DNA HUIJAA TÖRKEÄSTI!

Usea läheiseni on joutunut DNA:n huijaamaksi. Perusteettomia laskuja tulee jatkuvasti. Viimeisin on tempaus, jossa ystävälleni tuli kaksi laskua samassa kuussa. Asiakaspalvelussa erittäin töykeä henkilö antoi kummallisen selityksen siitä, että toinen lasku on huhtikuun lasku, jota ei ole muistettu silloin laskuttaa. Ystäväni tarkisti verkkopankissaan asian, ja joka kuukausi on lasku maksettu viimeisen vuoden ajalta. Huomenna uusi soitto asiakaspalveluun ja ellei perusteetonta laskua hävitetä, asia menee kuluttajariitalautakuntaan.
Myös muut läheiseni ovat maksaneet "kummallisia" laskuja.
Eräällä henkilöllä oli 50e saldoraja ja laskut olivat n. 100e.
Vaihtakaa liittymää heti, ettette joudu huijatuksi!
On olemassa liittymiä, joissa saa esim. nettitunnukset, josta voi luotettavasti tarkastella reaaliajassa omia puheluita ja tekstareita eli laskun kehittymistä.
DNA laittaa laskuihin "hieman" omaa lisää.

111

13337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elisa elisal.

      eikö dna:lla ole omat sivut palvelua mistä voi tarkistaa laskutuksen kehityksen päivä päivältä niinku sonera ja elisa ym,en taida ottaa dna liittymää jos mun puheluista ei saa erittelyä kesken laskutuskauden netin kautta,melko pimeetä touhua on odottaa kauhulla laskuja dna;lta mitkä voivat olla mitä hyvänsä ja miten paljon tahansa

      • El mörkö

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.


      • cjdscwecdwedcew
        El mörkö kirjoitti:

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.

        ainakaan minulla.


      • liikaa rahaa?
        El mörkö kirjoitti:

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.

        En tiennyt, että nettitunnukset on dna asiakkailla. Luulin, ettei niitä ole, koska laskutus on yhtä sotkua siellä. En todellakaan ole itse dna asiakas, mutta osaan kyllä kirjautua omaan saunalahteen ;)

        Tämä kirjoitus oli tarkoitettu hyväntahtoiseksi varoitukseksi niille, joilla on dna- liittymä. Jokaisen oma asia sitten mitä uskoo ja minkä liittymän haluaa pitää.


      • ei saa selvää
        El mörkö kirjoitti:

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.

        erittäin huonosti suunniteltu


      • sekosekodna
        El mörkö kirjoitti:

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.

        > Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on

        OLI mutta lopetettiin ilman mitään ilmoitusta. Uudestaan pääsemiseksi tarvitaan pankkitunnuksia, mutta niilläkään ei pääse kun mun henkilötiedot liittymäsopimuksessa ovat pahasti päin mäntyä. DNA:lla ei ole näköjään varaa palkata luku- ja kirjoitustaitoista henkilökuntaa


      • liirumlaarumm
        liikaa rahaa? kirjoitti:

        En tiennyt, että nettitunnukset on dna asiakkailla. Luulin, ettei niitä ole, koska laskutus on yhtä sotkua siellä. En todellakaan ole itse dna asiakas, mutta osaan kyllä kirjautua omaan saunalahteen ;)

        Tämä kirjoitus oli tarkoitettu hyväntahtoiseksi varoitukseksi niille, joilla on dna- liittymä. Jokaisen oma asia sitten mitä uskoo ja minkä liittymän haluaa pitää.

        Haista vittu saatanan paskasukka.


      • epätivoton

        dna on todella huijaus yritys älkää menkö dnaan vipuu siellä on todella laskutus ihmiset todella töykeitä minulta jäi 65 senttii lakusta uupuu niin sanottii että kortti menee kiinni kyllä dnaa on 65 sentin tarpeessa kun kortti meni kiinni


      • El mörkö kirjoitti:

        Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on. Nämä provoilijat joutessaan kirjoittaa mitä sattuu. Ovat olevinaan niin fiksuja, mutta eivät osaa kirjautua edes omadnan sivulle liittymätietoja katsomaan.
        Kun ei sinne pääse kuin dnan asiakkaat!!! Siksi epäilen, että useat näistä kirjoituksista on täyttä paskaa.

        Kyllä ne DNA sivut on niin sekavat, luultavasti tarkoituksella. Ei minkäänlaista stadaia


      • Anonyymi

        Itse olin aikoinani dna:n asiakas ja perättömiä laskuja tuli tämän tästä. Lopuksi sulkivat liittymän mitään ilmoittamatta. Tiedustellessani asiaa kertoivat että 6 kk takainen lasku on maksamatta, mutta eipä ollutkaan kun löin kuitit esille. Nyt takutaan äitini asiaa. Laskutukseen ei näköjään pääse puhelimitse nykyään asioita hoitamaa. Kun soitat asiakaspalveluun linja aukee ja sen jälkeen puhelu siirtyykin aivan eri paikkaan minne pitäis kuten esim. Perhetutulle tai sukulaiselle? Liekö heillä piuhat sekaisin. Entinen dna:n asiakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin aikoinani dna:n asiakas ja perättömiä laskuja tuli tämän tästä. Lopuksi sulkivat liittymän mitään ilmoittamatta. Tiedustellessani asiaa kertoivat että 6 kk takainen lasku on maksamatta, mutta eipä ollutkaan kun löin kuitit esille. Nyt takutaan äitini asiaa. Laskutukseen ei näköjään pääse puhelimitse nykyään asioita hoitamaa. Kun soitat asiakaspalveluun linja aukee ja sen jälkeen puhelu siirtyykin aivan eri paikkaan minne pitäis kuten esim. Perhetutulle tai sukulaiselle? Liekö heillä piuhat sekaisin. Entinen dna:n asiakas.

        oli DAA tai Talia........
        mikä vaan..
        KATSOKAA NE PIRUN laskut.

        Heti kun tuntuu siltä ettei homma täsmää niin olette
        välittömästi yhteydessä kyseiseen.

        jos ei homma toimi niin -> Kuluttaja asiamies
        VÄLITTÖMÄSTI.


      • Anonyymi

        Höpö höpö ,olen olku vuosia DNAN ASIAKAS EIKÄ MITÄÄN HANKAALUUKSIA OLE OLLU.JOKO TÄÄLLÄ TAAS YRITTÄÄ TROLLATA IHMISIÄ MUKAAN.


      • Anonyymi
        liikaa rahaa? kirjoitti:

        En tiennyt, että nettitunnukset on dna asiakkailla. Luulin, ettei niitä ole, koska laskutus on yhtä sotkua siellä. En todellakaan ole itse dna asiakas, mutta osaan kyllä kirjautua omaan saunalahteen ;)

        Tämä kirjoitus oli tarkoitettu hyväntahtoiseksi varoitukseksi niille, joilla on dna- liittymä. Jokaisen oma asia sitten mitä uskoo ja minkä liittymän haluaa pitää.

        Vai hyväntahtoinen kirjoitus ..kaikkia paskaa kirjoitetaan ja joku vielä uskoo.Sairasta touhua..


      • Anonyymi
        sekosekodna kirjoitti:

        > Kyllä dnan sivuilla tuo palvelu on

        OLI mutta lopetettiin ilman mitään ilmoitusta. Uudestaan pääsemiseksi tarvitaan pankkitunnuksia, mutta niilläkään ei pääse kun mun henkilötiedot liittymäsopimuksessa ovat pahasti päin mäntyä. DNA:lla ei ole näköjään varaa palkata luku- ja kirjoitustaitoista henkilökuntaa

        VALEHTELET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin aikoinani dna:n asiakas ja perättömiä laskuja tuli tämän tästä. Lopuksi sulkivat liittymän mitään ilmoittamatta. Tiedustellessani asiaa kertoivat että 6 kk takainen lasku on maksamatta, mutta eipä ollutkaan kun löin kuitit esille. Nyt takutaan äitini asiaa. Laskutukseen ei näköjään pääse puhelimitse nykyään asioita hoitamaa. Kun soitat asiakaspalveluun linja aukee ja sen jälkeen puhelu siirtyykin aivan eri paikkaan minne pitäis kuten esim. Perhetutulle tai sukulaiselle? Liekö heillä piuhat sekaisin. Entinen dna:n asiakas.

        Tänään pääsin helposti asiakaspalvekuun ja asialkisesti sain asiani hoijettua.Ei lle olku ongelmia kuuden vuoden asiakkuuteni aikana.


    • Lukekaa niitä laskuja. Niissä lukee miltä jaksolta on laskutettu. Sitten vertaatte niitä arkistossa olevaan edelliseen laskuun. Vai onko tapana heittää lasku roskiin maksamisen jälkeen?

      • vfdv dscdcrecrwecwr

        Eikö ihmisen pidä voida luottaa siihen, että laskut ovat oikein?

        Omatkin laskut hämmästyttävät. Todella.


      • TÖRKEÄÄÄ
        vfdv dscdcrecrwecwr kirjoitti:

        Eikö ihmisen pidä voida luottaa siihen, että laskut ovat oikein?

        Omatkin laskut hämmästyttävät. Todella.

        Minun läheiseltäni yli 100€ laskuja suljetusta liittymästä.
        Aina pahoittelevat ja sanovat korjaavansa asian, mutta aina niitä laskuja tulee, kyseessä on mokkula-joka-on-palautettu-takaisin. Ja kaikki todisteet on tallessa!

        Itseni huijattiin "etu-oikeus" sopimukseen sanomalla että KAIKKI puhelut ja tekstarit -40% viikonlopuista ei sanottu sanakaan!! Ja nyt joudun kärsimään sen kitkaa!!!

        Ja itsekin lokakuun puolivälissä irtisanoin mokkulan josta vielä tulee laskuja vaikka dokumentit tallella että laskut hoidossa ja mokkula irtisanottu!!


        Tanan kaalipäitä koko DNA täynnä


      • potpik
        TÖRKEÄÄÄ kirjoitti:

        Minun läheiseltäni yli 100€ laskuja suljetusta liittymästä.
        Aina pahoittelevat ja sanovat korjaavansa asian, mutta aina niitä laskuja tulee, kyseessä on mokkula-joka-on-palautettu-takaisin. Ja kaikki todisteet on tallessa!

        Itseni huijattiin "etu-oikeus" sopimukseen sanomalla että KAIKKI puhelut ja tekstarit -40% viikonlopuista ei sanottu sanakaan!! Ja nyt joudun kärsimään sen kitkaa!!!

        Ja itsekin lokakuun puolivälissä irtisanoin mokkulan josta vielä tulee laskuja vaikka dokumentit tallella että laskut hoidossa ja mokkula irtisanottu!!


        Tanan kaalipäitä koko DNA täynnä

        Mokkula irtisanottu ja palautettu??? Sen lähtee irti koneesta sanomatta mitään. Jokaiselle tulee tilausvahvistus mistä näkee mitä on tilattu. Ne pitää tarkastaa jo heti alussa. Mokkulasopimus on useimmiten määräaikainen ja sen loputtua mokkula on oma. Kun haluaa sopimuksesta eroon, on kimppasopimus irtisanottava pari viikkoa aiemmin. On huomattava että se ei lopeta liittymäsopimusta, koska nykyään numero siirretään useinkin toiselle operaattorille. Jos haluaa kesken kauden lopettaa, tai liittymä on otettu puhelinmyyjältä kantsii lukea lisää dnan sivuilta... Näistä kirjoituksista saa mielikuvan, että operaattori myy mitä haluaa eikä asiakas voi mitään!


      • vfdv dscdcrecrwecwr kirjoitti:

        Eikö ihmisen pidä voida luottaa siihen, että laskut ovat oikein?

        Omatkin laskut hämmästyttävät. Todella.

        Olen samaa mieltä, olen pettynyt kun vaihdoin


    • Tuhoutukoon DNA!

      Kyllä DNA huijaa laskuissa! Itselleni lähes 3 vuotta liittymän irtisanomisen jälkeen lähetettiin 80€ lasku, jota ei muka ole maksettu. Ihan kuin eivät olisi sitä heti aikoinaan laskuttaneet ja laittaneet nopeasti perintään ellei maksua olisi kuulunut!

      Kuluttajariitalautakunta ei minua auttanut. Yrityksillä on kuulemma 3 vuotta aikaa laskuttaa saatavansa. Minun tehtäväni olisi ollut todistaa, että olen tuon laskun aikoinaan maksanut, mutta millä sen todistan, kun koko lasku on selkeästi tuulesta temmattu ja tekaistu, sellaista minulle ei ole koskaan lähetetty enkä ole sitä velkaa!

      Muutenkin, kun asiaa selvitellessä tilasin puheluerittelyt, (joita siis ei ilman erillistä maksua laskujen mukana lähetetty,) olin sitä mieltä että niihin oli llisätty tekaistuja puheluita. Olin muka muutaman sekuntin välein soitellut päivittäin kymmeniä puheluita, jotka kestivät joitakin sekunteja jokainen. Näistä pienistä puroista sitten oli kasvanut mukavia summia, jotka minulta oli laskutettu. Eihän kukaan soittele muutaman sekuntin välein muutaman sekuntin puheluita kymmeniä päivittäin!!! En ainakaan minä soittele enkä ollut soitellut.

      Mielipiteeni on, että DNA on rosvolafka, joka huijaa törkeästi laskutuksessa! Tulee se DNA:lle jossain vaiheessa vastaan: Kun asiasta tarpeeksi puhutaan ja ihmiset huomaavat miten operaattori toimii, asiakkaat loppuvat ja bisnes loppuu siihen. Rikollisia ovat!!!

      • Ritva*

        Meitä dna:n vedättämiä tuntuu olevan paljon. Tehdään joku joukkohaaste ko. yritystä vastaan. Omassa elämässä ollut niin paljon sairastapauksia ym., että ei ole jaksanut puuttua vedätykseen ajoissa. 800-1300 €:n laskus maksettu maksusuunnitelmien avulla. Puhelinerittelyjä ei saa ko. firmasta, palvelupuhelimiin soitettu jopa 11 h kuussa, että pahasti huijattu (sis. soneran palvelupuhelut, 118-palvelu jne). 118-palveluunkin mukamas 2,5 h kuussa...Ei ikinä! Pettynyt olen todella, ja nyt, kun olen lukenut muiden kertomuksia, olen varma, että täysi vedätys päällä. Yksin kukaan ei voi mitään, mutta porukalla voimme nousta ko. lafkaa vastaan... Auttakaa! Monet tonnit mennyt huijarifirmaan sinisilmäisyyden takia! Viedään tämä asia yhdessä eteenpäin! Heti suostuvat maksusuunnitelman tekoon kyllä, mutta jos maksuvaikeuksia sittenkin, on edessä ulosotto ym. uhkaukset. Mitä voisimme tehdä yhdessä kaikkien huijattujen hyväksi? Itse olen ollut jo yhteydessä kuluttajansuojaan ja tänään soitin Tiuraniemelle, joka kuitenkin tavattavissa vasta maanantaina... Olen varmasti saamassa tuhansia euroja, ja tämän lisäksi, hyvä, jos huijarit saadaan kiinni ja pulju kumoon! Kehuvat vain, että hyvin menee, asiakkaita riittää ja laajennus edessä Helsinkiin! Estetään tämä yhdessä! Kiitos kaikille ja vastatkaa ideoin, mitä tehdä? Porukka on voimaa!


      • Et vaan osaa
        Ritva* kirjoitti:

        Meitä dna:n vedättämiä tuntuu olevan paljon. Tehdään joku joukkohaaste ko. yritystä vastaan. Omassa elämässä ollut niin paljon sairastapauksia ym., että ei ole jaksanut puuttua vedätykseen ajoissa. 800-1300 €:n laskus maksettu maksusuunnitelmien avulla. Puhelinerittelyjä ei saa ko. firmasta, palvelupuhelimiin soitettu jopa 11 h kuussa, että pahasti huijattu (sis. soneran palvelupuhelut, 118-palvelu jne). 118-palveluunkin mukamas 2,5 h kuussa...Ei ikinä! Pettynyt olen todella, ja nyt, kun olen lukenut muiden kertomuksia, olen varma, että täysi vedätys päällä. Yksin kukaan ei voi mitään, mutta porukalla voimme nousta ko. lafkaa vastaan... Auttakaa! Monet tonnit mennyt huijarifirmaan sinisilmäisyyden takia! Viedään tämä asia yhdessä eteenpäin! Heti suostuvat maksusuunnitelman tekoon kyllä, mutta jos maksuvaikeuksia sittenkin, on edessä ulosotto ym. uhkaukset. Mitä voisimme tehdä yhdessä kaikkien huijattujen hyväksi? Itse olen ollut jo yhteydessä kuluttajansuojaan ja tänään soitin Tiuraniemelle, joka kuitenkin tavattavissa vasta maanantaina... Olen varmasti saamassa tuhansia euroja, ja tämän lisäksi, hyvä, jos huijarit saadaan kiinni ja pulju kumoon! Kehuvat vain, että hyvin menee, asiakkaita riittää ja laajennus edessä Helsinkiin! Estetään tämä yhdessä! Kiitos kaikille ja vastatkaa ideoin, mitä tehdä? Porukka on voimaa!

        Ettet vaan oo soittanu 118 ja pyytäny yhdistämään? Se nimittäin menee niin että 118 veloittaa yhdistämisen jälkeen joka puheluminuutista, eikä se ole DNA:n vika


      • jörmy
        Ritva* kirjoitti:

        Meitä dna:n vedättämiä tuntuu olevan paljon. Tehdään joku joukkohaaste ko. yritystä vastaan. Omassa elämässä ollut niin paljon sairastapauksia ym., että ei ole jaksanut puuttua vedätykseen ajoissa. 800-1300 €:n laskus maksettu maksusuunnitelmien avulla. Puhelinerittelyjä ei saa ko. firmasta, palvelupuhelimiin soitettu jopa 11 h kuussa, että pahasti huijattu (sis. soneran palvelupuhelut, 118-palvelu jne). 118-palveluunkin mukamas 2,5 h kuussa...Ei ikinä! Pettynyt olen todella, ja nyt, kun olen lukenut muiden kertomuksia, olen varma, että täysi vedätys päällä. Yksin kukaan ei voi mitään, mutta porukalla voimme nousta ko. lafkaa vastaan... Auttakaa! Monet tonnit mennyt huijarifirmaan sinisilmäisyyden takia! Viedään tämä asia yhdessä eteenpäin! Heti suostuvat maksusuunnitelman tekoon kyllä, mutta jos maksuvaikeuksia sittenkin, on edessä ulosotto ym. uhkaukset. Mitä voisimme tehdä yhdessä kaikkien huijattujen hyväksi? Itse olen ollut jo yhteydessä kuluttajansuojaan ja tänään soitin Tiuraniemelle, joka kuitenkin tavattavissa vasta maanantaina... Olen varmasti saamassa tuhansia euroja, ja tämän lisäksi, hyvä, jos huijarit saadaan kiinni ja pulju kumoon! Kehuvat vain, että hyvin menee, asiakkaita riittää ja laajennus edessä Helsinkiin! Estetään tämä yhdessä! Kiitos kaikille ja vastatkaa ideoin, mitä tehdä? Porukka on voimaa!

        jooo ihan paska- firma toi dna. huijaus-laskuja, tai sitt perintä-toimistollt karhuja,laskuist joiden pää omo on n-0 e perint kulut 85-e vuodelt 0-15. en ymmärrä , jos ei mikään auta rupee päitä tippuun- eli ns- sanottuna dnan isot-kihot vahingossa liukastelemaan jossain, esim stadin rantsuis. ollaan yhtd.ok.moi.


      • Anonyymi
        Ritva* kirjoitti:

        Meitä dna:n vedättämiä tuntuu olevan paljon. Tehdään joku joukkohaaste ko. yritystä vastaan. Omassa elämässä ollut niin paljon sairastapauksia ym., että ei ole jaksanut puuttua vedätykseen ajoissa. 800-1300 €:n laskus maksettu maksusuunnitelmien avulla. Puhelinerittelyjä ei saa ko. firmasta, palvelupuhelimiin soitettu jopa 11 h kuussa, että pahasti huijattu (sis. soneran palvelupuhelut, 118-palvelu jne). 118-palveluunkin mukamas 2,5 h kuussa...Ei ikinä! Pettynyt olen todella, ja nyt, kun olen lukenut muiden kertomuksia, olen varma, että täysi vedätys päällä. Yksin kukaan ei voi mitään, mutta porukalla voimme nousta ko. lafkaa vastaan... Auttakaa! Monet tonnit mennyt huijarifirmaan sinisilmäisyyden takia! Viedään tämä asia yhdessä eteenpäin! Heti suostuvat maksusuunnitelman tekoon kyllä, mutta jos maksuvaikeuksia sittenkin, on edessä ulosotto ym. uhkaukset. Mitä voisimme tehdä yhdessä kaikkien huijattujen hyväksi? Itse olen ollut jo yhteydessä kuluttajansuojaan ja tänään soitin Tiuraniemelle, joka kuitenkin tavattavissa vasta maanantaina... Olen varmasti saamassa tuhansia euroja, ja tämän lisäksi, hyvä, jos huijarit saadaan kiinni ja pulju kumoon! Kehuvat vain, että hyvin menee, asiakkaita riittää ja laajennus edessä Helsinkiin! Estetään tämä yhdessä! Kiitos kaikille ja vastatkaa ideoin, mitä tehdä? Porukka on voimaa!

        TEHKÄÄMÄ SE JOUKKO KANNE NIIN NÄHÄÄN KUINKA MONI LOPOUPELEISSÄ NIMENSÄ LAITTAA...TYHJÄÄ MUSTAMAALAUSTA..


    • DNAAND

      Olen ollut useita vuosia DNA:n asiakas eikä minulla vaan ole koskaan mitään ongelmia ollut. Laskut on sitä mitä ne käyttöni perusteella ovat ja tulevat ajallaan.

    • AngryBird

      Minulla on pelkkiä negatiivisa kokemuksia DNA:sta! Ensinnäkin laskut kulkevat edelleen vanhan osoitteen kautta vaikka tein muuttoilmoituksen sekä netissä (OmaDNA) sekä puhelimitse asiakaspalveluun. Silti OmaDna-palvelussa vanha osoite kummittelee ja laskut kiertävät väärän osoitteen kautta. Asiakaspalvelusta todettiin ettei asialle voi mitään?!?!

      Aviomiehelleni luvattiin DNA:n toilailuista (pitkä tarina) hyvitykseski matkapuhelin, mutta lukuisista yhteidenotoista huolimatta puhelinta ei ole vielä tänä päivänä kuulunut vaikka ensimmäisestä lupauksesta hyvitykseen on jo noin vuosi!!! Ehkä siellä odotellaan että me unohdamme tyhjän lupauksen ja heidän kieroilut...

      Viimeinen pisara minun ja DNA:n välisen asiakassuhteeseen tuli kun minulle soitti iloinen asiakaspalvelija, joka lupasi "vanhoille asiakkaille" liittymän ja matkanetin puoleen hintaan..Sain tekstiviestin että liittymätyyppivaihdos on tehty ja matkanetti avattu. Uusimmassa laskussa näkyy liittymätyypin kytkentämaksu (josta siis EI MAINITTU), täysihintainen liittymä ja järkyttävät kulut matkanetin käytöstä, jonka piti olla hintaan 4,90eur/kk....Asiakaspalvelusta "ei voida tehdä mitään koska ei ole kirjallista sopimusta todistuksena".

      Ja siis muutakin vääntöä ko. firman kanssa ollut (laskutuksessa yms.) minulla ja perheessä, kyllä tämä oli nyt viimeinen pisara kun meille sieltä lupaillaan kaikenlaista turhaa! En suosittele DNA:ta kenellekkään!

      • Anonyymi

        Herra Jumal mitä tolloa porukkaa täällä oikein kirjoittelee...esim kytkentä maksu on joka sopimuksessa mainuttu..Olettekohan te olleet ihan ruumiin ja sielun voimissa kun ootta mika niitä sopimuksianne tehneet..OIKIASTI EI KAIT KUKAAN VOI OLLA NOIN TYHMÄ


    • kusetustako?

      Minulle kävi näin; Vuosia olen ollut DNA:n asiakas ja homma on tähän saakka toiminut ihan hyvin, mutta olivat vuodenvaihteessa muuttaneet laskutus systeemiä jossa joka laskussa eri viitenumerot. Aiemmin oli sama viitenumero joka laskussa jonka myös olin ohjelmoinut verkkopankkiini. Ja miten sain tietää muutoksesta? No tietenkin siten että jo maksamastani laskusta tuli muistutuslasku. Minä tietenkin soitin asiakaspalveluun jossa kerrottiin että ky suoritus on mennyt jollekin keräilytilille josta se myös löytyikin annettuani kaikki maksutapahtumaan liittyyneet koodit ja tiedot. Suoritus luvattiin ohjata "varsinaiselle" tilille pikimmiten ja että enempää ongelmaa siitä ei aiheudu.

      Tämän jälkeen tulikin 2 laskua normaalisti jotka myös maksoin asianmukaisesti. Luulin että kaikki on ok kunnes 1.4 linja räpsähti kiinni ilman ennakkovaroitusta. Soittaessani asiakaspalveluun ystävällinen mieshenkilö kertoi tämän johtuvan siitä tammikuun laskusta joka ei edelleenkään näkynyt maksettuna. Siellä kuitenkin näkyi kommentti asian oikeasta laidasta. Asiakaspalvelija lupasi että linja avataan koska maksut on hoidettu asianmukaisesti. Kului vuorokausi eikä linjaa avattu. Soitin uudestaan ap:uun jossa nyt tyly naisvirkailija selitti että liittymää ei voi avata koska em maksu ei edelleenkään näy maksettuna. Selitin tilanteen uudestaan, mutta vastaus oli edelleen tyly ei. Kysyin että mitä tässä sitten pitää tehdä kun siellä päässä ei oikaista asiaa, lääkkeeksi tarjottiin em. laskun maksamista uudestaan johon en tietenkään suostunut. Ja koska sopimus on määräaikainen en pääse siitä irti ennen heinäkuuta. Eli nyt ei ole liittymää joka toimii mutta maksut juoksevat edelleen......

    • eljii

      Saunalahdelta saa automaattisena postituksena tunnukset, joilla voi mm. tarkkailla laskutustilannettaan. DNA vaatii pankkitunnuksia!

    • Ongelmitta07-11

      DNA vaatii siitä syystä _pankkitunnuksia_ koska OMAdna-sivuilla voit tehdä maksullisia muutoksia liittymiisi. Epäilen, että Saunalahti ei tätä palvelua tarjoa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

    • Sontaa

      DNA:n asiakaspalveluun kun soittaa, niin kaikki lupaukset maan ja tavaan väliltä kyllä tulee, mutta asioille ei vaan tapahdu mitään. Taas vituttaa niin ettei veri kierrä, vittu miten paska laitos!!!

    • DNAn asiakashäirintä

      Welho DNA: n laskutuksessa ja asiakaspalvelussa on todellakin epäpäteviä, valehtelevia ja typeriä työntekijöitä, jotka eivät noudata Suomessa voimassa olevia lakeja ja asetuksia. Jos Welho DNA: n tai DNA:n työntekijät ovat sinua asiakkaanaan kohdelleet huonosti ja epäoikeudenmukaisesti, niin tee ilmoitus Kuluttajavirastoon, vaikka reilusti jälkikäteenkin. Ohjeet löytyvät Kuluttajaviraston nettisivuilta.
      Welho Dna katkaisi internetyhteyteni ilman mitään ennakkovaroitusta. Selvisi, että olivat kirjoittaneet sähköisen laskun email-osoitteeni väärin, vaikka olin sen aiemmin kirjain kirjaimelta tavannut henkilökohtaisella käynnilla Welhon asiakaspalvelussa. En siis ollut saanut mitään laskua. Sähköposti palautuu heti lähettäjälle tai ei edes lähde, jos email-osoite on kirjoitettu väärin. Welho DNA: n laskutus ei tästä välittänyt, eikä lähettänyt edes mitään maksukehotusta ennen internetyhteyden sulkemista. Welho DNA: n asiakaspalvelija väitti, että kyllä olivat lähettäneet maksukehotuksen ajoissa, ja on Itellan vika, jos se ei ole minulle tullut ajoissa. Sain maksukehotuksen vasta seuraavalla viikolla Internetyhteyteni sulkemisesta. Sen päiväyksestä kävi ilmi, että se oli lähetetty vasta SAMANA PÄIVÄNÄ KUN INTERNETYHTEYTENI OLI JO KATKAISTU. Eli Welho DNA:n työntekijä jäi kiinni valehtelusta. Maksukehotusta ei oltu lähetetty ajoissa. Hävytöntä oli, e asiakaspalvelija vielä syytti Welho DNA:n työntekijöiden omista virheistä täysin aiheetta Itellaa.
      Nyt kehtaavat vaatia maksukehotusmaksua maksettavaksi, vaikka kyse on Welho DNA:n omien työntekijöiden virheistä. Kuinkahan paljon Welho DNA:n työntekijät huijaavat asiakkailta rahaa. Monista pienistä summista kertyy iso potti...

      • kyiii

        Et sitten ihmetellyt että missä lasku viipyy ja luulit saaneesi ilmaisen kuukauden? Annat väärän osoitteen ja vika on Welhossa? Hujutuhhuhhahha


      • Kokemusta on minullakin, En hyväksy muita kuin paperilaskun että minulla on todiste, mikäli ei posti petä


      • Anonyymi
        1ikäloppu kirjoitti:

        Kokemusta on minullakin, En hyväksy muita kuin paperilaskun että minulla on todiste, mikäli ei posti petä

        Löytyy sähköpostista kans laskut että turhaapa siinä sanoa en hyväksy muita kuin paperilaskuja ja muutekin paperilaskut maksavat että kannattaa miettiä haluaako maksaa 5 paperilaskusta kuin käyttää sähköpostilaskua joka on ilmainen.


      • Anonyymi
        1ikäloppu kirjoitti:

        Kokemusta on minullakin, En hyväksy muita kuin paperilaskun että minulla on todiste, mikäli ei posti petä

        On helpoo lasku tulee pankkiin suotavelotuksena ja järjestelmästä pystyy kattomaan laskun.


    • DNA:n asiakas vielä

      DNA ajaa laskutusajonsa, josta tulee laskuun päivämäärä, mutta ei saa laskuja tulostettua tai postitettua. "Postin" viivästymisestä pitäisi jokaisen valittaa postiin, osoite [email protected] ja Kuluttajavirastoon, kumpaankin, koska alkavat tutkia, missä DNA:n postit makaavat, jos tulee tarpeeksi valituksia.

      Itselleni tulevat DNA:n laskut aina eräpäivän aikoihin, ja DNA:lla väitetään, että ne on postitettu kaksi viikkoa sitten. Se tuskin pitää paikkaansa, sillä kuluttajavirastoon on aiemminkin kuulemma tullut samanlaisia valituksia. Kaikkien pitäisi valittaa joka kerta kumpaankin paikkaan, niin saavat asian nopeasti selvitettyä.

      • Tarku

        Teleoperaattorit Kommentit (1) 28.4.2011 11:56
        Dna tippuu kilpailijoiden kyydistä
        Jyrki Alkio
        .
        Anniina Säilynoja

        Jos teleoperaattori Dna olisi pörssiyhtiö, sen osakekurssi olisi tänään todennäköisesti tullut reippaasti alaspäin.

        Yhtiö julkisti aamulla osavuosikatsauksen, jossa on pari sellaista yllätystä, jotka saisivat osakkeenomistajan naaman mutrulle.

        Viime kesänä toteutettu Welho-kauppa alkaa kantaa satoa: Dna:n liikevaihto kasvoi 8,5 prosenttia vuoden takaisesta. Käyttökate parani vielä enemmän, kymmenen prosenttia, mutta sitten tuleekin yllättävä tieto.

        Yhtiön liikevoitto heikkeni lähes viidenneksen (18,3 prosenttia) vuoden takaisesta ennen kaikkea kasvaneiden poistojen takia.

        Pakko huijata muuten putoaa kelkasta.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/dna tippuu kilpailijoiden kyydista/a617899


      • Anonyymi

        Suomi lyhyesti. Posti ei kulje netti pätkii ja jos soittaa haluaa on mentävä ulos.


    • Taas väärää infoa

      Aluksi olin yllättynyt dna:n ryssimiseen muutaman vuoden helpon yhteiselon jälkeen, mutta siitä ne ongelmat sitten alkoivat. Vääriä laskuja, määräaikaisia sopimuksia väitetty toistaiseksi voimassaoleviksi, "unohdettuja" bonuksia ja siihen lisäksi tukku ongelmia joita joutuu parin-kolmen kuukauden välein tasaisesti selvittelemään VAIKKEI ITSE TEE MUUTA KUIN KÄYTTÄÄ LIITTYMÄÄ!?!?!?

      En tiedä onko siellä oikeasti vain laittoman huonot järjestelmät vai onko nämä kaikki ongelmat tekaistuja, sillä toivolla ettei asiakas huomaisi. Koska jokainen näistä ongelmista aiheuttaa lisämaksua asiakkaalle, ei koskaan toisinpäin.

      Minulla on useammalla ystävällä ollut samantapaisia ongelmia ja osa on jo vaihtanut toiseen. En sitten tiedä onko saunalahdella tai telefinlandilla parempaa toimintaa, mutta tähän dna:n sekoiluun olen ainakin lopen kyllästynyt...

      • the mörk

        Mullakin monen vuoden jälkeen laskut on oikein.Määräaikaiset, kimppasopparit muuttuvat toistaiseksi muotoon määräajan jälkeen. Monen liittymän asiakkkaana saan bonuksena datasiirron kännyyn ilman erimaksua.Puhelinliittymät ja mokkula toiminut hyvin jo vuosia eikä muutakaan valittamista ole...


    • .yks huijattu.

      Itselleni alkoi tulla dna-laskun yhteydessä tekstiviestejä 10Xa3euroa.
      Reklamoin dna:lle sanoivat, että ovat vain välittäjiä, eivät voi mitään.
      Tein rikosilmoituksen poliisille ja vaihdoin operaattoria.

      Huijausfirma oli nimeltään Mundome, pääkonttori Hollannissa ja haaraliike Suomessa.

      • Anonyymi

        Olekkohan ymmärtänyt oikein mitä sinun liittymääsi kuuluu..EHKÄ PITÄIS LUKEA SOPIMUS UUESTAAN...SILLÄ KAIKKI PUHELUT ESIM EI KUULU SOPIMUKSEEN JA NETIN KÄYTTÖKIN VOI OLLA RAJOITETTU.YLIMENEVILTÄ MENEE MAKSU...AINOASTAAN RAJATON NETTI TURVAA SEN ETTEI YLIMÄÄRÄISIÄ MAKSUJA MENE


    • Pois dnalta

      DNA:lta tulee järjestään vääriä laskuja. Ihan sama mitä puhelimessa luvataan.

      • Anonyymi

        Höpö höpö..tarkista sopimukses ja jos et ymmärrä sitä kysy joltain viisaammalta.


    • plod

      Asiakas valittaa haaraliikkeen laskuista. Suosittelen kiinteää parisuhdetta, niin saa laskut aisoihin...

      • Anonyymi

        ..ja haarat kohilleen..voi pyhä sylvi ei voi enää muuta sanoa🤣🤣🤣


    • DNA ei tätä

      Kyllä näin on valitettavasti.

      Itse myös saman kokenut.
      No onneksi on muitakin operaattoreita.

    • sekava lasku

      Minulle DNA-puljussa myyjä esitteli liittymää kuukausihintaan 19,90eur/kk, "unohti" vain mainita, että 24kk sopimuksesta vain eka vuosi on tuolla hinnalla, sen jälkeen hinta pompsahtaa kympillä.

      • Anonyymi

        Tuskin unohti et vain ehtinyt kuunnella mitä sulle sanottiin ja sopimuksessa lukee..sieltähän saa nipun papereita ja vielä sähköpostiin vahvistuksen...ette viitsisi kirjoittaa paskaa täällä.


    • toditele

      DNA ON PYLLYSTÄ !!!

    • Hyväuskoinen hölmö

      Tässäpä muutamia kokemuksia DNA:sta. Ensimmäinen huomautukseni koski laskutusta. Laskussa näkyi että tekstiviestejä kk:ssa Elisan liittymiin 120 kpl tiesin heti ettei niitä ole kuin muutama kappale. Heidän ohjeensa mukaan tilasin erittelyn, ei mainittu että sekin maksaa 8 euroa, Erittelyssä oli kaikki puhelut ja viestit oikein, mutta laskussa ihan kaikista ei määrät. Kun soitin siitä pyydettiin kirjallisena lähettämään erittelyt ja selvitykset, eivätkö he voi omia tietojaan katsoa sieltä,Sitten vain sanottiin, että sellaista sattuu,, ei anteeksipyyntöä ei mitään kun sisätyivät pakettin. Seuraavaksi otin mokkulan heltä ja siihen oli tehty 2 vuoden sopimus, vajaan vuoden päästä taloyhtiö laittoi laajakaistayhdeyden, johon kaikkien oli liityttävä ja vastikkeessa tuli siitä maksaa. Lopetin mokkulan käytön ja yritin irtisanoa sen, edes irtisanomisilmoitusta ei otettu vastaan, muuta kuin on maksettava koko 2 vuoden sopimusaika loppuun ja sitten voi irtisanoa. Jouduin maksaman aivan tyhjästä toista sataa euroa. Sitten on kaupattu ilmaista nettiyhteyttä puhelimeen, sanoin, että voin kokeilla jos se on tosiaan ilmainen, näin vakuutettiin, mutta seuraavassa laskusa oli avausmaksu 10,40. Nyt sitten saivat toisen operaattorin myyjät myytyä minulle liittymän ja ajattelin, että pääsen eroon DNA:sta, puhelin kyllä vaihtui toiselle operaattorille, mutta DNA:lta tulee laskuja, on kuulemma vuoden Etuoikeus-sopimus joka pitää maksaaa vaikka ei ole puhelinliittymää heillä. Eikö yleiset sopimusehdot ole sellaiset , että kaikki sopimukset on irtisanottavissa ja mielestäni asiakkaan puolelta on esim 1 KK:n iritsanomisaika. En löytänyt minkäänlaista sopimusta, on kai puhelimessa myyty, on kuulemma lähetetty kirjallinen vahvistus, mutta mihin lie joutunut. Mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä tälläisessa tapauksessa? Olen pienellä eläkeellä oleva mummu, nämäkin sataset on minulle iso raha. Älkää kukaan tehkö DNA;n kanssa mitään sopimuksia kun niistä ei pääse eroon!

      • Dna-törkyhuijausta

        DNA/MundoMe -huijaripalvelu ovat ilmeisesti jonkinlaisessa kompuksessa. Mitään en ole tilannut enkä saanut, laskua kyllä tulee näppärästi, kun MundoMe lähettää tekstiviestejä pyytämättä - ja jatkuvasti lisää, jos heittää roskapostina lukematta pois. Asia siirtyi kuluttaja-asiamiehen selvitettäväksi. Eipä saanut selvitettyä yhtään mitään. Kun palveluviesteihin tein eston, niitä eivät enää voineet aiheettomasti laskuttaa. No, eipä mitään. Seuraavassa laskussa yllättäen olenkin puhunut ja tekstaillut kolminkertaisesti kuin IKINÄ ennen yhden laskutusjakson aikana. Uskomattomia puheluaikoja tuntikausia, jotka eivät voi millään pitää paikkaansa. Ilmoitin sähköpostitse Dna:lle, että jatkossa kirjaan ylös jokaisen puheluni minuutilleen, samoin testiviestini. Seuraavaa laskua odotellessa.... nyt on kuukauden aikana puheaikaa takana peräti 11 min. DNA lupaa 500 min. ilmaiseksi. Saas nähdä mitä seuraavaksi keksivät laskuttaa. Onneksi voi vaihtaa operaattoria, kyllä riitti se kusetus nyt. Saapas nähdä, mikä sitten on loppulasku vaihdon jälkeen - varmaan joku sopimus on voimassa seuraavaksi sadaksi vuodeksi. Tarkkailkaa ihmeessä puhelinlaskujenne erittelyjä ja väitettyjä puheaikojanne!


      • Anonyymi
        Dna-törkyhuijausta kirjoitti:

        DNA/MundoMe -huijaripalvelu ovat ilmeisesti jonkinlaisessa kompuksessa. Mitään en ole tilannut enkä saanut, laskua kyllä tulee näppärästi, kun MundoMe lähettää tekstiviestejä pyytämättä - ja jatkuvasti lisää, jos heittää roskapostina lukematta pois. Asia siirtyi kuluttaja-asiamiehen selvitettäväksi. Eipä saanut selvitettyä yhtään mitään. Kun palveluviesteihin tein eston, niitä eivät enää voineet aiheettomasti laskuttaa. No, eipä mitään. Seuraavassa laskussa yllättäen olenkin puhunut ja tekstaillut kolminkertaisesti kuin IKINÄ ennen yhden laskutusjakson aikana. Uskomattomia puheluaikoja tuntikausia, jotka eivät voi millään pitää paikkaansa. Ilmoitin sähköpostitse Dna:lle, että jatkossa kirjaan ylös jokaisen puheluni minuutilleen, samoin testiviestini. Seuraavaa laskua odotellessa.... nyt on kuukauden aikana puheaikaa takana peräti 11 min. DNA lupaa 500 min. ilmaiseksi. Saas nähdä mitä seuraavaksi keksivät laskuttaa. Onneksi voi vaihtaa operaattoria, kyllä riitti se kusetus nyt. Saapas nähdä, mikä sitten on loppulasku vaihdon jälkeen - varmaan joku sopimus on voimassa seuraavaksi sadaksi vuodeksi. Tarkkailkaa ihmeessä puhelinlaskujenne erittelyjä ja väitettyjä puheaikojanne!

        Ompa sekavaa kukahan näitä sepittää...


    • fds

      paskaako sitä täällä valittamaan. ottakaa yhteys aina suoraan kuluttaja-asiamieheen. siitä sille palkka maksetaan ja veikkaan että kohta palkkaavat ihan oman DNA yhteyksiä varten.

    • Sebu

      Multakin yritettiin huijata 60euroa, siitä että avaisivat netin uudelleen. Entinen työnantajani ei ollut maksanut viimeisintä laskua ajoissa. Oma DNA:ssa kuitenkin lukee että kun maksut on maksettu, niin palvelu aukeaa automaattisesti :)

      Tekisi mieli vaihtaa palveluntarjoajaa ihan vaan paskan asiakaspalvelun takia.

      • Anonyymi

        Varmaan voit vaihtaa ...uusi operaattoriha vaihtaa puolestasi ..helppoa kuin heinän teko sanoi vanha kansa...mitä tuosta aikoo ..tekee kun on niin vaikeaa.


    • dmaa

      Dnan toiminta ja laskutus on törkeää. Dna laskuttaa multimediaviesteistä, joita ei ole lähetetty.

      Tarkkailkaa laskuanne minulle tullut seuraavia veloituksia:
      Multimediaviestit ulkomaille *** Muu operaattori

      Asiakaspalvelu ei vastaa asiaan, eikä tutki. Ilmoittavat, että viestit on lähetetty ulkomaille, vaikka ei mitään numero tms tiedosta.. Puhelimesta tarkistettu, että ko. ulkomaan viesteiksi laskutetut viestit on lähetetty suomalaiseen liittymään suomeen.

      Numerotietona on *** eli ei numeroa. Dna keksii tällaisiä ylimääräisiä laskuja, jotta pakettiliittymään tulisi lisää laskua. Vaikka sinulla on rajaton liittymä, olen 100% varma että laskusi ylittää pakettihinnan reippaasti tekaistuilla viesteillä tms.

    • tyhmyri

      Mulle tipahti keväällä mainospostia jossa mainittiin että 4g yhteys saatavilla alueellasi. No menin sitten ja tilasin liittymänvaihdon. Vaihto luvattiin kuunvaihteessa. Innoissaan yritin sitten yhdistää 4g-yhteyteen vaan eipäs se siihen mene. Yhteys ei ollu luvattua nopeampi. Otin heti samana päivänä yhteyttä dna-asiakaspalveluun ja sanoin että ei tästä hyötyä ollut. Tyyppi siellä lupasi että vaihto takaisin entiseen yhteyteen tulee veloituksetta.
      Käsitin että siis sama entinen hinta kuukaudessa yhteydestä mikä toimi.
      Vaan eipäs nyt tipahti postiin lasku täydeltä nopeammalta yhteydeltä viime kuun ajalta. Otin heti yhteyttä dna:han ja sanoin että asiahan sovittiin ilman lisäkuluja.
      Vaan tyyppi siellä oli erimieltä.
      No tuleepahan taas kiusattua kuluttaja-asiamiestä :D
      En kyllä ymmärrä kuinka tyhmänä sitä kehdataan asiakkaita pitää. Näköjään toosi tyhmänä :D

    • DNA on ri-

      kollisjarjesto, joka pettaa kaikkia koko ajan.

      Helvettiin moinen paskapulju!

      Мфыеф лгдгеефоф-фышфьшурут лфгееф зффышт ВТФ-зфылфыеф укщщтю Ефыеф дфрешут ут еуу ьггеф лгшт щршлгдлшукыыфтш шылут ВТФ-лфгззщоут шллгтщшеф ышыффтю

      • Anonyymi

        Saisko Suomeksi?


    • sepe

      dna asiakaspalvelussa on eräs nainen .joka ei kyllä millään lailla sovi tehtäväänsä

    • luca.brasi

      Ei ole muuttunut asiat vieläkään. Sain yllättäen 300 euron laskun ja asiakaspalvelusta vastauksen "oho, voi jättää maksamatta". Mutta yritystä oli kuitenkin. En ole koskaan törmännyt vastaavaan Suomessa. Joko roistoja tai sitten veronkierto ja kiristys muuten vaan hallussa.

      • Anonyymi

        Nyt tuli kyllä niis paskaa että haisee jo puhelimestä läpi


    • Mediumpihvi

      Mulla ei oo ollut mitään ongelmia DNA:n laskujen kanssa. Kerkesin
      olla vajaan kk:en DNA:n liittymä-
      asiakkaana, vaihdoin Soneraan
      koska täällä Padasjoella on vaan
      800 Mhz tukiasemat Elisalla ja
      DNA:lla. Mulla on vielä määrä-
      aikainen 3G mokkula mutta sa-
      non sen irti heti kun määräaika
      (08/16) tulee täyteen. Mulla on
      kännykässä 4G yhteys jota jaan.
      Ei tarvitse 2:ta yhteyttä. Eikö kaik-
      ki operaattorit ole yhtä paskoja ??

      • p_skiainen

        paskoja ovat mutta formulat pitää nähdä ens vuonnakin ja muutama leffakanava


    • sulkkly

      Päivitä tietosi. Kyllä siellä on Dnallakin 4G Lte ja kai Elisallakin. Tarkistapas onko se mokkula kytky. Niitä myydään myös määräaikaisella alennuksella esim 1vuosi ja sitten normaalillla loput.

    • orwellsslave

      Totta se on. Vieä vuoden päästä liittymän irtisanomisesta tupsahti taas joku lasku. Elisa tai Sonera ei harrasta vastaavaa kusetusta. Muistisairaille myydää nettipakettia DNA:lta, jotain 30€/kk, kun muualta saa alle kympillä. Ei se muistisairas mitään nettiä käytä, tavallisen puheliittymä riittää.

    • Mobydicj

      DNA on todellakin huijarifirma. Yhtiön hallituksen puheenjohtajana on muuten nykyisin Outotecista syystäkin poispotkittu entinen toimitusjohtaja Korhonen. Kesken sopimuskauden yrittävät nämä perkeleet nostaa hintoja ja luoda uusia kuvitteellisia palveluja. Onneksi jäävät tyhmyyttään kiinni, kun lähettävät asiakkaille valesopimuksia. Katsokaa tarkkaan laskunne, ja reklamoikaa kuluttajaviranomaiselle, se on minun neuvoni. Olen irtisanonut kaikki DNA:n palvelut juuri laskutushuijausten vuoksi. DNA:n kaltaiselle yritykselle pitäisi langettaa ankara sakko valvovan viranomaisen taholta, siis mielellään muutamia miljoonia euroja, muuten totaalista kusettamista ei saada loppumaan.

      • alkulima.-

        olisihan se mukavaa kun kaikki olisi ilmaista, tai edes samanhintaista vaikkapa 20 vuoden ajan.


    • paskajuttu_

      Minulle saunalahti möi puhepaketin hintaan 19,90/kk.
      Joka ei edes toimi!
      Joten eikös sekin ole huijausta.

      • asdjfläaksje

        Saunalahdelta saat sen irti, jos ei toimi, DNA:lla joudut maksamaan toimimattomuudestakin.


    • siskileka

      hohhoijaa. olen ollut ja olen asiakas. kaikki pelannut hyvin 5v. irtisanoin elisan liittymät 4 kpl Veli-matti mattilan ylimielisen käytöksen takia. Hänen viime aikaiset kommentit eivät paranna asiaa (miljoonan euron tulot, "suomalaiset tienaavat liikaa")

    • ivk

      samat kokemukset päällepäätteeksi tästä rosvo firmasta ei pääse eres eroon kuin rahalla.Sen sanon ku määräaika menee umpeen ei ikinä mitään liittymää kyseiseen operaattorin hoitoon. Laskutetaan mitä laskutetaan ja päälle nauretaan.Toivottavasti tehty vero valitus menee läpi ja aiheuttaa mahdollisimman paljon vaikeuksia

    • Kusetusta

      Tallentava TV maksu jokalaskussa 5 EurPerkele
      On muka Tehty sopimus Jollain Tiskillä--
      Vaihdoin Jo liittymän toiseen Laskuja vaan
      tulee.

    • dnasucks85

      Olen niin vihainen kun voi vain olla.. dna on täyttä huijausta :( perättömiä laskuja ja varsinkin tuo mukamas asiakaspalvelunumero, 3 päivää yrittänyt soittaa, tuntitolkulla... ei vastaa ei.. täyttä kusetusta, älkää ikinä menkö dna:lle!!

      • Anonyymi

        Mennää ja kovaa niin että viedään viimeisetki asiakkaat muilta operaattoreilta DNA:lle.


    • aslkdjflaksjf

      Samaa mieltä tuosta firmasta!!! Pelkkää kusetusta koko firma! Myyvät liikkuvaa mokkulaa 50 megan nopeudella, totuus max 2 megaa usein ei sitäkään. Määräaikaisen liittymän saa tappelulla poikki, mutta joudut maksamaan mokkulasta 180 euroa ja et tee sillä mitään!!! Älkää ikinä edes pieraisko tuohon firmaan päin.

      • nopeuslupaus

        en usko, että lupaavat 50 megan nopeutta.


    • paskaavaan

      HUIJARI ON TODELLAKIN KAIKKI PUHELIN FIRMAT

      • Anonyymi

        Olisin maksanut kännykän dna liikkeeseen 119e.Myyjä sanoi rahaa et voi tänne maksaa.Kehoitti soittamaan laskutukseen asia hoituu tätä kautta kuntoon.Soitin laskutukseen laskua enme pysty lähettämään sulle nyt.Lähetämme sit kun meille sopii kuluttajaasiamieheen otin yhteyttä.Asia on siellä tutkittavana parasta aikaa. katotaan kuinka nopeati ottavat yhteyttä minuun jotta saan laskun tulee sekin heti 119e maksettua.T.Pena


    • sahhahah

      Ei niillä ole vieläkään loppunut. Olin tässä chatissa dnalle ja meni yli 5 euroa puhelinlaskustani, kun tv kortti vielä siellä niin näkevät puhelinnumeroni.

    • ExAsiakas

      Olin aiemmin dna:n asiakas pari vuotta.
      Veikkaisin yksi työpäivä ei riitä niihin soittoihin ja emaileihin mitä jouduin laittamaan.
      Laskuja tuli pahimmillaan joka viikko. Osaksi kun ostin kännyn myös heiltä.
      Laskin kuukausia millon voin päättää sopimuksen.
      Nyt, 2kk sopimuksen jälkeen taas lasku joka osoitettu numerooni. Kk käyttömaksu 14e vaikka operaattori vaihdettu.
      Laitoin sadannen kerran reklamaation, jos vastaus taas sitä samaa että joku atk virhe ni teen rikosilmoituksen.

    • vituttaaaako
      • Anonyymi

        LOL


    • orosbu

      On kyllä huijattu puhelinpalvelussa 044144044 , sanoin DnaTV:n irti noin pari kuukautta sitten, poika kertoi siellä, että ei ole ongelmaa 7€ poistetaan jatkossa laskusta,tarkensin vielä asian, sanoi hinnan mikä tulisi olemaan. Meni pari laskutusväliä tuli viesti, että olen muka tehnyt uuden sopimuksen ja hinta on sama kuin DNA:TV:n kanssa. Kun soitin niin AKKA sanoi siellä etten ole muka lukenut sopimuksia, EN, KOSKA EI NIITÄ OLE NÄKYNYT jos ei ole heidän jossain omapalvelussa, minne ei pääse. Sanoi kuitenkin milloin umpeutuu (samaan aikaan kun dna:tv:n kanssa) ja olen siinä asiassa samaa mieltä että loppuu kylläkin tuo dna:n kanssa YHTEISTYÖ.

    • Anonyymi

      Mua on huijattu myös. Yhtäkkiä laitettu lisäpalvelu jota en ole tilannut ja se maksaa.
      Ikinä en enää asioi Dnalla tämän jälkeen.

    • Anonyymi

      Tiedoksi vaan, että ei muutu miksikään, vaikka vaihdat liittymätoimittajaa. Tämä kaikki huolikmattomuus ja epäkunnioittava kohtelu maksavaa asikasta kohtaan näkyy ihan kaikkien liittymätoimittajien toiminnassa. Tällaisesta toiminnasta on tullut pysyvä eli standardi.

      Kun liittymätoimittajat ovat päässeet piiloutumaan palvelunumeroidensa taakse, ei tavallinen liittymän maksaja voi tehdä vastaan tuleville ongelmilleen juuri mitään. Asiakkaalla kun on äärimmäisen vaikea tai lähes mahdoton saada toimittajaan keskusteluyhteyttä. niin eihän niitä ongelmia ja väärinkäytöksiä pääse juurikaan korjaamaan. Tämä on hyvin vakava ilmiö ja virkavalta ei osaa, ei pysty tai ei halua puuttua tähän asiaan. Minua ja muita huolettaa erityisesti vanhenevat ihmiset, joiden on erittäin vaikea hoitaa ihan normaaleja maksusuorituksiaan sähköisten palvelujen käyttöönoton jälkeen.

      • Anonyymi

        Aijaa. Minä ainakin olen saanut erittäin hyvää kohtelua Telialta viimeisen 6 vuoden aikana mitä olen asiakkaana ollut. Myöskään Saunalahdesta ei ole pahaa sanottavaa. Jos on aina valittamista niin kannattaa katsoa myös peiliin välillä.


    • Anonyymi

      DNA lähettelee vieläkin laskuja kotiin vaikka olen irtisanonut liittymäni heidän kanssa jo vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Missä dnan suora numero LASKUTUKSEEN? Kannattaisko joukkokanne rosvousten takia.? Erittely kuulemma näkyy laskusta????

    • Anonyymi

      elkää olko niin avuttomia ja tarkistakaa ne hemmetin laskuerittelyt. ihmiset on kyllä niin typeriä

    • Anonyymi

      Samaa paskaa edelleen. Firma vaatii perintäyhtiön kautta käräjäoikeudella uhkaillen helmikuun alussa irtisanotusta liittymästä joskus huhtikuun lopussa lähetettyä 8,90 euron karhua, joka kohdistui alun perin virheelliseen suljettuun liittymään kohdistuneeseen laskuun. Aspa ei suostunut kirjallisesta reklamaatiosta huolimatta poistamaan mätälaskuaan. Vielä siinä velkovat 3,90 euroa paperilaskusta, siis kuukausia toistaiseksi voimassa olleen liittymän irtisanomisen jälkeen.

      Millekään näistä maksuista ei ole mitään laista tai laskutettaessa voimassa olleesta sopimuksesta johdettavaa perustetta.

      Ja silti DNA haluaa lähetä käräjäoikeuteen kokeilemaan kannattaako riidellä 9 eurosta perätöntä veloitusta 5 kk sitten irtisanostusta liittymästä.

      Tällä lafkalla ei ole yhtään mitään häpyä, paitsi että huijaavat ihmisiä maksamaan perättömiä laskujaan, eivät edes usko kun todetaan ettei makseta laittomuuksia.

    • Anonyymi

      Tänään jouduin huomaamaan, kuinka DNA huijaa. Uusimme sopimuksemme 2 puhelinta ja netti puoli vuotta sitten. Alkoivatkaan laskuttaa 2 puhelinta ja 2 nettiä, mutta niin sekavalla laskutusta alla, että tajusin tänään vasta. Osa laskuista miehen puhelimen viestikenttään, osa minulle, joka pyysi kaikki laskut jne. Mitään eivät maksa turhaa maksamiani laskuja takaisin, vaikka virhe oli heidän, muuttivat sopimukseen yhden netin
      Lisää jne. Huh.

    • Anonyymi

      Vaihdoin myös kaikki muistaakseni silloin oli 6 liittymää perheelläni dna:lla ja lasku epäselvyyksiä oli ja asioita ei hoidettu kuntoon MILLÄÄN tavalla! Kun vaihdoin elisalle alkoi perään soittelu ja lepertely ja sain tyhjentää muutamalle takaisin soittelijalle miten kohtelette maksavaa asiakasta ja ette korjaa DNA:n aiheuttamia virheitä eli syy on dna en minä. Viimein kun piti lakaa kiroilla loppui soittelut. En ikinä missään tialnteessa enää osta dna liittymää EN!! Syy on 100% DNA.N itsensä aiheuttamaa. Minä maksan laskuni AINA !

      • Anonyymi

        Just.


    • Anonyymi

      Olen itsekin joutunut dna;n huijauksen kohteeksi jo 2 kertaa molemmissa tapauksissa otin yhteyttä kuluttajaviranomaiseen ensimmäinen tapaus meni kuluttajariitalautakuntaan koska maksoin samankuun aikana 2 kertaan laskuja ja dna lähetti muistutuksia siitä huolimatta Kuluttajariitalautakunta kuitenkin eväs valituksen koska dnalle oli päivittynyt muutaman päivän myöhässä oleva maksu,luulisi ettei se ole kuluttajan syy koska maksoin laskut ajallaan että semmoista luotto kuluttajalle, laitoin päätöksen kuluttajaneuvojalle,mutten ole saanut häneltäkään mitään vastausta.

      Toinen tapaus dnalta,olen maksanut ylimääräistä 30 verran,muttei laskua huomioitu seuraavassa laskussa ja luvattiin siirtää yksi laitemaksu eri sähköpostiin johon he laittoivat kaikki laitemaksut olen pyytänyt useaan kertaan korjaamaan virheen chatin ja sähköpostin kautta mutta pyörittelevät asiaa asiakaspalvelun ja maksuvalvonnan välillä chattik7n poistettiin omilta sivuilta etten pääse kysymään tilanteesta. Nyt laitoin taas asian kuluttajaneuvojalle kaikkine liitteineen ja lähetettyjen sähköpostien kera ,vaikka tiedän etten hyödy asiasta mitään.

    • Anonyymi

      Poika ei pääse DNA lta pois vuosien jälkeen. Määräaikaisuus jatkuu vaan. Syksyllä vaihtoi Elisan. No DNA keksi hänelle uuden lähes saman numeron, jota ei siis ole olemassa, mutta on perinyt siitä laskua jo puoli vuotta. DNA sivulle ei pääse kun ei enää s-postiosoitetta ole ja uutta ei saada. Marraskuulla piti loppua, mutta laskut jatkuvat. Kuluttajalautakunta vai poliisi asia vai mikä huijaus on, ettei irti pääse vaan jatkuu vuosia vaan. Kaksi vuotta sitten yritin eroon ym.

    • Anonyymi

      Poika lopetti Google tilin ja loi uuden. Uutta s-posti osoitetta DNA ei pyynnöstä huolimatta vaihda, eikä pääse palveluun. Laskua tulee viesteillä ym kyllä. Laskujen syy tuntematon. DNA kirosana ja huijari firma !!

      • Anonyymi

        Ne pitää itse vaihtaa..


    • Anonyymi

      DNA on satanistien hallinnassa, jo heidän mainoksensa sen kertoi taannoin, punaiset pirut siellä pitivät menojaan.
      Itse lähdin pois sieltä, oli monenlaista harmia ja se puhelin häirintä, että vielä kun en enää ollut buljussa, niin soittivat, jotain olisi pitänyt ostaa.
      Pysykööt pirut ja saatanat helvetissä, siellä on niiden paikka.

    • Anonyymi

      Ei kuulosta ollenkaan dna-toiminnalta. Elisa noin toimii. Viime viikolla viimeksi menetin hermot niiden kanssa.

      • Anonyymi

        Elisa toinen rosvo, varmaan ne muurarit miehittäneet nämä operaattorit ja siksi helvetillinen meno ja pirullisuus, kieroilu ja kusettaminen. Jossain luolassa varmaan punovat juoniaan ja juovat lasten verta , että pysyvät nuorena ja luciferille uskollisena.


    • Anonyymi

      Kivaa valhetta! itselläni ollu DNA vuodesta 2006 lähtien niin eipä tollasia ole tullut. vaan selvää valhetta sellaiselta joka ei ole ollut EDES asiakas DNA:lla koskaan!

    • Anonyymi

      "Daa" on iso korserni...
      Jos ei asiakas puhelu toimi niin....
      Kannattaa käyttää kuluttaja-asiamiehen kautta.
      Varsinkin jos näyttää siltä että on poljettu sopimuksia..

      • Anonyymi

        olen itsekkin törmännyt tuon tuosta kaikkeen pieneen hupaisaan
        joka maksoi itselle ihan perhanasti.


    • Anonyymi

      Suurin osa taitaa olla ihan idootteja täällä kirjottamassa ja DNA:lla ei ole mitään ongelmia ollut koskaan itselläni ja olen ollut heidän asiakkaana siitä lähtien kun DNA aloitti toimintansa operaattorina Suomessa että kokemusta on sen verran paljon että en suosittele vaihtamaan eri operaattoriin ollenkaan ja kyseiset valitukset täällä kuullostaa ihan Elisan ja Telian toiminnalta enemmin että taitaa vaa Elisan ja Telian asiakkaat vain puhua täyttää PASKAA DNA:sta kun heillä on asiat paljon paremmin kuin Telialla ja Elisalla.

    • Anonyymi

      Pelkele.

    • Anonyymi

      Juu, ja meillä Oulussa, Vasamakuja 5, ei hd-kuvan seuraamunen ole koskaan toiminut. Eikä niitä vähä-älyisiävtolppa-apinoita saa millään korjaamaan asiaa.

    • Anonyymi

      Elisalla on Suomen hirveimmät hinnat puhelin ja netti liittymissä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe