Meillä on nyt 10kk vanha nahkapoika, joka on kovastikin kiinnostunut nartuista..nuoleskelee pissat ja narttujen pyllyt mielellään ja on muutenkin yliseksuaalinen. Tulee loistavasti toimeen kaikkien koirien kans eikä lähde tappelemaan vaikka joku ärisisi..eli alistuu mieluummin. Olemme miettineet yliseksuaalisuuteen avuksi kastrointia. Onko muilla kokemuksia collien kastroinnista ja mahdollisista vaikutuksista luonteeseen ja käyttäytymiseen? Positiivisia vai negatiivisia? Pelkään että koirasta tulee epävarma kastroinnin jälkeen, koska sillä lievää epävarmuutta esiintyy nytkin joissakin tilanteissa.
Collien kastrointi
3
699
Vastaukset
- colliehyt
käypä lukemassa scyn virallisilta sivuilta, siellä on paljonkin tästä keskustelua.
- minä ja koirulit
Epävarmuuteen en osaa ottaa kantaa, kun omalla uroksella ei tosiaan ole siihen ollut taipumusta, päinvastoin. Se leikattiin sinun koiraasi vanhempana ja "poikien vaivojen" vuoksi, ei siis tavoiteltu muutosta luonteeseen. Eikä sitä kyllä erityisemmin tullutkaan, rauhoittuminen ja laiskistuminen myöhemmin voivat mennä ihan yhtä hyvin ikääntymisen kuin leikkauksen piikkiin. Mutta kannattaa keskustella näistä oman eläinlääkärisi kanssa.
Sinänsä itselle tulee mieleen, että jos ei pojalla ole tarkoitus jälkikasvua teettää, niin miksi sen tarvitsisi kärsiä narttujen kivoista hajuista, varsinkin jos vielä ylikiinnostuneelta aiheesta tuntuu. Aina joku sanoo, ettei se ole luonnollista, että "viedään pallit", mutta luulen, että siinä on enemmän kyse ihmisen omista asiaan liittämistä tuntemuksista. Eihän sekään ole luonnollista, että lemmikkinä elävä koira ei koskaan pääse tarpeitaan toteuttamaan eli narttuja tapailemaan, jos ei omistaja sitä satu hyväksymään.- Alkuperäinen1232
nyt hiljallee ruvettu tuohon epävarmuuteen puuttumaan. Koulutuksella pyritään sitä rohkaisemaan, jotta voidaan ne pallit viedä. Epävarmuus liittyy toki varmasti ikäänkin, koska epävarmuus eri tilanteissa vaihtelee täysin eri päivinä. Nyt murrosikäisenä testosteronia erittyy eri päivinä eri tavalla ja epävarmuus vaihtelee sen mukaan. Pitää jutella eläinlääkärin kanssa enemmän asiasta. Kiitos vastauksista! Jos vaan on muilla vastaavia kokemusksia tai tietoa, pistäkää tänne ihmeessä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999