toisille tapa kasvaa erilleen.

• halailut naapurilta?
        halausta arvostava kirjoitti:

Näemmä on meitä muitakin ja varmasti paljonkin, mitä tuohon halaamiseen tulee ja rakkaudesta puhumistuneen. Itsekin kuulun ehdottomasti halaaja kastiin, olen aina kuulunut.
        Naimisissa 18 vuotta miehen kanssa, joka osasi puhua ja pussata. Nyt leski ihmisenä ja uudessa suhteessa, missä viihdyn kyllä, mutta halaaminen, kuten nuo maagiset sanat, minä rakastan sinua, eivät ole tullakseen. Itse kyllä mielelläni sanon toiselle noin, mutta kun toinen ei ole, miten sen nyt muotoilisi, tottunut elämänsä aikana halaamaan, niin tuntuu se varmasti oudolta, kun tulee nainen, joka halaa mielellään. Toisille on niin vierasta ottaa toinen kainaloon ja pitää lähellään puhellen mukavia. Mutta tästä jatketaan. Hassua, miten toisille halaaminen on tapa kasvaa yhteen ja toisille tapa kasvaa erilleen.

Minäkin olen liitossa, jossa mies ei ole sanonut rakkaudesta koskaan mitään ja pussailtukkin joskus viime vuosituhannella. Halaillut ei ole nuoruusvuosien jälkeen, mutta seksi kyllä maistuu herralle.
        Tunnen sen oikein fyysisenä kipuna, kuinka kaipaisin syliä ja painautumista miehen rintaa vasten ja että joku sanoisi, että tykkää minusta.
        Oma vika, miksi otin aikoinaan tuollaisen tuppisuun jörrikän. Kunnollinen kyllä on.
        Haaveilen joskus löytäväni kuitenkin sellaisen miehen vanhuusvuosiksi, joka tykkäisi pitää lähellä ja pussailla.

• niinpä niin...
        sivusta seurannut.. kirjoitti:

Juuri tuo lause "hänen kanssaan on niin helppoa puhua!", kiinnitti myös minun huomioni...
        Koska itsekkin olen se sosiaalisempi ihminen, joka on aina ollut avoin ja puhunut ihan kaikesta ja iltaisin ennen puhuin mieheni monesti uneenkin, niin lause mieheni suusta oli kuin märkä rätti päin pläsiä!!
        Kysyin sitten, no, mistä te sitten puhutte...? Mies kertoi, että nainen (työkaveri myös..., siellähän niitä...) haukkui kuulemma miestään saamattomaksi kotitöissä ja huonopalkkaiseksi ym....?????
        Haloo!!!! Mitä, mitä?? Sekö oli sitä helppoa puhumista, kun toisen vaikeudet omassa liitossaan menivät tärkeämmiksi, kuin oman vaimon huolet omasta parisuhteesta...???
        Mitä helevettiä!! :O
        Tuli vain mieleen, mitähän se mieheni tälle naiselle puhuukaan meidän ongelmista?
        Itse olin kanssa tehnyt kaiken, mitä voin, että mies olisi alkanut päivittämään meidän suhteemme, että missä mennään, mutta ei! Sama hiljaisuus tuli aina vain vastaan ja ilkeilyt, että onkohan sulla päässä kaikki ok?
        Eihän sitä tuommoista jaksa...oma vaimohan se pitäisi se tärkein olla, sen hyvinvointi ja lasten jaksaminen myös etusijalla...ei joku ihastus työpaikalla..tai harrastuksissa.
        Joku sanoi tuolla, ettei toista voi omistaa..ei todellakaan voi, eikä edes saisi mieleen tulla epäilyt, mutta siinähän se pointti onkin, miksi tuli epäilys?
        Miksei ole tullut aikaisemmin muiden kohdalla? Miksi nyt luottamus ei tunnukkaan pelaavan?
        Niinpä...ei savua ilman tulta.

....ei savua ilman tulta...

• Daididai

Minä en kyllä suostuisi olemaan suhteessa ja elämään pelossa jossa asioista ei voi puhua ja omia rehellisiä tunteita sanoa ääneen! Jos mies haluaa vaihtaa toiseen niin antaa mennä. Sitten ei ollut mies minua varten.
      Itse en flirttaile toisille vaikka olisi kuinka komea tahansa ja kiinnostava. Se ei vaan tunnu oikealta enkä ole mikään elukka joka ei osaa hallita itseään. Uskon ja luotan, että jos minä ajattelen näin täytyy olla olemassa myös miehiä jotka myös osaavat ajatella samoin.

• voi mies parkaa

viestisi on minä minä minä. Asenteesi on turmiollinen parisuhteelle, elä sinkkuna, äläkä pilaa kenenkään elämää

• ..........
        voi mies parkaa kirjoitti:

viestisi on minä minä minä. Asenteesi on turmiollinen parisuhteelle, elä sinkkuna, äläkä pilaa kenenkään elämää

avioliittomme päätty lopulta juuri siitä syystä kun mies ystävysty naisen kanssa ja olivat muka vaan ystäviä.
        Eihän siitä mitään tullut,ja minun piti luopua lopulta,sitä mieskin halusi,mutta jätti minulle eron hakemisen ym.
        Nyt elää samaisen "ystävän" kanssa ja ei edes tervehdi minua jos jossain näkee.

Kyllä meni luottamus miehiin kokonaan,sillä kaiken piti olla ihan hyvin kuitenkin,miehet näköjään on johdateltavissa.

• jhdsfv
        .......... kirjoitti:

avioliittomme päätty lopulta juuri siitä syystä kun mies ystävysty naisen kanssa ja olivat muka vaan ystäviä.
        Eihän siitä mitään tullut,ja minun piti luopua lopulta,sitä mieskin halusi,mutta jätti minulle eron hakemisen ym.
        Nyt elää samaisen "ystävän" kanssa ja ei edes tervehdi minua jos jossain näkee.

Kyllä meni luottamus miehiin kokonaan,sillä kaiken piti olla ihan hyvin kuitenkin,miehet näköjään on johdateltavissa.

kannattaako yleistää???

• opiksi otettavaa..
        jhdsfv kirjoitti:

kannattaako yleistää???

En ole ed, mutta olen huomannut itsessänikin tämän paskamaisen piirteen, jota nyt kylläkin varon...etten alkaisi yleistämään, vaikka omassa miehessä negatiivisia puolia inhoankin.
        Ei todellakaan kaikki miehet ole vietävissä, eikä kaikki naisetkaan..
        Sitä vaan on aluksi niin katkera omalle ukolle sen törppöilyistä, että kaikki ukot tuntuu jonkun aikaa niin munasta talutettavilta ja sioilta... sorry vaan te muut siihen täysin syyttömät miehet. ;))
        Luulenpa oman mieheni käyttäytymisenkin johtuvan vain siitä, ettei kestänyt parisuhteen arkea lastenkin siihen tullessa. Meni niin sanottuna "tylsäksi elämä", varmaan...

• 16
        voi mies parkaa kirjoitti:

Juu, kammottava minäminäminä nainen, tiedän tyypin ja kartan kuin ruttoa.
        Ei noita oman egonsa kailotttajia kestä erkkikään.

• Kokemusta on x2

Kyllähän juttu vain menee niin että kun ihminen löytää paremman ja osuvamman kumppanin niin puoliso vaihtuu siihen. Turha sitä on itkeä vaikka itkettäisikin, se on elämää.

Nokka pystyyn ja etsimään itselle vastaavaa täysosumaa.

• Sivullinen kärsijä

Sanoisin, et menetetty peli. Miehesi odottaa vaan tilaisuutta, että pääsee kostuttamaan keihään kärkensä pikisankkoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tuossa tilanteessa ei pyhätkää rippipuheet auta. Tunne vie järkeä pöpelikköön et ojanpenkat raikaa.

• Että näin

Minä olen aivan ihastunut parhaaseen ystävättäreeni, hän on kaunis, älykäs ja ihana. Olen itse heteronainen. Eli ystävään voi ihastua monella lailla, myös epäseksuaalisesti. Olen myös ihastunut yhteen miespuoliseen työkaveriini, mutta en haluaisi hänen kanssaan suhteeseen. Ihailen vain hänen huumoriaan, ammattitaitoaan, lihaksiaan ja tatuointejaan, mutta jos hän lähentelisi minua siinä mielessä, niin lähtisin takuuvarmasti karkuun!

Kun taas exäni ihastui tällä tavalla naispuoliseen ystäväänsä, niin yksi asia johti toiseen. Naispuolinen ystävä oli sinkku ja ei mennyt kauaa, kun mieheni vietti hänen kanssaan avuliaasti aikaa myös remonttireiskana ja autonkuljettajana. Pian jo katsoivat videoita yhdessä ja tilasivat pizzaa. Mies jätti minut aina yksin kuin nalli kalliolle kotiamme siivoamaan ja kauppakasseja raahaamaan, kun sinkkuystävättären kutsu kuului ripustamaan verhotankoa. Kummasti kodinhuolto maistui siellä ystävättären luona, mutta ei omassa kodissa. Vaimona osasin vaihtaa autoon talvirenkaat yksinkin, ystävättäreltä sen sijaan sellaista ei voinut vaatia. Siinä vaiheessa kyllästyin olemaan yksin itseni kanssa naimisissa ja lähdin lätkimään.

Yksi hyvä "tarkistuskonsti" on lähteä yhdessä viikon tai parin lomalle ja sopia, ettei kännyköitä pidetä päällä eikä arkiympyröihin pidetä yhteyttä, vaan keskitytään toisiimme. Jos mies lomaltakin viestittelee tälle naiselle jollain tekosyyllä, niin se ei ole enää sopivaa käytöstä vaimonsa kanssa lomailevalle aviomiehelle. Minä kerran ehdotin exälleni "kännykkäpaastoa", että hän pitää minun kännykkäni ja minä hänen, eli kumpaakaan ei lomalla käytetä kuin hätätapauksessa. Se ei tullut kuuloonkaan, joten asia oli sillä selvä.

• kokeilenpa joskus..

Jos tosiaan halua testailla, niin tuo puhelinjuttu kertoo paljon...

• pullavatsa

Mies vaan tinkasi että eivät he seurustele vaikka yhdessä vietettiin todella paljon aikaa tuon naisystävän kanssa. Mutta paljastuikin että nainen oli ihastunut mutta mieheni ei vaan tajunnut kuviota ennen kuin kaikki oli jo mennyt ketuilleen...

• Ja ohi meni

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä kohta 20 v, ja mulle kävi niin, että ihastuin toiseen mieheen, joka on läheinen ystävä ja pyöritään paljon samoissa ympyröissä. Onneksi pysyi järki mukana, vaikka tunteet oli viedä hakoteille. Mieheni arvasi asian, hän loukkaantui ymmärrettävästi kovasti, mutta suhtautui lopulta hienosti ja yhdessä saatiin parisuhteemme pelastettua. En tosiaankaan ole mitään "pettäjätyyppiä", vaan tavallinen vaimo ja perheenäiti. Kyse oli varmaan siitä, että koin itse avioliittoni tylsäksi, perhe-elämän raskaaksi lasten- ja kodinhoidon keskellä ja lähdin hakemaan väriä elämään väärällä tavalla. Nyt on aikaa kulunut ja ihastus haihtunut, yhä ollaan ihastukseni kanssa samoissa harrastuspiireissä ja hyviä ystäviä. Miehen kanssa on nämä asiat selvitelty, ja sovittu, että jos tämmöistä tapahtuu toiste, puhutaan asiasta ensin keskenämme, eikä lähdetä salailun linjalle.

• 42v. ja naisenkaipuu

todennäköisesti myös naisella on jotain tuntemuksia miestä kohtaan...eipä aikaakaan kun tussu saa kyytiä. Juttele miehesi kanssa tuntemuksistasi ja sano miten itse näet tilanteen.

• P-Siit

Saatana elää ja voi hyvin tässä maailmassa.

• fdghjgk

Tietenkään ketään ei voi ihastumisesta syyttää. Ihastuminen on ihan normaalia ja sitä voi tapahtua vaikka on parisuhteessakin. Itse olen pitkään seurustellut nainen ja olen kerran ihastunut toiseen mieheen.
        Ihmisestä itsestään riippuu miten hän toimii tilanteessa.

Itse mietin asiaa ja tajusin, että oma mieheni on täydellinen, ja että en halua pilata pitkää suhdettamme alkamalla pitää peliä jonkun toisen kanssa. Koska tajuan sen, että kaikissa parisuhteissa tulee ennenpitkää arki vastaan. Mieheni on kuitenkin täydellinen. Jos vertaan häntä tähän toiseen, niin löydän miehestäni paljon enemmän niitä piirteitä joita miehessä haluan olevan yhteinen historiamme. Miksi olisin niin tyhmä että haluaisin heittää sen kaiken pois vain jonkin ihastuksen takia. Meillä mieheni kanssa on rakastava suhde ja en ikimaailmassa haluaisi satuttaa ja loukata häntä.

Varmaan riippuu paljolti parisuhteenne laadusta, miten miehesi tilanteessa toimii. Jos teillä on paljon ongelmia, voi olla että miehesi päätyy ajatusketjussaan erilaiseen ratkaisuun kuin mihin itse päädyin. Toivottavasti hän on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että ymmärtää pohdiskella ja mietiskellä asioita, eikä toimi vain hetken mielijohteista. Paras neuvo sinulle on, että älä kuuntele muiden neuvoja. Sinä itse tunnet miehesi parhaiten.

• slkdfh
        fdghjgk kirjoitti:

Tietenkään ketään ei voi ihastumisesta syyttää. Ihastuminen on ihan normaalia ja sitä voi tapahtua vaikka on parisuhteessakin. Itse olen pitkään seurustellut nainen ja olen kerran ihastunut toiseen mieheen.
        Ihmisestä itsestään riippuu miten hän toimii tilanteessa.

Itse mietin asiaa ja tajusin, että oma mieheni on täydellinen, ja että en halua pilata pitkää suhdettamme alkamalla pitää peliä jonkun toisen kanssa. Koska tajuan sen, että kaikissa parisuhteissa tulee ennenpitkää arki vastaan. Mieheni on kuitenkin täydellinen. Jos vertaan häntä tähän toiseen, niin löydän miehestäni paljon enemmän niitä piirteitä joita miehessä haluan olevan yhteinen historiamme. Miksi olisin niin tyhmä että haluaisin heittää sen kaiken pois vain jonkin ihastuksen takia. Meillä mieheni kanssa on rakastava suhde ja en ikimaailmassa haluaisi satuttaa ja loukata häntä.

Varmaan riippuu paljolti parisuhteenne laadusta, miten miehesi tilanteessa toimii. Jos teillä on paljon ongelmia, voi olla että miehesi päätyy ajatusketjussaan erilaiseen ratkaisuun kuin mihin itse päädyin. Toivottavasti hän on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että ymmärtää pohdiskella ja mietiskellä asioita, eikä toimi vain hetken mielijohteista. Paras neuvo sinulle on, että älä kuuntele muiden neuvoja. Sinä itse tunnet miehesi parhaiten.

Itse uskon että maailmassa on paljon ihmisiä, joiden kanssa voisi solmia suhteen ja olla onnellinen. Siksi näitä ihastumisiakin tapahtuu ja se on normaalia. Se pitää vain ymmärtää, että ei se jos ihastuu johonkin tarkoita että omassa suhteessa olisi välttämättä jotain pielessä. Ihastuminen on inhimillinen tunne, eikä sitä pitäisi tunteena pelätä tai vältellä. Ongelma on enemmänkin siinä, että nämä asiat pitää ymmärtää. Siis pitää ymmärtää, että tälläiset tunteet ovat normaaleja, jolloin niihin kykenee suhtautumaan oikealla tavalla.

Moni ei kykene ihastumistilanteessa erottamaan tunteita ja järkeä, jolloin seuraa näitä pettämisiä.
        Itse ajattelen niin, että jos oma suhde on kunnossa ja sen oman kumppanin tunteista välittää aidosti ja oikeasti, niin silloin ihastumistilanteessa ensimmäinen tunne on huoli omasta puolisosta, huoli siitä, että ei halua satuttaa tai loukata tätä. Ja silloin alkaa tulemaan "järkiinsä" sen ihastuksen suhteen ja kykenee pistämään asiat tärkeysjärjestykseen.

Mutta jos omassa suhteessa menee huonosti on paljon riitoja, seksittömyyttä jne. Silloin ne oman puolison tunteen eivät tule niin helposti mieleen ihastumistilanteessa (koska alitajunnassa on valmiina negatiivissävytteisiä tai pettymyksen tunteita omaa puolisoa kohtaan) ja silloin helposti lähdetään seuraamaan vain niitä tunteita, joita se uusi ihastus herättää.

• ///
        slkdfh kirjoitti:

Itse uskon että maailmassa on paljon ihmisiä, joiden kanssa voisi solmia suhteen ja olla onnellinen. Siksi näitä ihastumisiakin tapahtuu ja se on normaalia. Se pitää vain ymmärtää, että ei se jos ihastuu johonkin tarkoita että omassa suhteessa olisi välttämättä jotain pielessä. Ihastuminen on inhimillinen tunne, eikä sitä pitäisi tunteena pelätä tai vältellä. Ongelma on enemmänkin siinä, että nämä asiat pitää ymmärtää. Siis pitää ymmärtää, että tälläiset tunteet ovat normaaleja, jolloin niihin kykenee suhtautumaan oikealla tavalla.

Moni ei kykene ihastumistilanteessa erottamaan tunteita ja järkeä, jolloin seuraa näitä pettämisiä.
        Itse ajattelen niin, että jos oma suhde on kunnossa ja sen oman kumppanin tunteista välittää aidosti ja oikeasti, niin silloin ihastumistilanteessa ensimmäinen tunne on huoli omasta puolisosta, huoli siitä, että ei halua satuttaa tai loukata tätä. Ja silloin alkaa tulemaan "järkiinsä" sen ihastuksen suhteen ja kykenee pistämään asiat tärkeysjärjestykseen.

Mutta jos omassa suhteessa menee huonosti on paljon riitoja, seksittömyyttä jne. Silloin ne oman puolison tunteen eivät tule niin helposti mieleen ihastumistilanteessa (koska alitajunnassa on valmiina negatiivissävytteisiä tai pettymyksen tunteita omaa puolisoa kohtaan) ja silloin helposti lähdetään seuraamaan vain niitä tunteita, joita se uusi ihastus herättää.

Erittäin hyvin kirjoitettu. Juuri noin se menee.

• rannalla sinnittelee
        /// kirjoitti:

Erittäin hyvin kirjoitettu. Juuri noin se menee.

varsinkin kun näitä Hamiltonin pillipiipareita kulkee soittamassa siellä sun täällä...
        Onko se sitten joku ihme, että siellä on kohta hiirilauma perässä?
        Mutta onneks on aina muutama vastarannan kiiski, joka ei ihan jokaisen huilun perässä
        heti juokse...

