Hydraulipankot

nykyaikaa

Mites olen nähnyt tuommoiset pankot pölliautossa, kovin käteviltä vaikuttivat. Pankot "sitoo" kuorman ja on just oikeen mittaset olipa sitte ropsi tai tukkikuorma kyyvisä. Kalliit taitaa olla? Onko kokemuksia kellään?

13

1466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa mää vai
      • pöllijaska

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.


      • nykyaikaa
        pöllijaska kirjoitti:

        Et teitä amispoikia ole tietomäärällä siunattu. Tuo on vanha juttu.

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...


      • olleepi
        nykyaikaa kirjoitti:

        vanha tai ei, niin eipä noita täälläpäin silti ole tungokseksi asti autojen päällä näkyny... amis on käyty yli toistakytävuotta sitte... no kerros nyt sitten kokemuksia ku meitä ei oo siunattu tietomäärällä...

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.


      • Julle 85
        olleepi kirjoitti:

        Onhan noita liikenteessä. Eikä ole mikään tämän vuoden keksintö.

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...


      • joman
        Julle 85 kirjoitti:

        Syksyllä oli Scanian kietueella JH-Kuljetuksen uusi yhdistelmä jossa nää vermeet oli. Nyt on kai jo tosi töissä sekin auto. Oli muutenkin vähä erilaine pölliauto ku yleensä. Ite kävin sitä koittamassakii ja hienosti meni 620 ilman kytkintä. Ois vaan hauska kuulla kuskien kommentteja metsästä...

        mikä idea oli siinä nosturissa?


      • joman kirjoitti:

        mikä idea oli siinä nosturissa?

        ainakin, ettei ole nosturin puomit häiriköimässä hianoja kuormansidontahärpäkkeitä..? Eikös siinä ollut se z-puominen nosturi.


    • napaperä

      Itsellä ei ole kokemusta kyseisistä pankoista eikä Z-nosturista,mutta puunajosta kylläkin.
      Nosturi on Z-mallinen,koska kuorman kiristin rauta ei kestä nosturin päällä pitämistä ja nosturi ei taas pidä raudasta päällänsä.
      Pankothan ovat käsittääkseni ainakin tosi painavat tai ainakin koeajokiertue yhdistelmän paino oli kohtuu iso.

      Itse en oikein saa päähäni missä kyseistet tolpat olisi kokonaistaloudelliset...Siirto autossa keveys on valttia ja normaalissa autossa ,ehkä perävaunussa ,mutta kuitenkin homma on pelaamista keveyden ja näppäryyden välillä aika kätevät kuitenki ovat jo nykyiset koukku/ketju systeemit.

      • lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.


      • äemänkäki
        puukuski kirjoitti:

        lukea kaikkia vastaukset ennen vastaamista....

        Joo, en minäkään oikein keksi missä vaiheessa ne voisi maksaa itsensä takaisin, kun muistelen kuulleeni että jopa 40 000€ maksaisi eelleen. Vai muistankohan täysin väärin. Oli miten oli. Omalla tavallaan työturvallisuutta ja -kepeyttä tuovat tietty lisää. Toimiessaan ja aina täysillä kuormilla kun saisi ajaa, niin mikäs siinä. Hermoja säästäisi kun ei tarvitsisi liinojen tai riimujen kanssa sumplia. Luulen vaan että vajaalla kuormalla ajeltaessa tai kun on niin pitkää puuta kyydissä, ettei edes tyvitolppaan (=sidonnan alin piste) yllä nippu, niin kuormaa ei kyllä saa mitenkään sidottua. Tätä "pientä kauneusvirhettä" ei jostain kumman syystä Exten miehestä ollut myöntämään kun nuo Suomen markkinoille tuli.

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?


      • äemänkäki kirjoitti:

        Mitenkähän taloudellinen tuo on kolomosen ajussa?

        Taloudellisuudesta en tiijä, mutta toimiessaan tietyllä tavalla käyttömukavuutta varmaan tuovat.


    • gashahjahyah

      ei sen nopeampi kuin tavallinin ketju tai liina. enemmän varottavaa.

    • exte com

      Sääliksi käy "hienoja" kirisimiä kun kurottaja purkii kuormaa ja kun ensinmäiset puut tulevat tolppain takaa pois useasti muljahtavat kahmarin ja tolpan ulkoreunan väliin pidemmän päälle luulisi hallaa aiheuttavan esim. 10 vuotta ja joka arkipäivä kaks kuitukuorman purkutapahtumaa. Voi olla että perus rauta tai alumiinitolppa ketjuilla sen kestää toisin kun tuo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe