Lensin tuossa hiljattain pulun uudella 717 koneella. Olipahan sitten ahtain kone missä olen ikinä lentänyt.
183cm:n pituisena polveni olivat syvällä edessä istuvan etupenkin selkänojassa ja niin oli myös takana istuvan polveni antamassa jatkuvaa selkähierontaa minulle. Käsittämätöntä miten edes kehdataan tällaisia tuotteita tuoda markkinoille ja kunnon valehtelun voimalla.
Heidän painutussa julkaisussaan sekä näissä tiedotteissa kehutaan konetta tilavaksi 120 paikkaiseksi. Kas kumma koneesta löytyi 25 riviä penkkeä a' 5 = 125 jakkaraa. Uskallan väittää penkkien välisiksi pitch luvuksi 28" - 29" eli ahtainta tasoa mitä markkinoilta ylipäätänsä löytyy.
Tämäkö on tulevaisuus? Kun tarkoitus heillä on siirtyä kokonaan lentämään tällä konetyypillä.
"2010-05-26
Blue1 kaksinkertaistaa lentolaivueensa Boeing 717-matkustajakoneilla
Blue1 investoi lentolaivueessaan Boeing 717-matkustajakoneisiin nopeasti laajenevan reittiverkoston ja lisääntyvien vuorotiheyksien tarpeisiin. Moderni 120-paikkainen Boeing 717-200 edustaa lyhyiden ja keskipitkien matkojen lentokonetyyppien kärkeä. Ensimmäiset Boeing 717 matkustajakoneet liittyvät Blue1:n kasvavaan lentolaivueeseen syksystä 2010 alkaen.
Blue1 suuntaa yhä vahvemmin liikematkustajien lentoyhtiöksi ja panostaa voimakkaasti niin reittiensä kuin lähtöjensä määrään. Myös palvelutuotteen sisältö uudistuu suomalaisen liikematkustajan uusiutuviin tarpeisiin. Boeing 717:lla on merkittävä rooli yhtiön reittistrategiassa ja lentoliikenteen kasvussa sekä myös asiakkaan palvelukokemuksessa.
Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Boeing 717 on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita. Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi. 120-paikkainen Boeing 717 edustaa matkustusmukavuudeltaan uutta tasoa Blue1:n lentolaivueessa.
Alueelliseen lentotoimintaan suunniteltu Boeing 717 vastaa konerungoltaan suurempien matkustajakoneiden kokoluokkaa, mikä näkyy väljempänä matkustusmukavuutena koneen viisi rinnan istuimissa niin jalka- kuin istumatilana. Myös matkustajille tärkeät matkustamon tavaratilat vastaavat vetoisuudeltaan suuremman kokoluokan matkustajakoneita.
Ensimmäiset Boeing 717 –koneet saapuvat Blue1:n lentolaivueeseen syksystä 2010 alkaen. Koneiden määrä lentolaivueessa nousee puolessa vuodessa yhdeksään. Blue1:n tavoitteena on Boeing 717 -konetyypin myötä parin vuoden sisällä kaksinkertaistaa lentolaivueensa koko ja siirtyä yhden konetyypin laivueeseen.
BLUE1 COMMUNICATIONS"
Blue1:n uudet ja AHTAAT Boieng 717-200 koneet!
9
1707
Vastaukset
- aergaergaebhrft
"Tämäkö on tulevaisuus? Kun tarkoitus heillä on siirtyä kokonaan lentämään tällä konetyypillä."
Eip. Ovat uusimassa koneet myös sisältä kokonaan jolloin myös pitchi kasvaa aika reippaasti.- rththresth
"5 = 125 jakkaraa"
Laskutaidossa pientä parantamisen varaa. :) Koneet ovat itseasiassa 115 ja 120 paikkaisia (23 ja 24 rivisiä) eli yhdessäkään ei ole 25 riviä.
- Globeristi
Joissain konemalleissa ei ole rivi-13 olemassa vaan menee 12 - 14.
Ja ole höpisemättä tuon "ahtaan" kanssa. Olen satavarma pikkasen raamikkaampi kuin SInä ja ei ole ongelmaa istua.- siska++
istuit ahtaasti? Onko tuo huonompi kuin md-80?
- kyllä oli ahdasta
Raamikkuudella ei ole mitään tekemistä jalkatilatarpeen kanssa. Persjalkaisella ei ole mitään ongelmaa, mutta jos säääriluu on normaalia pidempää mallia niin on todella vaikeaa löytää paikkaa mihin koivet laittaa. Olen lentänyt satoja lentoja elämäni aikana ja tämä pulu oli täysin samaa ahdasta ja ahtaampaakin luokkaa kuin finnmatkojen ja finnairin lomalentokoneet sekä cubana airin yak.
- pitkä koipi
kyllä oli ahdasta kirjoitti:
Raamikkuudella ei ole mitään tekemistä jalkatilatarpeen kanssa. Persjalkaisella ei ole mitään ongelmaa, mutta jos säääriluu on normaalia pidempää mallia niin on todella vaikeaa löytää paikkaa mihin koivet laittaa. Olen lentänyt satoja lentoja elämäni aikana ja tämä pulu oli täysin samaa ahdasta ja ahtaampaakin luokkaa kuin finnmatkojen ja finnairin lomalentokoneet sekä cubana airin yak.
jos on kovin pitkä ihminen suosittelen maksamaan tuplasti ja ottamaan itselle parhaat tilavat paikat;joita nykyisin kyllä rahalla saa.
- pitkä koipi
pitkä koipi kirjoitti:
jos on kovin pitkä ihminen suosittelen maksamaan tuplasti ja ottamaan itselle parhaat tilavat paikat;joita nykyisin kyllä rahalla saa.
Miten voit pulun koneisiin voit ostaa lisätilaa kun jokainen paikka on prikulleen samanlainen...
- Ghkgcygyh
pitkä koipi kirjoitti:
Miten voit pulun koneisiin voit ostaa lisätilaa kun jokainen paikka on prikulleen samanlainen...
Taas tiukkaa faktaa.. :) Siipiexiteistä eteenpäin enemmän jalkatilaa. Tosin väljentävät myös takaosan samaan kuosiin.
- kokemusta on
Kokisitpa ne GoldenAirilta vuokratut ATR72:t. Se vasta on ahdasta. Jos haluaa tilaa, on valittava Finnairin Airbus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2072742
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262577En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761708Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031233Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va591230- 471088
- 991001
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 46813
- 107811