Priorite Proactum

Bärttil

Mimmonen paikka?

129

2797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lölösdlösdflö

      Minuakin kiinnostais kyllä tietää.

    • hakija

      Tampereella on kuulemma ihan hyvä meno. Muista toimipaikoista en tiedä. Varmaan samanlainen kuin moni muukin alan pk-yritys.

    • onko?

      Eiks toi oo vuokratyöfirma?

    • vastaaja.

      Ei ole

      • sdgdfgdfh

        Toi priotite ainakin näyttäs olevan ihan puhdas henkilöstönvuokraus lafka. Ei ilmeisesti sitten vuokraa tytäryhtiönsä (proactum) henkilöitä vai?


      • vuokrattu
        sdgdfgdfh kirjoitti:

        Toi priotite ainakin näyttäs olevan ihan puhdas henkilöstönvuokraus lafka. Ei ilmeisesti sitten vuokraa tytäryhtiönsä (proactum) henkilöitä vai?

        varmaan vuokraa niitäkin mutta proactum näyttäis olevan aika perinteisen oloinen softaräätälifirma. projekteina asiakastoimituksia javalla


    • heh3
      • foo2

        Joo en oo hyvää kuullu minäkään.


      • yrittäjä

        Aika vanha kuvaus, jos kauppalehden mukaan perustettu samana vuonna.
        Jokainen joka on firman perustanut, niin tietää, että aluksi kaikki ei aina mene kuin elokuvissa - varsinkin jos palkkaa niitä ensimmäisiä työntekijöitä.

        Historiakaan ei ole tae tulevaisuudesta, eikä usein edes nykyisyydestäkään.

        Nokiakin oli kova kännykkätalo aikoinaan - mutta vain tulevaisuus näyttää mistä Nokia muistetaan - ja tulevaisuus voi yllättää....ehkäpä 2050 se muistetaan saappaista. Ne oli pirun hyviä.


    • pepe11234

      15€, nin ei viturta

    • 5333463443

      Heillä on työhaastattelussa psykoloogiset testit, joiden perusteella johto päättää pääsetkö töihin vai et.
      Priorite on tarjonnut minulle vain koodaustyötä alihankintana oman firmani kautta ja Proactun ei ottanut minua alihakinta suhteeseen koska tajusin psykoloogisen testin väärin ja täytin sen väärin.

      • softaaja70

        No jos laitetaan testi/koe/mitätahansa eteen ohjeineen, eikä ymmärrä mitä pitäisi tehdä, niin eikö se ole ihan oikein, ettei pääse hommiin.


      • 5333463443
        softaaja70 kirjoitti:

        No jos laitetaan testi/koe/mitätahansa eteen ohjeineen, eikä ymmärrä mitä pitäisi tehdä, niin eikö se ole ihan oikein, ettei pääse hommiin.

        Kyllä on mutta psykoloogiset testit eivät ole kovin luotettavia.


      • 12312312312
        5333463443 kirjoitti:

        Kyllä on mutta psykoloogiset testit eivät ole kovin luotettavia.

        No ei, mutta eikös tuossa ollut kysymys siis siitä, että kaveri ei ollut edes ymmärtänyt ohjeita. Se kyllä kertoo kaverista paljon....

        Tuskin nyt kuitenkaan pelkän psykologisen analyysin perusteella tehdään päätöksiä työnhakijasta missään - sittenhän koko homman voisi tehdä vaikka netissä ilman koko hakijan näkemistä, haastattelua ja CV:t ja työhistoriat vois olla sitten varmaan myös tarpeettomia....


      • 5333463443
        12312312312 kirjoitti:

        No ei, mutta eikös tuossa ollut kysymys siis siitä, että kaveri ei ollut edes ymmärtänyt ohjeita. Se kyllä kertoo kaverista paljon....

        Tuskin nyt kuitenkaan pelkän psykologisen analyysin perusteella tehdään päätöksiä työnhakijasta missään - sittenhän koko homman voisi tehdä vaikka netissä ilman koko hakijan näkemistä, haastattelua ja CV:t ja työhistoriat vois olla sitten varmaan myös tarpeettomia....

        Niin mulle sanottiin etten kuunnellut haastattelussa ohjeita muttaa koodausosaamisestani se valinta ei ollut kiinni.


      • dfdsfsdfsdf
        5333463443 kirjoitti:

        Niin mulle sanottiin etten kuunnellut haastattelussa ohjeita muttaa koodausosaamisestani se valinta ei ollut kiinni.

        Jaa, pääsit sitten näyttämään osaamisesi varmaankin, jos se siitä ei ollut kiinni?


      • 5333463443
        dfdsfsdfsdf kirjoitti:

        Jaa, pääsit sitten näyttämään osaamisesi varmaankin, jos se siitä ei ollut kiinni?

        On mulla J2EE-koodauksesta työnäytteitä.


      • K711

        Testit on tasan niin luotettavia kuin tulkitsija. Oliko koulutettu haastattelija?


      • paltsa
        K711 kirjoitti:

        Testit on tasan niin luotettavia kuin tulkitsija. Oliko koulutettu haastattelija?

        ei todellakaan.


      • haastattelija876
        paltsa kirjoitti:

        ei todellakaan.

        Ehkä niitä ei tulkitse haastattelija?


      • Collie21
        softaaja70 kirjoitti:

        No jos laitetaan testi/koe/mitätahansa eteen ohjeineen, eikä ymmärrä mitä pitäisi tehdä, niin eikö se ole ihan oikein, ettei pääse hommiin.

        Siinä talossa ei ole yhtään psykologia edes töissä.
        Millä taidolla ne muka teettää muille jotain testetejä... melkoista pelleilyä.


    • harjoittelija2

      Kuulostaa siis samanlaiselta IT-softapuljulta kuin 99% kaikista muistakin IT-softapuljuista. Se taitaa olla sillä lailla, että kaikki ei voi olla siellä 1%:ssa.

      • alanvaihtaja

        P..ska ala..


      • 8+14
        alanvaihtaja kirjoitti:

        P..ska ala..

        Itse olen miettinuyt että jos lähtisi veneen rakentajakoulutukseen Ingmanin käsi ja taideteolliseen oppilaitokseen http://www.ingmanedu.fi/vene.html

        Savolaismalliisilla puuveneillä on vielä tarvetta sen jälkeenkin kun c# on vanha tekniikka jonka osaajat tyrkätään kortistoon uuden ihmetekniikan takia.


    • heh3

      Kuulostaa tosi lupaavalle jos ei edes saikulla pääse töistä eroon. No näitä firmoja kyllä riittää suomessa ihan tarpeeksi. Myydään halvalla ja tehdään sitten surkeaa laatua. Ei kai sillä lopulta ole paljon väliä ostaako ne asiakkaat enää uudestaan, kun uusia asiakaita löytyy jatkuvasti ainakin julkisella puolella.

      • molowitz

        Tiedoksi kaikille: Great place to work oli ironiaa ja utopiaa! Lääkärintodistus vaaditaan jo ekasta sairaspäivästä -> henkilöstöön ei luoteta.


      • duunari
        molowitz kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille: Great place to work oli ironiaa ja utopiaa! Lääkärintodistus vaaditaan jo ekasta sairaspäivästä -> henkilöstöön ei luoteta.

        So? Niin vaaditaan aika monessa paikassa.


      • game over
        duunari kirjoitti:

        So? Niin vaaditaan aika monessa paikassa.

        taitaa olla yrittäjä ite kirjottamassa vastalauseita täällä. Säälittävää.


      • 346443664
        game over kirjoitti:

        taitaa olla yrittäjä ite kirjottamassa vastalauseita täällä. Säälittävää.

        Tuohon en usko. Mutta mulle on tarjottu ks. frimasta alihankintatöitä ja hakemus on vielä auki ja haastatteluun pääsin työkaverin suosittelujen kautta joka on töissä ks. firmassa. Hän kehui, että ks. työpaikassa on laikisääteiset tauot toisin kuin työnantajalla, jonka palveluksesta hän irtisanoitui jonka palvaluksessa taas itse olen. Ks. työkaveri sanoi, että en kuunnellut ohjeita työhaastaatelussa, jonka takia en päässyt ekalla kerralla ks. paikkaan töihin ja valinta ei ollut minun koodamisosaamisen puutetta kuten itse luulin. Oneksi minun NDA:t ei ole enää voimassa joten voin puhua asioista.


    • Ihme sakkia täällä!

      Lakisääteinen tauko, voi luoja! Ootteko jossain liukuhihnalla töissä???

      • 3553533553

        Niin joillekkin työntekijöille voi olla tärkeetä, että on lakisääteiset tauot ei tauot silloin siihen kellonaikaan kun laki määrää. Mulle taas ei ole tärkeetä se, että on sellaisia ollenkaan kuin tauot kunhan saa käydä tupakalla silloin kun huvittaa ja kahvitauot voi pitää samaan aikaan kun tekee töitä. Niin ja ohjelmistokehitys on liukuhinta työtä missä koodari leiskaa mm. Liferay-templaatin sen jälkeen kun 1x1 PSD-tietosto tulee AD:lta ja nämä on vain titteleitä koska mainostoimiston AD on vähän eriasia kun AD IT-alalla.


      • 4364646

        Ainiin muistin just, että "Lakisääteinen" on työelämän slangia.


      • duunari
        3553533553 kirjoitti:

        Niin joillekkin työntekijöille voi olla tärkeetä, että on lakisääteiset tauot ei tauot silloin siihen kellonaikaan kun laki määrää. Mulle taas ei ole tärkeetä se, että on sellaisia ollenkaan kuin tauot kunhan saa käydä tupakalla silloin kun huvittaa ja kahvitauot voi pitää samaan aikaan kun tekee töitä. Niin ja ohjelmistokehitys on liukuhinta työtä missä koodari leiskaa mm. Liferay-templaatin sen jälkeen kun 1x1 PSD-tietosto tulee AD:lta ja nämä on vain titteleitä koska mainostoimiston AD on vähän eriasia kun AD IT-alalla.

        joku lienee töissä tässä ketjussa ko. paikassa....


      • 34664364
        duunari kirjoitti:

        joku lienee töissä tässä ketjussa ko. paikassa....

        En ole töissä tässä puljussa vaan mun kaveri on.


      • Leilitseik
        34664364 kirjoitti:

        En ole töissä tässä puljussa vaan mun kaveri on.

        Osanottoni.


    • Kuukkeli86

      Voisiko joku kertoa, kannattaako tuonne nyt todella hakea. Olen kuullut niin paljon huonoa noista molemmista firmoista. Onko ne vain kateellisten panettelua vai totta? Kuulemma porukkaa vaihtunut melko tiuhaan noissa.

      • dfgdfgh

        No jos sulla on vaihtoehtoja niin ei. Jos oot työttömänä niin sitten totta kai.


      • duunari1234
        dfgdfgh kirjoitti:

        No jos sulla on vaihtoehtoja niin ei. Jos oot työttömänä niin sitten totta kai.

        miksi töitä ei kannattaisi hakea?


      • Kantapään kautta
        duunari1234 kirjoitti:

        miksi töitä ei kannattaisi hakea?

        Ei kannata uhrata itseään p..an työpaikan takia, älkää olko epätoivoisia!!


      • 123344577
        Kantapään kautta kirjoitti:

        Ei kannata uhrata itseään p..an työpaikan takia, älkää olko epätoivoisia!!

        miltä vuosisadalta sä tänne tulit?


    • työnhakija1234

      Varmaan riippuu keneltä kysyy? Osa varmaan ihan tyytyväisiä työnantajaan - kai ne sieltä pois olisivat lähteneet - toiset taas ei - ja varmaan lähtökuopissa. Ei mitenkään poikkeavaa alalla.

      Tampereella ilmeisesti parempi meno kuin muualla - kuulemma (kts. yllä). Ton Prioriten sivuilla näytti olevan vain Espoon osoite, mutta Proactum toimii sitten muuallakin.

      • K71

        Priorite Proactum. Tampere parempi. Mutta aivan järjetön kulukuri, kun menette haastatteluun käykää katsomassa koko toimisto. Saatte hyvän kuvan kuinka paljon työntekijöihin yleensä panostetaan.Alihankintaa tarjottiin työhaastattelussa, ainakin mulle. Vaihtoehtona melko kehnoa palkkaa.Ilmeisesti vaihtuvuus on isohko.

        Eniten jäin miettimään valittuja teknologioita, melkoinen hässäkkä kun omia korjauksia on tehty. Jos toimittajat päivitettää yhtä, muutoksia pitäisi tehdä useampaan. En tiedä, pitäisikö ne omat korjaukset jakaa ennemmin yhteisölle?


    • ehehe

      Ai kertooko ne työhaastattelussa kulurakenteensa? Aika avointa meininkiä.

      • k711

        Ei kerro. Työtiloista voi jotain päätellä ja nykyisiltä ja vanhoilta työntekijöiltä kuulee.


      • normikoodari123
        k711 kirjoitti:

        Ei kerro. Työtiloista voi jotain päätellä ja nykyisiltä ja vanhoilta työntekijöiltä kuulee.

        Tilojen takiako työpaikka valitaan? Mä yleensä valitsen tulojen takia... Varmaan jos vaihtoehtoja on runsaasti niin voi valita. Meillä useimmilla ei ole varaa moiseen elitismiin.


      • bummi
        normikoodari123 kirjoitti:

        Tilojen takiako työpaikka valitaan? Mä yleensä valitsen tulojen takia... Varmaan jos vaihtoehtoja on runsaasti niin voi valita. Meillä useimmilla ei ole varaa moiseen elitismiin.

        Kuules sinä, jos joudut tuijottamaan pelkkää läppärin näyttöä pöydällä, jota ei voi säätää ja ilman kunnon valoa, niin kyllä se palkka saa olla hemmetin iso, että on varaa käydä hierojalla, kiropraktikolla, silmälääkärillä ja lopulta sairaseläkkeelle. Tai että työpisteessä on talvella kylmä ja kesällä hiki. Tai roskikset pursuu ja vessa haisee. Kyse ei ole mistään elitismistä vaan NORMAALIKOODARIN NORMAALITYÖYMPÄRISTÖSTÄ! Ei tässä mitään nahkasohvia, marmoria ja toimistomummoja kaivata.


      • yrittäjä-omistaja-1
        bummi kirjoitti:

        Kuules sinä, jos joudut tuijottamaan pelkkää läppärin näyttöä pöydällä, jota ei voi säätää ja ilman kunnon valoa, niin kyllä se palkka saa olla hemmetin iso, että on varaa käydä hierojalla, kiropraktikolla, silmälääkärillä ja lopulta sairaseläkkeelle. Tai että työpisteessä on talvella kylmä ja kesällä hiki. Tai roskikset pursuu ja vessa haisee. Kyse ei ole mistään elitismistä vaan NORMAALIKOODARIN NORMAALITYÖYMPÄRISTÖSTÄ! Ei tässä mitään nahkasohvia, marmoria ja toimistomummoja kaivata.

        Jaahas. Teillähän on hommat kunnossa - töitä riittää siis?


    • duunari123

      Taas näköjään tipahti paikkoja auki - onkohan nuo oikeasti auki vai pelkkää markkinointia. Kumpaan tuolla nyt kannattaa hakea Espooseen vai Tampereelle?

      • molowitz

        Espoossa huono fiilis ja ankeat tilat, Tre tarpeex kaukana pomoista.


      • jtmjgapta

        Kunhan kalastelevat, ja mieluiten haluavat alihankkijoita eivät omia duunareita.


    • nec

      Jotkut YT-neuvottelut oli kuulemma hetki sitten. Eipä taida olla aitoja paikkoja.

      • valehtelet2

        Mitään YT:eitä ei ole. Näistä olisi varmasti kerrottu laajemmin.


      • Willemberg
        valehtelet2 kirjoitti:

        Mitään YT:eitä ei ole. Näistä olisi varmasti kerrottu laajemmin.

        Ei YT:istä ole pakko kirkossa kuuluttaa. Miksi niin nopea kieltäminen?


      • Heko heko heko
        valehtelet2 kirjoitti:

        Mitään YT:eitä ei ole. Näistä olisi varmasti kerrottu laajemmin.

        Eihän pikkupuljujen tarvii pikku-yyteitään tosiaan lehdissä huudella. Miksi siitä nyt laajemmin olisi ollut, etusivun uutinenko Pohjois-Korean uhittelun ohella? Heh!


    • joo joo

      Turha itkee jos ei oo faktaa.

      • duunari455

        Eiks se oo hyvä että henkilöstön kanssa neuvotellaan? Ei yt aina liity porukan vähentämiseen mitenkään.


    • pro2

      YT:t oli ja meni, yksi irtisanottiin maaliskuussa 2013. Samaan aikaan yritys kehuu että on saanut isoimmat kaupat ikinä. Henkilökuntämäärä ei ole kasvanut samassa suhteessa. Alihankintaa, alihankintaa ja vielä kerran alihankintaa.

      • jamppa11

        Se irtisanottuko täällä sitten näitä katkeria viestejä lähettelee aamuisin kun normaali-ihmiset on töissä tai matkalla sinne? Miksi sut irtisanottiin ja ketään muuta ei...?


      • yrittäjä3467

        Ei kai kauppojen suuruudella ja omien työntekijöiden määrällä ole riippuvuutta. Katso nyt teollisuutta yleensäkin. Alihankkijan työllistäminen on fiksua riskienhallintaa tilauskannan muutoksissa.


      • mulccu
        yrittäjä3467 kirjoitti:

        Ei kai kauppojen suuruudella ja omien työntekijöiden määrällä ole riippuvuutta. Katso nyt teollisuutta yleensäkin. Alihankkijan työllistäminen on fiksua riskienhallintaa tilauskannan muutoksissa.

        jaba jaba


    • viisas1525

      Mikä ilmapiiri tampereella? Onko töitä enää tarjolla?

      • paltsa

        Näköjään ei.


    • jontte26

      Mulla on yksi frendi kyseisessä firmassa töissä ja hakee koko ajan muita hommia. Se on töissä proactumin espoon toimistossa ja siellä on ainakin aika ankee meininki. Toimisto on todella kulahtanut, eikä ne kai siksi kehtaa tuodakkaan sinne ketään asiakkaita. Koodareille on tarjolla vanhat työvälineet ja työpisteet on kuin jostain liukuhihnalta. Mutta pahinta kai koko firmassa on surkea johto. Kai ne yrittää soveltaa scrumia, mutta todellisuudessa pomot päättää mielivaltaisesti miten edetään, työt jakautuu epätasaisesti, aikataulut kusee ja lopputulos on kuraa. Mutta mitäs sillä on väliä, kun asiakkaat on julkishallintoa, jossa vaatimukset on matalia, kun asiakkaat edustajat eivät ymmärrä koodaamisesta mitään. Mun frendi yritti houkutella muakin kyseiseen firmaan töihin, mutta ei kyllä kiinnosta, kun oon kuunnellu sen kokemuksia viimeisen vuoden ajan. Pääkaupunkiseudulla on parempia it-taloja kymmenen tusinassa.

      • pjtmag

        Just, mikään ei siis ole muuttunut! Julkkarikusetus jatkuu..


      • ex-nokialainen
        pjtmag kirjoitti:

        Just, mikään ei siis ole muuttunut! Julkkarikusetus jatkuu..

        Varmaan aika monessakin pikkupajassa juurikin näin.

        Mites lie Tampereella meininki, joku yllä mainosti että pomot on kaukana ja meno mukavampaa. Avoimen hakemuksenkin jo laitoin juurikin Tampereelle, mutta eivät vielä vastailleet.


      • herätkää jo!
        ex-nokialainen kirjoitti:

        Varmaan aika monessakin pikkupajassa juurikin näin.

        Mites lie Tampereella meininki, joku yllä mainosti että pomot on kaukana ja meno mukavampaa. Avoimen hakemuksenkin jo laitoin juurikin Tampereelle, mutta eivät vielä vastailleet.

        Jengi täl palstalla ei näytä tajuavan varoitteluita miten seko firma toi on!


      • herätys herätys
        herätkää jo! kirjoitti:

        Jengi täl palstalla ei näytä tajuavan varoitteluita miten seko firma toi on!

        Jengi täl palstalla ei näytä tajuavan kuinka sekoa porukkaa täällä yleisesti ottaen kirjoittelee. Tän palstan perusteella koko ala on paskaa ja jokainen työnantaja kusettaa kaikessa mahdollisessa kaikkia. Todnäk tätäkin ketjua ylläpitää joku katkera entinen poispotkittu/lähtenyt/whatever työntekijä, tai joku katkera nykyinen työntekijä, eiköhän niitä joka firmasta löydy.


      • jurigos
        herätys herätys kirjoitti:

        Jengi täl palstalla ei näytä tajuavan kuinka sekoa porukkaa täällä yleisesti ottaen kirjoittelee. Tän palstan perusteella koko ala on paskaa ja jokainen työnantaja kusettaa kaikessa mahdollisessa kaikkia. Todnäk tätäkin ketjua ylläpitää joku katkera entinen poispotkittu/lähtenyt/whatever työntekijä, tai joku katkera nykyinen työntekijä, eiköhän niitä joka firmasta löydy.

        Jeesus pelastaa myös sinut!


      • duunariporras1
        jurigos kirjoitti:

        Jeesus pelastaa myös sinut!

        Onks Jeesus jossakin haastattelemassa potentiaalisia kandikaatteja? Mikä ois hommana, paljonko liksa ja löytyykö luontaisetuja?


      • jurigos
        duunariporras1 kirjoitti:

        Onks Jeesus jossakin haastattelemassa potentiaalisia kandikaatteja? Mikä ois hommana, paljonko liksa ja löytyykö luontaisetuja?

        On, Proactumissa. ATK-hommia. Etuna ylösnousemus.


    • toimimies

      Hyvät on firmassa edut. Pääseekö johtajat alakertaan?

      Varmaan pakko laittaa paperit sisään. Saako kirkonpoltosta lisäpisteitä vai kattooko ne sellaista pahalla?

    • 7+1

      Ainoastaan omien aivojen käyttöä katsotaan pahalla.

      • dJMjt5k60w

        Koodaushan ei vaadikaan älyä, ainoastaan perslihaksia.


      • lafea32
        dJMjt5k60w kirjoitti:

        Koodaushan ei vaadikaan älyä, ainoastaan perslihaksia.

        No, riippuu hieman mistä ja miten sen lopputuloksen puristaa ulos.


      • Jufo525
        lafea32 kirjoitti:

        No, riippuu hieman mistä ja miten sen lopputuloksen puristaa ulos.

        "Onnistuneiden" tietojärjestelmien perusteella sieltä, missä aurinko ei paista.


      • Tsububoi
        dJMjt5k60w kirjoitti:

        Koodaushan ei vaadikaan älyä, ainoastaan perslihaksia.

        Mit.. vit.. turhaanko opiskelin melkein puoli vuotta ATK-merkantiksi?!


      • tjgapa6j
        Tsububoi kirjoitti:

        Mit.. vit.. turhaanko opiskelin melkein puoli vuotta ATK-merkantiksi?!

        Hä? Mä koodaan veturikuskin papereilla, sermin takana kemisti nakuttaa konetta. :-) Mitää alaa tarvi opiskella.


      • Javabean
        tjgapa6j kirjoitti:

        Hä? Mä koodaan veturikuskin papereilla, sermin takana kemisti nakuttaa konetta. :-) Mitää alaa tarvi opiskella.

        Onx tonne kukaan hakenu / päässy viime aikoina? Niin että onkos meno muuttunu?


      • koodarijoensuusta
        Javabean kirjoitti:

        Onx tonne kukaan hakenu / päässy viime aikoina? Niin että onkos meno muuttunu?

        Joo, pääsin töihin näiden Joensuun konttorille. Meno on aika villiä.


      • Utra
        koodarijoensuusta kirjoitti:

        Joo, pääsin töihin näiden Joensuun konttorille. Meno on aika villiä.

        Häh? Onx ne avannu uuden konttorin??


      • scalajohansson
        Utra kirjoitti:

        Häh? Onx ne avannu uuden konttorin??

        Tää on pääkonttori kai? Niin olen ymmärtänyt.


      • ubama
        scalajohansson kirjoitti:

        Tää on pääkonttori kai? Niin olen ymmärtänyt.

        Höpö höpö. Sehän on Sveitsissä nykyään.


      • rtyeeyuu
        ubama kirjoitti:

        Höpö höpö. Sehän on Sveitsissä nykyään.

        Ai jaa. Saaks sieltä millaista liksaa, siis Sveitsistä parempaa kuin Joensuusta?


      • Javabean
        rtyeeyuu kirjoitti:

        Ai jaa. Saaks sieltä millaista liksaa, siis Sveitsistä parempaa kuin Joensuusta?

        mikä hemmetin joensuu?


      • 123qweqw
        Javabean kirjoitti:

        mikä hemmetin joensuu?

        Joensuu on kunta Ita-Suomessa. Taidat asua pk-seudulla :)


      • Javabean
        123qweqw kirjoitti:

        Joensuu on kunta Ita-Suomessa. Taidat asua pk-seudulla :)

        Kyl mä sen surkeen kylän tiedän, mut miten se prioriteen liittyy??? Outoo huumorintajuu tääl.


      • kapitalismos
        123qweqw kirjoitti:

        Joensuu on kunta Ita-Suomessa. Taidat asua pk-seudulla :)

        ja sä ääkkösetön pösilö taidat naputella Sveitsin veroparatiisista.


    • diLLe123

      Johto toimii nykyisin tosiaan Sveitsistä käsin.. fakta

      • Tsurbadi

        Tietääköhän julkishallinnon asiakkaat tuon? Alkaa vaikuttaa ihan Javerdelin touhulta. Kyllä nää veronkiertokeinot käytetään täböllä hyväksi ja veronmaksajat kiittää sekä ylihintaisista palveluista että menetetyistä veroeuroista, saatana!!!


      • niinpäniin123
        Tsurbadi kirjoitti:

        Tietääköhän julkishallinnon asiakkaat tuon? Alkaa vaikuttaa ihan Javerdelin touhulta. Kyllä nää veronkiertokeinot käytetään täböllä hyväksi ja veronmaksajat kiittää sekä ylihintaisista palveluista että menetetyistä veroeuroista, saatana!!!

        Kyllähän moni julkishallinnon organisaatio ihan tietoisesti käyttää verokikkailua itsekin hyödykseen, ulkoistaa Intiaan, Espanjaan tai ylipäätään huonompien työehtojen piiriin.


      • Tsurbadi
        niinpäniin123 kirjoitti:

        Kyllähän moni julkishallinnon organisaatio ihan tietoisesti käyttää verokikkailua itsekin hyödykseen, ulkoistaa Intiaan, Espanjaan tai ylipäätään huonompien työehtojen piiriin.

        Mitä ihmeen verokikkailua on ulkoistus, vaikka Timbuktuun? Normibisnestä. Mutta Priorite konserni väittää kilpailutuksissa olevan supisuomalainen, saatana!


      • niinpä1237
        Tsurbadi kirjoitti:

        Mitä ihmeen verokikkailua on ulkoistus, vaikka Timbuktuun? Normibisnestä. Mutta Priorite konserni väittää kilpailutuksissa olevan supisuomalainen, saatana!

        Onhan se verokikkailua ulkoistaa offshoreen. Työntekijäthän ne suurimmat verot maksaa maahan jossa töitä tekevät, firmojen ei tartte maksaa jos ei halua.


      • jalo83
        niinpä1237 kirjoitti:

        Onhan se verokikkailua ulkoistaa offshoreen. Työntekijäthän ne suurimmat verot maksaa maahan jossa töitä tekevät, firmojen ei tartte maksaa jos ei halua.

        Taitaa ko. lafkan johto täällä puolustella arveluttavaa toimintaansa. Hyvää joulua vaan sinnekkin!


      • jepjepjep123123
        jalo83 kirjoitti:

        Taitaa ko. lafkan johto täällä puolustella arveluttavaa toimintaansa. Hyvää joulua vaan sinnekkin!

        Varmasti näin. Kapitalismihan nyt muutenkin on arveluttavaa toimintaa.


      • humppaveillo
        jepjepjep123123 kirjoitti:

        Varmasti näin. Kapitalismihan nyt muutenkin on arveluttavaa toimintaa.

        Tietoviikossa kerrottiin että tää lafka on myyty jollekin. Yt tulossa.


      • jepjepjep123123
        humppaveillo kirjoitti:

        Tietoviikossa kerrottiin että tää lafka on myyty jollekin. Yt tulossa.

        Arvashan, kun omistaja katos Sveitsiin, niin saa nyt myyntivoitot taskuunsa, jää Suomen verokarhu nuolemaan näppejään. Loistava kupru.

        Mitä helevetin yhteistä on taloushallinnon järjestelmiä tekevällä Vismalla ja Prioritella ja vielä vähemmän open source Proactumilla???? Käsittämätön kauppa..

        Nyt kaikki vaan laittamaan hakemusta sisään, pääsee asentamaan Passeli-ohjelmia. :-)


      • duunariyrittäjä321
        jepjepjep123123 kirjoitti:

        Arvashan, kun omistaja katos Sveitsiin, niin saa nyt myyntivoitot taskuunsa, jää Suomen verokarhu nuolemaan näppejään. Loistava kupru.

        Mitä helevetin yhteistä on taloushallinnon järjestelmiä tekevällä Vismalla ja Prioritella ja vielä vähemmän open source Proactumilla???? Käsittämätön kauppa..

        Nyt kaikki vaan laittamaan hakemusta sisään, pääsee asentamaan Passeli-ohjelmia. :-)

        Ei kai noita Passeleita tartte edes asentaa. Ne kai tulee pilvestä?

        Aika erikoinen ostos kyllä. Oisko yt päälle, porukka pihalle ja massit taskuun.


    • kaverikertoi

      Tässä firmassa on kuulemma nykyään eri meininki.

      • 12@$^754$$&

        Hyvempää vai huonompaa?


      • 12@$^754$$&

        Hyvempää vai huonompaa?


      • Phjdhkjfasjgfvkjasf
        12@$^754$$& kirjoitti:

        Hyvempää vai huonompaa?

        Ei kumpaakaan, paskempaa. Tosigonat lähteneet, tilalle epätoivoisia paluumuuttajia ja keltanokkia.


      • hekoheko123123
        Phjdhkjfasjgfvkjasf kirjoitti:

        Ei kumpaakaan, paskempaa. Tosigonat lähteneet, tilalle epätoivoisia paluumuuttajia ja keltanokkia.

        No on sitten ainakin samantasoista porukkaa.


    • rivikoodari

      Tässä firmassa töissä olleena pari mainintaa pitää sanoa. Olin Tampereella, ja porukka oli todella mukavaa ja avointa - ei pelkkiä hiljaisia jurnuttajia. Koodauspuolellakin muutamia todella kovia kavereita ja loput aika kaltaisiani perusjannuja, joita on firmat pullollaan.

      Toi firmahan tekee (ainakin Tamperella) kokonaan hommat omissa tiloissa, eikä alihankintana muissa paikallisissa lafkoissa - ja loppuasiakastakin oikeasti näkee rivikoodaritkin, tietenkin vähän projektista riippuen. Projektit oli aika pieniä toki, muutamia tyyppejä per projekti.

      Tilat tosin aika vaatimattomat, mutta huhu kertoi että sillä puolella olisi ryhtiliike tulossa ton omistajavaihdoksen myötä.

      Itse vaihdoin firmaa sitten ihan muista syistä kun työhön tai tuohon firmaan liittyvistä syistä.

    • tamppaaja

      Täällä on kuulemma paikkoja auki - uskoisko?

    • laardiperse

      Näyttäähän noita olevan. Tampereella varmaan kannattaakin hakea, noista pk-seudun paikoista en tiedä - monet ovat haukkuneet firmaa täällä.

      • StadiKuuluuStadille

        Mitkä ovat olleet ne syyt jotka tekevät Espoon surkeaksi?
        Tuo firma on myyty Vismalle ja jengi heitetään Espoosta Helsingin keskustaan.

        Tamperelaisten tulo pääkaupunkiseutulaisten "markkinoille" on pilannut monen firman meiningin. Hämäläiset tekevät omissa pikku piireissään näpertelyjään ja kommunikointikykyä ei tunnu löytyvän lainkaan. Koskee vähän yhtä sun toista firmaa jolla on toimisto myös Tampereella. Se on yksi syy jättää ne firmat kokonaan pois hakulistoilta.


      • sdfsgsfgfg
        StadiKuuluuStadille kirjoitti:

        Mitkä ovat olleet ne syyt jotka tekevät Espoon surkeaksi?
        Tuo firma on myyty Vismalle ja jengi heitetään Espoosta Helsingin keskustaan.

        Tamperelaisten tulo pääkaupunkiseutulaisten "markkinoille" on pilannut monen firman meiningin. Hämäläiset tekevät omissa pikku piireissään näpertelyjään ja kommunikointikykyä ei tunnu löytyvän lainkaan. Koskee vähän yhtä sun toista firmaa jolla on toimisto myös Tampereella. Se on yksi syy jättää ne firmat kokonaan pois hakulistoilta.

        Joo, Solita ja VincIT nyt ensiksi tullee mieleen manselaisina firmoina, jotka ovat levittyneet pk-seudulle.

        Mutta kumpi oli ensin, muna vai kana?


    • etsitkö venetarvikke

      Mitä olen kuullut kyseisest putiikist niin välttäkää kuin ruttoa. Paikkoja on aina auki, ketään ei ikinä palkata ja ilmoitukset ovat vain ulkonäön vuoksi olemassa.

      • duipaduu

        no eipä oo kaksinen ulkonäkö....


      • dippadappaduu

        Kyl mä ainakin pääsin ihan hakemalla tonne.


      • pas.a mikä pas.a
        dippadappaduu kirjoitti:

        Kyl mä ainakin pääsin ihan hakemalla tonne.

        V...u, sä oot hyvä!! Syytä olla tosi ylpee. Tossa firmassa töissä olleena oikein palvon sinua, IT-jumala!


      • dippadappaduu
        pas.a mikä pas.a kirjoitti:

        V...u, sä oot hyvä!! Syytä olla tosi ylpee. Tossa firmassa töissä olleena oikein palvon sinua, IT-jumala!

        Heikot sortuu elon tiellä?


      • forDummies
        dippadappaduu kirjoitti:

        Heikot sortuu elon tiellä?

        Montako A4sta kirjotit työsopimuksen kohtia jotka saattavat sinut myöhemmin kuseen?

        Riittikö sormet laskemisessa?


      • paduidaihui
        forDummies kirjoitti:

        Montako A4sta kirjotit työsopimuksen kohtia jotka saattavat sinut myöhemmin kuseen?

        Riittikö sormet laskemisessa?

        Joku muukin on näköjään kuullut noista soppareista.
        Kaveri kertoi että työsopimuksen liite oli täynnä sanktioita siis täysin laittomia jotka joku liitto vahvisti. Eli duunarin piti siinä ja siinä tilanteessa maksaa firmalle useita kymmeniä tuhansia. Että sellanen duunimesta.


      • 398420dk
        dippadappaduu kirjoitti:

        Kyl mä ainakin pääsin ihan hakemalla tonne.

        mulle tulee tosta firmasta mieleen joku hiuslakkabutiikki tai jotain siihen suuntaan... ja ne muka tekee jotain softaa kampaamoilleko?


      • sdfgsgfsdfg
        paduidaihui kirjoitti:

        Joku muukin on näköjään kuullut noista soppareista.
        Kaveri kertoi että työsopimuksen liite oli täynnä sanktioita siis täysin laittomia jotka joku liitto vahvisti. Eli duunarin piti siinä ja siinä tilanteessa maksaa firmalle useita kymmeniä tuhansia. Että sellanen duunimesta.

        Mitäs sillä paperilla on merkitystä sitten jos se on laiton?


      • muotoilija-koodari
        398420dk kirjoitti:

        mulle tulee tosta firmasta mieleen joku hiuslakkabutiikki tai jotain siihen suuntaan... ja ne muka tekee jotain softaa kampaamoilleko?

        Just sitä. Ne tekee softaa, jotka hyödyntää erittäin monimutkaisia algoritmeja esimerkiksi sen laskentaan, että "hiuksesi ovat 38% tuuheammat". Heitäpä lennosta koodinpätkä joka tuon laskee?


      • TukkaPystyssäKatuja
        muotoilija-koodari kirjoitti:

        Just sitä. Ne tekee softaa, jotka hyödyntää erittäin monimutkaisia algoritmeja esimerkiksi sen laskentaan, että "hiuksesi ovat 38% tuuheammat". Heitäpä lennosta koodinpätkä joka tuon laskee?

        Koodinpätkän tuohon voi varmaan heittää mutta mistä data tietokantoineen :) :)


      • dba12345
        TukkaPystyssäKatuja kirjoitti:

        Koodinpätkän tuohon voi varmaan heittää mutta mistä data tietokantoineen :) :)

        omasta päästä?


      • Mister.Kiho.o.Mato
        dba12345 kirjoitti:

        omasta päästä?

        Mutta päässähän kasvaa ne hiukset, jollei kärsi hiustenlähdöstä. Ja kenties tarkoitit myös yläpäätä.


      • satiainen
        Mister.Kiho.o.Mato kirjoitti:

        Mutta päässähän kasvaa ne hiukset, jollei kärsi hiustenlähdöstä. Ja kenties tarkoitit myös yläpäätä.

        Alapäätä tarkoitin.


    • priorite

      rectum?

      • entinen-koodari-1231

      • JuhanVonWanMattson
        entinen-koodari-1231 kirjoitti:

        Joo. http://www.gastrolab.net/ya757b.jpg

        Tuossa kuva niiden Espoon toimistolta.

        Joo-o, ei ilmeisen ergoniminen mesta.
        Puheet puutteellisista työpisteistä lienevät totta.


      • työtönitnörtti
        JuhanVonWanMattson kirjoitti:

        Joo-o, ei ilmeisen ergoniminen mesta.
        Puheet puutteellisista työpisteistä lienevät totta.

        onks toi totta vai huhupuhetta?


      • Mikäoot
        työtönitnörtti kirjoitti:

        onks toi totta vai huhupuhetta?

        Oletko tyttö vai poika?


      • nörtti-körtti
        Mikäoot kirjoitti:

        Oletko tyttö vai poika?

        Mä trendikkäästi neutri.


    • 94jfssl04+if

      Jos olet töissä edes siedettävässä paikassa niin älä sotkeennu tuonne

      • työtön-it-insinööri

        Onks siellä niin sotkuista vai? Pitäiskö sun työttömän mennä siivoamaan sinne?


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2325
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1950
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      174
      1750
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1745
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe