Mitä vaaditte kasvattajalta

pennunostaja8

Tuntuu että pennun ostajalta vaaditaan nykyään paljon tietämystä, osaamista ym.
Nyt kysynkin mitä vaaditte kasvattajalta ja tulevan pentunne vanhemmilta, ennen kuin ostatte pennun ?
A) käyttökoiraksi hankiessanne
B) näyttelykoiraksi
C) kotikoiraksi

Siis kyselen terveystiedoista, luonne-, kayttö- ja näyttelytuloksista. Sekä tietysti kasvattajasta, pitääkö olla kokemusta, menestystä ja aktiivisuutta ym. ?

27

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossajottai

      Mulla on joitakin vähäisiä vaatimuksia.

      Kasvattajan tulee tuntea rotu, olla avoin ja kertoa myös perinnöllisistä ongelmista.

      Koiran vanhemmat
      Terveys:
      -lonkat A tai B
      -Selkä SP0 tai SP1
      -sydän ei sivuääniä
      -vanhemmat pentueesta joissa ei kivesvikaa, epilepsiaa, allergiaa eikä munuaisvikaa

      Luonne:
      -luonnetesti, kaikki osaalueet plussaa tai VPG-/IPO-tulos ylä G:llä tai mielummin SG, ekalla yrityksellä

      Ulkomuoto: ZTP hyväksytysti

      • kivesvika

        Noi kivesviat , epilepsia ja allergiat taitaa olla aika vaikea selvittää!
        Tuskimpa monikaan kasvattaja, sitä todellisuutta kertoo!


      • 20+15=7,5
        kivesvika kirjoitti:

        Noi kivesviat , epilepsia ja allergiat taitaa olla aika vaikea selvittää!
        Tuskimpa monikaan kasvattaja, sitä todellisuutta kertoo!

        Ei siitä oikein takeita saa että kasvattajat totta puhuisivat. Minä ainakin pistän sellaiset kasvattajat heti hyllylle jotka eivät vaikuta rehellisiltä.
        Jos esimerkiksi kasvattajalla on meriselityksiä, miksei ole kokeita tehnyt, taikka koetulokset ovat korkeintaan ala G tasolla. Kasvattajat selittelevät jotta ei oo ollut aikaa, puuttuu kunnianhimo tai kilpailuvietti, on laiska tahi kouluttanut koiransa väärin. Sellaiset kasvattajat viivaan heti yli. Sellaisilta kasvattajilta puuttuu rehellisyys tai pelisilmä, molemmat viat yhtä vakavia.
        Jos kasvattaja käyttää jalotukseen koiraa, jolla SP2, sydämmessä sivuääni, HD-C tai kyynärissä pienikin ongelma, ne eivät ole käyttökoirakasvattajia. Ei pentua sellaisesta paikasta.


      • 10+5=jotakin

        Olisi todella eduksi koko rodulle, josko pentua hankkiessa ihmiset osaisivat asettaa kunnon vaatimuksia kasvattajille.
        Ei edes kotikoiraksi tulisi huolia pentua keskinkertaista heikommista vanhemmista.
        Puhumattakaan harrastuskoiran hankkijat. Ehdottomasti on vaadittava kasvattajalta kunnon tietoutta ja ensiluokkaiset jalostuskoirat.
        Jos ette löydä konnollista pentua Suomesta, hakekaa pentu ulkomailta.


    • iehfoi

      Minua kiinnosti lisäksi pentueitten määrät, millä aika välillä tehty ja miten monta pentuetta samalla nartulla... Pidän myös tärkeänä sitä, jotta pääsen tutustumaan emään etukäteen ennen pentujen syntämää, jos se vaan on mahdollista. Arvostan myös kasvattajan avoimmuutta koiran terveydestä yleisesti. Ikinähän ei ikävä kyllä voi tietää miten paljon kasvattajatkin jättää kertomatta koiristaan, mutta haluan uskoa ihmisistä hyvää ja toivon, ettei kukaan Suomalainen bokserin kasvattaja käyttäisi sairasta koiraa jalostukseen... Yllätyin, kun huomasin jalostuksessa käytettävän jonkun verran myös c-lonkan omaavia boksuja... Luulisi löytyvan a ja b- lonkkaisia sen verran, ettei tarvitsisi huonompi käyttää laisinkaan.. Mutta mene ja tiedä, kun en ole kasvattaja. :)

      • rahapussi kiinni

        Pennunostajat, äänestäkää aikuisten oikeasti kukkarolla. Älkää ostako pentuja joiden vanhemmilla on C:n lonkat, sivuääni sydämessä, 2 spondyloosia, ongelmia kyynerissä tai allergia, suvussa epilepsiaa, taikka munuaisvikaa, puuteita luonteissa, kivesvikaa suvussa jne.
        Jättäkää sellaisia sukuja edustavat koirat kasvattajille, ainoastaan niin me saadan muutos tähän murhenäytelmään joka nyt on rodun sisällä käynnissä.
        Älkää uskoko kasvattajien meriselityksiä, miksikö koetulokset ovat huonoja tai puuttuvat kokonaan, vaatikaa parempaa.
        Jos kasvattaja ei uskalla viedä koiraa edes luonnetestiin, jotain on todella pahasti vialla. Koira joka jää miinukselle luonnetestissä toimintakyvyssä, taistelutahdossa, hermorakenteess tai luoksepäästävyydessä on yksinkertaisesti rodun sisällä katastrooffi.

        Kasvattajat oppivat huomioimaan meidän tarpeemme ainoastaan jos me vaadimme kunnollisia koiria.


      • huulio
        rahapussi kiinni kirjoitti:

        Pennunostajat, äänestäkää aikuisten oikeasti kukkarolla. Älkää ostako pentuja joiden vanhemmilla on C:n lonkat, sivuääni sydämessä, 2 spondyloosia, ongelmia kyynerissä tai allergia, suvussa epilepsiaa, taikka munuaisvikaa, puuteita luonteissa, kivesvikaa suvussa jne.
        Jättäkää sellaisia sukuja edustavat koirat kasvattajille, ainoastaan niin me saadan muutos tähän murhenäytelmään joka nyt on rodun sisällä käynnissä.
        Älkää uskoko kasvattajien meriselityksiä, miksikö koetulokset ovat huonoja tai puuttuvat kokonaan, vaatikaa parempaa.
        Jos kasvattaja ei uskalla viedä koiraa edes luonnetestiin, jotain on todella pahasti vialla. Koira joka jää miinukselle luonnetestissä toimintakyvyssä, taistelutahdossa, hermorakenteess tai luoksepäästävyydessä on yksinkertaisesti rodun sisällä katastrooffi.

        Kasvattajat oppivat huomioimaan meidän tarpeemme ainoastaan jos me vaadimme kunnollisia koiria.

        joo. Äänestetään kaikki kukkarollamme ja jätetään kaikki bokserit kasvattajille! Loppuu tää ainainen marina täällä!
        PS. nim. rahapussi kiinni kirjoittaa vaatimuksia, mutta onko hän laskenut OIKEASTI, kuinka monta koiraa jäisi jalostukseen noilla kriteereillä?


      • rahapussi sulki
        huulio kirjoitti:

        joo. Äänestetään kaikki kukkarollamme ja jätetään kaikki bokserit kasvattajille! Loppuu tää ainainen marina täällä!
        PS. nim. rahapussi kiinni kirjoittaa vaatimuksia, mutta onko hän laskenut OIKEASTI, kuinka monta koiraa jäisi jalostukseen noilla kriteereillä?

        En oo laskenut, enkä aijo laskeakkaan, kuinka monta koiraa jää jalostukseen. Kuyitenkin tiedän, jotta riittävästi minulle, löydän kyllä pentuni.
        Muistettava, että pelkkä koiranpaskan lisääntyminen tekee tuskin ketään onnelliseksi.
        Huonojen jalostuskoirien jälkeläisten lasku jää kuitenkin meidän pennunostajien maksettavaksi.

        Kasvattajien olisi jo aika ymmärtää, jotta jokainen nollan koira on liikaa. Johtuipa tämä nolla rakenteesta, terveydestä tahi luonteesta.

        Minun vaatimukseni ei ole suinkaan kohtuuton. Vaatimukseni on vain, jotta saan rahojani vastaan kunnollisen koiran.


      • huulio
        rahapussi sulki kirjoitti:

        En oo laskenut, enkä aijo laskeakkaan, kuinka monta koiraa jää jalostukseen. Kuyitenkin tiedän, jotta riittävästi minulle, löydän kyllä pentuni.
        Muistettava, että pelkkä koiranpaskan lisääntyminen tekee tuskin ketään onnelliseksi.
        Huonojen jalostuskoirien jälkeläisten lasku jää kuitenkin meidän pennunostajien maksettavaksi.

        Kasvattajien olisi jo aika ymmärtää, jotta jokainen nollan koira on liikaa. Johtuipa tämä nolla rakenteesta, terveydestä tahi luonteesta.

        Minun vaatimukseni ei ole suinkaan kohtuuton. Vaatimukseni on vain, jotta saan rahojani vastaan kunnollisen koiran.

        Rahoille vastinetta saa stokkalta pehmoleluosastolta. Tosin nekin taitavat tätä nykyä olla myrkyllisiä ja vaarallisia ja vaikka mitä.

        Mitä sä sitte teet kun on valinnu yhdistelmän huolella (vaan parasta A-luokkaa) ja ottanut siitä pennun ja sitte siitä koirasta kasvaa luustollisesti vikanen ja vähän allerginenkin... Kenelle sä sit valitat? Jumalalleko?


      • mässi auki
        huulio kirjoitti:

        Rahoille vastinetta saa stokkalta pehmoleluosastolta. Tosin nekin taitavat tätä nykyä olla myrkyllisiä ja vaarallisia ja vaikka mitä.

        Mitä sä sitte teet kun on valinnu yhdistelmän huolella (vaan parasta A-luokkaa) ja ottanut siitä pennun ja sitte siitä koirasta kasvaa luustollisesti vikanen ja vähän allerginenkin... Kenelle sä sit valitat? Jumalalleko?

        Sit mä tuun kukkarokädes kerjäämään sulta pentua sellaisista vanhemmista joilla on C-lonkat, SP2, toimintakyky pakkasella ja kauniita kun rakkauden jumalatar.


      • huulio
        mässi auki kirjoitti:

        Sit mä tuun kukkarokädes kerjäämään sulta pentua sellaisista vanhemmista joilla on C-lonkat, SP2, toimintakyky pakkasella ja kauniita kun rakkauden jumalatar.

        ei löydy tollasia täältä.


      • mässi tyhjäks
        huulio kirjoitti:

        ei löydy tollasia täältä.

        Minä kun toivoin että saan ostaa suurella rahalla sulta sen huippuyksilön.


      • veeeeeeeera
        mässi tyhjäks kirjoitti:

        Minä kun toivoin että saan ostaa suurella rahalla sulta sen huippuyksilön.

        Tottakai jokainen ihminen haluaa rahoilleen vastinetta ja terveen koiran, mutta aina kun ei tervettä saa vaikka kuin olisi terve sukuinen... En minä jätä boksereitani ostamatta tai lapsia tekemättä sen pelossa, että saisin sairaan pennun tai lapsen. Enkä jätä rakastumatta sydänsurujen pelossa. Koiranpentua ostaessa voin tietysti vaikuttaa osaan asioista, mutta ikinä ei voi tietää varmaksi. Voihan pentu olla terve kuin mikä, mutta vilkkaan bokserin tavoin pentu voi joutua onnettomuuteen ja kuolla näin ennen aikojaan. Onneksi on olemassa vakuutusyhtiöitä. Et saa ikävä kyllä rahoillesi vastinetta, vaan saat rahasi pois. Ei se minun mieltäni paljoa kuitenkaan helpottaisi... Joten eiköhän unohdeta se raha, kun kyseessä on kuitenkin elävä olento, jonka arvoa ei rahassa voi mitata. Oli sitten sairas tai terve...


      • raahaton3
        veeeeeeeera kirjoitti:

        Tottakai jokainen ihminen haluaa rahoilleen vastinetta ja terveen koiran, mutta aina kun ei tervettä saa vaikka kuin olisi terve sukuinen... En minä jätä boksereitani ostamatta tai lapsia tekemättä sen pelossa, että saisin sairaan pennun tai lapsen. Enkä jätä rakastumatta sydänsurujen pelossa. Koiranpentua ostaessa voin tietysti vaikuttaa osaan asioista, mutta ikinä ei voi tietää varmaksi. Voihan pentu olla terve kuin mikä, mutta vilkkaan bokserin tavoin pentu voi joutua onnettomuuteen ja kuolla näin ennen aikojaan. Onneksi on olemassa vakuutusyhtiöitä. Et saa ikävä kyllä rahoillesi vastinetta, vaan saat rahasi pois. Ei se minun mieltäni paljoa kuitenkaan helpottaisi... Joten eiköhän unohdeta se raha, kun kyseessä on kuitenkin elävä olento, jonka arvoa ei rahassa voi mitata. Oli sitten sairas tai terve...

        Joo toi on hyvä, sanonkin seuraavaks kasvattajalle kun oon pentua vailla, "eiköhän unohdeta raha, kun kyseessä on kuitenkin elävä olento"


      • vastuutakehiin4
        huulio kirjoitti:

        Rahoille vastinetta saa stokkalta pehmoleluosastolta. Tosin nekin taitavat tätä nykyä olla myrkyllisiä ja vaarallisia ja vaikka mitä.

        Mitä sä sitte teet kun on valinnu yhdistelmän huolella (vaan parasta A-luokkaa) ja ottanut siitä pennun ja sitte siitä koirasta kasvaa luustollisesti vikanen ja vähän allerginenkin... Kenelle sä sit valitat? Jumalalleko?

        Kai se rahoille vastineen haku tarkoittaa tøssø kohdassa, ettø kasvattaja oikeasti on tehnyt karsintaa jalostuskoiriensa kohdalla.
        Kyllä ne terveys- ja luonnejutut pitää olla kohillaan, ennen kuin pentuja aletaan tekemään.
        Siis jos puhutaan missäänkään määrissä rodunjalostuksesta.


      • klbnsaz
        vastuutakehiin4 kirjoitti:

        Kai se rahoille vastineen haku tarkoittaa tøssø kohdassa, ettø kasvattaja oikeasti on tehnyt karsintaa jalostuskoiriensa kohdalla.
        Kyllä ne terveys- ja luonnejutut pitää olla kohillaan, ennen kuin pentuja aletaan tekemään.
        Siis jos puhutaan missäänkään määrissä rodunjalostuksesta.

        Aikuisten oikeasti, toi on kyllä kummaa, jotta ainoa joka saa asettaa vaatimuksia on kasvattaja.
        Ollaan opittu ja ollaan myös opetettu kasvattajat sellaisiksi guruiksi, niille ei saa puhua rahasta. Kasvattajat saavat kyllä asettaa minkälaisia hintalappuja tahansa, sekä vaatia pennun kouluttamista suunnilleen MaailamaMestariksi.

        En enää ymmärrä minäkään.


      • okh7itrtr
        huulio kirjoitti:

        joo. Äänestetään kaikki kukkarollamme ja jätetään kaikki bokserit kasvattajille! Loppuu tää ainainen marina täällä!
        PS. nim. rahapussi kiinni kirjoittaa vaatimuksia, mutta onko hän laskenut OIKEASTI, kuinka monta koiraa jäisi jalostukseen noilla kriteereillä?

        On siin idea


      • kjvfvfcx
        huulio kirjoitti:

        ei löydy tollasia täältä.

        joo huulio, sun koiralla on varmaan SP3, eikä oo häävi edes ulkonäöltään.
        Kun tulokset puuttuu, niin se on käyttökoira.


      • määrämäärää
        huulio kirjoitti:

        joo. Äänestetään kaikki kukkarollamme ja jätetään kaikki bokserit kasvattajille! Loppuu tää ainainen marina täällä!
        PS. nim. rahapussi kiinni kirjoittaa vaatimuksia, mutta onko hän laskenut OIKEASTI, kuinka monta koiraa jäisi jalostukseen noilla kriteereillä?

        Määrä eiole tärkeintä,vaan että saadaan laatu paremmaksi.


    • jk.kgfur

      Veeeeera- lapsen teko ja bokserin ostaminen on vissiin jotenkin niinkuin saman vertaiset jutut ?

    • noviisimyös

      Mitä se kertoo,että kasvattaja siirtyy kokonaan naapurimaihin näyttelyttämään koiriaan?Onko jotain kieltoja ettei saa täällä viedä kehään?Ja mistä niitä kieltoja tulee?Huonosta kohtelusta?Puremisistä?Kertokaa,ettei tulis valittua väärää kasvattajaa.Haluun ehkä käydä näyttelyissä mutta mitään liisingkoiraa tai sijoitukseen en tahdo.Kuulin kun yksi narttu kuoli kun oli kasvattajan luona synnyttämässä ja sellasta en vois antaa anteeksi ikinä.Siksi ihan oman koiran tahdon

    • Bokseri on paras

      Itse etsin jokin aika sitten pentua ja tuntui olevan vähissä kasvattajat joilta pennun halusin ostaa. C-lonkat, SP2, sivuääniä sydämmessä ja sukusiitos aste liian suuri.
      Rotua en ollut valmis vaihtamaan ja onnekseni löysin hyvän kasvattajan jolta sain pennun ostaa kun olin valmis odottelemaan melkein vuoden pentua kun tämä kasvattaja ei teetä pentuja edes joka vuosi.
      Katselin myös muiden rotujen astutuksia ja ihan yhtä sairaita ja sairaampiakin vanhempia on monissa muissakin roduissakin.
      Kuinka moni koiran ostaja edes tutkii emän/isän taustoja ym. ja toimii näin itse vastuullisesti.
      Olen itse valmis jättämään koiraharrastukset jos en enää löydä terveitä vanhempia pennulle, vähintä mitä voin rodun hyväksi tehdä.
      Paperitonta joiraa en myöskään koskaan huoli.

    • veeeeera

      Melkeinpä. Bokserini ovat minulle rakkaita. Niin kuin tulevat lapsenikin, jos niitä joskus saan. Tottakai hieman erilaisessa mittakaavassa, mutta pointtini kirjoituksessa oli, ettei "tulevan pahan" pelossa voi/ saa jättää elämäänsä elämättä! Ei kannata ottaa kaikkea niiiiin kirjaimellisesti.

      Hyvää kevättä kaikille! :)

    • Bokseri on paras

      Ei kaikkien ihmistenkään pitäisi lisääntyä, tässäkin voisi ottaa huomioon tulevan lapsen enemmän kuin omat opan tarpeen.

    • puheetjateot

      Kyllä näitä sairailla koirilla pentuja teettäviä kasvattajia on kuitenkin vissiin vähän likaa ?

    • 1kk

      Määrittele mikä on sinun mielestä sairas bokseri

    • terveystäti

      Sairas bokseri ei elä "täysin" normaalia perhe- tai harrastuskoiran elämäa, johtuen terveydellisistä ongelmista.
      Elikä jos joudun valitsemaan harrastusmuodon terveydellisistä syistä, koira on katsottava sairaaksi.
      Esim. koiran selkä tai muu luusto ei kestä hyppyjä tai purutreenejä, koira on sairas.
      Myöskin jos joudun valitsemaan koiralle erityisen ruokavalion, allergiasta jhohtuen, koira ei ole terve.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe