Huonekalukauppaa Maskussa

maskun asiakas

Kannattaa maksaa tavara huonekaluliike Maskussa vasta silloin kun tavara vaihtaa omistajaa. Tässä lyhyt esimerkki mitä tapahtuu kun maksaa etukäteen-


Maksoin huonekalut maskun kalustetaloon 23.12.2010 Kyseinen hankinta piti olla noudettavissa tilausvahvistuksen mukaan 27.12.2010. Kävin liikkeessänne 28.12.2010 ja jätin soittopyynnön asiasta, minulle luvattiin soittaa - yhteydenottoa ei tullut.

Sain ti 4.1.2010 puhelimeeni viestin, että tavarat olisivat saapuneet. Palattuani Suomeen 5.1.2011 pyrin noutamaan ostokseni, Maskulla vaan ei ollut antaa sopimuksen mukaista autoa tavaroiden kuljetukseen. Minulle vittuiltiin, että "mitäs et soittanut ja varmistanut että auto on vapaana". Vantaan mööpeliliikkeeseen josta hankintani oli tehty, vaan kun ei saa yhteyttä. Liikkeeseen ei ole suoraa numeroa saatavilla ja keskuksen kautta yhdistettäessä ketään ei vastaa Vantaan liikkeessä vaan puhelu katkeaa.

Maskussa käyntini aikana 5.1.2011 luvattiin, että myyjä ottaa minuun yhteyttä 7.1.2011 ja sopia tavaroiden kuljetuksesta. Odottelin koko päivän yhteydenottoa vaan ketään ei viitsinyt ottaa huonekaluostoksesta yhteyttä. Toistamiseen kalustatalo maskun henkilökunta valehteli asiakkaalle.

Yritin tänään 10.1.2011 soittaa Maskuun mutta puhelu katkesi taasen keskuksesta. Maksetut tavarat edelleen toimittamatta, toivottavasti firma ei mene konkurssiin ennen kuin saan maksamani tavarat.

10

5130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivoivoivoivoi

      Pakko vaan todeta, että MIKSI MIKSI IHMISET OSTATTE TUOLLAISISTA PAIKOISTA TAVARAA??!

      Opiskelijanakaan en nöyrry menemään tuollaisiin paikkoihin ostamaan mitään, heittelen enemmin rahani parvekkeelta alas.

      No ehkä joku sinun kokemuksestasi viisastui, mutta ihmettelen silti kuinka hitaasti ihmiset oppivat? Näitä juttuja on kiertänyt siellä täällä jo vuosia. Mutta etsippä viestiä jossa oikein kehumalla kehuttaisi näitä paikkoja....

      • Toinen voivoivoi

        En pe,,...e ole ikinä tarvinnut maksaa kalusteita etukäteen, aina kun olen tarvinnut kalusteita tai kodinkoneita, niin olen nakannut peräkärrin auton perään ja lähtenyt kauppaan, jos kaupassa ei ole haluamaani tavaraa saatavilla menen sellaiseen liikkeeseen jossa niitä löytyy ja ei ole koskaan tarvinnut tulla kotia tyhjän peräkärrin kanssa.
        Jos kauppaan pitää maksaa ostokset ennen kun on saanut tavarat, niin jättäkää ostokset tekemättä.


    • Entinen asiakas

      Kummatkin huijariliikkeet muu tavaransa ennakkomaksua vastaan.
      Asioidessani Vepsäläisellä,Iskussa ja Askossa olen saanut tavarat mukaan, jos joskus on jotakin pikku
      virheitä ollu osissa niin ne on toimitettu kotiin.
      Kaverini osti suomi-soffasta kaluston ennakkomaksulla ja on odottanut sitä jo 5kk.
      Pitäisi tollaset myyjät viedä saunan taakse.

    • masku huonekalu

      Masku toimii niin, että se tilaa tavaran vasta kun tuote ostetaan. Tällöin maskuun ei jää varastoon kamaa pölyttymään niin paljoa. Ihan taitaa olla normi käytäntö huonekalupuolella. Itse tosin en ole kyseisen huonekaluliikkeen asiakas ihan vain periaatesyistä. Paljon eettisemminkin toimivia huonekaluliikkeitä löytyy kuin maksu.

    • Karmea kokemus

      Ensimmäinen kerta Maskun asiakkaana, jäi myös viimeiseksi. Rikkinäisestä tuotteesta perittiin täysi hinta. Yrittäessäme selvittää asiaa niikuin se oikeustajun mukaan tulisi mennä, niinsanottu asiakaspalvelu oli täysin ala-arvoista, ylimielistä ja asiakkaan epärehelliseksi leimaavaa. Tehtyämme reklamaation tuotteesta meille tarjottiin kaupanpurku mahdollisuutta 135€ maksua vastaan. Emme hyväksyneet "tarjousta" vaan halusimme selvittää oikeuksiamme asiakkaana enemmän. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kaupanpurku pitäisi olla mahdollista ilman maksua mutta liikeen vastaus tähän oli, että jos kuluttaja-asiamiehen näkökulma asiaan pysyy tällaisena niin he hankkii kyseiselle virkamiehelle potkut persuksille. Tässä vaiheesa olisimme oleet valmiit maksamaan kyseisen purkurahan, että asia olisi saatu pilaamasta koko kesälomaamme, mutta sekään ei enää käynyt vaan myymäläpäälikkö tivasi, onko meillä todistajat sille, että hän alussa olisi sellaista luvannut? Vahinko jäi meille, rahat Oulun Maskuun. Aiouttuamme kertoa heidän kyseenalaisesta kauppatavasta eteenpäin, vastaus oli; niinhän ne kaikki uhkailee mutta kauppa käy. Kannattaa miettiä tarkoin mistä mööpeleitä ostaa ja jos kaikesta huolimatta päätyy Maskuun niin ottakaa todistajat mukaan kaupoille.

      • Tyttäreni osti Maskusta ruokapöydän ja 6 tuolia. No heti ilmeni niissä vikaa, tuoleista lähti säleinä puupalasia. Hän halusi palauttaa ne. Siitä se varsinainen show alkoi. Naismyyjä, sanoi tyttärelleni, että sama tuote, pitää ostaa uudelleen ja kokeilla kestääkö se. Toinen vaihtoehto oli , että ostaa sillä, rahalla mitä on sijoittanut pöytäryhmään, niin ostaa liikkestä jotain. Millään ei rahoja saa takasin. luotto meni tähän liikkeeseen. Liike myy muka aleenuksella huonekalujaan. esim. 600e pöytä lähtee nyt 300e. Herääkin kysymys. Onko lähtöhinta todellinen ja mistä nämä sekundatuotteen tulee Suomeen?? Ei koskaan enään MASKUUN!


    • Jenkkisänky ongelmia

      Silloin kun vielä Maskun yhteydessä toiminut A-kaluste oli vielä pystyssä ostin heiltä sängyn. Kalliissa sängyssä oli kova alennus ja liikkessä sänkyä kokeiltaessa en huomannut mitään vikaa. Laitoin tilauksen ja sain sängyn kahden päivän päästä. Ei mennyt kuitenkaan kuin pari kuukautta kun sänky alkoi mielestäni tuntua ikävältä. Tuntui kuin se olisi viettänyt toiselle puolelle enemmän. Ajattelin kuitenkin olevani harhaluuloinen, sillä päälle päin en nähnyt sängyssä mitään vikaa. Kun olin puolivuotta sängyssä nukkunut totesin yksi päivä, että jenkkisängyn joustinpatjahan oli aivan vino! Jouset törröttivät toiselta puolelta ihan miten sattuu ja reuna oli mennyt lyttyyn. Koska sängyssä oli kahden vuoden takuu otin yhteyttä liikkeeseen. Ongelmaksi vaan muodostui se, ettei liike enää ollut pystyssä vaan oli lopettanut toimintansa.

      Vaadin kuitenkin, että oku kantaisi tuotteesta vastuun ja minut ohjattiin läheiseen A-kalusteen liikkeeseen ongelmaa selvittelemään. Ensiksi ongelmaani ei oltu ottaa kuuleviin korviin. Keski-ikäinen mies väitteli ensiksi kanssani siitä onko A-kaluste korvaus velvollinen. Kun pidin pintani ja vaadin joko hyvitystä kauppasummasta tai uutta patjaa sanoi mies lopulta ottavansa yhteyttä maahantuojaan. Sanoi soittavansa seuraavana päivänä. Ei tientenkään soittanut. Soitin siis itse kahden päivän päästä liikkeeseen ja kyselin tilannetta... tuolloin kukaan ei vaikuttanut tietävän asiasta mitään. Lupasin kuitenkin soitella liikkeeseen niin kauan, että joku jonkinlaisen ratkaisun asiaan saisi hoidettua. Niinpä kahden viikon ajan soittelin joka päivä töistä tultuani liikkeeseen ja kyselin sänkyni kohtaloa. Sitten eräänä kauniina päivänä tuo keski-ikäinen mies soitti minulle...sanoi, että olin yksi niistä sitkeimmistä asiakkaista joita heilä oli ollut - enkä ihmetellyt yhtään... monelta varmaan menee usko jo viikon soittelun jälkeen.

      Maahantuoja oli luvannut hakea vanhan patjan pois ja antaa uuden tilalle. Tätä vaihtoa sain kuitenkin odotella 2 kuukautta! Kyselin patjan perään jo muutaman kerran tuona aikana ja koskaan ei kukaan tiennyt asiasta mitään. Noh, sitten eräänä päivänä tuli tekstari puhelimeen jossa luki vain: "Yritimme tuoda tuotetta kotiisi, et ollut paikalla. Ole ystävällinen ja nouda pakettisi Maskusta....". Hämmästyneenä soitin Maskun liikkeeseen ja kyselin mitä tämä nyt mahtoi tarkoittaa. Selvisi, että pojat olivat yrittäneet keskellä arkipäivää tuoda uutta patjaa kotiini - ilman, että olivat minulle ilmoittaneet etukäteen mitään! Kyselin kuinka kauan pakettini säilyisi keskusvarastossa ennen kuin se lähtee takaisin maahantuojalle ja ette ikinä arvaa mitä sain vastaukseksi:

      "Tuossahan tuo paketti on seisonut jo pari kuukautta, joten kai se siinä seisoo vaikka seuraavatkin kuukaudet..". ELI: Patja oli koko ajan seisonut keskusvarastolla, mutta sitä vaan ei oltu saatu aikaiseksi toimittaa kotiini. Ja kun sitten lähdettiin toimittamaan ei otettu huomioon, että normaali ihminen käy ehkä päivätöissäkin. Ei siis mitään vinkkiä, että olisi pitänyt olla kotona vastaanottamassa pakettia.

      Kaiken kaikkiaan Maskusta toimitettiin uusi patja kotiin ja haettiin rikkinäinen pois 1 vuosi sen jälkeen kun olin siitä ensimmäistä kertaa reklamoinut firmaan. Ei ole siis mikään järjenjättiläisten pyörittämä pulju. Jos sinulla ei ole kiirettä huonekalujen kanssa ja haluat maksaa etukäteen ilman varmuutta saatko koskaan huonekalujasi - valitse Masku tai joku sen alla toimivista liikkeistä.

    • TaunoMuikku

      Maskusta tilattiin elokuussa tv-taso, jonka luvattiin saapuvan syyskuun alussa. Maksoimme kauppahinnan samantien ja jäimme odottamaan toimitusta. Toimitus saapui syyskuun toisella viikolla, joten se ei ollut kauheasti myöhässä.

      Tasoa kasatessa kuitenkin osoittautui, että keskimmäinen levy on niin kierossa, että sen alla oleva laatikko ei mene kunnolla kiinni ja silmämääräisesti huomaa helposti sauman irvistävän rumasti. Marssimme seuraavana päivänä liikkeeseen tekemään asiasta reklamaation, jolloin paikalla ollut myyjä sanoi, että se pitää tehdä netissä ja valokuvat laittaa liitteenä mukaan. (kotona huomasimme vasta, että kauppasopimuksessa pyydetään reklamoimaan suoraan ostopaikkaan ?!?). Koomisinta tässä käynnissä oli se, että myyjä oli täsmälleen sama joka meille tasoa reilu kuukauden aiemmin kauppasi mitä laadukkaimpana ja parhaimpana vaihtoehtona aivan innoissaan niin, että koko myymälä raikui. Nyt kun ilmeni hieman ikävämpää niin mutisi ja puhisi epämääräisiä eikä luonnolisestikaan asia enää olisi voinut vähempää kiinnostaa.

      Reklamaatio tuli sitten netissä tehtyä ja sen jälkeen onkin alkanut tämä katteeton lupailu ja aivan uskomaton perseily, mistä tässäkin viestiketjussa on aiemmin ollut paljon juttua. Käskivät ensin ottaa suoraan yhteyttä tuotetta heille valmistavaan yritykseen, johon ei tietenkään suostuttu, koska kaupat on tehty Maskun kanssa, joten asia on täysin heidän vastuullaan. Sen jälkeen onkin epäilty kaikkea mahdollista asennusvirheistä lähtien ja pyöritelty asiaa ties mihin suuntaan. Viimeisin havainto tällä hetkellä on se, että tuotteen valmistaja lupasi pikapuolin/heti lähettää meille Maskun kautta korvaavan levyn vääntyneen tilalle. (tästä on nyt aikaa tätä kirjoittaessa 3 viikkoa.)

      Homma on alkanut ottaa aivoon, sen verran pahasti, että tuli vaadittua Maskulta jo hyvitystäkin ostohinnasta, koska tämä homma ei todellakaan ole hoitunut kunnolla. Ja kyse on todellakin yhdestä MDF-levystä, mutta ennenkaikkea periaatteesta ja v*ttuuntumisesta siihen, että kun rahat on kynitty niin loppuu palvelu ja vastuu siihen paikkaan. Laatu on samaa kuraa, kuin halpaketjuilla, mutta hinnat kuitenkin korkeampia, joten jollain pitäisi pystyä kilpailemaan. Umpisurkea palvelu ja paskanpuhuminen eivät ole kovinkaan suuria kilpailuvaltteja. Eipä tarvii ainakaan meidän rahoilla Suviseuroilla jatkossa ilakoida.

    • Anonyymi

      Ostin Maskusta nahkasohvan
      Kysyin myyjältä mitä materiaaleja rungossa on sanoi että puuta ja kalustelevyä oli lastulevyä eikä myyjä sanonut mitään lastulevystä
      On aivan karmea haju huoneistossa
      Vaikka tuuletus täysillä henkiä ahdistaa ja nenä vuotaa. Italialaista laatua kovaan hintaan. Runko peitetty verhoilulla jonka saa vetoketjulla auki. Ei voi enään luottaa mihinkään. Oli viimeinen ostos Maskusta.

    • Anonyymi

      Ostin taittopatjan.paketin muovi oli revitty auki,eli kaikki roskat ja muu pääsi vapaasti pakettiin.Reklamaatio tuotti vastauksen:..Hyvitämme 3 € teille,raha on tilillä 14 päivän päästä.
      Voitte arvata menenkö minä tai kukaan lähipiiristä tuohon kauppaan…kyllä Ikea ja Jysk ovat tämän rinnalla luksusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe