Niinhän sitä sanotaan, että ammattilainen tekee aina mieluummin provikkapalkalla eli hyvästä tuloksesta pitää saada hyvä tili. Mutta miten nämä provikkasopimukset neuvotellaan? Onko esim. kiinteistönvälitysfirmoilla tietty "listaprovisio", johon prosenttiin on tyytyminen, vai saako huippumyyjä paremman prosentin mukaan kuin talossa vasta aloittanut. Onko uutta lihaa helppo kusettaa näissä asioissa?
Provisiopalkka
7
6161
Vastaukset
- SimoSoikkeli
Hei
provikat vaihtelee ja yleensä palkkaus sisältää nk kannusteportaikon jossa provisio nousee portaittain sen mukaan minkä verran saa myyntiä tehtyä esim kalenterikuukausittain.
Provikkapalkka on hyvällä myyjällä paras palkkausmalli ja huippumyyjäksi ei todellakaan tulla hetkessä. Oikea asenne on ensimmäinen ja tärkein perusta. Huippumyyjät voivat neuvotella palkan suhteen lähes mitä hyvänsä sillä huippumyyjä on se joka tuo eurot taloon. Aloittelevilla myyjillä on sama lähtlkohta ja siis huippumyyjät on asia erikseen. Aina pitää näyttää kyntensä. :)- jakke68
Kyllähän myyntityössä ainut ja oikea palkkausmalli on provisiopalkka. Toki pohjapalkkakin voi olla, se yleensä työsopimuksen mukaan velvoittaa tekemään tiettyjä raportteja jne. Itse myyjänä voisin sanoa, että provikkapalkka pistää ukon liikkeelle ja tekemään töitä tosissaan. Eihän työnantajakaan tyhjästä halua maksaa. Eli kun kauppa käy, hyötyy molemmat.
- 10+2
jakke68 kirjoitti:
Kyllähän myyntityössä ainut ja oikea palkkausmalli on provisiopalkka. Toki pohjapalkkakin voi olla, se yleensä työsopimuksen mukaan velvoittaa tekemään tiettyjä raportteja jne. Itse myyjänä voisin sanoa, että provikkapalkka pistää ukon liikkeelle ja tekemään töitä tosissaan. Eihän työnantajakaan tyhjästä halua maksaa. Eli kun kauppa käy, hyötyy molemmat.
Mites se menee myyntipuolella, onko työnantaja yleensä ihan aidosti mukana hommassa. Siis tarkoitan, että onko siellä todella sellainen yhteen hiileen puhaltamisen meininki, että molemmat voittaa ja tuloksentekijää arvostetaan? Itsellä kun lähinnä kokemusta duunaripuolelta ja urakkapalkoista, joissa toki pitäisi olla sama periaate, mutta käytännössä siellä työnantaja yrittää aina kusettaa urakan tekijää. Rahaa ei saa tulla "liian helpolla" ja sitten urakoita lasketaan uusiksi ja ehtoja kiristetään kun joku on niska limassa tehnyt tulosta omaksi ja firman eduksi.
- Myyntiammattilainen
10+2 kirjoitti:
Mites se menee myyntipuolella, onko työnantaja yleensä ihan aidosti mukana hommassa. Siis tarkoitan, että onko siellä todella sellainen yhteen hiileen puhaltamisen meininki, että molemmat voittaa ja tuloksentekijää arvostetaan? Itsellä kun lähinnä kokemusta duunaripuolelta ja urakkapalkoista, joissa toki pitäisi olla sama periaate, mutta käytännössä siellä työnantaja yrittää aina kusettaa urakan tekijää. Rahaa ei saa tulla "liian helpolla" ja sitten urakoita lasketaan uusiksi ja ehtoja kiristetään kun joku on niska limassa tehnyt tulosta omaksi ja firman eduksi.
Itse asiassa useimmilla myyntityössä olevilla palkkamallina on pohjapalkka tulospalkka. Pelkällä provisiolla työskentelevistä suurin osa pyrkii siirtymään ajan kanssa tähän palkkamalliin. Ihmisellä on ehkä luonnostaan jonkin verran turvallisuushakuisuutta.
Provisiopalkka on hyvä nillä, joilla on a)hyvä provisio ja hyvä tuote sekä b) päämiessuhde tai työnantajasuhde kunnossa. Monet provisiotyöpaikat ovat osin läpikulkupaikkoja. Edellä mainitut asiat eivät ole kunnossa ja työstä siirrytään kannukset hankittuaan muihin myyntityöpaikkoihin.
Kaiken kaikkiaan: parhaimmillaan myyntityö on palkitsevaa työtä ja mahdollistaa hyvän ansiotason. Oma selusta kannattaa turvata liittymällä alan liiton jäseneksi. Kouluruksesta ja kokemuksesta riippumatta se on SMKJ. www.smkj.fi www.youngsales.fi - mävaaaaaaaaan
Myyntiammattilainen kirjoitti:
Itse asiassa useimmilla myyntityössä olevilla palkkamallina on pohjapalkka tulospalkka. Pelkällä provisiolla työskentelevistä suurin osa pyrkii siirtymään ajan kanssa tähän palkkamalliin. Ihmisellä on ehkä luonnostaan jonkin verran turvallisuushakuisuutta.
Provisiopalkka on hyvä nillä, joilla on a)hyvä provisio ja hyvä tuote sekä b) päämiessuhde tai työnantajasuhde kunnossa. Monet provisiotyöpaikat ovat osin läpikulkupaikkoja. Edellä mainitut asiat eivät ole kunnossa ja työstä siirrytään kannukset hankittuaan muihin myyntityöpaikkoihin.
Kaiken kaikkiaan: parhaimmillaan myyntityö on palkitsevaa työtä ja mahdollistaa hyvän ansiotason. Oma selusta kannattaa turvata liittymällä alan liiton jäseneksi. Kouluruksesta ja kokemuksesta riippumatta se on SMKJ. www.smkj.fi www.youngsales.fiEnnen olin pelkäl proviikal töis... tuote ei ollu iha päivän valoa kestävä yms pa'kaa.. nyt on pohja palkka nouseva provisio. ei enää tarvii miettiä mistä saa leipää pöytään jos myynti ei joskus sujukkaan pomokin luuli haastattelus et melkee joka paikas on nykyåå joku pohja turva. puolvuotta oon talos ollu ja on ollu kivaa ku ei ees pakkei oteta palkasta pois :)
- Minä en
Kaiken kaikkiaan: parhaimmillaan myyntityö on palkitsevaa työtä ja mahdollistaa hyvän ansiotason. Oma selusta kannattaa turvata liittymällä alan liiton jäseneksi. Kouluruksesta ja kokemuksesta riippumatta se on SMKJ. www.smkj.fi www.youngsales.fiEiköhän liittojen johto saa jo tarpeeksi palkkaa, ettei tarvitse heitä enää lihottaa.
- Provisiopalkkalainen
Kaiken kaikkiaan: parhaimmillaan myyntityö on palkitsevaa työtä ja mahdollistaa hyvän ansiotason. Oma selusta kannattaa turvata liittymällä alan liiton jäseneksi. Kouluruksesta ja kokemuksesta riippumatta se on SMKJ. www.smkj.fi www.youngsales.fiItse olen tällä hetkellä yrityksessä nimeltä www.varaa.com myyntiedustaja. Aluksi provisiopalkka pelotti kovasti, mutta hyville ansioille olen päässyt ja tiimi on tukenut minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213