PC-kotelot..

SandyRidge Forrester

Tekisi pitkästä aikaa mieli koota PC (Linux kokeilulle ja Winkkari peleille), mutta kun silmä on tottunut maciin, kaikki PC-kotelot näyttävät hemmetin rumilta "matkalaukuilta" tai 1980-luvun sci-fi leffan rekvisiitalta.

Miksi 95% koteloista on mustia?? Haluaisin hopeisen alumiinisen kotelon, vähän Mac Pro:ta vastaavan

Vieläkin näkee korppuasemalle paikka? Miksi??

Miksi joka hemmetin kotelossa on 5.25" paikkoja edessä vähintään 4-7 kpl? Rumia luukkuja edessä. Suoraan sanottuna riittäisi yksi paikka, Blu-ray asemalle. PC-aikana (1995-2006) ainakaan minulla ollut koskaan tarvetta useammalle paikalle.

Hirveesti on kotelon sisällä myös turhia paikkoja, voi työntää 10 kpl 3,5" kovalevyä koteloon. Itselle riittäisi, kun olisi paikka SSD-asemalle, ulkoinen 4 teran kovalevy riittää varastoksi.

Huoh..

8

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -pippurijäätelö-

http://www.kauppakartano.com/tuotekuvat/alkup/kotelot/klo-a14-tuotekuva-kotelo-antec-sonata-iii-minitorni-500w-atx-esata-musta-2.jpg

Hiljainen ja kun laitoin vielä suodatinkankaan takalevyn reikien eteen niin 2v jälkeen kotelo oli pölytön! Tosin musta mutta kannen ansiosta käyttämättä jääneet asemapaikat eivät näy ja kotelon voi aina itse maalata tai maalauttaa... varsinkin kyljet ovat helpot maalata kun ovat peltiä.

"Itselle riittäisi, kun olisi paikka SSD-asemalle,"

Eiköhän mukana tule asennuspalat normaali kovion tilaan?

Sinun vaatimukset ovat sellaiset että hanki jokin Mini-ITX/Micro-ATX kotelo, niissä on persoonallisiakin muotoja eikä todellakaan "turhaa" tilaa!
      http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=40885
      Tai sitten tee kotelo itse tai modaa valmiskoteloa!

• asian tuntija

Tuota Antecia meinasin minäkin ehdottaa. Yksi mahdollisuus olisi ostaa jostain vaikka vanha PowerMac G5 ja vaihtaa sisälmykset modernimpiin.

• Kyllä muutkin PC-valmistajat kuin käyttää kiiltäviä alumiinikoteloita kun niitä näkyy myynnissäkin monelta firmalta. Sen sijaan harkitsisin koneen kasaamista, ettei tarvisi säätää yhteensopivuuksien kanssa. Etkö ole Applen PC:llä tottunut siihen, että on kivaa kun toimii hommat yhteen kun joku on testannut puolesta. Miksi haluaisit nyt itse alkaa testaamaan?

Tietysti jos haluaa jotain jännempään koteloa niin se on yksi syy, mutta seuraavaksi kuitenkin tulet itkemään jostain ongelmista jotka johtuu asentajasta.

Tässä yksi kiva kotelovalmistaja: http://www.silverstonetek.com/

• ap.

Että Linuxit yskii jos kokoaa itse PC:n?

Nimen omaan haluisin koota pitkästä aikaan koneen, kokosin viimeksi koneen syksyllä 2006.

Toki tarkoitus on käyttää nykyistä Applen konetta (Mac Mini) edelleen normikäytössä.

Lian Li:n koteloita olen itsekkin katsellut. Tuommoinen käytetty Mac Pro kotelo vaikutti myös jännältä idealta.

• ap. kirjoitti:

Että Linuxit yskii jos kokoaa itse PC:n?

Nimen omaan haluisin koota pitkästä aikaan koneen, kokosin viimeksi koneen syksyllä 2006.

Toki tarkoitus on käyttää nykyistä Applen konetta (Mac Mini) edelleen normikäytössä.

Lian Li:n koteloita olen itsekkin katsellut. Tuommoinen käytetty Mac Pro kotelo vaikutti myös jännältä idealta.

Samalla tavalla kuin Mac OS X, Windows ja mikä tahansa käyttis. Joudut käytännössä itse olemaan koekaniinina sille kokoonpanolle.

Ei silti, itsekin kyllä ajattelin kasata kotipalvelimen kun valmiina ei saa mitään kivaa kokoonpanoa. Ajattelin pistää MSI:n teollisuusPC Mini-ITX emon (Intel Core2 Duo!), SSD ja 2x Seagaten 3T levyjä ja käyttikseksi Ubuntu LTS Serverin kun tulisi mm. videoneuvottelujärjestelmät siihen.

• Ainakin omalta osaltani Lian Li on vastaus PC-koteloiden ulkonäkökysymyksiin, mutta tuohan on makuasia. >br>

• ...

tyylikkäitäkin koteloita, tuossa vaikka yksi:

http://plaza.fi/muropaketti/fractal-designilta-tulossa-uusi-define-r3-kotelo

Luonnossa paremman näköinen kuin yleensä noissa kuvissa ja hinta/laatu-suhde on erittäin hyvä testien mukaan. Lisäksi siitä on saatavana mini-versio jos ei niin paljon niitä asemien paikkoja halua. Siistin näköinen siis siinä tapauksessa jos tykkää Applemaisen pelkistetystä ulkonäöstä jonka suunnitteleminen ei paljoa vaadi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      766
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      97
      690
    Aihe