Kääntöpöytäsaha NUTOOL BT1800

Tare06

Onko jollakin kokemusta kääntöpöytäsahasta NUTOOL BT1800? Näyttää Makitan kopiolta. Hinta on alle puolet vastaavasta Makitan tuotteesta.

12

6186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvääkin selvempi

      Juu, yhtäläisyyksiä on paljon, siinä on terä, moottori, piuhanpätkä ja jonkinmoinen pöytä, molemmissa on myös maalia pinnassa.

    • en suosittele

      On se ihan hyvä saha, jos hyväksyy sen, ettei terää saa kuormittaa. Muuten tulee savumerkkejä moottorista, joka on selkeästi alimitoitettu.

      Tarkemmin tarkasteltuna kiinalaiset ovat kopioineet Makitaa ja DeWalttia, noin ulkonäöllisesti, mutta teknisesti laihoin tuloksin.

      Käyttöohje on myös tyypillinen kiinalainen yhdistelmä sieltä täältä poimittuja varoituslauseita, eivätkä kaikki kuvat edes täsmää laitteen kanssa, joten kääntöpöytäsahan tekniikkaa ennalta tuntemattomalle voi syntyä jopa vaaratilanteita.

      Oma käyttökokemukseni: 2 viikkoa töitä, savut pihalle ja takuuhuoltoon, jossa koko moottori meni vaihtoon.

      • Anonyymi

        "On se ihan hyvä saha, jos hyväksyy sen, ettei terää saa kuormittaa. Muuten tulee savumerkkejä moottorista, joka on selkeästi alimitoitettu."

        Käyttötarkoituksen mukaisella laadukkaalla terällä tuota voi kompensoida, eroja nimittäin on mutta aina se haitta on jos kaappa on alitehoinen.


    • KKivelä

      Mulla on ollut pari vuotta Starkin myymä vastaava laite Toolmate merkkisenä. Hyvin on pelannut, terä tosin ei ollut aivan parasta laatua, se kannattaa vaihtaa heti.

    • naisnikkari

      hei, sain 20 eurolla käytetyn koneen (NuTool BT1800), mutta käyttöohje puuttui. Olisiko ohje saatavissa jostakin?

    • MAKITA NOU MILWAUKEE

      K-Raudat ja Rautiat. Saavat tulostettua sinulle...

    • Käsisaha

      Yhen saunan tekee, mutta huoltoon/vaihtoon sen jälkeen. Ei missään nimessä ammattikäyttöön. Sirkkelin puolelta ohjuri hatara, kääntömekanismi tyhmässä paikassa, leikkaa kyllä ihan kivasti, mutta kannattaa olla tarkkana kuormituksen kanssa... Hiiliä kourallinen mukaan ja reilu työntö sopivan roskakorin kohdalla. :) hyvää kesää!

    • Hyväostos

      Hyvä kone ollut monella työmaalla ja toimii USEAMPI RAKENNUS TEHTY!

    • nustuuls

      Jos tarvii käyttöohjeita kääntöpöytäsirkkeliin niin sillon kannattaa se kyllä jättää ostamatta!

      • ei_kiesus

        Tuo on paras käyttöohje ja pätee moneen muuhunkin asiaan !!


    • Anonyymi

      Ollut muutaman vuoden harrastusprojekteissa käytössä. Hyvin toimii lankkujen katkaisussa. Hieman hankalampi käyttää pöytäsahana ilman mitään lisäpöytiä helpperinä tukemaan esim vanerilevyjä sahatessa. Pöydän pinta-ala on hyvin pieni, kuten myös tuki jota vasten sahataan pöytämoodissa.

      Olen harkinnut rakentaa tämän ympärille parempaa tasoa, mutta ei ole ollut aikaa ja tarpeeksi kiinnostusta alkaa väsäämään. Jonkunlaisen pukin kun väsää niin jo helpottaa hommia.
      Kerran irtosi pistokkeesta pää irti vahingossa ohikulkiessa potkaistaessa sitä ja vaihdoin sen uuteen, hyvin on taas toiminut.

      Jos se alkaa savuttaa niin voi johtua siitä että sahaa liian paksua lankkua pituussuunnassa, mihin sitä ei ole tarkoitettu, nuo tiedot löytyy jälleenmyyjiltä ja esim. siitä manuaalista.

    • Anonyymi

      Kymmenkunta vuotta ollut. Yleensä 16mm MDF ja 9-19 vanerilevyn sahausta. Olen tehnyt pääasiassa työkalu/laitelaatikoita. Nyt on menossa kotelo Herbert CHK kierteityspäälle. Kotelot teen vanerista ilman yhtäkään naulaa/ruuvia. Heloituksia varten upotukset teen jyrsinkoneella. Moottorin ylikuormittamisesta varoitettiin ja olen sitä noudattanut. Tein myös sahauskelkan, se parantaa turvallisuutta ja lisää mittatarkkuutta. Laatuterät kullekin materiaalille ja työmenetelmälle. En tuota kuitenkaan saunanrakennusprojektiin suosittele, paitsi listoitusvaiheessa.
      Moottorin palaminen ei huoleta, kaiken voi korjata. Halpis vannesahan (Scheppach) moottori piti uusia. Asensin siihen 3-vaihemoottorin ja taajuusmuuttajan. Moottoriin piti tehdä uusi pääty laippa-asennukselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe