Arvoisat asiakkaat

Hyvät tavat kunniaan

Voisitteko joskus hieman miettiä käytöstänne siellä kaupassa kassatätiä/neitiä sekä muita asiakkaita kohtaan?
Annatte ítsestänne todella moukkamaisen/epäterveen kuvan tullessanne kauppaan purkamaan paineitanne mitä erikoisimmin "tavoin". Kauppa on paikka jossa huono käytös pilaa ilmapiirin ja viihtyisyyden.

Miten olisi kohteliaat käytöstavat puolin ja toisin?

11

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      Asiakasapalvelussa joutuu kuuntelemaan ja katselemaan ja sietämään valitettavan usein k-päitä jotka kuvittelevat olevansa ylempänä ja fiksumpia kuin asiakaspalvelija. Sikamainen käytös vain kertoo surkeasta sivistystasosta. Näille sitten kyllä henkilökunnan kesken naureskellaan, jotta saadaan omia paineita purettua. Aasiakkaaseen kun niitä emme voi purkaa.

    • Vain asiakas

      Mutta kun se tuntuu joillekin asiakaspalveluhenkilöille olevan tuntematon käsite.
      Esim. tässä L:lä alkavassa kaupassa en ole sitä vielä kuullut kertaakaan kassan suusta, vai onko se ajatus kassahenkilöllä et tuotteet on halpoja joten ei kuulu enää palveluun
      Myöskin olen huomannut näitten uusien sirukorttilukijoiten myötä tulleen tavaksi kassan rasittavan ilmeen naamalla, kun vähän aikaa kestää asiakkaalta kortien tökkiminen lukijaan.
      Miten se sanonta on näin metsä vastaa.....

      • 13+16

        L ainakaan haluu sinua kiittää koka meidän mielestä asiakas on se rasite.


      • Riitti itsekehu;)
        13+16 kirjoitti:

        L ainakaan haluu sinua kiittää koka meidän mielestä asiakas on se rasite.

        Olinko sitten se ainoa kassa siellä joka tervehti asiakasta ja sanoi kiitos ja ole hyvä? Niin no, pääsin useammin kassalle kuin muut ja asiakkaat näytti valitsevan mun kassan mieluummin kuin muiden. Olin tietysti myös nopea. Usein asiakkaiden vastaus oli "muovipussi", joten mun kassalla ne oli kyllä asiakkaita joilla oli petrattavaa.


    • kassatäti

      Minua ainakin vain naurattaa, jos asiakas rupeaa tupisemaan tai ärräpäitä päästelemään, se ei kerro mistään muusta kuin hänen sivistystasostaan :)

    • Asiakas-

      Aloita siitä, me maksamme palkkasi.

      • tyhmää

        Kummallakin puolella on huonostikäyttäytyviä ihmisiä. Ei ole itsestään selvyys enää että kotiperintönä olisi hyvät käytöstavat. Yleinen arvostuksen puutee on vallalla kaikkialla. Suomi kulkee tässä erityisen ykköspaikalla. Typerä asiakas on typerä. Asiakaspalvelija kuitenkin on usein avainasemassa edes yrittäessään nostaa asiakkaan huonoa tilaa. Vaikka asiapalvelija ei sanoisi mitään, eleet ja energia tulevat kyllä läpi asiakkaalle oikein hyvin eikä siinä tapahdu muuta kuin lisää ärsyyntymistä. Hymyllä saa hymy, mörrittelyllä mörrittelyä. Aina voi ainakin yrittää astua askeleen sivuun ja katsella sieltä käsin miltä tilanne näyttää ulkoapäin. Jos et kunnioita itseäsi, et voi kunnioittaa muitakaan. Kyllä peruskätösarvoihin olisi jokaisen vanhemman keskityttävä mutta kun ei.


      • Että tälleen
        tyhmää kirjoitti:

        Kummallakin puolella on huonostikäyttäytyviä ihmisiä. Ei ole itsestään selvyys enää että kotiperintönä olisi hyvät käytöstavat. Yleinen arvostuksen puutee on vallalla kaikkialla. Suomi kulkee tässä erityisen ykköspaikalla. Typerä asiakas on typerä. Asiakaspalvelija kuitenkin on usein avainasemassa edes yrittäessään nostaa asiakkaan huonoa tilaa. Vaikka asiapalvelija ei sanoisi mitään, eleet ja energia tulevat kyllä läpi asiakkaalle oikein hyvin eikä siinä tapahdu muuta kuin lisää ärsyyntymistä. Hymyllä saa hymy, mörrittelyllä mörrittelyä. Aina voi ainakin yrittää astua askeleen sivuun ja katsella sieltä käsin miltä tilanne näyttää ulkoapäin. Jos et kunnioita itseäsi, et voi kunnioittaa muitakaan. Kyllä peruskätösarvoihin olisi jokaisen vanhemman keskityttävä mutta kun ei.

        Niinpä. Mulle on esim. kerran Prismassa käyny niin, että vyössä (siinä ainoassa mun kokoa) ei ollutkaan hintaa, jolloin kassamyyjä vaan tapitti mua ja totesi alentuvaan sävyyn: Tässä ei o hintaa. Mä katoin sitä takasin ja teki mieli sanoa, että ei kai ole asiakkaan tehtävä hinnoitella tuotteita, sinähän se täällä töissä olet. Satuin kuitenkin olemaan armollisella tuulella, joten ilmoitin vain hyllyssä olleen summan. Toisaalta itselleni on alkanut asiakas huutamaan suoraa huutoa, kun en osannut sanoa palaako tuote valikoimaan eikä paikalla ollut ketään keltä olisin voinut kysyä.


    • salenmyyj

      olen mies ja töissä salessa. olenko nyt tätä lokerointiluokkaa täti/neiti..

    • Totuus tämäkin

      Ilmeisest aloittaja on valinnut väärän alan töitä.
      Asiakaspalvelutyössä on aina se asiakas joka sen asiakaspalvelijan palkan maksaa.
      Itse olen ammatissa jossa palvelen näitä kaupanalan ammattilaisia ja voin kertoa et teitä on kyllä moneen junaan.
      No minulle on sanottu et muista sun ei tarvi niitä palvella kun töissä ja laskuta niitä jokaisesta palvelustasi ja jos tuntuu et susta tuntuu et nyt voit vähentää laskusta tehdystä palvelusta vähennä.
      Sen voin kertoa et yksi asiallinen käytös voi jopa olla 30 eken arvoinen tosin kaupan henkilökunnan käytökset ei useimmiten riitä kun tän 30 eken lisäpyristykseen.
      Minusta on huvittavaa et täällä joku vaatii asiakkailta hyvää käytöstä kun itse ollaan täysiä K...p...ä.

      • aikansa kutakin

        Ja paskanmarjat!
        Kyllä sen palkan maksaa se yritys, (Työkkärin kautta hankituille ilmaisorjille Kela). Ei yksikään myyjä oikeasti ajattele että asiakas on aina oikeassa, tai että asiakas maksaa palkan, eikä sillä asiakkaan sielunmaisemalla ole loppujenlopuksi paljoakaan väliä, psykoterapeutit ovat ammatiryhmänsä erikseen, eli menkööt sinne avautumaan jos niin mieltä painaa.

        Tuntuu siltä että osalla asiakkaista on ihan lähtökohtaisesti vääristynyt käsitys omasta tärkeydestään, se johtuu nimenomaan "asiakas on aina oikeassa" diibadaabasta joka ei pidä paikkaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2885
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      42
      1599
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1232
    6. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1095
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1019
    10. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

      Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      61
      1003
    Aihe