Meille on tulossa koulu-uintia ja uimatestitkin tänä keväänä. Kutosella siis olen. Auttakaa. Mä en halua mennä sinne, koska olen hieman ylipainoinen ja melkein kokonaan uimataidoton. Eli muutaman metrin osaan uida huonoa myyrää. Ja sillähän ei niitä testejä läpäistä. Tarkoitus on siis niissä, että uidaan 200 m, joista väh. 50 m on selkää, ja hypätään syvästä päästä.
Miten pääsisin lintsaamaan tästä?
Yritin viime syksynä kaikenlaista, kun oli koulu-uintia, mutta en saanut sitten millään itseäni kipeäksi, eli ei auttanut kuin vääntäytyä pakolla sinne uimaan. Hirveää oli, erään kaverini (joka käy tosi, TOSI harvoin koulu-uinneissa, ehkä kerran kolmessa vuodessa, koska sen porukat ei pakota ollenkaan) kanssa värjöttelin pikkualtaassa, kun muut nauroivat meille syvästä kilpa-altaasta. Hävetti.
Silloin kävin hikilenkillä jonka jälkeen tungin niskaani lunta, pyörin t-paita ja pikkuhousut päällä lumihangessa, istuin puoli tuntia JÄÄkylmän suihkun alla, join jopa maitoa jossa oli kahvijauhoa ja sitruunamehua, koska luin jostain että se muka auttaa tulemaan kipeäksi. Ja höpöhöpö. Pahaa se vain oli.
Tiedätte, että tän ikäsenä en voi mitään kessuja alkaa nielemään. Hammastahnan syöntiä oon miettiny, viimeks en sitä kokeillu.
Porukoilta on turha anoa armoa, ne yksinkertasesti PAKOTTAA sinne uimahalliin. Ja hokee uimakouluista. Mua hävettäs mennä uimakouluun enää 12-vuotiaana, jos se on joillekkin 7-vuotialle tarkotettu, enkä aikustenkaan kanssa halua mennä.
Mulla ei oo mitään vesikammoa tms, mut en vaan osaa uida, en oo ikinä oppinu. Oon tyyliin tasan yhden kerran käyny mutsin kanssa uimahallissa, ja kahdesti kaverin. Ää.
Ja meillä on koulu-uinti pakollista, ope rages viimekski iha hirveenä niille jotka ei uinu :s Ja menkat ei oo alkanu, mutsi tietää, eli niistä ei oo apua. Ku kirjallinen lappu pitää olla et voi jäädä pois. Ja jos uimapuku "jää" kotiin, ope määrää hakemaan sen ku asun niin lähellä.
On se vaikeaa. Auttakaa. Plz.
KOULU-UINTI HELP
19
2460
Vastaukset
- pppppplllllll
Mikä siinä on niin vaikeeta... Jäät vaan pois.
Jos joku ragee, vedät vaan cool face päällä eteenpäin..- Tyttö98
on siinä. aina ei vaa pysty. ope ilmottaa kotii = mutsi pitää kolme päivää mykkäkoulua. kokemust on.
- helppooainakimulla
Tyttö98 kirjoitti:
on siinä. aina ei vaa pysty. ope ilmottaa kotii = mutsi pitää kolme päivää mykkäkoulua. kokemust on.
Väärennät sen lupalapun ja jos mutsis saa sit jotenki tietää siitä, ni sanot vaan et mitäs pakotit, oma vika... :) -Se vaan et jos ope saa sen väärennyksen tietoon, ni ei oo kamalasti mitää selitettävää...
- dsfdsgfg
Sano että sulla on hammaslääkäri. ei kukaan ikinä kysy mitään lappuja tai jos kysyy niin sit väärennät sellasen tietokoneella.
- fasdfasdfa
sano et mahaan koskee ja jää kotiin? mahakipua ei voi todistaa oikein mitenkään...
- problem_officer?
Jaa, oletkin tyttö. Mitäs söit liikaa suklaata :DD
- ent läski
problem_officer? kirjoitti:
Jaa, oletkin tyttö. Mitäs söit liikaa suklaata :DD
3viikkoa vähärasv lihaleikkeitä ja raejuustoa sekä lohta
ui souda ja hölkkää niin hitaasti että pystyt puhumaan kokoajan nostele lähes joka päivä 200toiston lihaskuntopiiri
ui ensiksi kellukelautaa työntäen potkien pelkillä jaloilla kun osaat tuon kysy uimaopelta tai allasvalvojalta
kuinka kroolin käsiliikkeet tehdään
eka päivä
200toiston lihaskuntopiiri 10t per liike 2kierrosta
valakyykky
ylätaljaveto
käsipainopunnerrus
takakyykky
alataljaveto
penkkipunnerrus
pullover
käsipainopunnerrus
valakyykky
tokapäivä
240t keskivart 10toistoa/liike kaikki läpi ilman taukoja 2 kertaa
jalkojen nosto maaten
jalkojen nosto maaten kyljellään
jalkojen nosto mahallaan maaten
situp
selänojennus
kylkitaivutus
painijan silta
linkkuveitsi
jalkojen nosto maaten
jalkojen nosto maaten kyljellään
jalkojen nosto mahallaan maaten
- selkäuintipakko
...7 luokalla ja opin uimaan selkää vasta vähä aikaa sitte! Meet vaa sinne pikku altaalle ja koitat kellua sillee et selkä ottaa pohjaan kiinni ja meet vähitellen syvemmälle ja potkit jaloilla. Nii mä opin ainaki selkää uimaa! ;)
- lumihangessa
Istu seuraaavan kerran ihan paljaalla pepulla ainakin tunti
- ootkopipipäääää
sano et tää oli provo!!! ei voi olla noi vaikeeta mennä johki uimahalliin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Yyh.
Ihan hyvin voi olla. Itse meinasin ruveta kiljumaan kun viime liikantunnilla ope höptti jotain uinnista..
Mä ihan tykkään uimisesta, mutta se on ihan kamalan ahistavaa kävellä muitte meiä luokkalaiste kanssa siel pelkät uikkarit päällä. Just alotin seiskaluokan, ni en tunne puoliikaa meiä luokan tytöistä.. Kiva niitte kanssa mennä vaihtaa vaatteit. :I - Anonyymi
Yyh. kirjoitti:
Ihan hyvin voi olla. Itse meinasin ruveta kiljumaan kun viime liikantunnilla ope höptti jotain uinnista..
Mä ihan tykkään uimisesta, mutta se on ihan kamalan ahistavaa kävellä muitte meiä luokkalaiste kanssa siel pelkät uikkarit päällä. Just alotin seiskaluokan, ni en tunne puoliikaa meiä luokan tytöistä.. Kiva niitte kanssa mennä vaihtaa vaatteit. :IMäkin tykkään uinnista, mutta en koulun kanssa. (Siltikään en ole ikinä lintsannut, vaikka mielessä onkin). Koska kaikki polskii vettä päälle, melkein hukuttaa mut ja monet uskaltavat hypätä tornista ja hypätä pää edellä. Mä olen ihan hyvä uimaan, mutten kuitenkaan taitava. Osaan selkäuintia, myyrää, koiraa, kissaa, sammakkoa, kellua (kumminkin päin), sukeltaa (nenä auki tai kiinni) ja melkein vapaauintia. Ja uskallan hypätä korokkeelta, mutten hyppylaudalta.
T. 11-vuotias tyttö, joka kammoaa koulu-uintia.
- pläää
se voi olla vaikeeta, itekkään ei paljo huvita uimaan mennä käyn vaan uintitesteis.
- siis-oikeesti
hei oikeesti, jos teillä ei oo pakollista paikallaoloa, eli jos ette tuu niin joudutte johonki rästicoopperiin yms. niin jääkää herran jestas kotia, älkääkä tulko valittaan tänne. Ja se on aika pieni juttu et kotii soitetaa mutsille et penikka ei ollu uimas, jos on yhtää ymmärtäväiset porukat niin ne kyl tajuaa.
- siitä puhe...
Ongelmahan tässä tuntui olevan, että porukat eivät ole ymmärtäväisiä vaan äiti pakottaa uimahallikertaa kammoavan lapsen liikuntaan opettajan ja oppilaiden hampaisiin.
Aloittajalle en voi antaa muuta neuvoa kuin keskustelun. Varmasti äiti haluaisi lapsen oppivan uimisen elintärkeän taidon, mutta ymmärrystä koulu-uintien kauheudesta puuttuu. Kerro äidillesi, miten pahalta ajatus menemisestä tuntuu. Jos ei äiti auta, niin koita jutella vaikka terkkarin kanssa. Terveydenhoitajan lapullakin luistaa vaikka mistä ja terkkarit on yleensä mukavia ihmisiä ja oppilaiden puolella. - Anonyymi
siitä puhe... kirjoitti:
Ongelmahan tässä tuntui olevan, että porukat eivät ole ymmärtäväisiä vaan äiti pakottaa uimahallikertaa kammoavan lapsen liikuntaan opettajan ja oppilaiden hampaisiin.
Aloittajalle en voi antaa muuta neuvoa kuin keskustelun. Varmasti äiti haluaisi lapsen oppivan uimisen elintärkeän taidon, mutta ymmärrystä koulu-uintien kauheudesta puuttuu. Kerro äidillesi, miten pahalta ajatus menemisestä tuntuu. Jos ei äiti auta, niin koita jutella vaikka terkkarin kanssa. Terveydenhoitajan lapullakin luistaa vaikka mistä ja terkkarit on yleensä mukavia ihmisiä ja oppilaiden puolella.Tuo on hyvä neuvo.
- vinkkiä
kannattaa vapaa-ajalla "tuhlata" aikaa uima-hallissa / järvessä käymiseen ja oikeesti opetella uimaan! kyl sie siihen pystyt kun vaan keskityt ja oot kärsivällinen! :) ja hammastahnan syömistä en suosittele, saattaa toki aiheuttaa sulle kuumeen mutta pahemmassa tapauksessa tappaakin. :X
Mutta sit oikeesti jos et opi uimaan / et halua oppia / et nyt vaan halua mennä, niin hei. Pari vinkkiä.
-Pyydä terveydenhoitajalta vapautusta, teeskentelet vaan kipeää.
-Väitä aamulla että sua sattuu älyttömästi mahaan / on hirveä päänsärky tai jotain tällasta, mitä ei voi mitenkään mitata tai mitään. Ja jos joku tunkee sulle särkylääkkeen niin teeskentele syöväs se ja hetken päästä sit sano vaan ettei se auttanu.
Tää topakin on tehty jo kauan sitten, mutta jos tästä on apua vielä nytkin sulle tai jollekin muulle joka tän löytää niin kiva. - vanha topic
No miten kävi? kerro kerro
- qqqqqqqqqqqqfgt
Ekan kerran saa sil läpi et "Mul unohtu uimavaatteet kotii, ja en ota mtn lainavaatteit varmana"
Toka kerta sit mahakipu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734