Miten paljon minun pitäisi opiskella että voisin toimia aineenopettajana?? Yliopistotutkinto minulla on humanistiselta alalta joten siitä ei ole hyötyä. riittäiskö approt ko aineista..olen jo yli 30 v joten en haluaisi opiskella kovin monia vuosia..tai haluaisin mutta se ei olisi tässä iässä enää järkevää.
Haluaisin matematiikan tai fysiikanopettajaksi
3
563
Vastaukset
- ansku.....
Hei!
Aineopinnot täytyy olla ainakin yläasteella ja sitten opettajan pedagogiset opinnot, eli 35 OV/60 OP kertaa kolme. :)
T: matematiikan ope - DI-ope
Kannattaa miettiä, että onko satsaus sen arvoista, sillä stressiä ja köyhyyttä on sitten luvassa moneksi vuodeksi, ja hyvin mahdollista on että homma jää kesken.
135 op pääainetta, 60 op sivuainetta sekä päälle kasvatustieteen perusopinnot (täyttä huuhaa-paskaa!) ja vielä opetusharjoittelu.
Yliopistomatematiikka ei sitten ole mitään "tosta vaan" tasoa, vaan joudut ihan oikeasti tekemään töitä. Lisäksi, jos et ole hyvä matematiikassa, niin hihat voi palaa kainaloita myöten.
Vielä siittä työelämästä: oppilaat ovat kurittomia ja psyykkistä oireilua on paljon. Sitten kun vielä vanhemmat eivät välitä, tai välittävät väärällä tavalla, niin alkaa opettajan päässä natisemaan. Itselle riitti alle vuosi sitä hullunmyllyä ja lähdinkin mielekkäämpiin hommiin yli kaksinkertaisella palkalla. - Pertti
Ja tuohon kun vielä lisää, että opiskelijoita ei edes kiinnosta oppia matematiikkaa, niin tulee väkisin mietittyä, miksi sitä tuli luettua yli 5 vuotta yliopistolla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen523270Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,672663Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään662467Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621348Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp3041278Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?41143Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1041034- 411026
- 42997
- 80991