• sea-of-love

Anna miehesi ihastua ja toimia sen mukaan. Tämähän voi virkistää suhdettannekin ja saada sinutkin aktiivisemmin lähentymään miestäsi. Jos teet ihastuksesta teidän yhteisen projektin, miehellä ei ole tarvetta lähteä luotasi.

Ja muista, ettet omista häntä vaikka naimisissa olettekin. Avioliitotkin voisivat hyvin, jos ne pohjaisi rakkauteen eikä niinkään omistajuuteen. Mutta aviohan itsessään on jo toisen omistusoikeuden jakamista, ja tämä tekee jo suhteen olomuodosta sairaan.

Me tunnemme mieheni kanssa hyvin ne toistemme tyypit joihin ihastumme. Monesti vinkkaamme toisillemme kadullakin jos toisen ihailemat piirteet kävelee vastaan. Ihan luonnollista ja hauska harrastus :) Ja jos mieheni haluaisi kokea seikkailun jonkun ihastuksensa kanssa, ei tämä olisi minulta pois, koska suhteemme on tarpeeksi vahva kestämään pikku seikkailutkin. Loppujen lopuksihan ulkonäkö ja seksuaaliset fantasiat ovat vain osa ihmisluontoa, ilman sen syvempää tunnetilan merkitystä. Toki voihan ihastua toisen luonteeseenkin, mutta sitten ollaankin jo hiukan vaarallisemmilla vesillä. Silti kaikessa on viime kädessä kyse luottamuksesta parisuhteeseensa.

• Näin....!

Meinasin itse kirjoittaa jotain samankaltaista, mutta hyvä että joku toinen ehti ensin. Asiasta kannattaa puhua avoimesti, myös omista peloistasi. Jos pelkäät menettäväsi miehesi ja toimit tämän pelon ohjaamana, niin todennäköisesti menetät hänet lopulta - ainakin jollain tasolla (vaikka hän kuuntelisikin "järkeään" ja jäisi luoksesi).

• A
        Näin....! kirjoitti:

Meinasin itse kirjoittaa jotain samankaltaista, mutta hyvä että joku toinen ehti ensin. Asiasta kannattaa puhua avoimesti, myös omista peloistasi. Jos pelkäät menettäväsi miehesi ja toimit tämän pelon ohjaamana, niin todennäköisesti menetät hänet lopulta - ainakin jollain tasolla (vaikka hän kuuntelisikin "järkeään" ja jäisi luoksesi).

Hei :)

Tässä vaiheessa ihastuminen lienee aseksuaalista, niin ymmärsin. Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa, että se voisi jäädäkin sellaiseksi? Keskustelkaa tästäkin vaihtoehdosta. Ensin vaikka sinä ja miehesi, ja toisaalta miehesi ja hänen ihastuksensa. Jos tällainen vaihtoehto tuntuisi teille sopivalta, niin asiasta olisi helpompi puhua jo kolmisinkin - tai sitten käytätte sitä miespahaa välittäjänä. Hänhän koko asian on sotkenutkin, niin on velvollinen sen myös selvittämään ilman että teidän pitää hänen asioistaan aina huolehtia!

Kaikkea hyvää sinulle. Suhtaudut kypsästi ja vastuuntuntoisesti asiaan. Hiljaa hyvä tulee :)

P.S. Pyydä sitä miestäsi antamaan sinulle kokovartalohieronta tukasta varpaidenväleihin saakka, mutta ilman genitaalialueisiin koskemista. Tällä tavoin sinulle selviää asioita teidän suhteestanne, itsestäsikin :)

• Niin??
        A kirjoitti:

Hei :)

Tässä vaiheessa ihastuminen lienee aseksuaalista, niin ymmärsin. Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa, että se voisi jäädäkin sellaiseksi? Keskustelkaa tästäkin vaihtoehdosta. Ensin vaikka sinä ja miehesi, ja toisaalta miehesi ja hänen ihastuksensa. Jos tällainen vaihtoehto tuntuisi teille sopivalta, niin asiasta olisi helpompi puhua jo kolmisinkin - tai sitten käytätte sitä miespahaa välittäjänä. Hänhän koko asian on sotkenutkin, niin on velvollinen sen myös selvittämään ilman että teidän pitää hänen asioistaan aina huolehtia!

Kaikkea hyvää sinulle. Suhtaudut kypsästi ja vastuuntuntoisesti asiaan. Hiljaa hyvä tulee :)

P.S. Pyydä sitä miestäsi antamaan sinulle kokovartalohieronta tukasta varpaidenväleihin saakka, mutta ilman genitaalialueisiin koskemista. Tällä tavoin sinulle selviää asioita teidän suhteestanne, itsestäsikin :)

Mitä se tuollainen hieronta sitten kertoo?
        Meillä jos mies tulee hieroon saunan jälkeen rasvaa pelkästään jalkohini, ei mene kauaakaan, kun jo hänellä seisoo ja minulta kysymättä on jo kohta naiskentelemassa siinä...
        Onko se siis hyvä asia vaan huono asia?
        Silti on jonkinlainen ihastus työpaikallaankin...

• ne,
        Niin?? kirjoitti:

Mitä se tuollainen hieronta sitten kertoo?
        Meillä jos mies tulee hieroon saunan jälkeen rasvaa pelkästään jalkohini, ei mene kauaakaan, kun jo hänellä seisoo ja minulta kysymättä on jo kohta naiskentelemassa siinä...
        Onko se siis hyvä asia vaan huono asia?
        Silti on jonkinlainen ihastus työpaikallaankin...

Miehesi vehkeet siitä kulu,vaikka tuikkaakin harrastuskaveria. Suotta olet huolissasi.

• en ollut tuo ap..
        ne, kirjoitti:

Miehesi vehkeet siitä kulu,vaikka tuikkaakin harrastuskaveria. Suotta olet huolissasi.

En nyt siitä ollutkaan kyse ollenkaan, vaan mitä se hieronta kertoo suhteesta...?

• Silminnäkijä.

Ihan kiva, jos jou pystyy pitämään pikku ihastuksen pelkkänä pikku ihastuksena. Todella harva pystyy antamaan pirulle vain pikkusormen.

Yksi sun toinen on saanut kokea liiallisen luottamisen olevan naivia. Toinen käsittää sen mielellään helposti niin, että saa pelehtiä miten huvittaa, eikä hänellä ole selkeää kuvaa siitä missä tulee raja vastaan.

Siskoni on miehineen juuri noita "avoimia" tyyliin "toista ei voi omistaa". Joudun kuitenkin oman mieheni kanssa silminnäkijäksi siitä, millaista pelehtimistä kumpikin harrastaa toisiltaan salaa sen "avoimen" kulissin takana. Ei siinä mitään, antaa heidän tehdä mitä lystäävät. Mutta kyllä siinä pienet lapset jäävät usein jalkoihin, kun vanhemmat pörräävät niin mahdottoman ihastuneina tahoillaan ja tappelevat vapaailloistaan. Typerintä maailmassa on joutua lapsenvahdiksi, että vanhemmat pääsevät tahoilleen liikenteeseen. Siihen en enää edes suostu.

Jotenkin vastuuntunnotonta ja lapsellista käytöstä, en edes jaksa kuunnella niitä siskoni hehkutteluja ihastuksistaan. Aviomies kuvittelee että siskoni kertoo aina kaiken. Hah. En toisaalta myöskään kerro hänelle mitä mieheni tietää hänen aviomiehensä touhuista, itsepähän ovat "avoimen" linjansa valinneet ja ylpeitä siitä. Mutta vielä kurjempaa olisi tietysti, jos siskoni istuisi luottavaisena kotona ja mies pelleilisi hänen luottamuksellaan. Silloin kyllä kertoisin siskolleni kaiken. Nyt he ainakin tavallaan ansaitsevat toisensa...

• tämä elämä
        Silminnäkijä. kirjoitti:

Ihan kiva, jos jou pystyy pitämään pikku ihastuksen pelkkänä pikku ihastuksena. Todella harva pystyy antamaan pirulle vain pikkusormen.

Yksi sun toinen on saanut kokea liiallisen luottamisen olevan naivia. Toinen käsittää sen mielellään helposti niin, että saa pelehtiä miten huvittaa, eikä hänellä ole selkeää kuvaa siitä missä tulee raja vastaan.

Siskoni on miehineen juuri noita "avoimia" tyyliin "toista ei voi omistaa". Joudun kuitenkin oman mieheni kanssa silminnäkijäksi siitä, millaista pelehtimistä kumpikin harrastaa toisiltaan salaa sen "avoimen" kulissin takana. Ei siinä mitään, antaa heidän tehdä mitä lystäävät. Mutta kyllä siinä pienet lapset jäävät usein jalkoihin, kun vanhemmat pörräävät niin mahdottoman ihastuneina tahoillaan ja tappelevat vapaailloistaan. Typerintä maailmassa on joutua lapsenvahdiksi, että vanhemmat pääsevät tahoilleen liikenteeseen. Siihen en enää edes suostu.

Jotenkin vastuuntunnotonta ja lapsellista käytöstä, en edes jaksa kuunnella niitä siskoni hehkutteluja ihastuksistaan. Aviomies kuvittelee että siskoni kertoo aina kaiken. Hah. En toisaalta myöskään kerro hänelle mitä mieheni tietää hänen aviomiehensä touhuista, itsepähän ovat "avoimen" linjansa valinneet ja ylpeitä siitä. Mutta vielä kurjempaa olisi tietysti, jos siskoni istuisi luottavaisena kotona ja mies pelleilisi hänen luottamuksellaan. Silloin kyllä kertoisin siskolleni kaiken. Nyt he ainakin tavallaan ansaitsevat toisensa...

Mitä se teitä liikuttaa kuinka ja mitä he kertovat toisilleen. Jos on jo kahden välisesti sovittu avoimesta suhteesta, se ei tarkoita että niitä juttuja tarvitsee kertoa koko ajan toiselle, eihän mikään suhde tätä kestäisi.

Jos kerran kummatkin on tietoisia siitä, että toisella on lupa toimia halujensa mukaan, mitä kyttäämistä siinä enää tarvitsee.... Sehän on heidän valinta ja oma määritelmänsä toimivalle suhteelle. Turha kai sitä on ulkopuolelta enää moralisoida. Luulen oikeasti että lapset saattavat olla jopa onnellisempia kun äiti ja isä pääsevät välillä tuulettumaan. Taistelu vapaapäivistä on pientä sen rinnalla mitä jurotusta näissä vakiliitto-perheissä saa seurata.

Se haluatteko tukea tätä "rappiota" on tietenkin teidän oma asenteenne...

• lapsilla ei väliä?
        tämä elämä kirjoitti:

Mitä se teitä liikuttaa kuinka ja mitä he kertovat toisilleen. Jos on jo kahden välisesti sovittu avoimesta suhteesta, se ei tarkoita että niitä juttuja tarvitsee kertoa koko ajan toiselle, eihän mikään suhde tätä kestäisi.

Jos kerran kummatkin on tietoisia siitä, että toisella on lupa toimia halujensa mukaan, mitä kyttäämistä siinä enää tarvitsee.... Sehän on heidän valinta ja oma määritelmänsä toimivalle suhteelle. Turha kai sitä on ulkopuolelta enää moralisoida. Luulen oikeasti että lapset saattavat olla jopa onnellisempia kun äiti ja isä pääsevät välillä tuulettumaan. Taistelu vapaapäivistä on pientä sen rinnalla mitä jurotusta näissä vakiliitto-perheissä saa seurata.

...että siinä vaan kaikki persettä ja mulkkua jakeleen ympäri kylää!!
        On se sillä lailla moraalitonta, että jos kaikki tuollaista harrastaisi, yhtä porttolaa olisi koko yhteiskunta.
        Saahan sitä huseerata, mutta kyllä reilumpaa olisi erota, ennen kuin jonpikumpi tartuttaa taudin toiselle.
        Aina ei ole niin tuuria niiden sivusuhteiden kanssa.
        Lapset kun kasvaa, ei ole kiva, kun tulee korviin suhteet isän tyttöystävistä tai äidin jakorasiasta...
        Kiinni tahtoo kuitenkin joskus jäädä nämä itsensä jakelijat ja kuinka avointa se sellainenkaan sitten on, kun kuitenkin salataan ne ihastukset...?

• Silminnäkijä.
        tämä elämä kirjoitti:

Kerroinpahan vain yhden tarinan siitä ns. "avoimuudesta". Enkä minä edes halua sekaantua asiaan eikä siitä tarvitse kenenkään sivullisen palstalaisenkaan tuohtua puoleen eikä toiseen.

Siskolla ja hänen miehellään EI ole oikeasti AVOINTA suhdetta. Uskollisuutta vaaditaan puolin ja toisin.

He pelehtivät jatkuvasti toistensa selän takana, mutta esittävät toisilleen ns. avointa. Siskoni on hirveän ylpeä siitä, ettei ole mustasukkainen vaikka aviomies himoitsee julkisesti jotain musiikkivideon typykkää tai kuolaa jonkun minihamosen tai tissitähden perään kadulla tai baarissa. Hän luulee, että se ihastuminen jää siihen, kun mies kerran on niin "avoimesti" sen ilmaisee. Tiedän, että ero tulee jos totuus avoimen kulissin takaisesta salatusta elämästä tulee ilmi.

• neuvoja...

Kuule, oletko muuten mustasukkaista sorttia, ja onko miehellä ollut aikaisemmin tällaista "ystävää" olemassa?
      Se kertoo nimittäin jo jotain.
      Jos et ole pahemmin mustis ollut aikaisemminkaan, vaikka mies on ollut muiden naistenkin kanssa tekemisissä (niinkuin nyt normaalisti ollaankin..) niin joku eri singnaali on nyt tullut tämän naisen myötä ja se on saanut sinut levottomaksi.
      Se, meneekö ihastus pitemmälle, on ihan arpapeliä. Jos tulee joku illanvietto, voi viina saada aikaiseksi erotiikan ilmestyksen ja silloin ollaan heikoilla jäillä.

Niinkin voi olla ettei vielä ole muutakuin pelkkää ihastumista ja sekin voi näivettyä, jos nainen alkaa tahollaan seurustelemaan. Tai sitten ihastus muuttuu rakastumiseksi.
      Jotkut vanhemmat ihmiset täällä kehoittaa olemaan välittämättä ja suomaan miehelle ilonsa, mutta ei se nuoremmilla onnistu...vanhemmat parit on jo rakkautensa lähes läpikuluttaneet ja enempi on tottumusta koko yhdessä olo. Kyllähän jotkut parit suostuu vaikka ryhmäseksiin, jos on mennäkseen...eikä tunnu missään. Luulen sinun kuitenkin olevan vähän puritaanisempi luonne.
      Yksi mahdollisuus on, että mene sinäkin mukaan treeneihin!
      Voithan tuolla katsella miehesi voimailua ja vaikka innostuisit itsekkin.

Olette kuitenkin kauan yhdessä ollut pari ja varmaan kiintymyksestänne huolimatta voi tuollainen ihastuminen toiseen muuttua hullantumiseksi miehenkin muistellessa nuoruuttaan..
      Kulje enempi miehen mukana siellä, missä nainenkin on, sittenhän näet, missä mennään ja nainenkin näkee, että teidän liittonne on kunnossa, eikä tilausta ole vieraalle suhteelle! Ystävyydelle vain.
      Tee naisesta sinunkin ystäväsi, niin kynnys kasvaa hänellekkin viekoitella miestäsi.
      Jos alat kovastikkin miestäsi tenttaan, tulee vain riitaa ja mies ärtyy uteluihisi ja kohta uhallakin purkaa huolensa naisystävälle.
      Sulla on siinä tuuria, että nainen on joku harrastusihastus, voit siis huoleti mennä itsekkin mukaan. Ne joiden kumppaneilla on tullut se ihastus siellä töissä, on heikommilla... sinne ei noin vaan mennäkkään seuraksi tekemään tilannearviota. Puhumattakaan jostain saunailloista...

• taas yksinäinen

Löysin treffisivuilta salarakkaan, jonka kanssa olimme heti samalla aaltopituudella. Mies on avioliitossa, minä eronnut jo vuosia sitten. Miehellä on pitkä työmatka, jonka aikana puhuimme aamuin illoin päivittäin. Kiinnyimme toisiimme todella syvästi. Se oli sielujen sympatiaa ja suurta henkistä yhteyttä. Vaimo sai suhteen selville. Mies palasi vaimonsa luo, minä jäin yksin tunteitteni sekasortoiseen kaaokseen.

• A
        taas yksinäinen kirjoitti:

Löysin treffisivuilta salarakkaan, jonka kanssa olimme heti samalla aaltopituudella. Mies on avioliitossa, minä eronnut jo vuosia sitten. Miehellä on pitkä työmatka, jonka aikana puhuimme aamuin illoin päivittäin. Kiinnyimme toisiimme todella syvästi. Se oli sielujen sympatiaa ja suurta henkistä yhteyttä. Vaimo sai suhteen selville. Mies palasi vaimonsa luo, minä jäin yksin tunteitteni sekasortoiseen kaaokseen.

> Se oli sielujen sympatiaa ja suurta henkistä yhteyttä. Vaimo sai suhteen selville. Mies palasi vaimonsa luo, minä jäin yksin tunteitteni sekasortoiseen kaaokseen.

Keskustelitko lainkaan miehen kanssa suhteenne jatkamisesta ja keskusteliko mies lainkaan vaimonsa kanssa suhteenne jatkamisesta? Mahdollisesti olisitte päässeet sellaiseen tulokseen, että voitte jatkaa samaan tapaan ja nyt vieläpä vailla minkäänlaista salailua. (En tosin voi varmasti tietää oliko salailua, mutta vähän siihen tuo viittasi että lopetitte sen takia, että vaimo "sai suhteen selville".)

"Sielujen sympatia ja suuri henkinen yhteys" kuulostaa hyvältä lähtökohdalta ihmissuhteelle miehen ja naisen välillä. Ainakin se kuulostaa minulta paremmalta kuin "mieletön seksi" tai "saa kerrankin puhua jollekin". :D

Ja kyllä se tunteittesi sekasortoinen kaaos siitä tasaantuu. Otapa mieheen yhteys sen jälkeen ja keskustelkaa asiasta aikuisten tavoin. :)

• Ystävän neuvo
        taas yksinäinen kirjoitti:

En voi kuin istua alas ja puistella päätäni. Olet joutunut oikein klassisen tavishuijarin uhriksi. Mikään ei ole tyypillisempää kuin kuvailemasi tilanne. Ukkomiehet pongailevat salasuhteita treffisivuilla päivittäin. Nainen yleensä kuvittelee, että kyseessä on sielujen sympatia. Miehellä ei ollut aikomustakaan jättää vaimoaan salasuhteen vuoksi, kunhan viihdytti itseään ja testasi markkina-arvoaan.

Tämä on niin surullisen arkipäiväinen tarina, että ole todella pahoillani siitä, ettet tuntenut tätä vakiokuvioa ennen kuin jouduit itse sen uhriksi. Unohda koko äijä ja unohda treffisivut, suurin osa miehistä sillä on juuri noita salasuhteilijoita, joilla ei ole aikomustakaan jättää vakiokumppaniaan. Jos sinulla on taipumus kokea ihmissuhteet kohtalonomaisesti ja herkin tuntein, niin internetin treffipalstat eivät missään tapauksessa ole sinua varten.

• just joo!
        A kirjoitti:

> Se oli sielujen sympatiaa ja suurta henkistä yhteyttä. Vaimo sai suhteen selville. Mies palasi vaimonsa luo, minä jäin yksin tunteitteni sekasortoiseen kaaokseen.

Keskustelitko lainkaan miehen kanssa suhteenne jatkamisesta ja keskusteliko mies lainkaan vaimonsa kanssa suhteenne jatkamisesta? Mahdollisesti olisitte päässeet sellaiseen tulokseen, että voitte jatkaa samaan tapaan ja nyt vieläpä vailla minkäänlaista salailua. (En tosin voi varmasti tietää oliko salailua, mutta vähän siihen tuo viittasi että lopetitte sen takia, että vaimo "sai suhteen selville".)

"Sielujen sympatia ja suuri henkinen yhteys" kuulostaa hyvältä lähtökohdalta ihmissuhteelle miehen ja naisen välillä. Ainakin se kuulostaa minulta paremmalta kuin "mieletön seksi" tai "saa kerrankin puhua jollekin". :D

Ja kyllä se tunteittesi sekasortoinen kaaos siitä tasaantuu. Otapa mieheen yhteys sen jälkeen ja keskustelkaa asiasta aikuisten tavoin. :)

Ne sielujen sympatiat ja henkiset yhteydet kyllä tiietään! ;))
        Yhtä hölynpölyä arjen astuessa kuvioihin ja tuskinpa tuokaan nainen paljon arjen asioita edes mietti miehen kanssa kuherrellessaan.
        Olis siinä voinut " höttö" lentää pian ikkunasta pakkaseen, miehen tuodessa lapsikatraansa naisen passattavaksi viikonloppuisin eron koittaessa..! :))
        ...ja se mieletön seksi on kylläkin enempi miesten makuun! ;D

• entinen sinisilmä
        Ystävän neuvo kirjoitti:

En voi kuin istua alas ja puistella päätäni. Olet joutunut oikein klassisen tavishuijarin uhriksi. Mikään ei ole tyypillisempää kuin kuvailemasi tilanne. Ukkomiehet pongailevat salasuhteita treffisivuilla päivittäin. Nainen yleensä kuvittelee, että kyseessä on sielujen sympatia. Miehellä ei ollut aikomustakaan jättää vaimoaan salasuhteen vuoksi, kunhan viihdytti itseään ja testasi markkina-arvoaan.

Tämä on niin surullisen arkipäiväinen tarina, että ole todella pahoillani siitä, ettet tuntenut tätä vakiokuvioa ennen kuin jouduit itse sen uhriksi. Unohda koko äijä ja unohda treffisivut, suurin osa miehistä sillä on juuri noita salasuhteilijoita, joilla ei ole aikomustakaan jättää vakiokumppaniaan. Jos sinulla on taipumus kokea ihmissuhteet kohtalonomaisesti ja herkin tuntein, niin internetin treffipalstat eivät missään tapauksessa ole sinua varten.

Miehillä on jo se arjen jakaja siellä kotona ja hakevat vain viihdykettä muualta tylsään arkeensa.
        Monilla on seksi vähentynyt tai lakannut kokonaan, ja hakevat siksi näitä sinisilmäeukkoja saaliikseen.
        Harva mies haluaa lähteä omasta mökistään mihinkään uuden ihastuksen takia, josta ei edes tiedä, tulisiko siitä edes yhtä hyvää palvelijaa kuin siellä kotona olevasta.
        Pelleilevät aikansa ja iskevät juuri tuohon kohtaan naisessa, minkä tietävät naisia viehättävän, eli tuohon sielujen sympatiaan, heh!
        Kyllä ne nämä sielukkaat ukot kuitenkin loppujen lopuksi pyrkii sinne sinisilmäisen eukon pöksyihin aikaa myöten. :)

• .............

Ihastuminen on luonnollista ja niin kauan, kun on pelkkää ihastusta, jonka vuoksi ei tehdä mitään, niin kaikki ok. Olen itse kerran ihastunut mieheen, jonka kanssa olin alkuun kaveria, mutta sitten lopetin kaiken yhteydenpidon, kun ihastus alkoi häiritä mua itseäni. Mies tiesi asiasta, muttei pitänyt sitä sen kummallisempana. Myös mies on kerran ollut ihastunut naiseen, johon tutustui ja kaverustui, mutta sitten lopettivat yhteydenpidon, kun nainen vaihtoi työpaikkaa ja aikataulut muuttui. Nainen asuu naapuritalossa, joten tottakai moikataan ja mies saattaa vaihtaa muutaman sanan, kun tapaavat. Itsekin moikkaan tuota entistä ihastusta, mutta ihastustunteet kadonneet ajat sitten. Tärkeintä on olla rehellinen ja kun oma parisuhde on kunnossa, niin varaa ei ole, että ihastumisesta tulee sen enempää eikä siitä sen enempää tahdokaan. Tunteilleen ei mitään voi (toki jos menevät yli eikä halua niin tapahtuvan, etäisyys auttaa asiaan) ja jos joku on oikeesti kiva ja hauska, seurassaan on hyvä olla jne, niin näitä ihastumisia tapahtuu. Puhu miehellesi avoimesti ajatuksistasi, kerro että ymmärrät jos kyse on ihastumisesta. Jos ei kerro, niin okei, ehkä häpeää itse tunteitaan ja ajattelee loukkaavansa kertomalla. Tällöin ei kannata turhia kaivella ja udella, siitä tulee vaan ahdistusta molemmille ja riitaa.

• nju76l09

ja on kummallista miten sitä yrittää kumota oman vaistonvaraisen tiedon järkeilemällä. Luota ja usko vaistoosi.

• Paulikka

Vaisto on tietoa, mutta voiko vaisto olla koskaan väärässä? Aidon tiedon kun tunnistaa siitä, että se voidaan kiistää.

• oikea valepukki!
        Paulikka kirjoitti:

Vaisto on tietoa, mutta voiko vaisto olla koskaan väärässä? Aidon tiedon kun tunnistaa siitä, että se voidaan kiistää.

Aidon tiedon voi kiistää! ;DD
        Jep! Minun mieheni harrastaa sitä! valehtelee nääs....

• Taistelukala__!
        oikea valepukki! kirjoitti:

Aidon tiedon voi kiistää! ;DD
        Jep! Minun mieheni harrastaa sitä! valehtelee nääs....

Totta. Jokin vaisto sanoi ja sanoo, että miehelläni on jokin yhteys tähän naiseen. Harrastukseen en voi mennä mukaan. Heillä on ajoittain valmentaja ym. enkä kuulu porukkaan. Olisi läpinäkyvää mennä mukaan nyt kun en ole 10v ollut lajista kiinnostunut. Ehkä voisin mennä vastaan kun treenit loppuu. Tuosta vaistosta, aiemmin ei ole ollut vastaavaa. Nyt tuli tunne kuin miehelläni olisi ikävä naista. Ja näyttää niin haikealle kun puhuu jotain mikä vähänkin sivuaa aihetta. En edes haluaisi miettiä tätä enempää tai tästä tulee entistä todellisempaa. Mutta kyllä tämä on mielessä päivittäin. :(

• ukot tuollaisia..

Totta. Jokin vaisto sanoi ja sanoo, että miehelläni on jokin yhteys tähän naiseen. Harrastukseen en voi mennä mukaan. Heillä on ajoittain valmentaja ym. enkä kuulu porukkaan. Olisi läpinäkyvää mennä mukaan nyt kun en ole 10v ollut lajista kiinnostunut. Ehkä voisin mennä vastaan kun treenit loppuu. Tuosta vaistosta, aiemmin ei ole ollut vastaavaa. Nyt tuli tunne kuin miehelläni olisi ikävä naista. Ja näyttää niin haikealle kun puhuu jotain mikä vähänkin sivuaa aihetta. En edes haluaisi miettiä tätä enempää tai tästä tulee entistä todellisempaa. Mutta kyllä tämä on mielessä päivittäin. :(

Kyllä tuo ihastumiselta vaikuttaa..
        No, ei kannata tehdä kuitenkaan vielä isompaa numeroa...aika iisiähän tuo vielä on ja voi sellaisena pysyäkkin! Sitten, jos alkaa olla jotain yhteisiä treenimatkoja jossain hotelleissa, niin sinuna kyllä änkäytyisin sellaisiin mukaan. Siellä on se alkoholi semmoinen kiusa kuitenkin.
        Kyllä meidänkin isäntä ihastui töissä yhteen harjoittelijatyttöseen ja sen oikein huomasi, kuin söi tätä tyttöä silmillään, kun esim. kerran kaupassa osuimme vastakkain.
        No, kesä meni ja tyttö sen mukana, eikä isäntä tytön mentyä enää siitä mitään puhunut.
        Ne ihastukset tulee ja menee ja jos teillä on muuten suhde kunnossa (seksiä ja sellaista riittävästi..)
        en usko miehesi ainakaan niitten puutteessa naista havittelevan..
        Onpahan nyt joku raikas iloinen persoona tullut ukkoporukkaan sinne harrasteleen, joten siitä pitää saada koko hyöty irti. ;D

• Taistelukala__!
        ukot tuollaisia.. kirjoitti:

Kyllä tuo ihastumiselta vaikuttaa..
        No, ei kannata tehdä kuitenkaan vielä isompaa numeroa...aika iisiähän tuo vielä on ja voi sellaisena pysyäkkin! Sitten, jos alkaa olla jotain yhteisiä treenimatkoja jossain hotelleissa, niin sinuna kyllä änkäytyisin sellaisiin mukaan. Siellä on se alkoholi semmoinen kiusa kuitenkin.
        Kyllä meidänkin isäntä ihastui töissä yhteen harjoittelijatyttöseen ja sen oikein huomasi, kuin söi tätä tyttöä silmillään, kun esim. kerran kaupassa osuimme vastakkain.
        No, kesä meni ja tyttö sen mukana, eikä isäntä tytön mentyä enää siitä mitään puhunut.
        Ne ihastukset tulee ja menee ja jos teillä on muuten suhde kunnossa (seksiä ja sellaista riittävästi..)
        en usko miehesi ainakaan niitten puutteessa naista havittelevan..
        Onpahan nyt joku raikas iloinen persoona tullut ukkoporukkaan sinne harrasteleen, joten siitä pitää saada koko hyöty irti. ;D

Menin miestäni vastaan treeneihin. Hän oli niin keskittynyt naiseen, ettei edes huomannut minua. Tuijottivat toisiaan ja hymyilivät. Ajoittain vaihtoivat muutaman sanan, mutta pääasiassa vaan tuijottivat toisiaan! Lopulta nainen lähestyi miestäni ja laittoi kätensä (minun!) mieheni vyötärölle. Sitten heidän tiet erkani, ja nainen lähti toiselle puolelle salia. Tuo hetki näytti minun silmiin kestävän ikuisuuden. Mies huomasi minut vasta, kun lähti pukukopeille kavereidensa kanssa. Olin raivoissani, mutta yritin ulkona rauhassa kysyä mistä oli kyse. Ei kuulemma ymmärärtänyt mitä tarkoitan, hehän vaan treenasivat porukalla kaikkien kanssa ja juttelivat niitä näitä. Ei edes muista muka mistä. Että näin. Onko tämä ylireagointia minulta? Onko tuollainen koskettelu normaalia? Muuta ei tapahtunut, joten ehkä kyse tosiaan oli treenikaverin... jostain. Mistä?

• ohi meni meillä.

Menin miestäni vastaan treeneihin. Hän oli niin keskittynyt naiseen, ettei edes huomannut minua. Tuijottivat toisiaan ja hymyilivät. Ajoittain vaihtoivat muutaman sanan, mutta pääasiassa vaan tuijottivat toisiaan! Lopulta nainen lähestyi miestäni ja laittoi kätensä (minun!) mieheni vyötärölle. Sitten heidän tiet erkani, ja nainen lähti toiselle puolelle salia. Tuo hetki näytti minun silmiin kestävän ikuisuuden. Mies huomasi minut vasta, kun lähti pukukopeille kavereidensa kanssa. Olin raivoissani, mutta yritin ulkona rauhassa kysyä mistä oli kyse. Ei kuulemma ymmärärtänyt mitä tarkoitan, hehän vaan treenasivat porukalla kaikkien kanssa ja juttelivat niitä näitä. Ei edes muista muka mistä. Että näin. Onko tämä ylireagointia minulta? Onko tuollainen koskettelu normaalia? Muuta ei tapahtunut, joten ehkä kyse tosiaan oli treenikaverin... jostain. Mistä?

No kyllä tuo vähän kummalliselta kuulosti kieltämättä..
        Onko treenaaminen sellaista, että joutuvat siinäkin ottelemaan keskenään? Koskettelevat siis toisiaan säännöllisesti? Jos jotain otetta harjoitteli nainen siinä?
        Minä olen joutunut vuosia sietämään myös mieheni ihastusta nuorempaan naispomoonsa ja yhteisiä reissuja on ollut pilvinpimein. Hulluksi olen meinannut tulla mustasukkaisuudesta.
        No, kaikkeen kuitenkin tottuu, eikä mieheni myöskään ole mitään myöntänyt, mutta huomaahan vaimo tuollaisen ihastumisen.
        Olen sitten jättänyt koko tapauksen omaan arvoonsa, kun en sille kuitenkaan mitään voi ja keskittynyt enempi omaan elämääni ja lapsiin.
        Nyt sitten mies sanoi, että hakee toista työpaikkaa, kun haluaa joskus ylennystäkin hommissaan, joten olen päätellyt "romanssin" nyt sitten päättyneen, tais arki tulla sielläkin vastaan.. ;)))))

• wanhanaikainen

" Onko tuollainen koskettelu normaalia?"

No ei todellakaan ole.

En muista että olisin urheiluharrastuksissani koskaan koskenut yhtään _keneenkään_, ellei kyseessä ole ollut itse suoritukseen liittyvä asia. Ja mulla on useita urheiluharrastuksia joissa käy sekä miehiä että naisia.

• juu näin on
        wanhanaikainen kirjoitti:

" Onko tuollainen koskettelu normaalia?"

No ei todellakaan ole.

En muista että olisin urheiluharrastuksissani koskaan koskenut yhtään _keneenkään_, ellei kyseessä ole ollut itse suoritukseen liittyvä asia. Ja mulla on useita urheiluharrastuksia joissa käy sekä miehiä että naisia.

Parasta olisi jos voisit sammuttaa tuon ihastuksen heti alkuunsa ettei sinulle käy kuten meille. Ero on tulossa..

Koskettelu ei ole ihan viatonta, joskus voi toki olla, mutta jos he tuijottelevat toisiaan silmiin niin ihan selvää ihastusta ilmassa. Kannattaa alkaa kaveeraamaan sen naisen kanssa ja estää siten suuremmat vahingot tai jotain vastaavaa, sillä miehesi on kohta entinen..Mene mukaan siihen harrastukseen muina miehinä niin ettei pettämiselle tule tilaa. Mies on jo muissa ajatuksissa, koska ei edes myönnä mitään ihastusta ja sellainen selvästi on ilmassa. Joten, joko lasket miehesi menemään, yrität sietää epävarmuutta ja mieshän saattaa lähteä kävelemään anyway, tai sitten taistelet.

• hormonit hyrrää
        juu näin on kirjoitti:

Parasta olisi jos voisit sammuttaa tuon ihastuksen heti alkuunsa ettei sinulle käy kuten meille. Ero on tulossa..

Koskettelu ei ole ihan viatonta, joskus voi toki olla, mutta jos he tuijottelevat toisiaan silmiin niin ihan selvää ihastusta ilmassa. Kannattaa alkaa kaveeraamaan sen naisen kanssa ja estää siten suuremmat vahingot tai jotain vastaavaa, sillä miehesi on kohta entinen..Mene mukaan siihen harrastukseen muina miehinä niin ettei pettämiselle tule tilaa. Mies on jo muissa ajatuksissa, koska ei edes myönnä mitään ihastusta ja sellainen selvästi on ilmassa. Joten, joko lasket miehesi menemään, yrität sietää epävarmuutta ja mieshän saattaa lähteä kävelemään anyway, tai sitten taistelet.

Kun minun ystävättäreni alkoi pitämään teerenpeliä mieheni kanssa, hommasin vapaan työkaverini hänelle panopuuksi.
        Loppui mieheni harmiksi kohta flirttailut ja kyseiset ovat nyt aviksessa.
        Että näinkin... ;)) Puutteesta on teilläkin päin nyt kyse...

• mee tanssiin!

Koko ketjun lukeneena annan nyt neuvon minäkin, joka on ainakin meillä tehonnut..
      Jätä koko ongelma nyt vähemmälle huomiolle ja keskity enempi omaan elämääsi ja miten voisit kohentaa sitä.
      Älä mieti koko ajan noita mörköjä!
      Miehesi on aikuinen, kyllä tietää, mitä tekee.
      Itse keskityin oman kroppani muokkaukseen ja sain siinä harrastuksessa hyviä ystäviä ympärilleni.
      En jaksanut enää pitää lukua miehen ihastuksista, kun hoksasin, että perskele, onhan tässä mahdollisuuksia tehdä tätä omaakin eloa mieluisaksi.
      Kun suhde on noinkin pitkä, kuin teillä, sitä kaipaa kuitenkin muutakin säpinää, vaikka ei se sen pitemmälle tarvitse mennä.
      Itse tanssin ja voit vain kuvitella, kuin lähekkäin siinä ollaan ja vaikka hikisinä toisiamme treenikaverin kanssa silmiin katsellaankin, se on vain mukavaa vaihtelua arjen harmauteen, ei muuta!
      Aikuisiahan tässä ollaan, kaikki!

• Treenikaveri

Minulla on hieman samanlainen tilanne, mutta olen se treenikaveri. Olen treenannut mukavan miehen kanssa miltei vuoden. Pari viikkoa sitten mainitsi ensimmäistä kertaa puolisonsa olemassaolon. Myönnän, että ehdin ihastua mieheen. En tiedä millainen sinun miehesi kanssa treenaava nainen on, mutta itse en tekisi mitään rajaa ylittävää, kun tiedän miehen olevan varattu. Haluaisin, mutta en tee. Minun tapauksessa mies on ollut erittäin ystävällinen ja auttanut treeneissä. Toki flirttailee melko rohkeastikin, mikä on nyt ajateltuna hölmöä, kun on varattu. Mikäli ei olisi kertonut puolisostaan olisin käsittänyt avuliaisuuden ja flirttailun väärin. Minusta puolison ei tarvitse olla huolissaan. Me vain treenaamme samassa paikassa. Emme tiedä toistemme sukunimiä saati puhelinnumeroita. Joten tuolla ylhäällä annetut vinkit puhelimen käyttöön liittyen ei toimisi. Ovatko miehesi ja hänen treenikaveri niin läheisiä että ovat vaihtaneet numerot tms.? Ja tuosta koskettelusta. Omat treenini on yksilölaji eli ei tarvitse koskettaa lajin takia. Joskus mies on koskettanut ohjatessaan minua tiettyihin asentoihin. Mikäli minä olen koskettanut häntä (ennenkuin tiesin puolisosta) niin kyllä olen tehnyt sen halusta läheisyyteen tms. Ehkä ap:n tapauksessakin nainen haki läheisyyttä ja huomiota mieheltä. Tuskin oli treeniin liittyvä kosketus.

• Taistelukala__!
        Treenikaveri kirjoitti:

Minulla on hieman samanlainen tilanne, mutta olen se treenikaveri. Olen treenannut mukavan miehen kanssa miltei vuoden. Pari viikkoa sitten mainitsi ensimmäistä kertaa puolisonsa olemassaolon. Myönnän, että ehdin ihastua mieheen. En tiedä millainen sinun miehesi kanssa treenaava nainen on, mutta itse en tekisi mitään rajaa ylittävää, kun tiedän miehen olevan varattu. Haluaisin, mutta en tee. Minun tapauksessa mies on ollut erittäin ystävällinen ja auttanut treeneissä. Toki flirttailee melko rohkeastikin, mikä on nyt ajateltuna hölmöä, kun on varattu. Mikäli ei olisi kertonut puolisostaan olisin käsittänyt avuliaisuuden ja flirttailun väärin. Minusta puolison ei tarvitse olla huolissaan. Me vain treenaamme samassa paikassa. Emme tiedä toistemme sukunimiä saati puhelinnumeroita. Joten tuolla ylhäällä annetut vinkit puhelimen käyttöön liittyen ei toimisi. Ovatko miehesi ja hänen treenikaveri niin läheisiä että ovat vaihtaneet numerot tms.? Ja tuosta koskettelusta. Omat treenini on yksilölaji eli ei tarvitse koskettaa lajin takia. Joskus mies on koskettanut ohjatessaan minua tiettyihin asentoihin. Mikäli minä olen koskettanut häntä (ennenkuin tiesin puolisosta) niin kyllä olen tehnyt sen halusta läheisyyteen tms. Ehkä ap:n tapauksessakin nainen haki läheisyyttä ja huomiota mieheltä. Tuskin oli treeniin liittyvä kosketus.

Toivon todella, että eivät ole vaihtaneet numeroita. Jos ovat niin minulle ei ole kerrottu. Mieheni laji on myös yksilölaji eli koskettelu ei liity lajiin. Tanssija: tanssitko jotta pääset lähelle miehiä ja flirttailemaan heille vai pelkästä tanssimisen ilosta? Vai sekä että? Tiedän että olemme aikuisia eikä toista voi kahlita. Silti uskon että toiseen ei ihastu jos omassa parisuhteessa on asiat hyvin. Voi tulla jotain viehättymisiä muista mutta eikö ihminen ihastu tai rakastu kun itselle se on syystä tai toisesta sopivaa? Ehkä mieheni ihastus ei ole vakavaa. En tiedä. Kun toisaalta mietin miten pitkälle sitoutuminen toiseen kantaa? Eli jos mieheni on sitoutunut minuun niin ei kai toimisi ihastuksen varassa hölmösti vaan odottaisi että tunne menee ohi tms?

• Taistelukala__!
        Treenikaveri kirjoitti:

Toivon todella, että eivät ole vaihtaneet numeroita. Jos ovat niin minulle ei ole kerrottu. Mieheni laji on myös yksilölaji eli koskettelu ei liity lajiin. Tanssija: tanssitko jotta pääset lähelle miehiä ja flirttailemaan heille vai pelkästä tanssimisen ilosta? Vai sekä että? Tiedän että olemme aikuisia eikä toista voi kahlita. Silti uskon että toiseen ei ihastu jos omassa parisuhteessa on asiat hyvin. Voi tulla jotain viehättymisiä muista mutta eikö ihminen ihastu tai rakastu kun itselle se on syystä tai toisesta sopivaa? Ehkä mieheni ihastus ei ole vakavaa. En tiedä. Kun toisaalta mietin miten pitkälle sitoutuminen toiseen kantaa? Eli jos mieheni on sitoutunut minuun niin ei kai toimisi ihastuksen varassa hölmösti vaan odottaisi että tunne menee ohi tms?

• valssin tahtiin

on ihan normaalia vuorovaikutusta.
        Monesti juhlatilaisuuksissa voi tanssia hitaitakin monien eri henkilöiden
        kanssa ilman mitään sen ihmeellisempiä tarkoitusperiä.
        Mitä pahaa siinä on, vaikka pääsisikin lähelle miehiä tai flirttailisi heille?
        Se ei tarkoita yhtään mitään.
        Muistan olleeni kielikurssilla, missä oli paljon italialaisia.
        Muistan miten nämä (tytöt ja pojat) istuskelivat toistensa kanssa kaulakkain
        uima-altaassa ja miten olin ihan pihalla sitten, kun kuulin ketkä seurustelivat keskenään.
        Ja mitään muuta ei muiden kanssa koskaan tapahtunut, vaikka siis saattoivat
        istua toisten ihmisten kainaloissa ja muutenkin siis olla kosketuksissa muihin kuin seurustelukumppaniinsa. Suomessahan tämä ei ole normaalia, koska ns. reviirialue on suuri eli
        se alue, mille ei päästetä tuntemattomia/tuttuja/puolisoa. Mutta ehdottomasti itse kannatan kaikkea positiivista kanssakäymistä ihmisten kesken kuitenkin ottamalla huomioon mikä molemmille osapuolille sopii. Ehkä tämä auttaisi ihmisten hyvinvointiin ja ennaltaehkäisisi toisaalta niitä epäterveitä ylilyöntejä miesten ja naisten kanssakäymisessä. Jos tanssiminen on normaali seurustelumuoto ilman muita taka-ajatuksia, niin todennäköisesti suurempi joukko pareja päätyisi tanssilattialle ja heillä olisi myös kivaa.
        Ps. Tämä ei tarkoita sitten sitä, että tanssin varjolla pitäisi päästä muita ihmisiä lääppimään. Koskettamisessakin voi tehdä suuren eron sen välillä, miten koskettaa vierasta tai tuttua tai lopulta omaa puolisoa.

• käärme paratiisissa!

Voih, mä en kyllä kokemuksesta viisastuneena enää odottelisi. Ota kissa pöydälle ja kysy suoraan mitä miehesi aikoo tehdä tai "miten hoitaa tilanteen" (ihastumisen)? Oma mieheni eteni 11.v suhteen ja avioliiton aikana suinpäin suhteeseen sen suurempia miettimättä- oli kuulemma ihastunut eikä voinut sille mitään... Noh, ei siinä sitten enää ollut paljoa tehtävissä.

Nainen kuunteli miestä ja kesäjuhlilla humalassa päätyivät punkkaan. Olipa mukava että mieheni "tunnusti" lopulta kun tivasin outoa käytöstä- sai näin omaa pahaa oloaan oksennettua mun päälle :-( Toiset ihmiset ei vaan ajattele muita ja ovat täysin tunteidensa vietävissä- itse en kuulu näihin mutta vaikeaa on erottaa kuka mihinkin "kastiin" kuuluu. Oma mieheni siis jätti kaiken 1kk tuttavuuden vuoksi ja meillä ei ollut mikään onneton elämä yhdessä, vaan äijä itse oli ylistressaantunut duunistaan, muttei halunnut tehdä mitään asialleen, ennekuin oli liian myöhäistä. Tee siis jotain taistelukala, suosittelen lämpimästi, et häviä mitään.

• musta sydän

Toiseen voi ihastua, vaikka parisuhteessa kaikki olisi "hyvin". Kyseessa on yksilön kriisi. Sattumalta kohtaa silloin toisen, samassa kohdassa olevan, on kiva jutella, toinen osaa kuunnella.
        Raja on siinä, kun puolisolle ei voi kertoa.
        Kyse ei ole kahlitsemisesta, vaan luottamuksesta. Kun tunnet itsesi epävarmaksi, tunteesi on aito..keskustelkaa siitä miehesi kanssa. Ei hän myönnä, mutta olet ainakin avannut pään.
        Kun puolisosi jää pettämisestä kiinni, jatkaa ei kannata. Voitte yrittää, saavuttaa jotain, parempaakin ...valheet vain ovat aina taustalla ja pilaavat tulevaisuuden.

• Tunnen samoin...

Miten tilanne on edennyt?

• Yksi aikaisemmista

Niin, Taistelukala?
      Kerro, oletko linjoilla, että miten kävi??

• Taistelukala__!

Kiitos, että olette kiinnostuneita minun tilanteesta! Tilanne ei ole edennyt mieheni ja minun osalta, kuten olen toivonut. Mies edelleen väittää, että kuvittelen, eikä asiasta ole juteltu sillä tasolla kuin olisin odottanut. Sen verran on juteltu, että mies kertoi puhuneensa tämän naisen kanssa minusta jotain. Kuulemma minun ei tarvitse olla huolissaan mistään kun nainen tietää, että mieheni on varattu. Ihan kuin sillä olisi merkitystä, jos ovat toisiinsa ihastuneet. Tiedän, että mieheni kiusoittelee naista eri tavoin. Se ahdistaa minua. Mieheni mukaan kyse ei ole muusta kuin "kaverin härnäämisestä". Joopa. En tiedä mitä teen. Kai odotan, että jotain todella tapahtuu, että tilanne laukeaa.

• HärkäN

Minulle yksi mies sanoi, että nainen ja mies eivät voi olla ystäviä. Ystävyys rajoittuu vain työpaikalle tai johonkin muuhun viralliseen kuvioon muuna aikana ei seurustelle vastakkaisen sukupuolen kanssa. Hänen mielestään kumpikin kuitenkin ajattelee seksiä jossain vaiheessa. Onhan tällainenkin näkökulma yksi näkökulma, mutta aika suppea.

Mitä sitten, jos ajattelee seksiä toisen kanssa, mutta ei koskaan toteuta sitä. Eikä kait ajatuksesta voi rangaista, teot enemmän merkitsee.

Yksi toinen viisas mies oli tästä edellisestä eri mieltä. Hänen mielestään kaveria ei voi panna eli siis ei myöskään naispuolista kaveria.

Vaikea kuviohan tuollainen on. Toisesta välittää silloin tosi paljon eikä halua menettää sitä kaikkea mitä yhdessä on saatu aikaan.

Itse tekisin jonkin kokeen tälle vehtaamiselle. Antaisin mahdollisuuden tilanteeseen, missä voisi nähdä tekeekö se varkaan.

Voisin kyllä myös sanoa miehelle, että lopettaa kyseisen harrastuksen tai vaihtaa eri ryhmään ja/tai lopettaa sen naisen kanssa pyörimisen, koska tilanne loukkaa minua.

Kertoisin mitä olen nähnyt ja kertoisin miltä se tuntuu minusta. Pyytäisin myös miestäsi miettimään kuviota toisin päin, pitäisikö hän tilanteesta, jossa olisit samalla tavalla toisen miehen kanssa.

• Taistelukala__!

Olen kertonut miltä tilanne minusta näyttää ja miltä tuntuu. Samoin tuttavani, joka on ollut seuraamassa tilannetta vieressä mieheni tietämättä. Mieheni mielestä liioittelen koko juttua. Hän on harrastanut lajia vuosia eikä tietenkään lopeta, vaikka lupasi kyllä vähentää harrastustaan. Ja ei voi kuulemma vaikuttaa naisen aikatauluihin. Ei tietenkään voikaan, mutta voisi varmasti lopettaa flirttailun. Tiedän, että mieheni on ollut se, joka tekee aloitteen keskusteluun ym. naisen kanssa. Milloin on tökkimässä hänen kylkiään, milloin kommentoimassa tämän vaatetusta (että voisi olla niukempaakin ym. oksettavaa). Kuka tahansa muu sanoisi, ettei kyse ole kaverisuhteesta, vaan jonkinlaisesta kiinnostuksesta toista kohtaan, mutta mieheni jauhaa tuota treenikaveri-juttua väsymiseen saakka. :(

• aviomies-007

Tuossa vaiheessa minun mittani olisi ääriään myöten täynnä. Olen itse aina teroittanut omalle vaimolle, että en aio koskaan elää epätietoisuudessa. Jos joudun pähkäilemään vaimoni uskollisuutta, eroan. Eli minä en hyväksyisi mitään tuollaista harmaata aluetta tai "vain kaveria". Olen joskus parikymppisenä todella joutunut miettimään, mitä silloin tyttöystävä puuhaa ja kenen kanssa, enkä enää koskaan aio hyväksyä sellaista olotilaa.

Eli en todellakaan ala kilpailemaan kenenkään kanssa, enkä edes hyväksy sellaista epäilystä.

Siis vaihtoehtoja antaisin tasan kaksi: liitto tai harrastus.

Samalla alkaisin etsiään uutta asuntoa.

Jos teidän parisuhde menee tuon takia jokatapauksessa vessanpöntöstä alas, niin miksi jäisit roikkumaan löysään hirteen? Kaikkein parasta tuossa tilanteessa on saada JOKIN RATKAISU AIKAISEKSI, olipa se ratkaisu sitten ero tai harrastuksen lopettaminen. Eli tuossa tilanteessa sanoisin kylmästi että nyt on valittava jompi kumpi, harrastus tai avioliitto, kumpaakaan ei voi saada.

• Vastaava tilanne...

Miten asia on edennyt? Oletko vielä täällä?

• Taistelukala again

Hei!
      Tilanne eteni niin, että nainen ei jatkanut harrastusta. Hän hävisi yhtäkkiä, mutta tuli takaisin tuossa pari kk sitten. Meillä oli kaikki hyvin kun hän oli poissa harrastuksen parista. Nyt mieheni on taas eri tavalla iloinen, kun hän näkee naista harrastuksessa. Tämä on minun tulkintaa ja kai en osaa olla puolueeton, mutta siltä vaikuttaa. Hän oli heti rientänyt kysymään missä nainen on ollut ja vielä ihan itse kertoi tämän minulle. Ja edelleenkään minulla ei ole huolen häivää mieheni mielestä. Hän oli kertonut minun asioista naiselle, jotta tämä tietää mieheni olevan edelleen varattu. Kun kysyin mieheltäni miksi haluaa korostaa, että on varattu, jos siihen ei ole mitään syytä niin sanoi, että sitähän minä halusin. Teki vaan minun takia. Ehkä kuvittelen taas turhia, mutta heti tilanne alkoi kaatua päälle, kun nainen "tuli takaisin". On mielessä koko ajan. Mikä vastaava tilanne sinulla on? Onko jotain konkreetimpaa kuin minulla? Minä en edes osaa enää arvioida onko minulla jotain konkreettia tässä vai vaan omaa mielikuvitusta.

• minun mies myös

mieheni on ihastunut palavasti johokin ventovieraaseen naiseen ja on tämän minulle tunnustanut. Nyt vaikuttaa siltä että kaikki menee päin p:tä. Olen niin väsynyt tämän asian vatvomiseen.Haluaisin palata ajassa taaksepäin. On täydellisen lohduton ja toivoton olo. Tuntuu että olen yksin naimisissa.

• Eikö saa harrastaa?

Olen ihan nätti sosiaalinen nainen ja mukana harrastuksissa, sellaisissa joissa ollaan aktiivisia harrastuskavereita ukkomiesten kanssa. Vaimoja en näe en tapaa, yhdelle olen sanonut käsipäivää, kun tuli vastaan miehensä kanssa kaupungilla. Tottakai on hienoa jakaa ajatuksia samanmielisten ihmisten kanssa, puolisoiden kiinnostukset harrasteissa eivät aina kohtaa.

Neuvo uhkailla ""jätä rakas harrastuksesi tai tulee avioero" on käsittämättömän huono neuvo! Harrastus on ihmisen intohimo, ja jos harrastus on sellainen joka kasvattaa, kehittää tai ylläpitää henkistä tai fyysistä terveyttä, rakastava puoliso tukee sen jatkumista, ei kiellä sitä. Kukaan ei pitkän päälle ole onnellinen, jos elämässä ei saa olla muuta kuin perhe-elämä, eikä saa toteuttaa itseään itselle tärkeissä asioissa.

On inhimillistä, että arvostetaan ja ihaillaa heitä, jotka jakavat saman intohimon kohteen harrastuksen muodossa. Harrastajat tukevat toinen toisiaan ja jakavat keskustellen mielipiteitä ja ajatuksia. Puoliso, jota harraste ei kiinnosta, ei osallistu eikä edes ymmärrä harrastuspiirin tärkeyttä. Jos mustasukkaisuus harrastekavereita kohtaan ilmenee, kehotan selvittämään avoimin silmin mistä todella on kyse. Kehotan osallistumaan harrasteeseen ainakin sen verran, että tutustuu jonkin verran puolison harrastekavereihin itsekin. Nainen joka harrastaa ei ole siellä iskemässä miehiä, eivätkä kaverisuhteet muihin harrastajiin ole luonteeltaan seksuaalisia! Anna puolisosi arvostaa toisia harrastajia, sukupuolesta riippumatta, kysy, kuuntele ja osallistu riittävällä kiinnostuksella tähän hänelle tärkeään asiaan. Ja hommaa itsellesikin harrastus kodin ulkopuolelta.

• surku...

Vaikuttaakin siltä, että mies on ihastunut ja nainen yrittää käyttäytyä järkevästi. Tosi kurja tilanne taistelukalalle. EI tuossa välttämättä mitään pelättävää ole oman suhteen puolesta jos kerran harrastusnainen kunnioittaa miehen vaimoa heidän suhdettaan. Ei auta kun keskittyä johokin muuhun , omaan elämään ja ystäviin.

Ehkä voitte joskus ihastuksen mentyä ohi purkaa koko tilanteen. Älä ajattelen asiaa liikaa ettei tosiaan käy niin, että rakkaus omaan mieheen sammuu miehen typerän käytöksen takia :( Voimia!

• Anonyymi

Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa [email protected] tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5430
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1432
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      105
      941
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      841
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      822
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      813
    7. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      807
    8. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      43
      799
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      784
    10. Kuinka monesti olet itkenyt?

Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i
      Sinkut
      132
      773
    Aihe