Nokia 6710 menee itsestään nettiin

f(x)

Mitenköhän on mahdollista että olen saanut hirveän laskun (joista soittamiset ja tekstailut olivat sen pari euroa) mutta sitten data- ja nettiyhteyksistä olikin aikamoinen summa, vaikka olin käynyt ehkä kerran netissä alle minuutin ajan? Olen huomannut että välillä puhelin menee itsestään nettiin (vasempaan yläkulmaan tulee ylensä 3.5G tai jokin muu outo härveli), eikä netistä pääse millään muulla tavalla kuin sammuttamalla koko paskan.
Asetuksiin olen pistänyt että pitäisi aina kysyä ennenkuin muodostaa yhteyden mutta silti puhelin jatkaa tätä.
Myöskin ''GPS valo'' alkaa välillä vilkkumaan itekseen, mitä sekin lienee tarkoittaa?

17

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hrhrhr

3,5g ja yhteysmerkki,voit halutessa ottaa 3g yhteyden pois päältä jos et tartte sitä..sateukset>yhteydet>verkko>kaksitoimisuus/UMTS/GSM...valitse gsm niin ei ota 3g yhteyksiä..tuo että siinä näkyy yhteysmerkki ei vielä tarkoita että dataa kuluis sen olen huomannu omasta prepaid liittymästäni vaikka se yhteysmerkki ja 3g siellä näytössä oliski,saldon tarkistus on sen varmistanu..5230 on puh

• Niin. Ei se gsm vaihto auta datankuluun, jos puhelin menee itse nettiin. Se vaihtaa vain hitaammalle yhteydelle.

• Toini-Nyyrikki

Elikkä se ei ole syy! Siinä pitääkin olla jokin verkontyyppi elikkä GSM,3G tai mainitsemasi 3.5 G. Ei sillä luurilla muuten pääse edes soittelmaan. Mistä tiedät, että puhelin on netissä? Onko luurissa navigaattori. Jos et ole tehnyt oikeanlaisia asetuksia, se menee nettiin kyllä silloin. Lisäksi omassa nokialaisessa on kohta datasiirto kotimaassa- siinä voi valita vaihtoehdon "kysy aina". Itsellä on automaattinen. Olen hommannut datapaketin, joten alle 3 eurolla kuukaudessa saan nettailla niin paljon kun lystään. Kantsisko hommata sellainen?

Mikä muuten on mieletäsi paljon hintaa datayhteyksistä?

• 3G kuvakkeen alapuolella pitäisi näkyä 2 "viivaa" päälekkäin. Siitä tietää, että puhelin on netissä.

• Pizzamieheke
        vapunen kirjoitti:

3G kuvakkeen alapuolella pitäisi näkyä 2 "viivaa" päälekkäin. Siitä tietää, että puhelin on netissä.

Niin, mutta tapahtuuko silloin myös datasiirtoa? Tai ainakaan merkittäviä määriä, että syntyy isoa laskua?

• Ihananainen nainen
        vapunen kirjoitti:

3G kuvakkeen alapuolella pitäisi näkyä 2 "viivaa" päälekkäin. Siitä tietää, että puhelin on netissä.

Tarkoittaa, että 3 G- pakettidatayhteys on käytössä, elikkä se on verkkopalvelu!

• Ihananainen nainen kirjoitti:

Tarkoittaa, että 3 G- pakettidatayhteys on käytössä, elikkä se on verkkopalvelu!

Niin ja sama merkintä on myös gprs/Edge yhteyden ollessa aktiivisena.

• 5230,.
        Ihananainen nainen kirjoitti:

mullakin on 3g ja yhteysmerkki tällä hetkellä päällä vaikka äsken katkasin erikseen oikeen punasesta lopetusnapista painamalla sen,dataa ei mene, tarkistin asian datalaskurista(valikko>loki>datalaskuri).,jos se ei meinaa häipyy sieltä se yhteys merkki niin ainakin tässä puhelimessa se häipyy kun katkasee kolme kertaa yhteyden manuaalisesti..lopetus näppäin(2sekkaa)>katkaistaanko pakettidata yhteys elisa internet/kyllä/ei..tänäänkin se yhteys merkki tuli sen jälk kun vaihdoin soittoääntä mp4 ääneks jostain kumman syystä

• f(x)

350e on mielestäni aika perkeleen paljon. Elikkä laskussa lukee ''internet ja datasiirto palvelut'' (tai jotain vastaavaa) ja siinä lukee sitten tuo summa.
        Jos menen nettiin normaalisti ja vapaaehtoisesti, puhelin kyllä kysyy haluanko yhdistää nettiin. Netistä pois menen painamalla Poistu ja vielä sen jälkeen (jos netti on edelleen päällä) painan punaista luuria kunnes näytölle tulee ''poistutaanko elisa netistä'' tai jotain vastaavaa ja painan kyllä.
        Puhelimessa on navigaattoria, en tosin käytä sitäkään.
        En nyt ymmärrä, kaikki verkkovierailu-varoitukset on päällä, mutta silti puhelin tekee hirveitä laskuja. Olen nyt kyllä joka kerta kun navigaattori lamppu on alkanut vilkkumaan, sulkenut puhelimen ja pistänyt takasin päälle ihan varmuuden vuoksi.

• 5230,.
        f(x) kirjoitti:

350e on mielestäni aika perkeleen paljon. Elikkä laskussa lukee ''internet ja datasiirto palvelut'' (tai jotain vastaavaa) ja siinä lukee sitten tuo summa.
        Jos menen nettiin normaalisti ja vapaaehtoisesti, puhelin kyllä kysyy haluanko yhdistää nettiin. Netistä pois menen painamalla Poistu ja vielä sen jälkeen (jos netti on edelleen päällä) painan punaista luuria kunnes näytölle tulee ''poistutaanko elisa netistä'' tai jotain vastaavaa ja painan kyllä.
        En nyt ymmärrä, kaikki verkkovierailu-varoitukset on päällä, mutta silti puhelin tekee hirveitä laskuja. Olen nyt kyllä joka kerta kun navigaattori lamppu on alkanut vilkkumaan, sulkenut puhelimen ja pistänyt takasin päälle ihan varmuuden vuoksi.

sinuna menisin oma elisaan ja kytkisin datapaketin päälle..1gigan 4,90e/kk..ei se tuota giga luulis vievän ihan itekseen,tolla 350 oli maksanu muutaman vuoden datapaketit,ja jos se ylittääkin ton gigan niin seuraava ylittävä giga oli jotain 2,90e eli ei tuu hätä missään vaiheessa taloudellisesti

• f(x) kirjoitti:

Navigoinnin asetuksista voi määrittää että käyttääkö se verkkoa. Myös gps asetuksista kannattaa ottaa a-gps ja verkkopaikannus pois käytöstä.

• öplöp

toini-nyyrikki fyi: 3,5g on hyvinkin olemassa, ollut jo ainakin vuoden käytössä, 4g myös tulossa. 3g on vain näiden em. Verkkojen edeltäjä. Tarkistaha faktas jos et usko

• ?!?!

Mulla puhelin menee nettiin ja siin tulee pelkkä G ja se aina vlil lähtee pois ja välil tulee siihen, sit ku meen nettii sonera wap ni sen ympärille tulee ns. " neliö" sit ku lähen pois ni se neliö lähtee, ja sit ku mul on saldoraja 20 e, ni sillonku tulee saldoo ja oon netis ni lähtee rahaa saldosta, mut sittenku saldo loppuu, pääsen silti nettiin, ja laskuun ei tuu mtn ihmeellist vaa se perus hinta.

• ewwere

sun kannattaa käyttää sonera internet asetusta eikä vanhaa ja hidasta wappiä,se että pääset nettiin saldorajan jälkeen on sitä että soneralla maksat vain nopeasta netistä jonka jälk se hidastuu kun saldoraja ylittyy,pääset silti siis hitaammalla yhteydellä nettiin loppukuun

• ?!?!

eli siis saldon jälkeen se netti on ilmanen ku se on hidas..?? ja sillonku on saldoo ni maksullinen

• ?!?!

jatkuu tähän.. Ja sitte vielä välillä tulee semmoi E merkki ...

• Pyyhis

Puhelimesi asetuksista voit laittaa kaiken kaiken tiedonsiirron pois päältä. Varmin keino estää datasiirto on tehdä se liittymäsi asetuksista, jolloin puhelin ei pääse nettiin millään ilveellä.Tuossa edellä suositeltiin ottamaan muutaman euron datapaketti liittymääsi. Se lisää puhelimesi käytettävyyden parantumista, kun voit käyttää sen kaikkia (netti) toimintoja huoletta.

Datasiirto maksaa aina saman verran riippumatta siitä mitä siirtotietä (3G, 3.5G, EDGE tai GPRS) laite käyttää. Se iso E tarkoittaa EDGE:ä joka on GPRS:n parannettu versio, eli Enhanced GPRS. Puhelin siirtyy automaagisesti käyttämään sitä jos 3G verkkoa ei ole saatavilla.

Luultavasti GPS on aiheuttanut laskun. Jos A-GPS on päällä, se käyttää mobiiilikaistaa todella suruttomasti. Puhelimestasi löytyy varmasti datasiirtolaskuri. Nollaa se ja seuraa kuukausittain, onko siihen kertynyt datasiirtoa. Tietysti EDGE:llä tai GPRS:llä dataa ei saa siirrettyä kovin paljoa, joka vaikuttaa laskun summaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      110
      4316
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3513
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3359
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3301
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      26
      3258
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      73
      2935
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2807
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2492
    Aihe