Videoeditointi Adoben ohjelmilla Elements tai pro mitä eroa ?

KAIJAP

Onko saatavana suomenkielisiä versioita ?

12

2481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro on täysversio, Elements on riisuttu versio
      Sisänsä huvittava tuo PRO, koska tuskin kukaan videoalan ammattilainen tuontasoisia ohjelmia käyttää.

      Suomenkielistä versiota ei mun tietäänkseni ole saatavana.
      Yleensä ammattilaisilla on PC-puolella Avid ja Mac-puolella FinalCut Pro tai Avid. Avid on kyllä sitten sen verran suolasen hintanen, että sitä nyt ei juuri harrastelijan kannata ostaa (lähes 2000€). Hinta/laatusuhteella parhaan saisi varmaankin siirtymällä Macin puolelle ja FinalCutin käyttäjäksi tai sitten käyttää PC:llä piraattiversiota.

      Toisaalta kyllä noilla alle satasen softillakin kuulemma hyvin editoi, kunhan vaan tottuu. Laatu ei oikeastaan ole niissä edes huonompaa, käytettävyys vain.

      • Kudelski

        >>Sisänsä huvittava tuo PRO, koska tuskin kukaan videoalan ammattilainen tuontasoisia ohjelmia käyttää.


      • Kudelski

        >>Hinta/laatusuhteella parhaan saisi varmaankin siirtymällä Macin puolelle ja FinalCutin käyttäjäksi


      • Kudelski kirjoitti:

        >>Sisänsä huvittava tuo PRO, koska tuskin kukaan videoalan ammattilainen tuontasoisia ohjelmia käyttää.

        Final Cutista mulla ei ole kokemuksia, mutta Avid nyt on kaikkea muuta kuin kömpelö. Premiere se kömpelö kökkö on. Ja Avidissa kyllä toimii myös After Effects.

        Kallishan Avid on, mutta se nyt ei ole ammattilaisille ongelma, verotukseenhan nuo saa pistettyä. Tärkeämpää on, että editointi sujuu sukkelasti ja varmasti.
        Formaattituki on toki Premierissä huomattavasti parempi, mutta mitä outoja formaatteja sitä nyt ammattikäytössä edes tarvitaan? Kuvausmateriaalihan sillä leikataan, ja siihen formaattituki on aivan riittävä.


      • Kudelski
        Töppönen kirjoitti:

        Final Cutista mulla ei ole kokemuksia, mutta Avid nyt on kaikkea muuta kuin kömpelö. Premiere se kömpelö kökkö on. Ja Avidissa kyllä toimii myös After Effects.

        Kallishan Avid on, mutta se nyt ei ole ammattilaisille ongelma, verotukseenhan nuo saa pistettyä. Tärkeämpää on, että editointi sujuu sukkelasti ja varmasti.
        Formaattituki on toki Premierissä huomattavasti parempi, mutta mitä outoja formaatteja sitä nyt ammattikäytössä edes tarvitaan? Kuvausmateriaalihan sillä leikataan, ja siihen formaattituki on aivan riittävä.

        Kaip se on siten niin, mistä kukin tykkää. Itse olen oppinut inhoamaan Avidia muutaman kymmenen dokumentin pohjalta, joita on väännetty jossain YLEn vanhassa varastorakennuksessa. Se, että kun mikään perkele ei toimi, jos olisi tarve heitellä materiaaleja johonkin muuallekin kuin vain siihen yhteen ainoaan Avidiin. Olenkin oppinut ottamaan joka projetiin nykyään "Avid-aikalisän", mikä tarkoitta sitä kun ihmetellään missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä. FC:llä ja Premierellä tällaisia ongelmia ei ole.

        >>mitä outoja formaatteja sitä nyt ammattikäytössä edes tarvitaan?


      • Kudelski kirjoitti:

        Kaip se on siten niin, mistä kukin tykkää. Itse olen oppinut inhoamaan Avidia muutaman kymmenen dokumentin pohjalta, joita on väännetty jossain YLEn vanhassa varastorakennuksessa. Se, että kun mikään perkele ei toimi, jos olisi tarve heitellä materiaaleja johonkin muuallekin kuin vain siihen yhteen ainoaan Avidiin. Olenkin oppinut ottamaan joka projetiin nykyään "Avid-aikalisän", mikä tarkoitta sitä kun ihmetellään missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä. FC:llä ja Premierellä tällaisia ongelmia ei ole.

        >>mitä outoja formaatteja sitä nyt ammattikäytössä edes tarvitaan?

        Et taida vaan osata käyttää :D

        Itse olen ajassa mitattuna editoinut enemmän Premierillä, pakon sanelemana. Hitsi sitä nautintoa kun lopulta sain itselleni Avidin, johan alkoi leikkaus sujua ilman, että piti ihmetellä ohjelman kökköisyyttä. Sai lopulta keskittyä olennaiseen. Kaikki toimii, ja jos pitää jotaan eksoottista formaattia käyttää, niin ainahan sen voi kierrättää jonkun formaattimuuntimen kautta. Paskaa laatuahan se joka tapauksessa siinä vaiheessa on.

        »missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä»
        Tuota en kyllä ollenkaan ymmärtänyt. Avaisitko mullekin mitä ajat takaa?

        »Pari vuotta sitten tein jälkityöt dokkariin, jossa oli käytössä 12 eri formaattia!»
        Ja mikäköhän laadukas formaatti ei aukea avidissa? Flash -video varmaan, mutta eihän tuollaiset ole lähetyskelpoisia muutenkaan?

        »Viime aikoina ovat järkkärit tulleet mainos- ja musavideokuvauksiin. Siinä sitä onkin taas ihmeteltävää lisää. »

        Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.

        »auta armias, jos kuvaukset suorittaa yksi tuotantofirma...»

        Sellaiset firmat, jotka eivät tiedä formaateista tuon taivaallista pitäisi lailla kieltää. Vai uskotko sinä, että kaikenkarvaisista formaattisekoituksista voisi millään tulla teknisesti laadukasta?


      • Kudelski
        Töppönen kirjoitti:

        Et taida vaan osata käyttää :D

        Itse olen ajassa mitattuna editoinut enemmän Premierillä, pakon sanelemana. Hitsi sitä nautintoa kun lopulta sain itselleni Avidin, johan alkoi leikkaus sujua ilman, että piti ihmetellä ohjelman kökköisyyttä. Sai lopulta keskittyä olennaiseen. Kaikki toimii, ja jos pitää jotaan eksoottista formaattia käyttää, niin ainahan sen voi kierrättää jonkun formaattimuuntimen kautta. Paskaa laatuahan se joka tapauksessa siinä vaiheessa on.

        »missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä»
        Tuota en kyllä ollenkaan ymmärtänyt. Avaisitko mullekin mitä ajat takaa?

        »Pari vuotta sitten tein jälkityöt dokkariin, jossa oli käytössä 12 eri formaattia!»
        Ja mikäköhän laadukas formaatti ei aukea avidissa? Flash -video varmaan, mutta eihän tuollaiset ole lähetyskelpoisia muutenkaan?

        »Viime aikoina ovat järkkärit tulleet mainos- ja musavideokuvauksiin. Siinä sitä onkin taas ihmeteltävää lisää. »

        Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.

        »auta armias, jos kuvaukset suorittaa yksi tuotantofirma...»

        Sellaiset firmat, jotka eivät tiedä formaateista tuon taivaallista pitäisi lailla kieltää. Vai uskotko sinä, että kaikenkarvaisista formaattisekoituksista voisi millään tulla teknisesti laadukasta?

        >>Itse olen ajassa mitattuna editoinut enemmän Premierillä, pakon sanelemana.>»missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä»
        Tuota en kyllä ollenkaan ymmärtänyt. Avaisitko mullekin mitä ajat takaa?>Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.>Sellaiset firmat, jotka eivät tiedä formaateista tuon taivaallista pitäisi lailla kieltää. Vai uskotko sinä, että kaikenkarvaisista formaattisekoituksista voisi millään tulla teknisesti laadukasta?


      • Kudelski
        Töppönen kirjoitti:

        Et taida vaan osata käyttää :D

        Itse olen ajassa mitattuna editoinut enemmän Premierillä, pakon sanelemana. Hitsi sitä nautintoa kun lopulta sain itselleni Avidin, johan alkoi leikkaus sujua ilman, että piti ihmetellä ohjelman kökköisyyttä. Sai lopulta keskittyä olennaiseen. Kaikki toimii, ja jos pitää jotaan eksoottista formaattia käyttää, niin ainahan sen voi kierrättää jonkun formaattimuuntimen kautta. Paskaa laatuahan se joka tapauksessa siinä vaiheessa on.

        »missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä»
        Tuota en kyllä ollenkaan ymmärtänyt. Avaisitko mullekin mitä ajat takaa?

        »Pari vuotta sitten tein jälkityöt dokkariin, jossa oli käytössä 12 eri formaattia!»
        Ja mikäköhän laadukas formaatti ei aukea avidissa? Flash -video varmaan, mutta eihän tuollaiset ole lähetyskelpoisia muutenkaan?

        »Viime aikoina ovat järkkärit tulleet mainos- ja musavideokuvauksiin. Siinä sitä onkin taas ihmeteltävää lisää. »

        Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.

        »auta armias, jos kuvaukset suorittaa yksi tuotantofirma...»

        Sellaiset firmat, jotka eivät tiedä formaateista tuon taivaallista pitäisi lailla kieltää. Vai uskotko sinä, että kaikenkarvaisista formaattisekoituksista voisi millään tulla teknisesti laadukasta?

        Kerrohan, mitkä asiat tekevät mielestäsi Adobe Premiere Pro CS5 -softasta kömpelön? Kun olet vastannut, vastaan minä puolestani Avidiin liittyen. ;-)


      • Kudelski kirjoitti:

        Kerrohan, mitkä asiat tekevät mielestäsi Adobe Premiere Pro CS5 -softasta kömpelön? Kun olet vastannut, vastaan minä puolestani Avidiin liittyen. ;-)

        Adobella timelinetyöskentely on aivan eri planeetalta oikeiden softien kanssa. Eli se itse leikkaus.


      • Kudelski
        Töppönen kirjoitti:

        Adobella timelinetyöskentely on aivan eri planeetalta oikeiden softien kanssa. Eli se itse leikkaus.

        >>Adobella timelinetyöskentely on aivan eri planeetalta oikeiden softien kanssa. Eli se itse leikkaus.


      • Kudelski
        Töppönen kirjoitti:

        Et taida vaan osata käyttää :D

        Itse olen ajassa mitattuna editoinut enemmän Premierillä, pakon sanelemana. Hitsi sitä nautintoa kun lopulta sain itselleni Avidin, johan alkoi leikkaus sujua ilman, että piti ihmetellä ohjelman kökköisyyttä. Sai lopulta keskittyä olennaiseen. Kaikki toimii, ja jos pitää jotaan eksoottista formaattia käyttää, niin ainahan sen voi kierrättää jonkun formaattimuuntimen kautta. Paskaa laatuahan se joka tapauksessa siinä vaiheessa on.

        »missä formaatissa mikäkin aukeaa ja missä yksikössä»
        Tuota en kyllä ollenkaan ymmärtänyt. Avaisitko mullekin mitä ajat takaa?

        »Pari vuotta sitten tein jälkityöt dokkariin, jossa oli käytössä 12 eri formaattia!»
        Ja mikäköhän laadukas formaatti ei aukea avidissa? Flash -video varmaan, mutta eihän tuollaiset ole lähetyskelpoisia muutenkaan?

        »Viime aikoina ovat järkkärit tulleet mainos- ja musavideokuvauksiin. Siinä sitä onkin taas ihmeteltävää lisää. »

        Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.

        »auta armias, jos kuvaukset suorittaa yksi tuotantofirma...»

        Sellaiset firmat, jotka eivät tiedä formaateista tuon taivaallista pitäisi lailla kieltää. Vai uskotko sinä, että kaikenkarvaisista formaattisekoituksista voisi millään tulla teknisesti laadukasta?

        >>»Viime aikoina ovat järkkärit tulleet mainos- ja musavideokuvauksiin. Siinä sitä onkin taas ihmeteltävää lisää. »
        Siinä on sitten kuvaajan ammattitaidossa puutetta jollei tiedä mihin formaattiin kannattaa kuvata. Silloin ei siis tosiaan puhuta ammattilaisista eikä edes vähänkään pidemmälle edenneistä harrastelijoista.


    • ..

      Tietääkseni Movie Makerin lisäksi vain Pinnacle Studio on Suomenkielinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe