Onko raamatullista/ mistä hengestä on lähtöisin se, että ihmisille ilmestyy rukouksen aikana ns. kultpölyä käsiin? Tällaista ei varmastikaan löydy Raamatusta?
Kuinka kaukaa pitäisi kiertää sellaiset tilaisuudet, joissa tällaista tapahtuu?
http://www.missiosavo.net/arvostelut/uusi viini juovuttaa.htm
Kultapölyä käsissä?
51
1162
Vastaukset
- Lukija...
Ei se ole kultapölyä vaan kissankultaa. Sitä saa ostaa Tiimarista ja heitellä hurmoksissa ympäri kirkkosalia. Jumala vastaa näin ihmeellisesti.
- viisaampia?
Ei oo kukaan heitelly mitään, sitä vaan ilmestyy käsiin.
- no juu...
viisaampia? kirjoitti:
Joo, tiedän, ettei tää oo mikään helluntailaisten palsta, mut aattelin vaan että voihan täältäkin löytyä joku jolla olis vähän enempi tietoa asiasta... Mutta eipä oo ainakaan vielä löytyny....
- linkitän
viisaampia? kirjoitti:
- skeptinen uskovainen
viisaampia? kirjoitti:
Tuskin sitä nyt mitkään enkelit käy salaa käsiin hieromassa. Joku tyypillinen taikatemppu.
Saatanan tekosia.
- ol
Onko sinulla, belial, tieteellisiä todisteita väitteellesi saatanan tekosista?
ol kirjoitti:
Onko sinulla, belial, tieteellisiä todisteita väitteellesi saatanan tekosista?
Mitä? Ettäs kehtaat! Kyllä se on Saatanan tekosia jos minä niin sanon! Et sinä näitä asioita voi ymmärtää kun sinulla ei ole Pahaa Henkeä!
belial_666 kirjoitti:
Mitä? Ettäs kehtaat! Kyllä se on Saatanan tekosia jos minä niin sanon! Et sinä näitä asioita voi ymmärtää kun sinulla ei ole Pahaa Henkeä!
Toi oli hyvä!
Täytyy käydä hakemassa uusi kuppi kahvia ja talouspaperirulla.
- vain_ihminen
Itse mielelläni jätän ne tilaisuudet väliin, missä moisesta kohkataan.
Skeptinen olen siis kaikesta huolimatta ja tunnen oloni varsin vaivautuneeksi kun joku "todistaa" näistä ihmelahjoistaan. Kerran olen eksynyt tilaisuuteen (ihan ev.lut.kirkossa), jossa eräs kuuluisa kaatajapappi piti palopuheitaan ja joku nainen sitten tuli todistamaan kultapölytyksistään. En voi ymmärtää mikä koko asian pointti voisi edes olla... ehkä kokemus on ihmiselle tosi, mutta onko se niin merkittävä osa rukoilua ja uskoa että sitä pitäisi koko kansalle julistaa? Pitäisikö rukouksen toimivuudesta aina saada joku konkreettinen ja näkyvä merkki?
Jostain syystä tätä pölyyntymistä ja kaikkea muutakin ihmeellistä tapahtuu vain karismaattisissa liikkeissä. Välillä tuntuu, että niissä se itseisarvo onkin saada mahdollisimman paljon "ylimaallisia" kokemuksia (niillä voi sitten toisille rehvastella). Toisaalta, jos se on ihmiselle tärkeää ja hän saa siitä jotain positiivista sisältöä elämäänsä, niin mikä minä olen sitä kieltämään.- kysyvä.......
Onko ketään paikalla joka tietäisi tästä asiasta jotain?
- tutustukaapa tähän
kysyvä....... kirjoitti:
Onko ketään paikalla joka tietäisi tästä asiasta jotain?
- Apt.17:11
tutustukaapa tähän kirjoitti:
1. Kor. 4:6 sanotaan:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".
Ps.119:105 sanoo:" Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni."
En usko että jäämme mitään paitsi Jumalan valtavista ihmeistä, jos pysymme Raamatun totuudessa.
Lisäksi se tosiseikka että edellä kuvatun kaltaiset ihmeet ovat aina tapahtuneet tietyllälailla "hämärissä" olosuhteissa tai piireissä, puhuu omaa kieltään. Se antaa vinkkejä siihen, mistä em. kaltaiset asiat, "ihmeet", joita Raamattu ei tunne eikä mainitse, olisivat voineet saada alkunsa.
Olisiko niiden alkulähteenä juuri tämä kuuluisa valehtelija ja pettäjä, joka naamioituu valkeuden enkeliksi ja on vieläpä aika hyvä siinä!
19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa. (1.Tess.5)
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. (1. Joh. 4:1)
-----------------
Vielä muutamia poimintoja sivustoilta jotka löysin aihetta tutkiskellessani:
"Ne, jotka ovat asettaneet ns. ”ihmeet ja merkit” aidon uskon ensisijaisiksi merkeiksi Sanan opetuksen sijaan sanovat, että Jeesushan sanoi seuraajiensa tulevan tekemään suurempia ihmeitä kuin Hän. Tällä yhdellä raamatunpaikalla oikeutetaan kaikenlainen toiminta.
”Parantajat”, ”profeetat” ja ”ihmeidentekijät” ovat suosiossa. Monet uskovat, että aina kun jotakin yliluonnollista tai siltä vaikuttavaa tapahtuu, se on Jumalasta. Kun julistaja, mies tai nainen, puhuu Jeesuksesta ja esiintyy kristillisissä kulisseissa, sitä pidetään aidon kristillisyyden merkkinä. Raamattu kuitenkin painottaa, että kaikki pitää koetella vertaamalla sitä Sanaan. Yliluonnollinen ei ole todiste, vaan onko toiminta ja siihen liittyvä opetus sopusoinnussa Jumalan Sanan kanssa."
http://p4.foorumi.info/ilosamoma/viewtopic.php?t=2129&highlight=jalovaara
----------------
"Sen tähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa." (Ps. 119:127)
Ps. 19:7
(19:8) Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
"Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä." (Ps.119:140)
Jos jotakin "ihmetekoa" tai "manifestaatiota" ei mainita Raamatussa, joka on "jalkaimme lamppu ja valkeus tiellämme", olisiko niin ettei Jumala ole sitä meille lahjoittanutkaan? - Ihmiset herätkää
Apt.17:11 kirjoitti:
1. Kor. 4:6 sanotaan:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".
Ps.119:105 sanoo:" Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni."
En usko että jäämme mitään paitsi Jumalan valtavista ihmeistä, jos pysymme Raamatun totuudessa.
Lisäksi se tosiseikka että edellä kuvatun kaltaiset ihmeet ovat aina tapahtuneet tietyllälailla "hämärissä" olosuhteissa tai piireissä, puhuu omaa kieltään. Se antaa vinkkejä siihen, mistä em. kaltaiset asiat, "ihmeet", joita Raamattu ei tunne eikä mainitse, olisivat voineet saada alkunsa.
Olisiko niiden alkulähteenä juuri tämä kuuluisa valehtelija ja pettäjä, joka naamioituu valkeuden enkeliksi ja on vieläpä aika hyvä siinä!
19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa. (1.Tess.5)
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. (1. Joh. 4:1)
-----------------
Vielä muutamia poimintoja sivustoilta jotka löysin aihetta tutkiskellessani:
"Ne, jotka ovat asettaneet ns. ”ihmeet ja merkit” aidon uskon ensisijaisiksi merkeiksi Sanan opetuksen sijaan sanovat, että Jeesushan sanoi seuraajiensa tulevan tekemään suurempia ihmeitä kuin Hän. Tällä yhdellä raamatunpaikalla oikeutetaan kaikenlainen toiminta.
”Parantajat”, ”profeetat” ja ”ihmeidentekijät” ovat suosiossa. Monet uskovat, että aina kun jotakin yliluonnollista tai siltä vaikuttavaa tapahtuu, se on Jumalasta. Kun julistaja, mies tai nainen, puhuu Jeesuksesta ja esiintyy kristillisissä kulisseissa, sitä pidetään aidon kristillisyyden merkkinä. Raamattu kuitenkin painottaa, että kaikki pitää koetella vertaamalla sitä Sanaan. Yliluonnollinen ei ole todiste, vaan onko toiminta ja siihen liittyvä opetus sopusoinnussa Jumalan Sanan kanssa."
http://p4.foorumi.info/ilosamoma/viewtopic.php?t=2129&highlight=jalovaara
----------------
"Sen tähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa." (Ps. 119:127)
Ps. 19:7
(19:8) Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
"Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä." (Ps.119:140)
Jos jotakin "ihmetekoa" tai "manifestaatiota" ei mainita Raamatussa, joka on "jalkaimme lamppu ja valkeus tiellämme", olisiko niin ettei Jumala ole sitä meille lahjoittanutkaan?Ihmisten sielua, mieltä, manipuloivalla "karismalla" on hämmästyttävä ja lumoava vaikutus. Yksi uusimmista (monista) "ihmeistä" liittyy siihen, jotka "Toronton herätyksen" "historioitsija" Richard Riss 'in mukaan johtuvat siitä, että herätys on nyt saanut uuden ulottuvuuden ja kohonnut uudelle tasolle (Riss kokoaa aineistoa tämän herätyksen tueksi). Kysymyksessä on "kultatomun", "kultapölyn", "kultahippujen" esiintyminen kokoustilanteissa. Rissin mukaan kultahiput todistavat, että "olemme tulleet osallisiksi Hänen jumalallisesta luonnostaan". Pensacolan pastorin, Kilpatrick 'in, vaimo kutsuu tätä Pyhän Hengen aikaansaamaksi "eläväksi kultatomuksi", joka leviää ihmisten ylle. Tätä Pyhän Hengen toimintaa verrataan mehiläisen suorittamaan kukan pölytykseen. Ne, jotka ovat "pölyttyneet", voivat "pölyttää" muita.
John Arnott :in, Steve Clark :in ja monien muiden kokouksissa eripuolilla maailmaa materialisoituu kultahippuja. Nämä ''ihmeet'' liittyvät oleellisesti nk. nauruherätykseen, jonka "isäksi" mainitaan Suomessakin toimintansa aloittanut Rodney Howard Browne.
_ _ _ _
"Vuoden -99 lopulla Charisma-lehti vei kokoustilanteesta kerättyjä "kultahippuja" tutkittavaksi. US Geological Survey´n tutkimuksissa hippuset eivät sisältäneet kultaa eivätkä muitakaan arvometalleja vaan osoittautuivat lähinnä kimmeltäviksi muovinpaloiksi. Jo toukokuussa 1999 Machadon ollessa puhujavieraana Toronton lentokenttäsrk:ssa hippusia vietiin tutkittavaksi. Tutkimuksen tuloksia ei ole julkaistu. Siitä huolimatta Machado ja hänen "ihmeensä" saa palstatilaa siellä ja täällä.
Silvana Machado kiertää kokouksissa Ruth Hefner nimisen naispastorin kanssa. Hän kertoo parantuneensa useista samanaikaisista vakavista sairauksista rukouksen kautta. Ennen parantumistaan Silvana oli ollut kosketuksissa noituuteen ja taikauskoiseen roomalaiskatolisuuteen. Hänen todistuksensa ei kerro hylkäsikö hän katolisen taikauskon ja noituuden. Pääpaino on kuvauksella kuinka karismaattiseen liikkeeseen kuuluva nainen laski kätensä hänen päälleen "Pyhän Hengen kasteen" saamiseksi. Tämän jälkeen kultahippuja alkoi ilmestyä hänen iholleen ja hiuksiinsa sekä käsistä alkoi erittyä "pyhää öljyä".
Jo vuosia sitten samojen ilmiöiden sanotaan esiintyneen erinäisissä "uskon sana" ja "menestysteologia" liikkeen seurakunnissa. Etelä-Amerikassa, jossa karismaattinen katolisuus on vahvana, ilmiötä esiintyi jo ainakin 1970-luvulla. Silloin kristillisen maailman enemmistö ei antanut ilmiölle suurta huomiota. Sitä pidettiin - oikeutetusti - vääränä ihmeenä. Saarnaaja Franklin Hall, eräs "latter rain" opin lähteitä 1940-luvulla, puhui kuolemattomasta aineesta, jota saavat hänen kokouksiinsa osallistujat. Tämä aine olisi hienoa kulta- ja hopeapölyä, joka kimmeltelisi iholla. Franklin Hallin erikoisiin opetuksiin liittyi mm. äärimmäisyyteen menevä opetus paastosta ja parantamisesta. Noin 30 päivän täyden paaston jälkeen "Pyhän Hengen" tuli eliminoisi sairauden, väsymyksen ja jopa ihmisruumiin hajut - opetti Hall. Kun Hallia kritisoitiin hän perusti oman liikkeen."
http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm - vainen....
Ihmiset herätkää kirjoitti:
Ihmisten sielua, mieltä, manipuloivalla "karismalla" on hämmästyttävä ja lumoava vaikutus. Yksi uusimmista (monista) "ihmeistä" liittyy siihen, jotka "Toronton herätyksen" "historioitsija" Richard Riss 'in mukaan johtuvat siitä, että herätys on nyt saanut uuden ulottuvuuden ja kohonnut uudelle tasolle (Riss kokoaa aineistoa tämän herätyksen tueksi). Kysymyksessä on "kultatomun", "kultapölyn", "kultahippujen" esiintyminen kokoustilanteissa. Rissin mukaan kultahiput todistavat, että "olemme tulleet osallisiksi Hänen jumalallisesta luonnostaan". Pensacolan pastorin, Kilpatrick 'in, vaimo kutsuu tätä Pyhän Hengen aikaansaamaksi "eläväksi kultatomuksi", joka leviää ihmisten ylle. Tätä Pyhän Hengen toimintaa verrataan mehiläisen suorittamaan kukan pölytykseen. Ne, jotka ovat "pölyttyneet", voivat "pölyttää" muita.
John Arnott :in, Steve Clark :in ja monien muiden kokouksissa eripuolilla maailmaa materialisoituu kultahippuja. Nämä ''ihmeet'' liittyvät oleellisesti nk. nauruherätykseen, jonka "isäksi" mainitaan Suomessakin toimintansa aloittanut Rodney Howard Browne.
_ _ _ _
"Vuoden -99 lopulla Charisma-lehti vei kokoustilanteesta kerättyjä "kultahippuja" tutkittavaksi. US Geological Survey´n tutkimuksissa hippuset eivät sisältäneet kultaa eivätkä muitakaan arvometalleja vaan osoittautuivat lähinnä kimmeltäviksi muovinpaloiksi. Jo toukokuussa 1999 Machadon ollessa puhujavieraana Toronton lentokenttäsrk:ssa hippusia vietiin tutkittavaksi. Tutkimuksen tuloksia ei ole julkaistu. Siitä huolimatta Machado ja hänen "ihmeensä" saa palstatilaa siellä ja täällä.
Silvana Machado kiertää kokouksissa Ruth Hefner nimisen naispastorin kanssa. Hän kertoo parantuneensa useista samanaikaisista vakavista sairauksista rukouksen kautta. Ennen parantumistaan Silvana oli ollut kosketuksissa noituuteen ja taikauskoiseen roomalaiskatolisuuteen. Hänen todistuksensa ei kerro hylkäsikö hän katolisen taikauskon ja noituuden. Pääpaino on kuvauksella kuinka karismaattiseen liikkeeseen kuuluva nainen laski kätensä hänen päälleen "Pyhän Hengen kasteen" saamiseksi. Tämän jälkeen kultahippuja alkoi ilmestyä hänen iholleen ja hiuksiinsa sekä käsistä alkoi erittyä "pyhää öljyä".
Jo vuosia sitten samojen ilmiöiden sanotaan esiintyneen erinäisissä "uskon sana" ja "menestysteologia" liikkeen seurakunnissa. Etelä-Amerikassa, jossa karismaattinen katolisuus on vahvana, ilmiötä esiintyi jo ainakin 1970-luvulla. Silloin kristillisen maailman enemmistö ei antanut ilmiölle suurta huomiota. Sitä pidettiin - oikeutetusti - vääränä ihmeenä. Saarnaaja Franklin Hall, eräs "latter rain" opin lähteitä 1940-luvulla, puhui kuolemattomasta aineesta, jota saavat hänen kokouksiinsa osallistujat. Tämä aine olisi hienoa kulta- ja hopeapölyä, joka kimmeltelisi iholla. Franklin Hallin erikoisiin opetuksiin liittyi mm. äärimmäisyyteen menevä opetus paastosta ja parantamisesta. Noin 30 päivän täyden paaston jälkeen "Pyhän Hengen" tuli eliminoisi sairauden, väsymyksen ja jopa ihmisruumiin hajut - opetti Hall. Kun Hallia kritisoitiin hän perusti oman liikkeen."
http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htmKokemukseni karismaattisesta maailmasta ovat riittäneet minulle todistamaan tämän liikkeen puuttuvat perustukset. Tämä Antikristuksen liike keskuudessamme on tuhonnut enemmistön helluntaiseurakunnista.
On ilmeistä, että se alkoi Kathryn Kuhlmanin kaltaisista henkilöistä. Artikkelimme "Kathryn Kuhlman And Her Spirit Guide (Kathryn Kuhlman ja hänen henkioppaansa)" todistaa kiistatta hänen saastaisen vaikutuksensa. Hän oli sydämeltään katolinen ja aloitti helluntailaisten riveissä liukumisen Rooman suuntaan. Hän oli johtotähti kompromisseille, jotka myöhemmin puhkesivat täyteen kukoistukseensa karismaattisissa piireissä.
Tätä vierasta tulta ei voi ymmärtää olematta tiukasti Raamattuun uskova. Jumala tuhosi kaksi Aaronin kallisarvoista poikaa, koska he tarjosivat "Vierasta tulta, jota Jumala ei ollut määrännyt." (Leviticus 10:1-7) Kaikki, mitä nimitetään Pyhän Hengen tuleksi, joka on vastoin Raamattua on väärää ja Raamattu kutsuu sitä "vieraaksi tuleksi."
Karismaattinen maailma on kokonaan epäraamatullisten käsitteiden hallitsema. Salli minun mainita niistä muutamia: pyhä nauru, öljyn yliluonnolliset esiintymiset, kultapöly, enkelin höyhenet, ennustelu, menestyskäsitykset jne. Tässä on vain muutamia. Voitelua välittävät saarnamiehet, hengessä massoittain kaatuvat ihmiset, kaikenlainen outo hysteria, ihmisiä seinille paiskova Henki, tai minkäänlainen juopumusta lähentelevä tunne jne, mikään näistä ei voi saada tukea pyhistä Kirjoituksista. Miksi pitäisi Isän ja Pojan jumalallisen Hengen toimia ihmisissä siten, että he käyttäytyvät kuin pakanat voodoo-rituaaleissa?
Katselin, kun Kenneth Hagin käveli suurten ihmisjoukkojen ympärillä sihisten kuin käärme kieli ulkona ja ihmiset hulluina tunteista, mutta tullessaan vammaisten alueelle, hän kääntyi ja käveli eri suuntaan. Älä syytä minun Jumalaani mielettömien tunteiden mainostamisesta Hänen tulenaan, vaan kääntymisestä pois palvojista, jotka tarvitsivat fyysisen ihmeen. Jumalan tuli pelastaa, parantaa, uudistaa palvojan hengen ja sielun ja tekee kaikki uudeksi.
Itse asiassa Hän käskee meitä: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mk.16:15-18)
Nämä väärät tunteet ovat "vierasta tulta", mutta oikea tuli vieläkin muuttaa elämän, parantaa sairaat, muuttaa masentuneet ja korottaa Jeesusta Kristusta kaikkien Herrana.
Älä ymmärrä minua väärin. Uskon kaiken, joka tapahtui Jeesuksen Kristuksen ja apostolien palvelutehtävässä. Kaikki, mitä on kirjoitettu neljään evankeliumiin ja kirjeisiin, on Jumalan määräystä meille. Mutta karismaattinen maailma on täynnä vierasta tulta, jota Jumala ei ole määrännyt.
Se siirtyy henkilöltä toiselle kuin jonkinlainen myrkky, samalla kun Jumalan todelliset ihmeet ovat täysin poissa. Jumalan Sana on väärän ja oikean lopullinen kriteeri.
Nyt lopullinen totuus on poissa.
Karismaattinen maailma yleensä on paluun prosessissa Rooman katoliseen laumaan. Alkaen Benny Hinn'istä ja Pat Robertsonista helluntailaiset suunnat ovat kaikki siirtymässä nopeasti kohti Roomaa ja yhteyttä Pedon kanssa.
"Vieras tuli" sai pikaisen tuomion Vanhassa Testamentissa. UudessaTestamentissa tuomio odottaa kaikkien asioiden täyttymystä ja silloin se on oleva täydellinen tuomio; ei yhtä nopeasti, mutta kylläkin täydellisesti. Karismaattinen maailma on Voodoota amerikkalaiseen tyyliin.
Joseph R. Chambers
http://www.heinola.org/~patato/lukijat/muut/kirje352.php - eikähönseollusiinä
vainen.... kirjoitti:
Kokemukseni karismaattisesta maailmasta ovat riittäneet minulle todistamaan tämän liikkeen puuttuvat perustukset. Tämä Antikristuksen liike keskuudessamme on tuhonnut enemmistön helluntaiseurakunnista.
On ilmeistä, että se alkoi Kathryn Kuhlmanin kaltaisista henkilöistä. Artikkelimme "Kathryn Kuhlman And Her Spirit Guide (Kathryn Kuhlman ja hänen henkioppaansa)" todistaa kiistatta hänen saastaisen vaikutuksensa. Hän oli sydämeltään katolinen ja aloitti helluntailaisten riveissä liukumisen Rooman suuntaan. Hän oli johtotähti kompromisseille, jotka myöhemmin puhkesivat täyteen kukoistukseensa karismaattisissa piireissä.
Tätä vierasta tulta ei voi ymmärtää olematta tiukasti Raamattuun uskova. Jumala tuhosi kaksi Aaronin kallisarvoista poikaa, koska he tarjosivat "Vierasta tulta, jota Jumala ei ollut määrännyt." (Leviticus 10:1-7) Kaikki, mitä nimitetään Pyhän Hengen tuleksi, joka on vastoin Raamattua on väärää ja Raamattu kutsuu sitä "vieraaksi tuleksi."
Karismaattinen maailma on kokonaan epäraamatullisten käsitteiden hallitsema. Salli minun mainita niistä muutamia: pyhä nauru, öljyn yliluonnolliset esiintymiset, kultapöly, enkelin höyhenet, ennustelu, menestyskäsitykset jne. Tässä on vain muutamia. Voitelua välittävät saarnamiehet, hengessä massoittain kaatuvat ihmiset, kaikenlainen outo hysteria, ihmisiä seinille paiskova Henki, tai minkäänlainen juopumusta lähentelevä tunne jne, mikään näistä ei voi saada tukea pyhistä Kirjoituksista. Miksi pitäisi Isän ja Pojan jumalallisen Hengen toimia ihmisissä siten, että he käyttäytyvät kuin pakanat voodoo-rituaaleissa?
Katselin, kun Kenneth Hagin käveli suurten ihmisjoukkojen ympärillä sihisten kuin käärme kieli ulkona ja ihmiset hulluina tunteista, mutta tullessaan vammaisten alueelle, hän kääntyi ja käveli eri suuntaan. Älä syytä minun Jumalaani mielettömien tunteiden mainostamisesta Hänen tulenaan, vaan kääntymisestä pois palvojista, jotka tarvitsivat fyysisen ihmeen. Jumalan tuli pelastaa, parantaa, uudistaa palvojan hengen ja sielun ja tekee kaikki uudeksi.
Itse asiassa Hän käskee meitä: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mk.16:15-18)
Nämä väärät tunteet ovat "vierasta tulta", mutta oikea tuli vieläkin muuttaa elämän, parantaa sairaat, muuttaa masentuneet ja korottaa Jeesusta Kristusta kaikkien Herrana.
Älä ymmärrä minua väärin. Uskon kaiken, joka tapahtui Jeesuksen Kristuksen ja apostolien palvelutehtävässä. Kaikki, mitä on kirjoitettu neljään evankeliumiin ja kirjeisiin, on Jumalan määräystä meille. Mutta karismaattinen maailma on täynnä vierasta tulta, jota Jumala ei ole määrännyt.
Se siirtyy henkilöltä toiselle kuin jonkinlainen myrkky, samalla kun Jumalan todelliset ihmeet ovat täysin poissa. Jumalan Sana on väärän ja oikean lopullinen kriteeri.
Nyt lopullinen totuus on poissa.
Karismaattinen maailma yleensä on paluun prosessissa Rooman katoliseen laumaan. Alkaen Benny Hinn'istä ja Pat Robertsonista helluntailaiset suunnat ovat kaikki siirtymässä nopeasti kohti Roomaa ja yhteyttä Pedon kanssa.
"Vieras tuli" sai pikaisen tuomion Vanhassa Testamentissa. UudessaTestamentissa tuomio odottaa kaikkien asioiden täyttymystä ja silloin se on oleva täydellinen tuomio; ei yhtä nopeasti, mutta kylläkin täydellisesti. Karismaattinen maailma on Voodoota amerikkalaiseen tyyliin.
Joseph R. Chambers
http://www.heinola.org/~patato/lukijat/muut/kirje352.phpErään lähteen mukaan kaksi "kultahippuliikkeen" johtohahmoista (Ruth Heflin ja Bob Shattles) ovat kuolleet,molemmat syöpään.
http://www.demonbuster.com/gold.html (Lähteen linkkisivuilla on tosin paljon hämärää, mitä ei kannata ottaa niin vakavasti...Eikä kai tuosta edellisestäkään ole täyttä varmuutta... Että tutkikoon kuka lystää asiaa enemmän.)
Tässä taas eräs nainen kertoo hänen ja hänen poikansa käsiin ilmaantuneen kultapölyä joka poltti ja teki naarmuja ja muita jälkiä.
http://www.amightywind.com/golddust/golddust.htm - linkkiä
eikähönseollusiinä kirjoitti:
Erään lähteen mukaan kaksi "kultahippuliikkeen" johtohahmoista (Ruth Heflin ja Bob Shattles) ovat kuolleet,molemmat syöpään.
http://www.demonbuster.com/gold.html (Lähteen linkkisivuilla on tosin paljon hämärää, mitä ei kannata ottaa niin vakavasti...Eikä kai tuosta edellisestäkään ole täyttä varmuutta... Että tutkikoon kuka lystää asiaa enemmän.)
Tässä taas eräs nainen kertoo hänen ja hänen poikansa käsiin ilmaantuneen kultapölyä joka poltti ja teki naarmuja ja muita jälkiä.
http://www.amightywind.com/golddust/golddust.htm - olipa kerran totuus
linkkiä kirjoitti:
David Wilkerson puhuu aiheesta:
"Se, mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta, pitää heti hylätä - täysin hylätä. Itken kun, katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen (Toronton nauruherätys ja Rodney Howard Brownen kokoukset) - sitten meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä."
"Kun joudut ällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta, sinä sanot vain: 'Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan'. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää olla sitä vastaan."
Edelleen Wilkerson jatkaa varoittaen näistä eksytyksistä:
"Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähelle... Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias, olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Meidän tulisi rukoilla, että Jumala antaisi oikeamielisiä johtajia, että Hän nostaa esiin kuuluvia ääniä, pelottomia ääniä, murtuneita ääniä." "Varokaa kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille, vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin, älä mene vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..." - Opetusta....
olipa kerran totuus kirjoitti:
David Wilkerson puhuu aiheesta:
"Se, mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta, pitää heti hylätä - täysin hylätä. Itken kun, katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen (Toronton nauruherätys ja Rodney Howard Brownen kokoukset) - sitten meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä."
"Kun joudut ällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta, sinä sanot vain: 'Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan'. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää olla sitä vastaan."
Edelleen Wilkerson jatkaa varoittaen näistä eksytyksistä:
"Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähelle... Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias, olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Meidän tulisi rukoilla, että Jumala antaisi oikeamielisiä johtajia, että Hän nostaa esiin kuuluvia ääniä, pelottomia ääniä, murtuneita ääniä." "Varokaa kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille, vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin, älä mene vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..." - ja armahtakoon.
Opetusta.... kirjoitti:
Miten erottaa oikeat ja väärät henget? Miten henget koetellaan?
1. Johdanto
Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan?
Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten?
Joskus sanotaan, että on tutkittava puhuuko ja toimiiko henki Sanan mukaan. Hyvä. Mutta tässä on huomattava, että saatana puhui Jeesukselle erämaassa juuri Sanan mukaan, "kirjoitettu on", ja kuitenkin kyseessä oli saatana.
On muistettava, että saatana tekeytyy nimenomaan valkeuden enkeliksi, eli Pyhäksi Hengeksi.
Raamattu antaa monta ohjetta asiasta:
Hb 5:14 "joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta"
1 Kr 2:15 "hengellinen ihminen tutkistelee kaikki"
1 Kr 14:32 "profeettojen henget ovat profeetoille alamaiset"
Apt 17:11 kertoo miten Berean juutalaiset ottivat Sanan vastaan ja tutkiskelivat kotonaan oliko niin kuin oli heille puhuttu. Armolahjoihin kuuluu lahja "arvostella henkiä."
Edellä olevilla raamatunkohdilla päästään pitkälle, mutta henkien koettelemisessa ne eivät paljoa auta, sillä henkien erottamisen lahjaa ei ole monilla, ja heilläkään se ei ole aina toiminnassa.
Eikö sitten ole mitään mahdollisuutta ja tapaa, jolla voisimme suojautua väärien henkien toiminnalta?
Kyllä on, ja se on annettu kaikille Jumalan lapsille ja se toimii aina. Se on yksinkertainen ja erehtymätön tulkki.
2. Tässä se on:
1 Jh 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuullet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana.
3. Mitä siinä oikein sanottiinkaan?
"Rakkaani"
Se on siis uskoville tarkoitettu, ei maailman ihmisille.
"Älkää jokaista henkeä uskoko"
Eli siinä annetaan ymmärtää, että on henkiä joita ei pidä uskoa.
Siinä sanotaan selvästi, että myös uskoville ja heidän kauttaan väärät henget voivat puhua, niitä ei vain pidä uskoa.
Nuo väärät henget pääsevät puhumaan uskovillekin, vaikka kuinka veren suojassa olisimme.
Nuo väärät henget yrittävät saada uskovat kuuntelemaan ja uskomaan, ja lopulta tottelemaan itseään.
Muista, väärä henki voi puhua sinullekin, puhuihan se Jeesuksellekin erämaassa ja yritti saada Jeesusta tottelemaan itseään.
"vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta"
Siinä selvästi käsketään "koetelkaa henget". Siis kaikki henget, myös Jumalan Henki joutuu koettelun kohteeksi.
Siinähän ei sanottu, että epäluotettavalta tuntuvat henget on koeteltava. Siinä ei myöskään sanottu, että Raamatun sanoilla puhuvaa henkeä ei tarvitse koetella.
Siinä ei myöskään sanottu, että muille kuin hengellisille johtajille puhuvat henget tulee koetella.
Siinä ei sanottu, että luotetuiksi nimettyjen henkilöiden kautta puhuvia henkiä ei tarvitse koetella.
Tuossa sanottiin yksinkertaisesti ja selkeästi; "koetelkaa henget". Ei mitään poikkeusta määritelty. Siis henget pitää aina, ilman mitään poikkeusta koetella. Aina, joka kerta, vaikka se tuntuisikin Pyhän Hengen toiminnalta, puhuen Raamatun sanoin, jopa suurella varmuudella ja tunnekuohullakin säestettynä, tietäen tosia asioita ja ihmeillä varmistaen.
Ei Pyhä Henki tuskaannu vaikka hänkin joutuu koettelun kohteeksi aina. Pyhä Henki iloitsee siitä, koska Raamattu käskee koettelemaan henget aina.
Ei siis kehoiteta rukoilemaan veren suojaa vääriä henkiä vastaan. Sellaista suojaa ei voi saada kukaan. Ei Jeesuksella ollut sellaista suojaa, ei Pietarilla, ei Paavalilla. Olisiko sinulla? Ei varmasti. - no niinpä niin
ja armahtakoon. kirjoitti:
1. Johdanto
Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan?
Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten?
Joskus sanotaan, että on tutkittava puhuuko ja toimiiko henki Sanan mukaan. Hyvä. Mutta tässä on huomattava, että saatana puhui Jeesukselle erämaassa juuri Sanan mukaan, "kirjoitettu on", ja kuitenkin kyseessä oli saatana.
On muistettava, että saatana tekeytyy nimenomaan valkeuden enkeliksi, eli Pyhäksi Hengeksi.
Hb 5:14 "joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta"
Apt 17:11 kertoo miten Berean juutalaiset ottivat Sanan vastaan ja tutkiskelivat kotonaan oliko niin kuin oli heille puhuttu. Armolahjoihin kuuluu lahja "arvostella henkiä."
Edellä olevilla raamatunkohdilla päästään pitkälle, mutta henkien koettelemisessa ne eivät paljoa auta, sillä henkien erottamisen lahjaa ei ole monilla, ja heilläkään se ei ole aina toiminnassa.
Eikö sitten ole mitään mahdollisuutta ja tapaa, jolla voisimme suojautua väärien henkien toiminnalta?
Kyllä on, ja se on annettu kaikille Jumalan lapsille ja se toimii aina. Se on yksinkertainen ja erehtymätön tulkki.
2. Tässä se on:
1 Jh 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuullet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana.
"Rakkaani"
Siinä sanotaan selvästi, että myös uskoville ja heidän kauttaan väärät henget voivat puhua, niitä ei vain pidä uskoa.
Nuo väärät henget pääsevät puhumaan uskovillekin, vaikka kuinka veren suojassa olisimme.
Nuo väärät henget yrittävät saada uskovat kuuntelemaan ja uskomaan, ja lopulta tottelemaan itseään.
Muista, väärä henki voi puhua sinullekin, puhuihan se Jeesuksellekin erämaassa ja yritti saada Jeesusta tottelemaan itseään.
Siinä selvästi käsketään "koetelkaa henget". Siis kaikki henget, myös Jumalan Henki joutuu koettelun kohteeksi.
Siinähän ei sanottu, että epäluotettavalta tuntuvat henget on koeteltava. Siinä ei myöskään sanottu, että Raamatun sanoilla puhuvaa henkeä ei tarvitse koetella.
Siinä ei myöskään sanottu, että muille kuin hengellisille johtajille puhuvat henget tulee koetella.
Siinä ei sanottu, että luotetuiksi nimettyjen henkilöiden kautta puhuvia henkiä ei tarvitse koetella.
Tuossa sanottiin yksinkertaisesti ja selkeästi; "koetelkaa henget". Ei mitään poikkeusta määritelty. Siis henget pitää aina, ilman mitään poikkeusta koetella. Aina, joka kerta, vaikka se tuntuisikin Pyhän Hengen toiminnalta, puhuen Raamatun sanoin, jopa suurella varmuudella ja tunnekuohullakin säestettynä, tietäen tosia asioita ja ihmeillä varmistaen.
Ei Pyhä Henki tuskaannu vaikka hänkin joutuu koettelun kohteeksi aina. Pyhä Henki iloitsee siitä, koska Raamattu käskee koettelemaan henget aina.
Ei siis kehoiteta rukoilemaan veren suojaa vääriä henkiä vastaan. Sellaista suojaa ei voi saada kukaan. Ei Jeesuksella ollut sellaista suojaa, ei Pietarilla, ei Paavalilla. Olisiko sinulla? Ei varmasti.Muista siis:
väärä henki tietää menneitä asioita
se tietää myöskin tulevia asioita
se jakaa armolahjojen kaltaisesti toimivia "lahjoja" ja voimia
se parantaa sairaita, ainakin siltä näyttää
se tekee monenlaisia ihmeitä ja tunnustekoja uskotellen itsensä Pyhäksi Hengeksi, ja tuota Pyhää Henkeä se jäljittelee taitavasti, näyttäen todella valkeuden enkeliltä.
se saa aikaan tunnetta ja elämyksiä, ihania kokemuksia ja nautintoa
se saattaa saada jopa ihmisen leijumaan ilmassa kuten Amerikassa on jo tapahtunut
ihmisten kaataminen on sille pikku juttu
Mikään ylläolevistakaan ei kuitenkaan ole merkki, tai todiste siitä, että kyse olisi Pyhästä Hengestä. Mikään noista ei ole myöskään Hengen hedelmä (Gl 5:22).
Väärät henget tekevät siis ihmeellisiä asioita. Mutta yhtä ne eivät tee; Ne eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Mutta huomaa ero, ne saattavat itse sanoa olevansa Jeesus tai olevansa Kristus (Matt. 24:5). Esim: "minä Jeesus Kristus sanon" jne. Huomaa siis; Raamattu ei sano, että "jokainen henki, joka sanoo olevansa Jeesus Kristus, on Jumalasta ", vaan "jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi". Huomaa ero ja ole tässä todella tarkkana. Muutoin eksyt kuuntelemaan vääriä henkiä. - girl22gr
ja armahtakoon. kirjoitti:
1. Johdanto
2. Tässä se on:
"Rakkaani"
Ei siis kehoiteta rukoilemaan veren suojaa vääriä henkiä vastaan. Sellaista suojaa ei voi saada kukaan. Ei Jeesuksella ollut sellaista suojaa, ei Pietarilla, ei Paavalilla. Olisiko sinulla? Ei varmasti.huh,aika rankkaa tekstiä. miten siis koetellaan henget?miten jos ei oo niitä ennen kokenutkaan? selitit varmasti hyvin,mutta ite en ihan ymmärtäny.
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; "
miten henki tunnustaa Jeesuksen? - mietintöjä......
girl22gr kirjoitti:
huh,aika rankkaa tekstiä. miten siis koetellaan henget?miten jos ei oo niitä ennen kokenutkaan? selitit varmasti hyvin,mutta ite en ihan ymmärtäny.
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; "
miten henki tunnustaa Jeesuksen?Girl22gr teki vaikean kysymyksen, johon en kyllä itsekään oikein osaa vastata. Aion kyllä tutkia asiaa tarkemmin. Mutta takaisin siihen aiheeseen, että perusteet pitäisi löytyä Raamatusta, sekä siihen, millaisia ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja Raamatun mukaan voi, saa ja tuleekin tapahtua:
Rm 15:17. Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
18. sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,
19. tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
2 Kor 12:12. Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
-Siis niillä ihmeillä, jotka Raamattu mainitsee. Apostolit ainakin pärjäsivät mainiosti ilman kultäpölyä. MIkä merkitys sillä yleensäkään voisi olla? Eikö se vain johda ihmisten ja ajatuksia huomiota väärille raiteille; epäolennaisuuksiin? Eikö Jumalan Sanan tulisi olla se asia, mikä vahvistaa uskoamme? Ja jos tämä ilmiö hyväksytään ilman raamatullisia perusteita, niin hyväksytään helposti seuraava ja sitäkin seuraava ilmiö. Kohta voidaan olla aikamoisessa sotkussa.
Ja jos Raamatussa sanotaan että lopun aikoina tulee vakava eksytys, niin se ei voi olla kovin näkymätöntä ja marginaalista toimintaa. Sen tulisi olla kaikkien nähtävillä, ja se onkin, mutta sitä ei eksytykseksi yleisesti tunnisteta. Eihän se muuten olisi mikään eksytys.
Saatana kiusasi jopa itse Herraakin, kuinka uskovat voisivat päästä mitenkään vähemmällä? Jeesus itse on kehottanut meitä valvomaan ja koettelemaan kaikki henget, mukaan lukien Jumalan Hengen. Jumala ei loukkaannu siitä jos Hänen Henkeään koetellaan, koska Hän on Sanassaan itse siitä käskyn antanut.
-------------
"Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo." (1 Kor. 12:7-11) - Rukoillaan yhdessä.
mietintöjä...... kirjoitti:
Girl22gr teki vaikean kysymyksen, johon en kyllä itsekään oikein osaa vastata. Aion kyllä tutkia asiaa tarkemmin. Mutta takaisin siihen aiheeseen, että perusteet pitäisi löytyä Raamatusta, sekä siihen, millaisia ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja Raamatun mukaan voi, saa ja tuleekin tapahtua:
Rm 15:17. Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
18. sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,
19. tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
2 Kor 12:12. Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
-Siis niillä ihmeillä, jotka Raamattu mainitsee. Apostolit ainakin pärjäsivät mainiosti ilman kultäpölyä. MIkä merkitys sillä yleensäkään voisi olla? Eikö se vain johda ihmisten ja ajatuksia huomiota väärille raiteille; epäolennaisuuksiin? Eikö Jumalan Sanan tulisi olla se asia, mikä vahvistaa uskoamme? Ja jos tämä ilmiö hyväksytään ilman raamatullisia perusteita, niin hyväksytään helposti seuraava ja sitäkin seuraava ilmiö. Kohta voidaan olla aikamoisessa sotkussa.
Ja jos Raamatussa sanotaan että lopun aikoina tulee vakava eksytys, niin se ei voi olla kovin näkymätöntä ja marginaalista toimintaa. Sen tulisi olla kaikkien nähtävillä, ja se onkin, mutta sitä ei eksytykseksi yleisesti tunnisteta. Eihän se muuten olisi mikään eksytys.
Saatana kiusasi jopa itse Herraakin, kuinka uskovat voisivat päästä mitenkään vähemmällä? Jeesus itse on kehottanut meitä valvomaan ja koettelemaan kaikki henget, mukaan lukien Jumalan Hengen. Jumala ei loukkaannu siitä jos Hänen Henkeään koetellaan, koska Hän on Sanassaan itse siitä käskyn antanut.
-------------
"Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo." (1 Kor. 12:7-11)(19:10) Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
10 (19:11) Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
11 (19:12) Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka. (Ps. 19:9-11)
10 Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
11 Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
(Sanal. 8:10-11)
http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm - tutki linkki!
girl22gr kirjoitti:
huh,aika rankkaa tekstiä. miten siis koetellaan henget?miten jos ei oo niitä ennen kokenutkaan? selitit varmasti hyvin,mutta ite en ihan ymmärtäny.
miten henki tunnustaa Jeesuksen?HENKIEN KOETTELU
- (1 Joh 4:1-3) Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Ylläolevissa Raamatun jakeissa meitä kehotetaan koettelemaan henget, ovatko ne Jumalasta, koska kaikki henget eivät sitä ole. Sentähden jos olet epävarma sen suhteen, mihin voimaan olet yhteydessä, ja jos sinulle jatkuvasti ilmestyy jokin henki tai enkeli (myös Jeesuksena tai Pyhänä Henkenä esiintyvä henki) tai jos epäilet saamaasi kielilläpuhumisen tai muuta lahjaa, voit koetella näitä voimia.
(Oma lisäykseni: mielestäni niitä voi koetella muutenkin, Raamatussa ei kehoteta koettelemaan jos on epävarma, vaan kehotetaan yksinkertaisesti koettelemaan henget. Kaikki henget. Ihminen kun voi niin helposti mennä harhaan. Mitään haittaa tästä koettelusta ei ainakaan voi olla, koska se on Raamatun Sanan selvä ohje.)
Niinpä jos kyseessä ovat Jumalan enkelit tai Pyhä Henki, kirkastavat ne aina lihaksi tullutta Jeesusta Kristusta ja hänen jumaluuttaan.
Sensijaan kun ovat kyseessä pahat henget ja niiltä kysytään: "Onko Jeesus lihaksi tullut Kristus (=Messias), joka on Jumala, kaikkivaltias, joka kuoli ristillä ja kolmantena päivänä nousi haudasta ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella, niin onko juuri tämä Jeesus Kristus niiden oma Herra?", niin ne yleensä kieltävät sen, vaikenevat tai antavat muuten epämääräisen vastauksen.
Tätä asiaa selostaa Neil T. Anderson erinomaisessa esimerkissään. Hän tuo jälleen esiin sen asian, miten vihollinen voi helposti jäljitellä normaaleja Jumalan armolahjoja. Kyseessä on henkilö, joka oli saanut väärästä lähteestä olevan kielilläpuhumisen ja profetoimisen lahjan väärien opettajien kautta. Hän kuitenkin vapautui näistä jäljitelmälahjoista:
"Äskettäin luokseni ohjattiin kolmissakymmenissä oleva mies. Alvin oli masentunut ja tappiomielialalla. Useita vuosia hän oli luullut, että hän oli saanut Jumalalta erityisen profetian lahjan. Hänet kutsuttiin seurakuntaan toisensa jälkeen puhumaan kuin Jumalan oraakkeli; hän profetoi omalla ainutlaatuisella tavallaan. Mutta muutaman kuukauden aikana hänen oma elämänsä alkoi hajota. Alvin joutui lopulta siihen tilanteeseen, ettei hän enää pystynyt toimimaan yhteiskunnassa ja hän alkoi vetäytyä täysin muiden ihmisten seurasta. Kun hän tuli tapaamaan minua, hän oli ollut kaksi vuotta työttömänä. Hänen isänsä huolehti hänestä, ja hän oli reseptilääkkeiden orja.
Luin Alvinin kanssa 1. Tessalonikalaiskirjeen 5. luvun jakeet 19-21: 'Älkää sammuttako Henkeä, älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se, mikä on hyvää.' Sanoin: 'Alvin, en vastusta profetoimista; se on armolahja. Mutta saatana saattaa jäljitellä armolahjoja ja eksyttää meidät uskomaan, että ne ovat Jumalalta. Sen vuoksi Raamatussa opetetaan koettelemaan kaikki.'
Keskustelussamme Alvin myönsi: 'Minusta tuntuu, että ongelmani alkoivat, kun en koetellut kielilläpuhumisen ja profetoimisen 'lahjoja', jotka olin saanut väärien opettajien kautta. Minua petettiin, mutta sen lisäksi olen itse pettänyt muita.'
'Haluaisitko nyt koetella kielilläpuhumisen lahjaasi', kysyin. Vakuutin Alvinille, että halusin koetella henkeä, en häntä.
Alvin todella halusi vapautua petoksesta ja päästä oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa. 'Haluan', hän vastasi.
Opastin Alvinia, että hänen tuli rukoilla ääneen 'puhuen kielillä'. Kun Alvin alkoi toistella käsittämätöntä rukousta, sanoin: 'Kristuksen nimessä ja kuuliaisena Jumalan sanalle, käsken sinua, henki, kertomaan kuka olet.'
Alvin lopetti kesken rytmikkäiden toistojensa ja sanoi: 'Minä olen hän.'
Tässä vaiheessa aloittelijalla olisi ollut kiusaus riisua kenkänsä ja kuvitella seisovansa pyhällä maalla. Mutta jatkoin hengen koettelemista: 'Oletko 'hän', joka ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, haudattiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista ja joka nyt istuu Isän oikealla puolella?'
Alvin melkein huusi vastauksensa: 'En ole! En ole hän!' Opastin Alvinia rukouksessa kieltämään saatanan toiminnan omassa elämässään, ja niin Alvin vapautui tuosta petoksesta." (16)
http://www.jariiivanainen.net/mikavoimasinussavaikuttaa3.html - girl22gr
tutki linkki! kirjoitti:
HENKIEN KOETTELU
- (1 Joh 4:1-3) Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Ylläolevissa Raamatun jakeissa meitä kehotetaan koettelemaan henget, ovatko ne Jumalasta, koska kaikki henget eivät sitä ole. Sentähden jos olet epävarma sen suhteen, mihin voimaan olet yhteydessä, ja jos sinulle jatkuvasti ilmestyy jokin henki tai enkeli (myös Jeesuksena tai Pyhänä Henkenä esiintyvä henki) tai jos epäilet saamaasi kielilläpuhumisen tai muuta lahjaa, voit koetella näitä voimia.
(Oma lisäykseni: mielestäni niitä voi koetella muutenkin, Raamatussa ei kehoteta koettelemaan jos on epävarma, vaan kehotetaan yksinkertaisesti koettelemaan henget. Kaikki henget. Ihminen kun voi niin helposti mennä harhaan. Mitään haittaa tästä koettelusta ei ainakaan voi olla, koska se on Raamatun Sanan selvä ohje.)
Niinpä jos kyseessä ovat Jumalan enkelit tai Pyhä Henki, kirkastavat ne aina lihaksi tullutta Jeesusta Kristusta ja hänen jumaluuttaan.
Sensijaan kun ovat kyseessä pahat henget ja niiltä kysytään: "Onko Jeesus lihaksi tullut Kristus (=Messias), joka on Jumala, kaikkivaltias, joka kuoli ristillä ja kolmantena päivänä nousi haudasta ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella, niin onko juuri tämä Jeesus Kristus niiden oma Herra?", niin ne yleensä kieltävät sen, vaikenevat tai antavat muuten epämääräisen vastauksen.
Tätä asiaa selostaa Neil T. Anderson erinomaisessa esimerkissään. Hän tuo jälleen esiin sen asian, miten vihollinen voi helposti jäljitellä normaaleja Jumalan armolahjoja. Kyseessä on henkilö, joka oli saanut väärästä lähteestä olevan kielilläpuhumisen ja profetoimisen lahjan väärien opettajien kautta. Hän kuitenkin vapautui näistä jäljitelmälahjoista:
"Äskettäin luokseni ohjattiin kolmissakymmenissä oleva mies. Alvin oli masentunut ja tappiomielialalla. Useita vuosia hän oli luullut, että hän oli saanut Jumalalta erityisen profetian lahjan. Hänet kutsuttiin seurakuntaan toisensa jälkeen puhumaan kuin Jumalan oraakkeli; hän profetoi omalla ainutlaatuisella tavallaan. Mutta muutaman kuukauden aikana hänen oma elämänsä alkoi hajota. Alvin joutui lopulta siihen tilanteeseen, ettei hän enää pystynyt toimimaan yhteiskunnassa ja hän alkoi vetäytyä täysin muiden ihmisten seurasta. Kun hän tuli tapaamaan minua, hän oli ollut kaksi vuotta työttömänä. Hänen isänsä huolehti hänestä, ja hän oli reseptilääkkeiden orja.
Luin Alvinin kanssa 1. Tessalonikalaiskirjeen 5. luvun jakeet 19-21: 'Älkää sammuttako Henkeä, älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se, mikä on hyvää.' Sanoin: 'Alvin, en vastusta profetoimista; se on armolahja. Mutta saatana saattaa jäljitellä armolahjoja ja eksyttää meidät uskomaan, että ne ovat Jumalalta. Sen vuoksi Raamatussa opetetaan koettelemaan kaikki.'
Keskustelussamme Alvin myönsi: 'Minusta tuntuu, että ongelmani alkoivat, kun en koetellut kielilläpuhumisen ja profetoimisen 'lahjoja', jotka olin saanut väärien opettajien kautta. Minua petettiin, mutta sen lisäksi olen itse pettänyt muita.'
'Haluaisitko nyt koetella kielilläpuhumisen lahjaasi', kysyin. Vakuutin Alvinille, että halusin koetella henkeä, en häntä.
Alvin todella halusi vapautua petoksesta ja päästä oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa. 'Haluan', hän vastasi.
Opastin Alvinia, että hänen tuli rukoilla ääneen 'puhuen kielillä'. Kun Alvin alkoi toistella käsittämätöntä rukousta, sanoin: 'Kristuksen nimessä ja kuuliaisena Jumalan sanalle, käsken sinua, henki, kertomaan kuka olet.'
Alvin lopetti kesken rytmikkäiden toistojensa ja sanoi: 'Minä olen hän.'
Tässä vaiheessa aloittelijalla olisi ollut kiusaus riisua kenkänsä ja kuvitella seisovansa pyhällä maalla. Mutta jatkoin hengen koettelemista: 'Oletko 'hän', joka ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, haudattiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista ja joka nyt istuu Isän oikealla puolella?'
Alvin melkein huusi vastauksensa: 'En ole! En ole hän!' Opastin Alvinia rukouksessa kieltämään saatanan toiminnan omassa elämässään, ja niin Alvin vapautui tuosta petoksesta." (16)
http://www.jariiivanainen.net/mikavoimasinussavaikuttaa3.htmlkiitti vastauksesta!nyt ymmärrän vähä paremmin.ite en oo henkien kans ollu tekemisessä,mutta esim.yks tuttuni on ja siks halusin vähä tietää.epäilen hänen lahjansa olevan vääristä hengistä eikä Jumalasta, varsinkaa ku tää henkilö ei taida olla elävässä uskossa.
- aina voi rukoilla
girl22gr kirjoitti:
kiitti vastauksesta!nyt ymmärrän vähä paremmin.ite en oo henkien kans ollu tekemisessä,mutta esim.yks tuttuni on ja siks halusin vähä tietää.epäilen hänen lahjansa olevan vääristä hengistä eikä Jumalasta, varsinkaa ku tää henkilö ei taida olla elävässä uskossa.
Joo, rukoillaan sinun ystäväsi puolesta että hän tulis todella uskoon ja vapautuisi noista vääristä hengistä.
"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa." (Matt.18:19)
Ystäväsi täytyy tietysti itse haluta sitä, että tulee uskoon. Jumala herättää synnin tunnon ihmisessä ja vetää hänet näin Jeesuksen luokse.
Vaikka onhan Raamatussa tietysti tätä riivaajien ulosajamista tehty henkilöltä sitä kysymättä. - girl22gr
aina voi rukoilla kirjoitti:
Joo, rukoillaan sinun ystäväsi puolesta että hän tulis todella uskoon ja vapautuisi noista vääristä hengistä.
"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa." (Matt.18:19)
Ystäväsi täytyy tietysti itse haluta sitä, että tulee uskoon. Jumala herättää synnin tunnon ihmisessä ja vetää hänet näin Jeesuksen luokse.
Vaikka onhan Raamatussa tietysti tätä riivaajien ulosajamista tehty henkilöltä sitä kysymättä.kiitos.rukousta todella tarvitaan hänen puolesta! ois ihana jos kaikki tän viestin lukijat voisi rukoilla hänen puolesta,ihan noin uskoontulon ja muun kannalta:)
- EL:ak:IM
girl22gr kirjoitti:
miten henki tunnustaa Jeesuksen?girl22gr
Henki konttaa Jeesuksen edessä. Sitten kysyy, että mihin tästä pitäisi lähteä.
- saa ostettua
melkein jokaisesta tavaratalosta askartelutarvikeosastolta pikkurahalla :) Ei siihen Jumalia tarvita, että sellaista hankkii ja tukkaansa hieroo, käsiinsä levittelee tai ympäriinsä viskoo...
- puhun totta.
Sitä on ilmestynyt käsiin rukouksen aikana. Kukaan ei ole heitelly mitään tai muuta vastaavaa.
- 1+1
Hedelmistään te tunnette heidät.. Jos ja kun tuntee nämä ihmiset livenä, se näyttää ovatko he elävätkö he sanan opetusten mukaan.
Ei jokainen joka sanoo Herra herra , peri Jumalan valtakuntaa vaan se joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon sanoi Jeesus.Tuolla ylempänä joku vihjaisi kyseessä olevankin "enkelipölyn".
Tutkin asiaa wikistä, josta laina:"
"Enkelipölyn" vaikutukset vaihtelevat käyttäjäkohtaisesti. Sen psyykkisiksi vaikutuksiksi on mainittu euforia, häiriöt paikan- ja ajantajunnassa, ajatusten sekavuus ja irrallisuudentunne ympäristöstä ja omasta ruumiista. Fyysisiä vaikutuksia voivat olla kiputunnon väheneminen, lihaskoordinaation heikkeneminen, huimaus,..."
Se selittäis nuo hurmokset, näkemiset, kuulemiset, puhumiset, kaatumiset ja palavat pensaat sun muut "ihmeet".
Mene tiedä.
;)
- Katso
Jumalalle kaikki on mahdollista
- mieluummin
Mieluummin kultapölyssä (uusitestamentti) kun säkissä ja tuhassa (vanhatestamentti) :)
- taivasmatkalla
kultapölyä varisee välillä sieltä taivaan kultakaduilta
se on esimakua taivaasta - cxz1
Jos siellä todellakin saisi kultaa käsiinsä, niin kirkot olisi täyttyneet jo ajat sitten;-)
- Uskonpuolesta
Kultapölystä tulee mieleen eräs luterilaisen kirkon porukka, joka vieraili Nokian kirkossa naureskellen ja väheksyen kultapölyä - tästä oli juuri kysytty haastavaan sävyyn. Hymy hyytyi Nokian kirkon alttarin hujakoilla nopeasti, kun sitä kultapölyä laskeutui yhtäkkia sen verran että porukka polvillaan sitä keräämään. Jumalan huumoriako .. ? Ehkä ? Selitys kuitenkin lienee se, että se pöly tuli ylhäällä olevista maalauksista jotka hilseili, mutta ajoitus oli Jumalan :))
- kysyväyks
Siis oikeasti? Kultapölyä ropissut näkyviä määriä, mitäs ne muuten olisivat osanneet huomata tai keräillä, suomalaisessa kirkossa ja taas asiasta ei tiedetä kuin uskovien piireissä? Ei mitään tietoa esim. iltapäivälehdissä, jotka repii otsikoita jokaisesta tacolastustakin, johon Jeesus on "ilmestynyt"?
- Uskonpuolesta
kysyväyks kirjoitti:
Siis oikeasti? Kultapölyä ropissut näkyviä määriä, mitäs ne muuten olisivat osanneet huomata tai keräillä, suomalaisessa kirkossa ja taas asiasta ei tiedetä kuin uskovien piireissä? Ei mitään tietoa esim. iltapäivälehdissä, jotka repii otsikoita jokaisesta tacolastustakin, johon Jeesus on "ilmestynyt"?
Tämä juttu oli kyllä myös päivämediassa. Ehkä ohitit sen aikoinaan. Tämä oli niin huvittava tarina, että myös maallinen media tästä kiinnotui ja kirjoitti - jotkut hyvinkin elävästi :)) Tapahtuman voima oli kontrastissa - joukko luterilaisia menee ...hmmm .... LUTERILAISEEN kirkkoon lievästi sanoen huvittuneen kriittisinä - joku voisi vaikka luonnehtia pilkallisen kriittisinä .... ja sitten kultahippuja alkaakin pudota katosta .... hmmmm .... oli kuulemma huvittavaa seurata ihmisen kykyä muuttaa asennettaan.
Opetus on tässä tapahtumassa on viimeinen päivä ! Ihmiset silloin ovat vähintäänkin yhtä kauhean pilkallisia suhteessa kristinuskoon kuin tällä foorumilla. Kuka luonteensa, ammattinsa ja oppineisuutensa mukaan .... pilkan tapoja on paljon - epäsuoria, suoria, kauniisiin sanoihin verhottua, salattua pilkkaa (vain kohde tajuaa ), ... käytössä on ihmisen oveluuden ja pirullisuuden koko kirjo.
Mutta sitten Jeesus saapuu näkyvällä tavalla ! Kaikki tajuaa mistä on kyse ja sekunnissa porukka tajuaa mitä tämä merkkaa hänen kohdallaan. Toisen sekunnin aikana epätoivoinen yritys muuttaa kantojaan ja asennettaan suhteessa kristinuskoon, mutta kolmannen sekunnin jälkeen hän huomaa, että myöhäistä .... Aivan hirveä, lamaannutta, totaalisesti koko ruumiin jäykistävä kauhu valtaa mielen, .... vielä minuutti sitten vallalla ollut totaalipilkan ja ylpeyden asenne on tipotiessään. Mikä muutos enemmistön mielissä. Puolen minuutin kuluttua valtaa aivan hirvittävä viha uskovia kohtaan, jotka ilonkyynelein seuraavat Jeesuksen saapumista kädet ojossa Häntä vastaanottamassa ....ja sitten suorastaan helvetillinen tilanne uskomattomien mielessä. He eivät voi enää toteuttaa tuota kuolettavaa vihaansa jossa raivo kohoaa niin suuriin mittoihin, että uskovatkin vielä kerran pelästyvät .... ja näin Jeesus astuu maan kamaralle ja jää siihen seisomaan. I'm back :)) - kysyväyks
Uskonpuolesta kirjoitti:
Tämä juttu oli kyllä myös päivämediassa. Ehkä ohitit sen aikoinaan. Tämä oli niin huvittava tarina, että myös maallinen media tästä kiinnotui ja kirjoitti - jotkut hyvinkin elävästi :)) Tapahtuman voima oli kontrastissa - joukko luterilaisia menee ...hmmm .... LUTERILAISEEN kirkkoon lievästi sanoen huvittuneen kriittisinä - joku voisi vaikka luonnehtia pilkallisen kriittisinä .... ja sitten kultahippuja alkaakin pudota katosta .... hmmmm .... oli kuulemma huvittavaa seurata ihmisen kykyä muuttaa asennettaan.
Opetus on tässä tapahtumassa on viimeinen päivä ! Ihmiset silloin ovat vähintäänkin yhtä kauhean pilkallisia suhteessa kristinuskoon kuin tällä foorumilla. Kuka luonteensa, ammattinsa ja oppineisuutensa mukaan .... pilkan tapoja on paljon - epäsuoria, suoria, kauniisiin sanoihin verhottua, salattua pilkkaa (vain kohde tajuaa ), ... käytössä on ihmisen oveluuden ja pirullisuuden koko kirjo.
Mutta sitten Jeesus saapuu näkyvällä tavalla ! Kaikki tajuaa mistä on kyse ja sekunnissa porukka tajuaa mitä tämä merkkaa hänen kohdallaan. Toisen sekunnin aikana epätoivoinen yritys muuttaa kantojaan ja asennettaan suhteessa kristinuskoon, mutta kolmannen sekunnin jälkeen hän huomaa, että myöhäistä .... Aivan hirveä, lamaannutta, totaalisesti koko ruumiin jäykistävä kauhu valtaa mielen, .... vielä minuutti sitten vallalla ollut totaalipilkan ja ylpeyden asenne on tipotiessään. Mikä muutos enemmistön mielissä. Puolen minuutin kuluttua valtaa aivan hirvittävä viha uskovia kohtaan, jotka ilonkyynelein seuraavat Jeesuksen saapumista kädet ojossa Häntä vastaanottamassa ....ja sitten suorastaan helvetillinen tilanne uskomattomien mielessä. He eivät voi enää toteuttaa tuota kuolettavaa vihaansa jossa raivo kohoaa niin suuriin mittoihin, että uskovatkin vielä kerran pelästyvät .... ja näin Jeesus astuu maan kamaralle ja jää siihen seisomaan. I'm back :))"Tämä juttu oli kyllä myös päivämediassa. Ehkä ohitit sen aikoinaan"
Täysin on mennyt ohi. Ihmetyttää vaan, kun luulisi siitä edelleen jotain referaattiartikkeleita netistä löytyvän, vaikka tapaus olisi ajalta ennen nettiä. Eihän se ihan jokapäiväistä tainnut olla. Milloin se on ollut?
Nyt netistä löytyy pikaisella hakemisella vain keskustelupalstatasoisia kommentteja ja viittauksia Nokian silloisen karsimajohtajan lausuntoihin. Hänen etunsa mukaista tietysti on ollut, että hippuja olisi pölissyt, joten lausunnot ovat siten ymmärrettäviä. Mutta ns. objektiivista juttua en ainakaan pikaisella yrittämällä löydä. Eikä tämä taida olla niitä uutisia, jotka hautautuisivat unholaan, jos ihmeet olisivat totta ja monien riippumattomien ihmisten todistamia?
Luvalla sanoen, loppuosa viestistäsi onkin sellaista varmuudella-oikein-uskovan vahingoniloista peruskauraa, että "kun näin tulee tapahtumaan, niin lälläslää teille kaikille, jotka kehtasitte yhtään epäillä, että just minun tapani uskoa on se ainoa oikea". Mutta sehän tietysti nähtäväksi jää, ja toistaiseksi kommenttisi toimii vain esimerkkinä, kuinka vähän kristinuskon lähimmäisenrakkautta jotkut uskovat näyttävät kohdistavan oletettuihin vihamiehiinsä (käytit sanaa viha ainakin kahdesti noin lyhyessä kappaleessa, ja parit kauhut, pilkat ja helvetit niiden lisäksi). - kysyväyks
kysyväyks kirjoitti:
"Tämä juttu oli kyllä myös päivämediassa. Ehkä ohitit sen aikoinaan"
Täysin on mennyt ohi. Ihmetyttää vaan, kun luulisi siitä edelleen jotain referaattiartikkeleita netistä löytyvän, vaikka tapaus olisi ajalta ennen nettiä. Eihän se ihan jokapäiväistä tainnut olla. Milloin se on ollut?
Nyt netistä löytyy pikaisella hakemisella vain keskustelupalstatasoisia kommentteja ja viittauksia Nokian silloisen karsimajohtajan lausuntoihin. Hänen etunsa mukaista tietysti on ollut, että hippuja olisi pölissyt, joten lausunnot ovat siten ymmärrettäviä. Mutta ns. objektiivista juttua en ainakaan pikaisella yrittämällä löydä. Eikä tämä taida olla niitä uutisia, jotka hautautuisivat unholaan, jos ihmeet olisivat totta ja monien riippumattomien ihmisten todistamia?
Luvalla sanoen, loppuosa viestistäsi onkin sellaista varmuudella-oikein-uskovan vahingoniloista peruskauraa, että "kun näin tulee tapahtumaan, niin lälläslää teille kaikille, jotka kehtasitte yhtään epäillä, että just minun tapani uskoa on se ainoa oikea". Mutta sehän tietysti nähtäväksi jää, ja toistaiseksi kommenttisi toimii vain esimerkkinä, kuinka vähän kristinuskon lähimmäisenrakkautta jotkut uskovat näyttävät kohdistavan oletettuihin vihamiehiinsä (käytit sanaa viha ainakin kahdesti noin lyhyessä kappaleessa, ja parit kauhut, pilkat ja helvetit niiden lisäksi)."viittauksia Nokian silloisen karsimajohtajan lausuntoihin"
Tulipa höpö kirjoitusvirhe, piti tietysti olla karismajohtaja... - Uskonpuolesta
kysyväyks kirjoitti:
"Tämä juttu oli kyllä myös päivämediassa. Ehkä ohitit sen aikoinaan"
Luvalla sanoen, loppuosa viestistäsi onkin sellaista varmuudella-oikein-uskovan vahingoniloista peruskauraa, että "kun näin tulee tapahtumaan, niin lälläslää teille kaikille, jotka kehtasitte yhtään epäillä, että just minun tapani uskoa on se ainoa oikea". Mutta sehän tietysti nähtäväksi jää, ja toistaiseksi kommenttisi toimii vain esimerkkinä, kuinka vähän kristinuskon lähimmäisenrakkautta jotkut uskovat näyttävät kohdistavan oletettuihin vihamiehiinsä (käytit sanaa viha ainakin kahdesti noin lyhyessä kappaleessa, ja parit kauhut, pilkat ja helvetit niiden lisäksi)."Luvalla sanoen, loppuosa viestistäsi onkin sellaista varmuudella-oikein-uskovan vahingoniloista peruskauraa, että "kun näin tulee tapahtumaan, niin lälläslää teille kaikille, jotka kehtasitte yhtään epäillä, että just minun tapani uskoa on se ainoa oikea". "
Hyvä juttu ! Mielikuvaharjoitukseni siis toimii yhä.
Miten kukin tuon kokee, niin se tulee suoraan lukijan omasta ajatusmaailmasta.
Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi". Kukin lukija siis oman arvomaailman kautta hahmottaa tällaiset kirjoitukset. Myös Raamatusta löytyy vastaanvanlaisia varoituksia ja niihinkin lukijat suhtautuu oman arvomaailmansa mukaan.
"Mutta sehän tietysti nähtäväksi jää, ja toistaiseksi kommenttisi toimii vain esimerkkinä, kuinka vähän kristinuskon lähimmäisenrakkautta jotkut uskovat näyttävät kohdistavan oletettuihin vihamiehiinsä (käytit sanaa viha ainakin kahdesti noin lyhyessä kappaleessa, ja parit kauhut, pilkat ja helvetit niiden lisäksi). "
Tässä sinä nyt itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit.
Uskon, että olet rehellinen tuossa omassa arvioissasi. Ihminenhän on silloin rehellisimmillään kun kehittelee jotain pahaa lähimmäisestään. Kehuminen voi jo olla epärehellistä ja taktista. - kysyväyks
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Luvalla sanoen, loppuosa viestistäsi onkin sellaista varmuudella-oikein-uskovan vahingoniloista peruskauraa, että "kun näin tulee tapahtumaan, niin lälläslää teille kaikille, jotka kehtasitte yhtään epäillä, että just minun tapani uskoa on se ainoa oikea". "
Hyvä juttu ! Mielikuvaharjoitukseni siis toimii yhä.
Miten kukin tuon kokee, niin se tulee suoraan lukijan omasta ajatusmaailmasta.
Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi". Kukin lukija siis oman arvomaailman kautta hahmottaa tällaiset kirjoitukset. Myös Raamatusta löytyy vastaanvanlaisia varoituksia ja niihinkin lukijat suhtautuu oman arvomaailmansa mukaan.
"Mutta sehän tietysti nähtäväksi jää, ja toistaiseksi kommenttisi toimii vain esimerkkinä, kuinka vähän kristinuskon lähimmäisenrakkautta jotkut uskovat näyttävät kohdistavan oletettuihin vihamiehiinsä (käytit sanaa viha ainakin kahdesti noin lyhyessä kappaleessa, ja parit kauhut, pilkat ja helvetit niiden lisäksi). "
Tässä sinä nyt itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit.
Uskon, että olet rehellinen tuossa omassa arvioissasi. Ihminenhän on silloin rehellisimmillään kun kehittelee jotain pahaa lähimmäisestään. Kehuminen voi jo olla epärehellistä ja taktista."Miten kukin tuon kokee, niin se tulee suoraan lukijan omasta ajatusmaailmasta"
Aivan, kuten aina mitä tahansa tekstiä lukiessa, jopa Raamattua. Olisitpa vain malttanut jättääkin sen silleen. Mutta sen sijaan jatkoit: "Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi"" eli päätitkin etukäteen ainoat mahdolliset tavat, joilla sanomaasi voi suhtautua tai motiivit suhtautumisten takana.
"itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit"
Olematta nyt edellyttämäsi ivallinen lukija koen sanomasi hyvinkin ilkkuvana. Jatkumona kirjoituksille, joilla jotkut palstalla hekumoivat, kuinka onnettoman kurjasti kaikille väärinuskoville (lue: kulloisenkin kirjoittajan uskosta poikkeaville) tuleekaan käymään. Kuulostaa enemmän toiveajattelulta kuin varmuudelta, sillä jälkimmäistä kenelläkään meistä ei voi olla. Ja ne ilkkumiset mielestäni ovat erikoinen esimerkki lähimmäisenrakkauden uskoa julistavan sanomasta.
"Ihminenhän on silloin rehellisimmillään kun kehittelee jotain pahaa lähimmäisestään"
Omasta kokemuksestasiko puhut?
Mutta palataanko asiaan. Onko sinulla jotain tarkempaa ja tarkistettavissa olevaa tietoa Nokian kultapölyistä?
(Nettini muuten takkuaa, toivottavasti ei tule tuplana) - Uskonpuolesta
kysyväyks kirjoitti:
"Miten kukin tuon kokee, niin se tulee suoraan lukijan omasta ajatusmaailmasta"
Aivan, kuten aina mitä tahansa tekstiä lukiessa, jopa Raamattua. Olisitpa vain malttanut jättääkin sen silleen. Mutta sen sijaan jatkoit: "Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi"" eli päätitkin etukäteen ainoat mahdolliset tavat, joilla sanomaasi voi suhtautua tai motiivit suhtautumisten takana.
"itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit"
Olematta nyt edellyttämäsi ivallinen lukija koen sanomasi hyvinkin ilkkuvana. Jatkumona kirjoituksille, joilla jotkut palstalla hekumoivat, kuinka onnettoman kurjasti kaikille väärinuskoville (lue: kulloisenkin kirjoittajan uskosta poikkeaville) tuleekaan käymään. Kuulostaa enemmän toiveajattelulta kuin varmuudelta, sillä jälkimmäistä kenelläkään meistä ei voi olla. Ja ne ilkkumiset mielestäni ovat erikoinen esimerkki lähimmäisenrakkauden uskoa julistavan sanomasta.
"Ihminenhän on silloin rehellisimmillään kun kehittelee jotain pahaa lähimmäisestään"
Omasta kokemuksestasiko puhut?
Mutta palataanko asiaan. Onko sinulla jotain tarkempaa ja tarkistettavissa olevaa tietoa Nokian kultapölyistä?
(Nettini muuten takkuaa, toivottavasti ei tule tuplana)"Mutta sen sijaan jatkoit: "Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi"" eli päätitkin etukäteen ainoat mahdolliset tavat, joilla sanomaasi voi suhtautua tai motiivit suhtautumisten takana. "
Taikka paremminkin toin ääripäät esiin !
""itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit"
Olematta nyt edellyttämäsi ivallinen lukija koen sanomasi hyvinkin ilkkuvana. "
Tämä on siis sinun suhtautumisesi, joka vahvistaa vaan sitä mitä kirjoitin jo tuossa edellä.
Ja näköjään sitten vielä jatkat tuon valitsemasi tyylin mukaan - valitettavasti.
Ihmiset tekee myös näissä asioissa valintoja. Tiedän että moni valitsee ihan väärin, mutta se on hyvä puoli, että näiden ennusteiden realisoituessa niin eivät voi väittää etteikö varoitettu.
"Mutta palataanko asiaan. Onko sinulla jotain tarkempaa ja tarkistettavissa olevaa tietoa Nokian kultapölyistä? "
Ei ole ! Näillä mennään :))
Sen verran voin vielä sanoa, että tapahtuma liittyy ajanjaksoon kun NokiaMission tilaisuuksia pidettiin Nokian kirkossa. En muista tarkkaan koska näin oli, mutta voit jos asia kiinnostaa, niin etsiä tietoa tästä. - kysyväyks
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Mutta sen sijaan jatkoit: "Asioihin vakavasti suhtautuva käsittää sen oivana varoituksena ja ivallinen ihminen käsittää sen "ähättelyksi"" eli päätitkin etukäteen ainoat mahdolliset tavat, joilla sanomaasi voi suhtautua tai motiivit suhtautumisten takana. "
Taikka paremminkin toin ääripäät esiin !
""itse annat oman näytteesi miten varoitusviestini koit"
Olematta nyt edellyttämäsi ivallinen lukija koen sanomasi hyvinkin ilkkuvana. "
Tämä on siis sinun suhtautumisesi, joka vahvistaa vaan sitä mitä kirjoitin jo tuossa edellä.
Ja näköjään sitten vielä jatkat tuon valitsemasi tyylin mukaan - valitettavasti.
Ihmiset tekee myös näissä asioissa valintoja. Tiedän että moni valitsee ihan väärin, mutta se on hyvä puoli, että näiden ennusteiden realisoituessa niin eivät voi väittää etteikö varoitettu.
"Mutta palataanko asiaan. Onko sinulla jotain tarkempaa ja tarkistettavissa olevaa tietoa Nokian kultapölyistä? "
Ei ole ! Näillä mennään :))
Sen verran voin vielä sanoa, että tapahtuma liittyy ajanjaksoon kun NokiaMission tilaisuuksia pidettiin Nokian kirkossa. En muista tarkkaan koska näin oli, mutta voit jos asia kiinnostaa, niin etsiä tietoa tästä."Taikka paremminkin toin ääripäät esiin "
Sitä et kyllä mitenkään osoittanut, vaan aika yksioikoisesti totesit aiemmin kaksi vaihtoehtoa. Joista minun osalleni näyttää lankeavan toinen, päätellen tästä: "Tämä on siis sinun suhtautumisesi, joka vahvistaa vaan sitä mitä kirjoitin jo tuossa edellä. Ja näköjään sitten vielä jatkat tuon valitsemasi tyylin mukaan - valitettavasti". En tiedä, minkä tyylin olen mielestäsi valinnut, mutta huomaathan, että se on sinun käsityksesi minun ajatuksistani. Etten sanoisi, melkoinen ennakkoasenne on tainnut olla vaikuttamassa käsityksiisi. Joilla ei, käsityksilläsi ja ennakkoleimoillasi siis, omasta näkökulmastani katsoen tunnu olevan mitään tekemistä todellisten ajatusteni kanssa.
"Ei ole ! Näillä mennään "
Tästä varsinaisesti oli kyse. Aiemmin totesit varmaan sävyyn mm. "porukka, joka vieraili ... Nokian kirkon alttarin hujakoilla ... kultapölyä laskeutui yhtäkkia sen verran että porukka polvillaan sitä keräämään". Tuosta voisi päätellä, että sinulla olisi ollut asiasta tietoa ja vieläpä sellaista, jonka kuka hyvänsä voisi tarkistaa. Mutta ilmeisesti kirjoitit noin varmaan sävyyn pelkän uskon, etkä ollenkaan tiedon pohjalta? Siksipä minäkään en ryhdy asiaa enempää penkomaan, koska pikaiset googlettelut eivät tuottaneet tulosta. Ja tulee mieleen, että jos alkaisin tietoa etsimään, sen löytyminen voisi olla vaikeaa ellei mahdotonta. Jos tapahtumaa ei ehkä ole ollutkaan, eipä siitä juuri nettikeskusteluja kummempaa voi löytyä, eikö vaan?
- tolopijikuh
Taitaa liittyä menestysteologiaan se kultapöly, kysymys on sis eksytyksestä.
- näin on
Jumala tekee ihmeitä ilman määrää
- 12 3
Eli homeopaattisesti...
- Läskimöhkö
Vähän myöhänen vastaus, enkä edes lukenut kaikkia kommentteja, kun en jaksa.
Itse muistan Raamatusta rohkaisevan esimerkin kultapölystä: Mooses jauhoi kultaisen vasikan (epäjumala) kultajauhoksi ja pakotti israelilaiset juomaan sitä. Eli kultapöly on ainakin tämän esimerkin nojalla rangaistuksen merkki, enemmän kuin "jumalan kunnian" niinkuin nämä hörhöt väittävät. Samat heebot jauhavat höyhenistä enkelten merkkinä, unohtaen kuitenkin, että Raamattu vertaa demoneita lintuihin. Kumpia nämä sitten on? Pyhät enkelit eivät pidä itsestään mekkalaa, saatana on huomionkipeä.
JepJep- 12 3
Hölynpölyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337552Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213380Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521500Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291427PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831410Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401- 1461295
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511173Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1761054- 39986