Ei voi kun ihmetellä,jos ei saa uutta Jettaa Suomessa 1.4 TSI bensa koneella!?
Pelkääkö maahantuoja sitä,että kyseisellä koneella Passatin myynti kärsii sedan mallisena...
Toivottavasti ottavat tuontiohjelmaansa myös 1.4 TSI koneet!
Uusi Jetta!
7
1074
Vastaukset
- .....
se jossain vaiheessa tule. Saihan sitä edellistäkin 1.4 TSI:llä.
- ei tuu
Jettaa ei tuoda isommalla koneella, jottei se kilpailisi ylihintaisen Passatin kanssa.
- ei Jettaa,kiitos
...1,2 tsi:kin kun se köröttää jettallaan karvalakki päässä markettiin ruokaostoksille ja hakemaan Alkosta sen terveyskonjakkipullon. Jetta on pappojen auto joten koneen kokoja ei tuoda montaa myyntiin ja se on aivan ok.
- 11+14
Näin on ja on muuten enemmän jerkkua kuin esimerkiksi jossain 1.8 Avensiksessa.
- Ikääntyvä
Jetta on omassa luokassaan leimallisesti varttuneemman ja maltillisemman väestönosan auto. Porrasperä ei kiehdo keskiluokassa nuorempaa väkeä, vaan se ostaa hatchbackeja (Golf) ja farkkuja (Golf Variant). Niihin saa tehokkaampia koneita.
Viitossukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farkkumuunnos, vaikka sitä täällä Golfin nimellä myytiinkin. Atlantin tuolla puolella myytävän Golf Variantin nimi oli (ja lienee yhä) Jetta Wagon.
Jetta liikkuu 1,2-litraisella TSI:llä ihan kelvollisesti: 190 km/h ja 10,9 s 0–100 km/h olivat pari vuosikymmentä sitten varsin ripeän auton tunnuslukuja. Kyllä tuolla moottorilla suomalaisessa liikennevirrassa mukana pysyy. Jos on tarve päästä ohi ihan jokaisesta, ei Jetta varmaankaan ole paras valinta.
Minäkin kuvittelin, että Jettaa olisi edes Saksassa tyrkyllä tehokkaammilla koneilla – mutta ei! Käynti VW:n Saksan nettisivuilla paljasti, että 1,2-litrainen on bensapuolella ja 1,6-litrainen dieselinä suurinta saatavilla olevaa pataa, ainakin toistaiseksi.
Itse olen tänä vuonna kuusikymppiä täyttävä papparainen. Uutta Jettaa en ole vielä koeajanut. Tuo 1,2 TSI saattaisi hyvinkin piisata minullekin. Minun täytynee kuitenkin tunnustaa turhamaisuuteni: nykyisen Golf Variantini (vm. 2008) pellin alta löytyy 1,4-litraisen TSI:n kaksoisahdettu versio (118 kW, 240 Nm). Vähempikin piisaisi periaatteessa, mutta rekkojen ohittelu on lastenleikkiä niin kauan kuin ei satu tutkapartio ajamaan vastaan! - havaintoja
Ikääntyvä kirjoitti:
Jetta on omassa luokassaan leimallisesti varttuneemman ja maltillisemman väestönosan auto. Porrasperä ei kiehdo keskiluokassa nuorempaa väkeä, vaan se ostaa hatchbackeja (Golf) ja farkkuja (Golf Variant). Niihin saa tehokkaampia koneita.
Viitossukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farkkumuunnos, vaikka sitä täällä Golfin nimellä myytiinkin. Atlantin tuolla puolella myytävän Golf Variantin nimi oli (ja lienee yhä) Jetta Wagon.
Jetta liikkuu 1,2-litraisella TSI:llä ihan kelvollisesti: 190 km/h ja 10,9 s 0–100 km/h olivat pari vuosikymmentä sitten varsin ripeän auton tunnuslukuja. Kyllä tuolla moottorilla suomalaisessa liikennevirrassa mukana pysyy. Jos on tarve päästä ohi ihan jokaisesta, ei Jetta varmaankaan ole paras valinta.
Minäkin kuvittelin, että Jettaa olisi edes Saksassa tyrkyllä tehokkaammilla koneilla – mutta ei! Käynti VW:n Saksan nettisivuilla paljasti, että 1,2-litrainen on bensapuolella ja 1,6-litrainen dieselinä suurinta saatavilla olevaa pataa, ainakin toistaiseksi.
Itse olen tänä vuonna kuusikymppiä täyttävä papparainen. Uutta Jettaa en ole vielä koeajanut. Tuo 1,2 TSI saattaisi hyvinkin piisata minullekin. Minun täytynee kuitenkin tunnustaa turhamaisuuteni: nykyisen Golf Variantini (vm. 2008) pellin alta löytyy 1,4-litraisen TSI:n kaksoisahdettu versio (118 kW, 240 Nm). Vähempikin piisaisi periaatteessa, mutta rekkojen ohittelu on lastenleikkiä niin kauan kuin ei satu tutkapartio ajamaan vastaan!Koeajettuna Jetta 1.2 TSI.
Hyvää:
Mukava ajettava maantiellä
Polvitila takana
Iso tavaratila porrasperäksi
Huonoa:
Raskas ohjaus hitaissa nopeuksissa
Ristiseläntuki liian alhaalla
Portaallinen selkänojan kallistussäätö on näemmä löytänyt tiensä Volkkareihinkin
Takapenkin pääntila, tällaisella 183 senttisellä pää on vinossa
Pitkä kytkinpolkimen liike (lienee tottumiskysymys)
Halvemman oloiset muovit kuin Golfissa
Rengasmelu? (Kitkoillakin kohtalainen)
Vähemmän varusteita valittavana kuin Golfissa
Summa summarum, suurin miinus ehkä tuo takapenkin yllättävän pieni pääntila ja siellä täällä näkyvät kustannussäästöt verrattuna esim. Golfiin. Ei tätä Passatiin voi verrata, mutta onhan noissa hintaeroakin (tosin Passatiin ei 1.2:sta ainakaan toistaiseksi saa). Mikäli tuohon saisi vaikka vastaavan nelivedon ja xenonit kuin Golfissa niin auto muuttuisi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi. - jetta v omistaja
havaintoja kirjoitti:
Koeajettuna Jetta 1.2 TSI.
Hyvää:
Mukava ajettava maantiellä
Polvitila takana
Iso tavaratila porrasperäksi
Huonoa:
Raskas ohjaus hitaissa nopeuksissa
Ristiseläntuki liian alhaalla
Portaallinen selkänojan kallistussäätö on näemmä löytänyt tiensä Volkkareihinkin
Takapenkin pääntila, tällaisella 183 senttisellä pää on vinossa
Pitkä kytkinpolkimen liike (lienee tottumiskysymys)
Halvemman oloiset muovit kuin Golfissa
Rengasmelu? (Kitkoillakin kohtalainen)
Vähemmän varusteita valittavana kuin Golfissa
Summa summarum, suurin miinus ehkä tuo takapenkin yllättävän pieni pääntila ja siellä täällä näkyvät kustannussäästöt verrattuna esim. Golfiin. Ei tätä Passatiin voi verrata, mutta onhan noissa hintaeroakin (tosin Passatiin ei 1.2:sta ainakaan toistaiseksi saa). Mikäli tuohon saisi vaikka vastaavan nelivedon ja xenonit kuin Golfissa niin auto muuttuisi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi.kyllähän tähän uuteen jettaan saa 2.0 tdi konetta myös.itellä on jetta sportline 2.0tdi powerdiesel 103kw/140hp.ja kyllä siinä ainakin alkaa tapahtua kun oikeata jalkaa suoristaa.ja tähän ikäkysymykseen,niin olen 18v eikä ainakaan vielä ole haukuttu autoa pappamaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003555147- 162286
- 1942129
- 1071506
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu571007IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2969Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.123883Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786