Painovoimainen on paras

Niin se vain on

Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia! Oli asumismuoto mikä tahansa niin hiljainen ja halpa painovoimainen ilmanvaihto on ehdottomasti paras. Helppohoitoinenkin!

10

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silleen

      Kyllä painovoimaisessa tulee kuluja enemmän, kun meidän systeemissä.

      Meillä ei tarvinnut kanavia olleskaan, kun kannetaan aina pihalle mennessä mustalla muovisäkillä vanha ilma pihalle ja raitista tullessa.

      Samalla säkillä saa kantaa monta vuotta ja jos tulee vaurioita lasten säkkiin niin maalarin teipillä saa korjatuksi.

      Anoppi on marissut mutta sanoin, että ei ole tarvetta tulla ellei talon tavat miellytä.

    • Siitä hyvä

      Koneellinen ilmastointi on kovaääninen, ei hyvä. Painovoimainen on aivan tarpeeksi hyvä, saa ainakin yöllä nukkua!

      • hiljainen .

        Kadun puoleinen ikkuna vain auki, niin on hyvä nukka hiljaisessa ja hyvin painovoimaisesti ilmastoidussa asunnossa.

        PAM PAM PAPATI PAM sanoo liikennevaloissa seisova Harrikka ikkunan alla kello 1 yöllä......

        PS

        Ja lauantaisin on kiva pyyhkiä mustaa pölyä kirjahylystä ja TV-ruudusta.


    • tervellisin ratkaisu

      Erityisesti kovilla pakkasilla se toimii aivan loistavasti. Nollakelistä lämpimäänpäin ei enää pelitä, mutta eihän silloin ilmaa tarvikaan vaihtaa.
      Ja kun se vielä toteutetaan hirsitalona niin on ihanan väljä ja hyvä ilma.
      Vanhassa vara parempi.

      • >Erityisesti kovilla pakkasilla se toimii aivan loistavasti.
        >Nollakelistä lämpimäänpäin ei enää pelitä

        Samaa mieltä. Toimii juuri takaperin: helteillä saisi vaihtua kiivaammin kuin pakkasilla :-(


      • perseestä
        as77 kirjoitti:

        >Erityisesti kovilla pakkasilla se toimii aivan loistavasti.
        >Nollakelistä lämpimäänpäin ei enää pelitä

        Samaa mieltä. Toimii juuri takaperin: helteillä saisi vaihtua kiivaammin kuin pakkasilla :-(

        kuvitelkaapa vaikka 70-luvun tasakattotalo, jossa painovoimainen. Hormin pituus vain alle metri. Jos keskilämpötila vuodessa 5 astetta, niin se ei paljoa ilmaa liikuttele suurimman osan vuodesta! Juuri tällaisissa taloissa on löytynyt paljon homevaurioita tämän iki-ihanan painovoimaisen ansiosta!


      • hengittävä rakenne
        perseestä kirjoitti:

        kuvitelkaapa vaikka 70-luvun tasakattotalo, jossa painovoimainen. Hormin pituus vain alle metri. Jos keskilämpötila vuodessa 5 astetta, niin se ei paljoa ilmaa liikuttele suurimman osan vuodesta! Juuri tällaisissa taloissa on löytynyt paljon homevaurioita tämän iki-ihanan painovoimaisen ansiosta!

        Kun rakennetaan OIKEIN painovoimaisesti vaihtuvan ilman talot, voidaan lopettaa 24 h vrk:ssa
        junnaavat energiaa syövät koneet, ni johan säästyy energiaa, kukaan ei uskalla vaan laskea,
        paljonko energiaa säästyy. Nimenomaan muovin syytä kaikki hometalot, ei painovoimaisen
        luonnollisen systeemin.


      • höyrysulku
        hengittävä rakenne kirjoitti:

        Kun rakennetaan OIKEIN painovoimaisesti vaihtuvan ilman talot, voidaan lopettaa 24 h vrk:ssa
        junnaavat energiaa syövät koneet, ni johan säästyy energiaa, kukaan ei uskalla vaan laskea,
        paljonko energiaa säästyy. Nimenomaan muovin syytä kaikki hometalot, ei painovoimaisen
        luonnollisen systeemin.

        Jos rakennat OIKEIN painovoimaisesti ilmaa vaihtavan talon, energiahukka on valtava verrattuna kunnollisella lämmöntalteenotolla varustettuun koneelliseen ilmastointiin. Puhaltimien viemä sähkö on pientä säästöön verrattuna.


    • hengittävä rakenne

      Kumpi mahtaa toimia nyt pitkien sähkökatkojen aikana paremmin...painovoimainen vai koneellinen......

      • oll198

        En malta odottaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe