Uusi Jetta!

JETTA 67

Ei voi kun ihmetellä,jos ei saa uutta Jettaa Suomessa 1.4 TSI bensa koneella!?
Pelkääkö maahantuoja sitä,että kyseisellä koneella Passatin myynti kärsii sedan mallisena...
Toivottavasti ottavat tuontiohjelmaansa myös 1.4 TSI koneet!

7

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      se jossain vaiheessa tule. Saihan sitä edellistäkin 1.4 TSI:llä.

      • ei tuu

        Jettaa ei tuoda isommalla koneella, jottei se kilpailisi ylihintaisen Passatin kanssa.


    • ei Jettaa,kiitos

      ...1,2 tsi:kin kun se köröttää jettallaan karvalakki päässä markettiin ruokaostoksille ja hakemaan Alkosta sen terveyskonjakkipullon. Jetta on pappojen auto joten koneen kokoja ei tuoda montaa myyntiin ja se on aivan ok.

      • 11+14

        Näin on ja on muuten enemmän jerkkua kuin esimerkiksi jossain 1.8 Avensiksessa.


      • Ikääntyvä

        Jetta on omassa luokassaan leimallisesti varttuneemman ja maltillisemman väestönosan auto. Porrasperä ei kiehdo keskiluokassa nuorempaa väkeä, vaan se ostaa hatchbackeja (Golf) ja farkkuja (Golf Variant). Niihin saa tehokkaampia koneita.

        Viitossukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farkkumuunnos, vaikka sitä täällä Golfin nimellä myytiinkin. Atlantin tuolla puolella myytävän Golf Variantin nimi oli (ja lienee yhä) Jetta Wagon.

        Jetta liikkuu 1,2-litraisella TSI:llä ihan kelvollisesti: 190 km/h ja 10,9 s 0–100 km/h olivat pari vuosikymmentä sitten varsin ripeän auton tunnuslukuja. Kyllä tuolla moottorilla suomalaisessa liikennevirrassa mukana pysyy. Jos on tarve päästä ohi ihan jokaisesta, ei Jetta varmaankaan ole paras valinta.

        Minäkin kuvittelin, että Jettaa olisi edes Saksassa tyrkyllä tehokkaammilla koneilla – mutta ei! Käynti VW:n Saksan nettisivuilla paljasti, että 1,2-litrainen on bensapuolella ja 1,6-litrainen dieselinä suurinta saatavilla olevaa pataa, ainakin toistaiseksi.

        Itse olen tänä vuonna kuusikymppiä täyttävä papparainen. Uutta Jettaa en ole vielä koeajanut. Tuo 1,2 TSI saattaisi hyvinkin piisata minullekin. Minun täytynee kuitenkin tunnustaa turhamaisuuteni: nykyisen Golf Variantini (vm. 2008) pellin alta löytyy 1,4-litraisen TSI:n kaksoisahdettu versio (118 kW, 240 Nm). Vähempikin piisaisi periaatteessa, mutta rekkojen ohittelu on lastenleikkiä niin kauan kuin ei satu tutkapartio ajamaan vastaan!


      • havaintoja
        Ikääntyvä kirjoitti:

        Jetta on omassa luokassaan leimallisesti varttuneemman ja maltillisemman väestönosan auto. Porrasperä ei kiehdo keskiluokassa nuorempaa väkeä, vaan se ostaa hatchbackeja (Golf) ja farkkuja (Golf Variant). Niihin saa tehokkaampia koneita.

        Viitossukupolven Golf Variant oli itse asiassa Jettan farkkumuunnos, vaikka sitä täällä Golfin nimellä myytiinkin. Atlantin tuolla puolella myytävän Golf Variantin nimi oli (ja lienee yhä) Jetta Wagon.

        Jetta liikkuu 1,2-litraisella TSI:llä ihan kelvollisesti: 190 km/h ja 10,9 s 0–100 km/h olivat pari vuosikymmentä sitten varsin ripeän auton tunnuslukuja. Kyllä tuolla moottorilla suomalaisessa liikennevirrassa mukana pysyy. Jos on tarve päästä ohi ihan jokaisesta, ei Jetta varmaankaan ole paras valinta.

        Minäkin kuvittelin, että Jettaa olisi edes Saksassa tyrkyllä tehokkaammilla koneilla – mutta ei! Käynti VW:n Saksan nettisivuilla paljasti, että 1,2-litrainen on bensapuolella ja 1,6-litrainen dieselinä suurinta saatavilla olevaa pataa, ainakin toistaiseksi.

        Itse olen tänä vuonna kuusikymppiä täyttävä papparainen. Uutta Jettaa en ole vielä koeajanut. Tuo 1,2 TSI saattaisi hyvinkin piisata minullekin. Minun täytynee kuitenkin tunnustaa turhamaisuuteni: nykyisen Golf Variantini (vm. 2008) pellin alta löytyy 1,4-litraisen TSI:n kaksoisahdettu versio (118 kW, 240 Nm). Vähempikin piisaisi periaatteessa, mutta rekkojen ohittelu on lastenleikkiä niin kauan kuin ei satu tutkapartio ajamaan vastaan!

        Koeajettuna Jetta 1.2 TSI.

        Hyvää:
        Mukava ajettava maantiellä
        Polvitila takana
        Iso tavaratila porrasperäksi

        Huonoa:
        Raskas ohjaus hitaissa nopeuksissa
        Ristiseläntuki liian alhaalla
        Portaallinen selkänojan kallistussäätö on näemmä löytänyt tiensä Volkkareihinkin
        Takapenkin pääntila, tällaisella 183 senttisellä pää on vinossa
        Pitkä kytkinpolkimen liike (lienee tottumiskysymys)
        Halvemman oloiset muovit kuin Golfissa
        Rengasmelu? (Kitkoillakin kohtalainen)
        Vähemmän varusteita valittavana kuin Golfissa

        Summa summarum, suurin miinus ehkä tuo takapenkin yllättävän pieni pääntila ja siellä täällä näkyvät kustannussäästöt verrattuna esim. Golfiin. Ei tätä Passatiin voi verrata, mutta onhan noissa hintaeroakin (tosin Passatiin ei 1.2:sta ainakaan toistaiseksi saa). Mikäli tuohon saisi vaikka vastaavan nelivedon ja xenonit kuin Golfissa niin auto muuttuisi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi.


      • jetta v omistaja
        havaintoja kirjoitti:

        Koeajettuna Jetta 1.2 TSI.

        Hyvää:
        Mukava ajettava maantiellä
        Polvitila takana
        Iso tavaratila porrasperäksi

        Huonoa:
        Raskas ohjaus hitaissa nopeuksissa
        Ristiseläntuki liian alhaalla
        Portaallinen selkänojan kallistussäätö on näemmä löytänyt tiensä Volkkareihinkin
        Takapenkin pääntila, tällaisella 183 senttisellä pää on vinossa
        Pitkä kytkinpolkimen liike (lienee tottumiskysymys)
        Halvemman oloiset muovit kuin Golfissa
        Rengasmelu? (Kitkoillakin kohtalainen)
        Vähemmän varusteita valittavana kuin Golfissa

        Summa summarum, suurin miinus ehkä tuo takapenkin yllättävän pieni pääntila ja siellä täällä näkyvät kustannussäästöt verrattuna esim. Golfiin. Ei tätä Passatiin voi verrata, mutta onhan noissa hintaeroakin (tosin Passatiin ei 1.2:sta ainakaan toistaiseksi saa). Mikäli tuohon saisi vaikka vastaavan nelivedon ja xenonit kuin Golfissa niin auto muuttuisi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi.

        kyllähän tähän uuteen jettaan saa 2.0 tdi konetta myös.itellä on jetta sportline 2.0tdi powerdiesel 103kw/140hp.ja kyllä siinä ainakin alkaa tapahtua kun oikeata jalkaa suoristaa.ja tähän ikäkysymykseen,niin olen 18v eikä ainakaan vielä ole haukuttu autoa pappamaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe