Koneella jenkkeihin + auton vuokra

miiinäävaaa

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että vuokraa jenkeistä auton, ei varaa etukäteen hotelleja tai mitään, kiertelee vaa pitkin jenkkejä ja yöpyy satunaisesti millon missäkin?
Mimmoista oli ja oliko yli kallista kierrellä autolla?

8

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohda koko juttu

      ajella tuhanssia kilometrejä jossa ei tunteihin näy muuta kuin peltoja....sinulla ei ole mitään tajua kuinka suuri paikka jenkkilä on? Ja kyllä sille nyt hintaakin tulee mutta kuin tavallaan. Ja mitä järkeä tuossa on?
      Nykistä länteen kestää vähintään viikon ja päivässä pitää ajaa liki 1000 km eli reilut 12-15 tuntia autossa ja edyllyttää ettei pysähdy mihinkään...mitä lomaa tuo on?

      • dadaa2

        Kuka idiootti nyt lahteekaa jenkkeihin, viikoksi. Miten ois vaikka kuukaus? Paivassa ajaa sen tuhat kilsaa ja sit yopyy pari paivaa jossain ja taas jatkaa matkaa. Kyl varmast ois siisti kokemus.


      • 20

        Jenkkeja loytyy vain itarannikon pohjoisosista.


    • Hienointa mahdollista reissaamista USAssa minun mielestäni. Katso sivuiltani (www.jukksa.blogspot.com), kuinka minä olen toteuttanut matkojani tällä tyylillä 48 osavaltion alueella.

    • go west

      Mitään peltomaisemaa ei tartte ajella kun menee länteen. Kalliovuorilla, Kaskadivuorilla ja yleensä siellä päin on nähtävyyksiä välillä liiankin paljon. Voi valita ajeleeko vuoristossa, autiomaassa, todella isojen puitten metsissä vai valtameren rannalla. Ruuhkissakaan ei tarvitse madella koska tilaa riittää. Kesällä ei tarvitse edes hotellia koska voi ostaa halvan teltan ja patjan ja mennä upeisiin maisemiin telttailemaan, pieniä campingalueita (usein itsepalvelu-) löytyy metsien siimeksistä kunhan on hyvä karttakirja.
      Jos taas haluaa pistäytyä kaupungeissa niin niitäkin löytyy, San Francisco, Portland, Seattle.

    • travelleri

      Olen kaverin kanssa lähdössä kohtapuolin USAn läpiajo matkalle. Losista-Miamiin Denverin kautta ja matka-aikaa varattu 4 viikkoo kyl siel varmaan saadaan aikaa sen verran kulumaan. Muutema vuosi sitten liikuin autolla Calgarystä Tijuanaan ja takasin. Nyt eikä sillon olla varattu mitään etukäteen ja liikutaan minne halutaan ja niin paljon kuin halutaan. Halpaahan se ei oo et helpommalla ja halvemmalla pääsee vaikka pukettiin mut kyllä tuol näkemistäkin on aika paljon ja tietty niitä puuduttavia matkapäiviäkin sisältää muuteman. Matkaa teemme suunnilleen 7000km. Kokemuksista lisää sitten huhtikkuussa kun tulemme takasin.

    • Palkinto
    • Pete--------

      Hienot sivut Jukksalla, harmi etten huomannut ennen omia reissujani.

      Mutta, kyllä voi ihan huoletta lentää esim. Miamiin ja siitä vuokra-autolla jatkaa mihin lystää, ilman sen suurempaa suunnitelmaa. Riittää, että ensin kotona katsoo mistä lähtee, montako päivää on käytössä ja mihin auto palautetaan. Auto tietenkin vuokrataan etukäteen, ja sellaisesta paikasta joka ei rokota hirmuisesti siirtomaksua (eli kun jättää auton eri kaupunkiin / osavaltioon mistä sen vuokrasi)

      Hyvä kikka on katsoa päivä kerrallaan päivän tavoitepaikka, ja esim. motels.comista varata kyseiseen paikkaan huone. Järkeviä ajomatkoja per päivä. Motelli mieluiten pienemmästä kaupungista, ja kannattaa uskoa varaussivuston kommentteja. Useimmat motellit ovat todella hyvätasoisia, ja alhaiseen hintaan kuuluu yhtä sun toista, mutta todellisia painajaispaikkojakin löytyy.

      Jenkeissä pystyy hyvinkin päivän aikana vetäisemään sellaiset 400km ja jää vielä kohteessa aikaa tehdä yhtä sun toista. Hyvässä paikassa kannattaa olla parikin päivää.

      Koko road trippiin on syytä varata kaksi viikkoa. Yhdessä viikossa ei kannata lähteä edes yhtä osavaltiota kiertämään.

      Hinnoista kun kyselit, niin halpaa on. Sen puoleen ei kantsi ressata :) Jukksan sivuilla olikin aika kivasti tästä tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe