Mysteerikätköt!?!

Hämmentynyt...

Hei. Olen löytänyt normaaleja kätköjä päälle 90, mutta minulle ei ole vieläkään auennut kuinka mysteerikätköjä lähdetään selvittämään. Otetaan esimerkkinä vaikka tälläinen http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=77f6eb60-594c-4985-93ab-a57db65305d1, siis kuinka tämä tulisi ratkaista kun siinä ei ole mitään? Täytyykö aloittaakseen mennä koordinaattien osoittamaan paikkaan josta pitäisi sitten keksiä jokin vihje missä varsinainen kätkö sijaitsee vai mitä ihmettä? Ja siis itse kätköhän ei siis tuosta pisteestä löydy?...

5

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mysteerikätkön eli pulmakätkön eli mysteerin (engl. Unknown cache tai Mystery cache) löytämiseksi on ratkaistava jokin pulma tai ongelma. Ratkaisun tuloksena saadaan selville varsinaisen kätkörasian koordinaatit. Mysteerikätköjä on hyvin monenlaisia ja ratkaistavat mysteerit vaihtelevat vaikeuden ja aihealueen myötä laidasta laitaan. Mysteerikätkön aloituskoordinaatit osoittavat usein johonkin mysteerin ratkaisun kannalta tarpeettomaan tai sattumanvaraiseen paikkaan, esimerkiksi vesistöön tai isojen teiden risteykseen. Joidenkin mysteerikätköjen ratkaisemiseksi on tarpeen käydä aloituskoordinaateissa, sillä sinne voi olla piilotettu jotain ratkaisemiseen tarpeellista tietoa. Mysteerikätköihin kuuluvat myös kätköt, joiden koordinaatit osoittavat suoraan kätkölle, mutta joissa kätkön aukaisemiseksi on ratkaistava jokin ongelma, esimerkiksi koodilukon numerosarja. Myös sellaiset kätköt, jotka ovat niin omanlaisiaan, etteivät ne sovi kovin hyvin muihin luokkiin, luokitellaan mysteerikätköiksi. Aiemmin mysteerikätköiksi luokiteltiin myös ne kätköt, joissa ilmoitettiin suoraan kätkörasian koordinaatit, mutta kätkön löytöloggauksen suorittamiseksi Internet-sivulle oli etsittävä vielä jotain lisätietoa tai otettava kuva paikalta. Nykyään kätköissä ei saa enää olla tällaisia lisävaatimuksia, vaan kaikki kätköt on saatava logata, kun nimimerkki on kirjoitettuna kätkörasian lokikirjaan. Vanhemmista kätköistä, missä tällaisia vaatimuksia oli, on lisätehtävät muutettava vapaaehtoisiksi"

      • By: Wikipedia


    • ex-kätköilijä

      jos ei ton vertaa tiedä, ei tarvitse kätköilyä edes aloittaa.

      kaikkea roskasakkia tämänkin harrastuksen pariin on eksynyt.

    • co-Lorado

      Hanki kokeneempia kavereita miiteissä ja maksa "tietokannan" ylläpitäjälle vuosimaksu (20€).
      Tämän jälkeen pääset käsiksi ratkaistujen mysteerien ja multien lopullisiin koordinaatteihin pikkurahalla.
      Vastaavasti jos keksit ensimmäisenä ratkaisun, saat maksun vaikeustason mukaan (ilmaisia naatteja).
      Esim. kyseisen mysteerin kohdalta löytyy tieto
      Typo D3/T1,5 Koko: Small Loppupiste: Turku N 60° 26.539 E022° 15.523 Sijainti: Roskiksen alla magneetilla

      • kätkijä9876234

        mä käyn heti paskantaa tonne ja laitan sen rasian sinne takas....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe