kollaasi + sarjakuva

scarabaeus

Kuulkaapas asiantuntevat sarjakuvaihmiset,
laittakaapas tähän muutama oikein hyvä lukemanne / silmäilemänne

albumi

joka on tehty sillai sarjakuva plus kollaasi tekniikalla.

8

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      ... no voi sun pihkura, kun mun pitäisi löytää niitä, siis sellaisia sarjakuvakirjoja jotka on toteutettu
      niin, siis niinku esmes on se Sandman mutta en muista nimeä ja sitten olen paria muuta katsellut
      pikaisesti
      toinen oli Liisa Ihmemaa -juttu, sellainen kovakantinen ja sitten pari oli sellaista aivan viehkoa
      joiden tekijänä oli kait ?
      englantilainen mutta
      japanivaikutteinen.
      Ääh,

      kertokaa jo !

      • scarabaeus

        .... siis miten mä nyt sitten parhaimmin sen selittäisin, että olen siis ihan oikeasti nyt etsimässä
        sellaista A5 kokoista melko paksua sarjakuva - kollaasi albumia, jota olen kerran sormeillut ja nyt se sitten on mielessäni, että pitäisi sormeilla uudelleen ja katsoa tarkemmin niitä kuvia ja yleensäkin sitä, että miten ne vaikuttivatkaan niin erikoisen hienoilta silloin katsoa. Siis en ole lukenut sitä, vain katsonut, mutta harmi kun en pistänyt nimeä muistiin.

        siis luultavasti viime vuonna (tai edellisenä) ilmestynyt englanninkielinen, joka on siis genressä

        taidesarjakuva

        äh, luultavasti sitten niin se luokitellaan. Nyt jos joku teistä äkkää niin laittaisitteko tähän. Ja
        mahtollisesti myös netistä jos löytyy niin vinkkiä.
        Kiitos!


    • vanha pieru

      Rod Kierkegaard Jr.; Shooting Stars
      http://www.comicsreview.co.uk/nowreadthis/2008/01/22/shooting-stars/

      Mulla oli toi albumi aikoinaan mutta vein divariin kun en oikein pitänyt minään. Vanha on, ei uusi.
      Kierkegaard on tehnyt muitakin sarjakuvia joissa vahvana elementtinä kollaasitekniikka.
      Vai pitäisikö sanoa jäljentäminen, ilmeisesti häiskä liimaa leikkelemänsä kuvat ja sitten piirtää niiden päälle väriliiduilla tms.

      Kierkegaardin tekosia voi löytää myös vanhoista 80-luvun alun Heavy Metal -lehdistä.

      • scarabaeus

        ... käyn nimittäin nyt kevään mittaan yhden kurssin
        ja
        nyt keräilen muutaman albumin hyppysiini
        vaikutteita noukkiakseni.
        Aina kun muutamankin inspiksen saa tekemisiinsä,
        niin
        eiköhän se omakin sarjakuva-albumi sitten
        jossain mutkassa

        putkahda valmiina.


      • vanha pieru
        scarabaeus kirjoitti:

        ... käyn nimittäin nyt kevään mittaan yhden kurssin
        ja
        nyt keräilen muutaman albumin hyppysiini
        vaikutteita noukkiakseni.
        Aina kun muutamankin inspiksen saa tekemisiinsä,
        niin
        eiköhän se omakin sarjakuva-albumi sitten
        jossain mutkassa

        putkahda valmiina.

        voi kyl olla vaikeeta, ellei sitten Netistä löydy.
        Mä en oo sitten toista kappaletta sen koommin koskaan nähnyt.

        Bill Sienkiewicz on ainakin joskus 80/90 luvulla tehnyt sarjakuvia joihin on välillä heittänyt sekaan kaikenmoista rojua narunpätkistä alkaen. Kannattaa muutenkin tutkia tuot 80/90 lukujen modernia sarjakuvaa, silloin oli muotia liimata kartongille kaikki kellonrattaat ym. ja monenmoisia kyseistä trendiä matkivia nuoria taiteilijoita oli silloin imussa mukana. Sandman-lehtien kannet ovat hyvä esimerkki.


      • scarabaeus
        vanha pieru kirjoitti:

        voi kyl olla vaikeeta, ellei sitten Netistä löydy.
        Mä en oo sitten toista kappaletta sen koommin koskaan nähnyt.

        Bill Sienkiewicz on ainakin joskus 80/90 luvulla tehnyt sarjakuvia joihin on välillä heittänyt sekaan kaikenmoista rojua narunpätkistä alkaen. Kannattaa muutenkin tutkia tuot 80/90 lukujen modernia sarjakuvaa, silloin oli muotia liimata kartongille kaikki kellonrattaat ym. ja monenmoisia kyseistä trendiä matkivia nuoria taiteilijoita oli silloin imussa mukana. Sandman-lehtien kannet ovat hyvä esimerkki.

        ... en ole etsimässä fyysisesti, tai miten se nyt sitten ilmaistaan kun haluaa määrätyn albumin
        löytää
        uudelleen selailtavaksi.
        Eli kyse on yhdestä hyvin tuoreesta A5 kokoisesta, jota viime vuoden syksyllä pääsin
        ihailemaan, mutta en laittanut piirtäjän/tekijän nimeä muistikirjaani.
        Kyllä se vielä vastaan tulee jossakin vaiheessa.
        ¤
        Olen ilmeisesti osittain perfectionisti,
        eli jos joku juttu jää keskentekoiseksi niin sitten läpi vaikka harmaan kiven,
        vaikka mutkan kautta.
        Kyllä tää
        elämä ON !


      • scarabaeus
        scarabaeus kirjoitti:

        ... en ole etsimässä fyysisesti, tai miten se nyt sitten ilmaistaan kun haluaa määrätyn albumin
        löytää
        uudelleen selailtavaksi.
        Eli kyse on yhdestä hyvin tuoreesta A5 kokoisesta, jota viime vuoden syksyllä pääsin
        ihailemaan, mutta en laittanut piirtäjän/tekijän nimeä muistikirjaani.
        Kyllä se vielä vastaan tulee jossakin vaiheessa.
        ¤
        Olen ilmeisesti osittain perfectionisti,
        eli jos joku juttu jää keskentekoiseksi niin sitten läpi vaikka harmaan kiven,
        vaikka mutkan kautta.
        Kyllä tää
        elämä ON !

        ... kirjoitin niin nopeasti taas, että piti kait kirjoittamani
        fyysisesti kuin yhtä,
        ja siis se A5 jota olen etsimässä muistutti sillä tavalla sitä Sandmanin kirjaa, jossa oli ne
        monta piirtäjää, joilla kaikilla eri tyyli.
        Se on kyllä hieno kirja katsella siinä mielessä, että minäkin kun olen näin alkutekijänä kasaamassa omaa sarjakuvaromaania ja vaikutteita alati etsimässä, niin sen kun syksyllä kirjastosta lainasin ja lueskelin, niin tajusin kuinka suunnattomat mahdollisuudet on tehdä.
        Nyt kun olen selaillut aikamoisen pinkan välillä kirjastossa ja välillä kirjakaupoissa, niin on alkanut
        hahmottua se mitä oikeasti haluan toteuttaa omassa projektissani.
        Vielä kun se taito olisi hyppysissä.
        Mutta tekemällä oppii.


      • scarabaeus
        scarabaeus kirjoitti:

        ... kirjoitin niin nopeasti taas, että piti kait kirjoittamani
        fyysisesti kuin yhtä,
        ja siis se A5 jota olen etsimässä muistutti sillä tavalla sitä Sandmanin kirjaa, jossa oli ne
        monta piirtäjää, joilla kaikilla eri tyyli.
        Se on kyllä hieno kirja katsella siinä mielessä, että minäkin kun olen näin alkutekijänä kasaamassa omaa sarjakuvaromaania ja vaikutteita alati etsimässä, niin sen kun syksyllä kirjastosta lainasin ja lueskelin, niin tajusin kuinka suunnattomat mahdollisuudet on tehdä.
        Nyt kun olen selaillut aikamoisen pinkan välillä kirjastossa ja välillä kirjakaupoissa, niin on alkanut
        hahmottua se mitä oikeasti haluan toteuttaa omassa projektissani.
        Vielä kun se taito olisi hyppysissä.
        Mutta tekemällä oppii.

        no heipähei taas !
        .
        laitan tähän vielä samaan pötköön toiveeni,
        siis tämänhetkisen
        toiveeni:
        laittaisitteko tähän mielestänne ne sarjakuva-albumit, joita minun nyt ehdottomasti pitäisi lukaista; siis
        aivan viime aikoina ilmestyneitä
        suomalaisia tai muunmaalaisia albumeita.
        Ja Te jotka ette jostain syystä tiedä, niin olen siis edelleen kehittelemässä omaa sarjakuva-albumiani, mutta deadline siirtyilee erinäisten juttujenkin takia aivan kuin elämässä aina tapahtuu. Ja nettailemalla löytyy
        Kätyriopiston sarjakuvablogi, jossa on muutamia minunkin alkukantaisia piirroksiani. Niin tiedätte mitä suttuja suollan. Heh!
        Siis
        mitkä albumit pitäisi ehdottomasti selailla?
        Aivan tykästynyt olin siihen Gogolin päällystakkiin, mutta nyt en etsi muuta kuin

        ajankohtaisia

        pläjäyksiä. Kiinnostavia käsikirjoitukseltaan sekä kuvitukseltaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe