Ci+ moduuli ja maksukanava ongelma

Kaapelimies12

Elikkä ostettiin tuossa Samsungin UE40C5105QWXXE telkkari ja siihen sitten kortinlukija moduuli Welhon maksukanavia varten.
Ongelmana nyt kaiken linkityksen ja muun säädön jälkeen on, että mitkään maksukanavat eivät näy. Signaali pysyy vain salattuna ja telkkari ei saa korttia verifoitua.
Eli kun käynnistän telkkarin se ilmoittaa tunnistavansa korttia ja pyytää odottamaan, tämän jälkeen tulee 5 osainen verifointi prosessi, mutta aina 4/5 kohdassa homma loppuu ja ruutuun tulee tekstit "Authentication failed -Auth key" ja "Verification failed".
Kortti ja lukija on vaihdettu uusiin ja linkitettykkin. Kortti toimii vanhassa digiboksissa aivan normaalisti, paitsi tukemattomat hd-kanavat eivät näy.
Voiko vika siis olla telkkarissa, vai mistä tässä on kysymys?

20

9280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

      sitten kortinlukija ei ole yhteensopiva televisiosi kanssa. Juuri telkkareiden kanssa kortinlukijoilla voi olla ongelmia (usein jossain kortinlukijan informaatiossa voi lukea että "ei toimi xxxxxxxxx merkkisten televisioiden kanssa" tai ei toimi tietyn mallin kanssa). Vaikka sulla on tuossa tv:ssä CI paikka niin se ei silti välttämättä toimi juuri tuon kortinlukijan kanssa.

      • ap.

        Homma selvisi, laitoin kortin vanhaan boksiin puoleksi tunniksi ja takaisin sitten telkkariin niin rupesi toimimaan.
        Varmaankaan jostain syystä kortti ei aktivoitunut telkkarin kautta.


      • paska homma
        ap. kirjoitti:

        Homma selvisi, laitoin kortin vanhaan boksiin puoleksi tunniksi ja takaisin sitten telkkariin niin rupesi toimimaan.
        Varmaankaan jostain syystä kortti ei aktivoitunut telkkarin kautta.

        jos joutuu korttia siirtämään edestaas vain päivittämiseen.


      • Yrn Vatkuli
        paska homma kirjoitti:

        jos joutuu korttia siirtämään edestaas vain päivittämiseen.

        Noi Korean poikien tekeleet on joskus aika ihmeellisiä. Jotkut on täyttä sutta ja jotkut ihan kelpo tavaraa. Tästä syystä jää Samsungit hyllyyn vaikka huolto sillä pelaakin kiitettävästi. Oli vempele sitten TV tai kännykkä tai digiboksi.


      • ................
        Yrn Vatkuli kirjoitti:

        Noi Korean poikien tekeleet on joskus aika ihmeellisiä. Jotkut on täyttä sutta ja jotkut ihan kelpo tavaraa. Tästä syystä jää Samsungit hyllyyn vaikka huolto sillä pelaakin kiitettävästi. Oli vempele sitten TV tai kännykkä tai digiboksi.

        mutta Samsungin kännyköihin olen kyllä tyytyväinen.


      • ....
        ................ kirjoitti:

        mutta Samsungin kännyköihin olen kyllä tyytyväinen.

        nokian kännyt on parempia.


      • ....................
        .... kirjoitti:

        nokian kännyt on parempia.

        omien kokemuksien mukaan kyllä Samsung voittaa Noksun mennen tullen. Mulla on monivuotisia omia kokemuksia monistakin eri merkeistä eikä Samsungiin vaihto ole kaduttanut.


    • ++CI++

      Mistä sais ostettua edusllisimmin CI kortinlukijan televisioon?

    • foobar

      Sama ongelma tuli vastaan, mutta firmware-päivityksen jälkeen lähti toimimaan...

    • 23ikea
    • telkkari1

      Mulla on tullut 4kk omistamisen aikana Sonyn KDL-40EX503 varmaan kolme päivitystä internettiä pitkin. Täytyy sanoa, ei paha.

    • rrgtggrggg

      3 samsungin taulutöllöä eikä mitään ongelmia yhessäkään itse laitteessa tai kortilukijan kanssa.kannattaa kysellä operaattorilta josta sinulla maksukanavat ovat minkä merkkinen moduuli pitää olla.Useinhan se menee niin että myyvät/vuokraavat jotain tiettyä merkkiä ja toiset merkit eivät ole yhteensopivia.Tämä ainoastaan siitä syystä tietenkin että saavat omia laitteita kaupaksi.Esimerkki vaikka ostat samanmerkkisen kaapelimodeemin mitä operaattori myy,niin se ei toimi ennen kuin on todennettu palveluntarjoajan myymälässä.

    • Abehielbilly

      Mulla on samanlainen ongelma, johon ei vielä oo ratkaisua löytyny. Samsung ps42c450 (Mallia ei löydy mistään - edes Samsungin tuesta ei tätä löydetty). Samat pykäläy käydään läpi kun laittaa kortin sisään, mutta sitten tulee nää samaiset herjasanomat (Card verification failed jne..) Nykyinen sisällä oleva kortinlukija on CI ja koitin tavallista CA-moduuliakin, joka linkitettiin DNA:lla television sarjanumeron kans (mitä merkitystä?)

      No tämä CI -lukija on ainut minkä televisio edes huomaa.. muunlaisia se ei huomannut edes (olen koittanut kahta CA:ta).. Eipä toimi millään vaikka oon linkityksen jälkeen antanut olla tuntikausia kanavan päällä.. kertokaas mikä ratkaisis tän ongelman?

    • Mr. T

      Modulin sopivuuden omaan televisioon voi tarkistaa osoitteesta www.testatutlaitteet.fi.

      Itsellä käytössä Samsung LE32C535. LA Digitalin CI korttimoduli antaa seuraavat virheilmoitukset:

      "Authentication failed -Auth key" ja "Verification failed"

      Vika korjaantui palauttamalla tehdasasetukset televisioon (kaukosäätimen exit-nappi 10s pohjassa) ja päivittämällä televisioon uusin ohjelmisto Samsungin sivuilta.

      Jostain kumman syystä Samsungin päivitykset on ladattavissa vain .exe muodossa, joten jos käytät Macia, tarvitset koneellesi ohjelman, joka pystyy suorittamaan tuon .exe -tiedoston, joka siis on purkuohjelma. Esimerkiksi seuraavasta osoitteesta ilmaiseksi ladattavissa: winebottler.kronenberg.org

      - T

      • -L-

        Kiitos tästä ohjeesta.... itse taistelin pari päivää asian takia ja operaattorin kanssa tappelin ja mietittiin että mikä ihme siinä on.. laitoin tehdasasetuksille ja päivitin tv:n. NYT NÄKYY... Kiitos!!!

        -L-


    • Itutus

      Ai ku vit... harmittaa. Itselläni kävi aivan sama juttu. Minulla on myös UE40C5105QWXXE -töllö. Useiden päivitysyritysten jälkeen sain kuin sainkin television ohjelmiston päivitettyä USB:n kautta. Sitten kun laitoin LA Digitalin CI kortinlukijan ja kortin takaisin. NIin pysähtyy saman paskaan 5 kohtaan ja taas "Authentication failed -Auth key" ja "Verification failed". Olen sen jälkee palauttanut tehdasasetukset kahdesti, mutta siellä näkyy edelleen uusin päivitys ja uudelleen päivittäminen ei onnistu. Väittää että USB:lta ei löydy päivitystietoja yms. TUrhauttaa. Tuli muutama tunti turattua, eikä mitään saanut aikaiseksi.

      Mitähän sitä seuraavaksi keksisi?

      • Mulla sama televisio ja kokeillut verkkokaupan ja dnakaupan lukijoita, molemmat noita la digital ci . Ei vaan saa pelittään, kosahtaa samaan kohtaan. Olisko jollain ratkaisua tähän? Vaikuttaa siis melko varmasti television ja kortinlukijan yhteensopivuusongelmalta. Mitä vois vielä yrittää?


      • Pöhnä-Olive

        Mulla on Sony Bravia 32 tuumainen telkka ja CI kortinlukija. Ei vaan toimi. Kortti toimii kyllä digiboxissa. Telkku ilmoittaa joko ei signaalia tai salausta ei voi purkaa.
        Soitin jopa valmistajalle, joka suosittel telkun huoltoa, mutta onko loppupeleissä siitä mitään hyötyä.


      • Mikä_olikaan_tv-malli

        Et sitten ilmoittanut Sonyn mallinumeroa. Se helpottaisi ohjeistamista huomattavasti. Oletko kaapeli- vai antenniverkossa?

        Vaihtoehtoja on kaksi:
        1. Et ole linkittänyt CI kortinlukijaa ja maksukorttia. Maksukortti on AINA linkitettävä CI kortinlukijan kanssa! Ota yhteys operaattoriisi.
        2. Tv ei tunnista kortinlukijaa. Sen voit tarkistaa Sonyn menusta digitv-asetuksista. Omassa tv:ssä on valinta CA-asennus. Jos tv tunnistaa kortinlukijan, niin voit tarkistaa esim. kortinlukijan softaversion. Jos tv ei tunnista kortinlukijaa, niin ei muuta kuin sitä vaihtamaan. Oma CI kortinlukija on 3 vuotta vanha Dilog 99060.


      • Pöhnä-Olive
        Mikä_olikaan_tv-malli kirjoitti:

        Et sitten ilmoittanut Sonyn mallinumeroa. Se helpottaisi ohjeistamista huomattavasti. Oletko kaapeli- vai antenniverkossa?

        Vaihtoehtoja on kaksi:
        1. Et ole linkittänyt CI kortinlukijaa ja maksukorttia. Maksukortti on AINA linkitettävä CI kortinlukijan kanssa! Ota yhteys operaattoriisi.
        2. Tv ei tunnista kortinlukijaa. Sen voit tarkistaa Sonyn menusta digitv-asetuksista. Omassa tv:ssä on valinta CA-asennus. Jos tv tunnistaa kortinlukijan, niin voit tarkistaa esim. kortinlukijan softaversion. Jos tv ei tunnista kortinlukijaa, niin ei muuta kuin sitä vaihtamaan. Oma CI kortinlukija on 3 vuotta vanha Dilog 99060.

        Itseasiassa ao firman edustaja joka mulle myi kyseisen kortinlukijan otti tiedot telkusta ylös ja saatuani sen soitin puolen tusinaa kertaa sinne ja linkitettiin ainakin neljästi,ilman tulosta. Löysin lopulta telkun ohjekirjan, jossa mainittiin kyseinen CA-asennus,joten palautin paketin takaisin ja naapurin mies kävi kahden lukijan kanssa,joista toinen toimi munkin telkussa, vaikka hänellä on eri merkkinen telkku. Joten pian hankkimassa uutta lukijaa.
        Kiitos kun vastasit ja hyvää syksyn jatkoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe