Moi. Olettekko ite leikanneet gerbiilin hampaita? Kolmivuotiaalla pojalla ne kasvavat liian pitkiksi, kun raukka ei enää oikein jaksa jyrsiä:( ollaan kerran käyty lyhennyttämössö ne lääkärissä, maksoi 56 euroa. En ihan sitä haluaisi joka viikko maksaa! Kerran käytiin myös faunattaressa, jossa maksoi15 euroa, mutta ne leikkaa vain etu/ylähampaita. JOTEN: fsunattaressa ne leikkasivat hampsut kissan pienillä kynsisaksilla. Voisiko itsekin kokeilla jos on joku pitämässä. Gerbu on tosi kesy, eikä olisi moksiskaan. Onko hampaissa jotain pistettä niinkuin kynsissä, josta alkaa tulla verta? Siis ydintä? Kiitos, jos jaksoitte lekua ja vastaaatte:))
Gerbiilien hampaiden leikkuu?
3
1806
Vastaukset
- dreamcatcher-80
Itse olen leikannut gerbuilta hampaita monta vuotta. Kissan kynsisaksetkin käy, mulla on ollu käytössä ihmisten oranssipäiset kynsisakset. Jos leikkaat liian lyhyeksi, niin juuri vahingoittuu ja alkaa vuotaa verta. Vuoto tyrehtyy kyllä itsestään nopeasti. Yleensä liian lyhyeksi leikattu hammas alkaa heilua ja irtoaa helposti. Silloin joudut tarkkailemaan tiheämmin hampaita ja tarvittaessa lyhentämään vastakappaletta.
Missäpäin asut? Jos Jyväskylässä, niin mullekkin voi tuoda hampilääkäriin niin näytän miten homma hoituu ja opetan jos haluat oppia itse leikkaamaan.- <3
Kiitos kovasti, olen huojentunut:) tosin asun helsingissä, että tarjoamasi apu ei ikäväkyllä auta, mutta kiitos vielä kerran
- Anonyymi
Kun mulla on 2 vähän yli 10kk ikäistä gerbiiliä, ja toinen ei oikein välitä jyrsiä, niin pitäs viedä ell, mutta sitä vaan mietin kuinka helkkarin kallista se on? Ja oon myös kuullut että faunattaressa myös leikataan hampaita, mutta siitä ideasta en oo kauheen innostunut koska siellä ne ei tiedä mitään oikeestaan eläimistä. Ja oon aika varma et jotkut tulee tähän nyt valittaa että tulis helpommaksi vaan lyhentää ite, mutta kun eka kerta ja taidot vähän hakusessa nii en todellakaa aijo ottaa sitä riskiä et jotain käy. Ja voi myös kertoa jotain hyviä ja kohtuu hintasia eläinlääkäreitä keski-ja etelä-uusimaalta:) pitää tietty myös osaa hoitaa tehtävänsä:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696941
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622543- 562158
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se621292Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3551260- 561244
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141131Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384968Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957