Gerbiilien hampaiden leikkuu?

Gebiilin hampaat

Moi. Olettekko ite leikanneet gerbiilin hampaita? Kolmivuotiaalla pojalla ne kasvavat liian pitkiksi, kun raukka ei enää oikein jaksa jyrsiä:( ollaan kerran käyty lyhennyttämössö ne lääkärissä, maksoi 56 euroa. En ihan sitä haluaisi joka viikko maksaa! Kerran käytiin myös faunattaressa, jossa maksoi15 euroa, mutta ne leikkaa vain etu/ylähampaita. JOTEN: fsunattaressa ne leikkasivat hampsut kissan pienillä kynsisaksilla. Voisiko itsekin kokeilla jos on joku pitämässä. Gerbu on tosi kesy, eikä olisi moksiskaan. Onko hampaissa jotain pistettä niinkuin kynsissä, josta alkaa tulla verta? Siis ydintä? Kiitos, jos jaksoitte lekua ja vastaaatte:))

3

1830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dreamcatcher-80

Itse olen leikannut gerbuilta hampaita monta vuotta. Kissan kynsisaksetkin käy, mulla on ollu käytössä ihmisten oranssipäiset kynsisakset. Jos leikkaat liian lyhyeksi, niin juuri vahingoittuu ja alkaa vuotaa verta. Vuoto tyrehtyy kyllä itsestään nopeasti. Yleensä liian lyhyeksi leikattu hammas alkaa heilua ja irtoaa helposti. Silloin joudut tarkkailemaan tiheämmin hampaita ja tarvittaessa lyhentämään vastakappaletta.
      Missäpäin asut? Jos Jyväskylässä, niin mullekkin voi tuoda hampilääkäriin niin näytän miten homma hoituu ja opetan jos haluat oppia itse leikkaamaan.

• <3

Kiitos kovasti, olen huojentunut:) tosin asun helsingissä, että tarjoamasi apu ei ikäväkyllä auta, mutta kiitos vielä kerran

• Anonyymi

Kun mulla on 2 vähän yli 10kk ikäistä gerbiiliä, ja toinen ei oikein välitä jyrsiä, niin pitäs viedä ell, mutta sitä vaan mietin kuinka helkkarin kallista se on? Ja oon myös kuullut että faunattaressa myös leikataan hampaita, mutta siitä ideasta en oo kauheen innostunut koska siellä ne ei tiedä mitään oikeestaan eläimistä. Ja oon aika varma et jotkut tulee tähän nyt valittaa että tulis helpommaksi vaan lyhentää ite, mutta kun eka kerta ja taidot vähän hakusessa nii en todellakaa aijo ottaa sitä riskiä et jotain käy. Ja voi myös kertoa jotain hyviä ja kohtuu hintasia eläinlääkäreitä keski-ja etelä-uusimaalta:) pitää tietty myös osaa hoitaa tehtävänsä:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe