Hydraulipankot

nykyaikaa

Mites olen nähnyt tuommoiset pankot pölliautossa, kovin käteviltä vaikuttivat. Pankot "sitoo" kuorman ja on just oikeen mittaset olipa sitte ropsi tai tukkikuorma kyyvisä. Kalliit taitaa olla? Onko kokemuksia kellään?

13

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa mää vai
      • pöllijaska

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.


      • nykyaikaa
        pöllijaska kirjoitti:

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...


      • olleepi
        nykyaikaa kirjoitti:

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.


      • Julle 85
        olleepi kirjoitti:

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...


      • joman
        Julle 85 kirjoitti:

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...

        mikä idea oli siinä nosturissa?


      • joman kirjoitti:

        mikä idea oli siinä nosturissa?

        ainakin, ettei ole nosturin puomit häiriköimässä hianoja kuormansidontahärpäkkeitä..? Eikös siinä ollut se z-puominen nosturi.


    • napaperä

      Itsellä ei ole kokemusta kyseisistä pankoista eikä Z-nosturista,mutta puunajosta kylläkin.
      Nosturi on Z-mallinen,koska kuorman kiristin rauta ei kestä nosturin päällä pitämistä ja nosturi ei taas pidä raudasta päällänsä.
      Pankothan ovat käsittääkseni ainakin tosi painavat tai ainakin koeajokiertue yhdistelmän paino oli kohtuu iso.

      Itse en oikein saa päähäni missä kyseistet tolpat olisi kokonaistaloudelliset...Siirto autossa keveys on valttia ja normaalissa autossa ,ehkä perävaunussa ,mutta kuitenkin homma on pelaamista keveyden ja näppäryyden välillä aika kätevät kuitenki ovat jo nykyiset koukku/ketju systeemit.

      • lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.


      • äemänkäki
        puukuski kirjoitti:

        lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?


      • äemänkäki kirjoitti:

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?

        Taloudellisuudesta en tiijä, mutta toimiessaan tietyllä tavalla käyttömukavuutta varmaan tuovat.


    • gashahjahyah

      ei sen nopeampi kuin tavallinin ketju tai liina. enemmän varottavaa.

    • exte com

      Sääliksi käy "hienoja" kirisimiä kun kurottaja purkii kuormaa ja kun ensinmäiset puut tulevat tolppain takaa pois useasti muljahtavat kahmarin ja tolpan ulkoreunan väliin pidemmän päälle luulisi hallaa aiheuttavan esim. 10 vuotta ja joka arkipäivä kaks kuitukuorman purkutapahtumaa. Voi olla että perus rauta tai alumiinitolppa ketjuilla sen kestää toisin kun tuo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3684
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2011
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1226
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      107
      1108
    6. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1075
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      886
    Aihe