Voisitteko joskus hieman miettiä käytöstänne siellä kaupassa kassatätiä/neitiä sekä muita asiakkaita kohtaan?
Annatte ítsestänne todella moukkamaisen/epäterveen kuvan tullessanne kauppaan purkamaan paineitanne mitä erikoisimmin "tavoin". Kauppa on paikka jossa huono käytös pilaa ilmapiirin ja viihtyisyyden.
Miten olisi kohteliaat käytöstavat puolin ja toisin?
Arvoisat asiakkaat
11
682
Vastaukset
- Asiakaspalvelija
Asiakasapalvelussa joutuu kuuntelemaan ja katselemaan ja sietämään valitettavan usein k-päitä jotka kuvittelevat olevansa ylempänä ja fiksumpia kuin asiakaspalvelija. Sikamainen käytös vain kertoo surkeasta sivistystasosta. Näille sitten kyllä henkilökunnan kesken naureskellaan, jotta saadaan omia paineita purettua. Aasiakkaaseen kun niitä emme voi purkaa.
- Vain asiakas
Mutta kun se tuntuu joillekin asiakaspalveluhenkilöille olevan tuntematon käsite.
Esim. tässä L:lä alkavassa kaupassa en ole sitä vielä kuullut kertaakaan kassan suusta, vai onko se ajatus kassahenkilöllä et tuotteet on halpoja joten ei kuulu enää palveluun
Myöskin olen huomannut näitten uusien sirukorttilukijoiten myötä tulleen tavaksi kassan rasittavan ilmeen naamalla, kun vähän aikaa kestää asiakkaalta kortien tökkiminen lukijaan.
Miten se sanonta on näin metsä vastaa.....- 13+16
L ainakaan haluu sinua kiittää koka meidän mielestä asiakas on se rasite.
- Riitti itsekehu;)
13+16 kirjoitti:
L ainakaan haluu sinua kiittää koka meidän mielestä asiakas on se rasite.
Olinko sitten se ainoa kassa siellä joka tervehti asiakasta ja sanoi kiitos ja ole hyvä? Niin no, pääsin useammin kassalle kuin muut ja asiakkaat näytti valitsevan mun kassan mieluummin kuin muiden. Olin tietysti myös nopea. Usein asiakkaiden vastaus oli "muovipussi", joten mun kassalla ne oli kyllä asiakkaita joilla oli petrattavaa.
- kassatäti
Minua ainakin vain naurattaa, jos asiakas rupeaa tupisemaan tai ärräpäitä päästelemään, se ei kerro mistään muusta kuin hänen sivistystasostaan :)
- Asiakas-
Aloita siitä, me maksamme palkkasi.
- tyhmää
Kummallakin puolella on huonostikäyttäytyviä ihmisiä. Ei ole itsestään selvyys enää että kotiperintönä olisi hyvät käytöstavat. Yleinen arvostuksen puutee on vallalla kaikkialla. Suomi kulkee tässä erityisen ykköspaikalla. Typerä asiakas on typerä. Asiakaspalvelija kuitenkin on usein avainasemassa edes yrittäessään nostaa asiakkaan huonoa tilaa. Vaikka asiapalvelija ei sanoisi mitään, eleet ja energia tulevat kyllä läpi asiakkaalle oikein hyvin eikä siinä tapahdu muuta kuin lisää ärsyyntymistä. Hymyllä saa hymy, mörrittelyllä mörrittelyä. Aina voi ainakin yrittää astua askeleen sivuun ja katsella sieltä käsin miltä tilanne näyttää ulkoapäin. Jos et kunnioita itseäsi, et voi kunnioittaa muitakaan. Kyllä peruskätösarvoihin olisi jokaisen vanhemman keskityttävä mutta kun ei.
- Että tälleen
tyhmää kirjoitti:
Kummallakin puolella on huonostikäyttäytyviä ihmisiä. Ei ole itsestään selvyys enää että kotiperintönä olisi hyvät käytöstavat. Yleinen arvostuksen puutee on vallalla kaikkialla. Suomi kulkee tässä erityisen ykköspaikalla. Typerä asiakas on typerä. Asiakaspalvelija kuitenkin on usein avainasemassa edes yrittäessään nostaa asiakkaan huonoa tilaa. Vaikka asiapalvelija ei sanoisi mitään, eleet ja energia tulevat kyllä läpi asiakkaalle oikein hyvin eikä siinä tapahdu muuta kuin lisää ärsyyntymistä. Hymyllä saa hymy, mörrittelyllä mörrittelyä. Aina voi ainakin yrittää astua askeleen sivuun ja katsella sieltä käsin miltä tilanne näyttää ulkoapäin. Jos et kunnioita itseäsi, et voi kunnioittaa muitakaan. Kyllä peruskätösarvoihin olisi jokaisen vanhemman keskityttävä mutta kun ei.
Niinpä. Mulle on esim. kerran Prismassa käyny niin, että vyössä (siinä ainoassa mun kokoa) ei ollutkaan hintaa, jolloin kassamyyjä vaan tapitti mua ja totesi alentuvaan sävyyn: Tässä ei o hintaa. Mä katoin sitä takasin ja teki mieli sanoa, että ei kai ole asiakkaan tehtävä hinnoitella tuotteita, sinähän se täällä töissä olet. Satuin kuitenkin olemaan armollisella tuulella, joten ilmoitin vain hyllyssä olleen summan. Toisaalta itselleni on alkanut asiakas huutamaan suoraa huutoa, kun en osannut sanoa palaako tuote valikoimaan eikä paikalla ollut ketään keltä olisin voinut kysyä.
- salenmyyj
olen mies ja töissä salessa. olenko nyt tätä lokerointiluokkaa täti/neiti..
- Totuus tämäkin
Ilmeisest aloittaja on valinnut väärän alan töitä.
Asiakaspalvelutyössä on aina se asiakas joka sen asiakaspalvelijan palkan maksaa.
Itse olen ammatissa jossa palvelen näitä kaupanalan ammattilaisia ja voin kertoa et teitä on kyllä moneen junaan.
No minulle on sanottu et muista sun ei tarvi niitä palvella kun töissä ja laskuta niitä jokaisesta palvelustasi ja jos tuntuu et susta tuntuu et nyt voit vähentää laskusta tehdystä palvelusta vähennä.
Sen voin kertoa et yksi asiallinen käytös voi jopa olla 30 eken arvoinen tosin kaupan henkilökunnan käytökset ei useimmiten riitä kun tän 30 eken lisäpyristykseen.
Minusta on huvittavaa et täällä joku vaatii asiakkailta hyvää käytöstä kun itse ollaan täysiä K...p...ä.- aikansa kutakin
Ja paskanmarjat!
Kyllä sen palkan maksaa se yritys, (Työkkärin kautta hankituille ilmaisorjille Kela). Ei yksikään myyjä oikeasti ajattele että asiakas on aina oikeassa, tai että asiakas maksaa palkan, eikä sillä asiakkaan sielunmaisemalla ole loppujenlopuksi paljoakaan väliä, psykoterapeutit ovat ammatiryhmänsä erikseen, eli menkööt sinne avautumaan jos niin mieltä painaa.
Tuntuu siltä että osalla asiakkaista on ihan lähtökohtaisesti vääristynyt käsitys omasta tärkeydestään, se johtuu nimenomaan "asiakas on aina oikeassa" diibadaabasta joka ei pidä paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781805Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181689- 161514
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191203En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121194Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61182hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121146Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291131Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61119Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71114