¤ Saako työvoimatoimistosta helposti työharjoittelupaikkoja? Asun pääkaupunkiseudulla, joten tämä kysymys on kohdistettu enemmin heille, mutta muualla asuvat saavat totta kai vastata! :)
¤ Millaisia kokemuksia teillä on työharjoittelupaikoista?
Asun pääkaupunkiseudulla ja olen lopettamassa koulunkäynnin. Käyn ammattikoulua, 1. vuotta ja olen 20-vuotias. Lopetan, koska ala on väärä.
Rahatilanteestani tulee erittäin huono, jos lopetan koulunkäynnin. En tule saamaan töitä 98% todennäköisyydellä, joten ainoaksi vaihtoehdokseni jää työharjoittelupaikka työvoimiston kautta (saisin sitten työmarkkinatukea).
Onko harjoittelupaikka helppo saada työvoimatoimiston kautta?
2
858
Vastaukset
- saertw
"¤ Saako työvoimatoimistosta helposti työharjoittelupaikkoja? Asun pääkaupunkiseudulla, joten tämä kysymys on kohdistettu enemmin heille, mutta muualla asuvat saavat totta kai vastata! :)"
riippuu onko lomautuksia, koska laki kieltää harjoittelijan ottamisen jo on. tietysti monet firmat ei tästä laista välitä. harjoittelupaikan saaminen on yleensä helppoa, kukapa ilmaisesta työvoimasta kieltäytyisi?
"¤ Millaisia kokemuksia teillä on työharjoittelupaikoista?"
teet samaa työtä kuin palkallinen mutta palkatta.
"Rahatilanteestani tulee erittäin huono, jos lopetan koulunkäynnin. En tule saamaan töitä 98% todennäköisyydellä, joten ainoaksi vaihtoehdokseni jää työharjoittelupaikka työvoimiston kautta (saisin sitten työmarkkinatukea)."
no et varmaan saakaan töitä, kun suomi on täynnä kaltaisiasi jotka tekevät palkkatyötä palkatta eli harjoittelua. jokainen, joka suostuu näihin harjoitteluihin ruokkii lamaa ja vie aitoja palkkatyöpaikkoja pois työmarkkinoilta. suosittelenkin, että hankit rahasi muulla tavoin, vaikka sitten pimeästi töillä.- punainenkala
"no et varmaan saakaan töitä, kun suomi on täynnä kaltaisiasi jotka tekevät palkkatyötä palkatta eli harjoittelua. jokainen, joka suostuu näihin harjoitteluihin ruokkii lamaa ja vie aitoja palkkatyöpaikkoja pois työmarkkinoilta. suosittelenkin, että hankit rahasi muulla tavoin, vaikka sitten pimeästi töillä."
Siinä se ongelmani juuri on - en saa OIKEAA työpaikkaa, jos minulla ei ole työkokemusta. Siksi en näe muuta vaihtoehtoa kuin työharjoitella muutama jakso - saisin kokemusta, 500 euroa kuussa työmarkkinatukea ja ehkä lopulta töitä kassalta tai siivoojana. Vaikka aion syksyllä vaihtaa koulutusalaa, mikään ei takaa sitä, että pääsisin sinne opiskelemaan. En halua taas viettää välivuotta "tekemättä mitään", aiheuttaen tuskaa ja hermojen kiristystä vanhemmilleni. Ennen opiskelujani lojuin kotona vuoden tekemättä mitään, koska en saanut töitä yli 30:stä hakemastani paikasta.
Jos täytyy tehdä pimeästi töitä, ei kai siinä vaihtoehtoja taida enää olla.
Olen ainakin yrittänyt olla rehellinen.
Ai joo, kyselin kokemuksia työharjoittelupaikoista, koska haluan tietää erilaisista vaihtoehdoista - edes minä en suostuisi työharjoittelemaan työpaikassa, joissa olisi hirveä olla. Totta se on, että ilmainen työvoima on usein tervetulluttu (muttei aina - nuoruudessa etsiessäni TET-paikkaa jopa kymmenen henkilöä kieltäytyi ilmaisesta työvoimasta, koska ei tarvittu - joten ei se työharjoittelupaikan saamisen helppous aina itsestäänselvyys ole).
Adios, ehkä nousen tästä vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818