Olen pannut merkille ettei tuo webasto käynnistykkään heti, kuten tänäänkin kun pakkasta -24ast, oli 2tuntia roikassa tuntui että startatessa pyörähti laiskasti, mutta lähti heti käyntiin ja kävi pihalla noin 10min eikä webasto vielä höyrynnyt (tehnyt näin monesti kovemmalla pakkasella) lähdin siitä sitten ajamaan kohti viinakauppaa jonne 6km, ja kun olin takas kotipihalla niin oli webasto käynnisssä, olisko niin että akussa ei vielä ollut tarpeeksi virtaa kun auto oli seissy pakkasessa 3vrk, ja tuolla ajomatkalla sitten latautui senverran että suostui käynnistymään?
Webasto
15
4296
Vastaukset
- 12+15=?
Jos on tehtaan Webasto niin se temppuilee usein kovilla pakkasilla - ei saa polttoainetta tai liekki muutoin sammuu. Saattaa alkaa toimia kun konehuone lämpiää ja paikat siten 'notkistuu'.
- Vioestin aloittaja
Juu se on tehtaan asennus, ja tuo mainitsemasi vaiva on myös käynyt mielessä että se niinkuin jäykistyy vaan liikaa kovilla pakkasilla ja sitten lämmin moottori notkistaa sen, "niin sen täytyy olla", sanoi Rölli-peikkokin.
- ...on...
... tehtaan Webastolla ja muilla?
Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta. - toimimaan
...on... kirjoitti:
... tehtaan Webastolla ja muilla?
Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta.jos akussa ei ole tarpeeksi niitä volteja.
- 18+20=?
...on... kirjoitti:
... tehtaan Webastolla ja muilla?
Kai on tiedossa se tosiasia, että kovin vajaasta tankista ei Webastolle/Eberille tule polttoainetta.
Ainakin asiallisesti asennetuissa näin pitäisi asian olla.
Minulla on Eberi toiminut hyvin yli 30 asteen pakkasilla - toki sähköpuolikin on kunnossa kiinteän akkulaturin ansiosta.Tehtaan TT-V Webaston yhteydessä on usein varsin ohut polttoaineletku/-putki - se ei toimi kunnolla kovilla pakkasilla paitsi sitten kun se lämpenee ts. siinä oleva polttoaine lämpenee.
Jälkiasennetuissa on selvästi paksumpi polttoaineletku/-putki. TT-V Webasto on Passattin tehtaan asentama malli.
Vajaan tankin kanssa tehtaanlaite tosiaan kieltäytyy käynnistymästä. - ike-m
18+20=? kirjoitti:
Tehtaan TT-V Webaston yhteydessä on usein varsin ohut polttoaineletku/-putki - se ei toimi kunnolla kovilla pakkasilla paitsi sitten kun se lämpenee ts. siinä oleva polttoaine lämpenee.
Jälkiasennetuissa on selvästi paksumpi polttoaineletku/-putki. TT-V Webasto on Passattin tehtaan asentama malli.
Vajaan tankin kanssa tehtaanlaite tosiaan kieltäytyy käynnistymästä.vm 2008 Passatti, jossa tehtaan asentama termo top v mallin webasto. Heti uutena asennutin autosähköliikkeessä ajastin kellon. Aina pakkasilla auto esilämmitetty webastolla. Aina toiminut moitteetta.
- 9+6=?
ike-m kirjoitti:
vm 2008 Passatti, jossa tehtaan asentama termo top v mallin webasto. Heti uutena asennutin autosähköliikkeessä ajastin kellon. Aina pakkasilla auto esilämmitetty webastolla. Aina toiminut moitteetta.
Hyvä säkä sinulla :)
Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana. - gfff
9+6=? kirjoitti:
Hyvä säkä sinulla :)
Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana.Mulla tuossa vm, 06 tdi Confortline tehdasasennetussa automatiikassa on econ nappi josta sen saa päälle tai pois.
- ike-m
9+6=? kirjoitti:
Hyvä säkä sinulla :)
Itsellä ollut TT-V Webasto viidessä autossa ja kaikissa tuo on reistaillut niin paljon että vuoden välein on jotain huoltoa tarvittu. Yleisin korjaus on lämpötila-anturin vaihto, mutta usein noita puhdistuksiakin joutui teettämään. Nyt olenkin ostanut vain jälkiasennettuja Webastoja autoihini - Climatronicia ne eivät osaa ohjata niin hyvin kuin tehtaan Webasto, mutta 3v käytölläkään ei ole ongelman ongelmaa ollut jälkiasennetuissa ja mikä tärkeintä jälkiasennettu menee päälle vain kun itse haluan. Tehtaan Webasto käryyttelee automaattisesti auton 'automatiikan' ohjaamana.Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.
Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä. - 8+9=?
gfff kirjoitti:
Mulla tuossa vm, 06 tdi Confortline tehdasasennetussa automatiikassa on econ nappi josta sen saa päälle tai pois.
ECON puuttuu uudemmista vuosimalleista. ECONin kanssa pärjäsi vähän paremmin tuon tehtaan Webaston kanssa.
Nykyisin siis ECONia ei ole ja joka kerta kun pysähdyt liikennevaloihin alkaa Webasto savuttaa - sen huomaa kauheasta savupilvestä. Kun lähdet liikkeelle niin 'automatiikka' toteaakin että eipäs enää tarvitse Webastoa kun kierrokset toi lisää lämpöä -> jää kesken poltto kokoajan.
Ajan siis yleensä vähintään 20min autolla ja Webasto on ollut ennen liikkelle lähtöä 20-30min päällä. Silti nuo karstoittuu kun ei saa tuota automattikäyttöä pois päältä.
Nokalla on siis maskinpeittokin, mutta silti ongelma on olemassa. - nnnniiinnnn
ike-m kirjoitti:
Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.
Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä.Minun passat tdi-08:sta laitettiin webasto napin taakse merkkiliikkeessä.Ei enää turhia päälle menoja lyhyellä ajolla.Ei mullekkaan meinanneet laittaa webastoa ensin napin taakse,mutta 3 korjausta vuoden sisällä(kaikki takuuseen)muutti mielen korjaamolla.
- ???
ike-m kirjoitti:
Autolla ei koskaan olekaan ns. pätkäajoa ollut, jolloin webasto kävisi vain vähän aikaa. Minimissään esilämmitykseen käytetty 10-15 minuuttia, myös nollakelissä. Yli 20 asteen pakkasella 25-35 minuuttia on ollut riittävä. Vaikka ei olekaan pätkäajoa (aina vähintään 30 km matkaa) niin Ctekin MSX3600 laturilla 1-2 viikon välein akku täyteen.
Nyti tänä talvena kun ostin ja laitoin viimasuojan, niin yli 20 asteen pakkasella ei lähde webasto kesken ajon päälle.
Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä."Juup tuota econ asentoa ei ainakaan enää 08 mallissa ole. Ja vaikka onkin jälkiasennettu ohjainlaite (minikello) niin merkkiliike ei suostu poistamaan webaston automaattikäyttöä."
Luulisi että asiakas on aina oikeassa?!
- öööö?
Jälkiasennutin lisäsarjan Passat 2.0 tdi -07, jossa automaatti ilmastointi. Nyt saanut erilaista ohjeistusta sen käytöstä. Toisaalta sanotaan, että auton ilmastointi on säädettävä valmiiksi webasto käyttöön (maanuaalille) A/ eli puhallus esim. ikkunalle, puhaltimen nopeus 1-3, lämmönsäätö täysille (HI). Toisaalta on ohjeita, että voi jättää, B/automaatille ja webaston käynnistys asettaa säädöt oikein. Miten on? Ohjeistettu on myös, että webasto pitäisi A/ sammuttaa ennen auton käynnistystä ja toisaalta B/ ei tarvitse. Miten on? Onko jollakin käytännön kokemusta. Olen käyttänyt vaihtoehtoja A ja on toiminut hyvin, mutta jotenkin "turhaa" värkkäämistä namiskojen kanssa. Käytössä telestart T100 HTM kaukosäädin. Pörhöltä ohjeistettiin vaihtoehtoihin A.
- Moko
Oli pakko kommentoida, mun mun VW Caddy vm. 2010 makaa Tampereen Laakkosen pihassa, ilmeisesti Webasto vika, joka lamaannutti koko auton.
Webasto ei lähtenyt -20 asteessa päälle, mutta automaatt iilmastointi puhalsi akun melkein tyhjäksi, oli raikas sisäilma. Toi Webasto ei ole lämmittänyt sisätilaa koko aikana ja saan aina uusia ohjeita miten nappulat pitää asetella ennen sammutusta. Viimeisin ohje on puhallut ikkunalle (defrost nappi) ja lämpötila HI asentoon. Saa nyt nähdä miten sitten toimii käytännössä. Koko auto oli sekaisin kun käkikello ja se vietiin lavetilla Laakkoselle. Ei oo Puolan poika osannu rakentaa autoa Suomen olosuhteisiin.
- eiks je
Siis onko sulla sähkölämppäri webaston lisäksi? Ei Webasto lämmitintä mihinkään roikkaan laiteta, jos se toimii, niin -30 asteessa webasto tunniksi päälle ja vähintään tunti ajoa. Lähdössä sisätilat lämpimiä kuin floridan palmun alta lähtisi, jos näin ei ole, on vikaa. Mulla oli Webasto -08 TDI passatissa, silloinkun se toimi, oli kyllä lämmintä, mutta erittäin vikaherkkä tuo oli. Onkohan Eberi toimintavarmempi? Kuinka se toimii 1.8 TSI koneessa, vaikka se kyllä lämpenee hyvin ilman näitä tekohengityksiäkin. Pari viikkoa sitten -33 ja laakista käyntiin ja n. vartin ajon jälkeen piti alkaa pienentää lämpötilaa, ettei olisi tullut hiki. Mutta tuo lähtöhän se on juuri se, että olisi kiva kun olisi lämmin auto mihin istua ja sellaista ei ole olemassakaan ilman lisälämppäriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851