Rx4:n luistonestoa on moitittu, sillä sitä ei saa kytkettyä pois. Syvässä lumessa tai muuten rauhallista lähtöä vaativissa paikoissa ilmeisesti kone sammahtaa ennenkuin voimaa siirtyy viskon kautta takapyörille. Hanaa antamalla tilanne on ilmeisestikin toinen.
Olen kaavailemassa Rx4:n ostoa kesällä ja käväisin lomareissulla Kemin Wetterillä kysymässä, onnistuuko luistoneston ohittaminen esimerkiksi sulakkeen poistamalla, kuten ABS-jarrujen kohdalla. Lupasivat, että siellä pystytään lisäämään kytkin, josta luistoneston saa pois.
Onko joku kuullut, että näin olisi aiemmin tehty...mahdollisesti omakohtaisia kokemuksia?
Scenic Rx4 luistonesto pois?
11
1577
Vastaukset
- JJJ
tarvitsetko todella kyseistä ominaisuutta noin kipeästi?
Mulla on RX4 ja se ei ole koskaan sammahtanut mainitsemissasi tilanteissa.- jiipee
Jos ei ole tarpeellinen, turhaanpa sitten käyn ronkkimaan sähköpuolta. Kyselin Wetteriltä ihan Tekniikan Maailman 2002 talvitestin perusteella, missä luistoneston kytkimen puuttumista ruodittiin useaan otteeseen. Eli sen kummempaa tietoa tarpeesta ei tässä vaiheessa ole.
Jutun perusteella RX4:n luistonestosta jäi sellainen kuva, että todella liukkaalla luistonesto tulee niin voimakkaasti peliin, että auto todellakin sammuu ennen voiman siirtymistä takapyörille. Ilmeisesti jos liukkaassa mäessä pitää lähteä mahdollisimman hitaasti liikkeelle, etupyörien sudahtaessa jarru lyö kiinni ja moottori sammuu?
Mitä muuten olet pitänyt autostasi? Onko kokemuksia esim syvästä lumesta, minkä varalle itse olen pääasiassa ko autoa suunnittelemassa. Ja tietysti siitä syystä, ettei olisi ihan niin justiinsa mihin sen keulan pukkaa.. :)
Mitenkäs muuten tuo laatupuoli..ruostuvat paikat ja muut. Onko mielessäsi jotain, mitä kannattaa tsekata käytettyä ostaessa?
Marssin varmaankin kesä-heinäkuussa ostamaan jostain. Autotalli.com näyttää, että nelisen kappaletta 45-80tkm ajettuja olisi myynnissä.
Käytännössä ostan suurinpiirtein heti, kun joku myy noin 60-80tkm ajetun 2000-2001 rx4:n 20-22 t eur hintaan käteiskaupalla.
- suosittelen!
mä mieluummin
- jiipee
Jaa-a, tuo Scenicin malli suurella maavaralla houkuttelee enemmän. Sille on nimittäin oikeasti käyttöäkin, eikä mulle niitä muovisuojuksiakaan vastaan mitään ole. Eipä tarvitse paikkailla helmoja sorasateen jäljiltä?
- Kangoon eduksi!
jiipee kirjoitti:
Jaa-a, tuo Scenicin malli suurella maavaralla houkuttelee enemmän. Sille on nimittäin oikeasti käyttöäkin, eikä mulle niitä muovisuojuksiakaan vastaan mitään ole. Eipä tarvitse paikkailla helmoja sorasateen jäljiltä?
ja Kangoon 4-vedoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä
- jiipee
Kangoon eduksi! kirjoitti:
ja Kangoon 4-vedoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä
Kerro ihmeessä lisää. Mua kyllä kiinnostaa, mikä Scenicin nelivedossa mättää, jos siinä jokin on vialla.
- lähtöpaikka.
jiipee kirjoitti:
Kerro ihmeessä lisää. Mua kyllä kiinnostaa, mikä Scenicin nelivedossa mättää, jos siinä jokin on vialla.
luistonesto pahimmillaan sammuttaa moottorin laskemalla kierroslukua. Ainakaan liukas mäki ei oo hyvä
- jiipee
lähtöpaikka. kirjoitti:
luistonesto pahimmillaan sammuttaa moottorin laskemalla kierroslukua. Ainakaan liukas mäki ei oo hyvä
Niin, sen takiahan alunperin suunnittelinkin luistoneston poistoa. Täytyy nyt ensin ostaa tuo auto ja seurata tilannetta talven ajan.
- Rx4:n käytettynä?!
jiipee kirjoitti:
Niin, sen takiahan alunperin suunnittelinkin luistoneston poistoa. Täytyy nyt ensin ostaa tuo auto ja seurata tilannetta talven ajan.
luettua huonosti viestisi. Kangoossa en kyllä tiedä tota nelivedon 'hidastelu' ongelmaa olevan. Mutta sen saa vaan 1.6-bensakoneella. Meinaatko ostaa
- jiipee
Rx4:n käytettynä?! kirjoitti:
luettua huonosti viestisi. Kangoossa en kyllä tiedä tota nelivedon 'hidastelu' ongelmaa olevan. Mutta sen saa vaan 1.6-bensakoneella. Meinaatko ostaa
Jep, näillä näkymin käytetty RX4 menee ostoon. Kohtuullisesti ajettu, hintaa sais olla 20-23t€.
Ajokokemusta on tosin vain kesäkeliltä tieliikenteestä: Motarilta ja kaupungista. Tarkistelin siinä lähinnä, onko "kolho" ajaa ahtaissa paikoissa, miten korkea auto käyttäytyy maantieajossa jne..etupyörien tuenta on onnistunut ja auto käyttäytyy näissä hyvin.
Oma ajo tulee olemaan pääsääntöisesti nelostiellä, mistä syystä päälle satasta pitää pystyä ajamaan (pohjoisessa pitkät pätkät 120 km/h rajoitus)."Oikea" maasturi ei siis houkuta.
Autolla pitää myös päästä etenemään kelillä kuin kelillä vähän huonommillakin kärrypoluilla mistä syystä neliveto ja maavara tuntuvat hyvältä. Lappiin muutto edessä...
2.0 kone ei ole mikään tykki, mutta kuljettaa autoa ripeästi. Verrattaessa Suzuki Lianaan, sen 1.6 kone oli hiukan nuhainen. Neliveto, ilmeisesti aika lähellä Sceniciä viiveineen, toimi Lianassa riittävän hyvin. Sillä tuli pyöritettyä talvella pidempi koeajo mäennyppylöillä, joten uskon tuollaisen visko-nelivedon etenemisen riittävän omassa ajossa. - jiipee
jiipee kirjoitti:
Jep, näillä näkymin käytetty RX4 menee ostoon. Kohtuullisesti ajettu, hintaa sais olla 20-23t€.
Ajokokemusta on tosin vain kesäkeliltä tieliikenteestä: Motarilta ja kaupungista. Tarkistelin siinä lähinnä, onko "kolho" ajaa ahtaissa paikoissa, miten korkea auto käyttäytyy maantieajossa jne..etupyörien tuenta on onnistunut ja auto käyttäytyy näissä hyvin.
Oma ajo tulee olemaan pääsääntöisesti nelostiellä, mistä syystä päälle satasta pitää pystyä ajamaan (pohjoisessa pitkät pätkät 120 km/h rajoitus)."Oikea" maasturi ei siis houkuta.
Autolla pitää myös päästä etenemään kelillä kuin kelillä vähän huonommillakin kärrypoluilla mistä syystä neliveto ja maavara tuntuvat hyvältä. Lappiin muutto edessä...
2.0 kone ei ole mikään tykki, mutta kuljettaa autoa ripeästi. Verrattaessa Suzuki Lianaan, sen 1.6 kone oli hiukan nuhainen. Neliveto, ilmeisesti aika lähellä Sceniciä viiveineen, toimi Lianassa riittävän hyvin. Sillä tuli pyöritettyä talvella pidempi koeajo mäennyppylöillä, joten uskon tuollaisen visko-nelivedon etenemisen riittävän omassa ajossa.Sopiva yksilö löytyi eilen.
Tähän asti ajettu Helsingistä moottoritietä Tampereelle ja auto vaikuttaa hyvältä matka-autolta. 120 km/h nopeudessa moottoriäänet ja suurimmat suhinat pysyvät poissa, eikä keskustelussa tarvitse korottaa ääntä. Michelinin 4x4 -kitkat rohisevat karkealla alustalla - leveys 215 on syypää rengasääniin.
Tuuli ottaa korkeaan autoon, joten ajamisessa pitää olla ajatus mukana suunnassa pysymiseksi - kuten tosin aina liikenteessä. Ominaisuus on kuitenkin hyvä pitää mielessä.
Kaupunkiliikenteessä niinikään korkeudesta on todellista hyötyä, sillä ulos näkee hyvin. Moottori vetää alakierroksilla kiitettävästi, jämäkkä jousitus ja leveät renkaat pitävät suunnan haluttuna. Ohjaus on tunnokas, joskaan mikroautolla ei olla liikenteessä.
Lähiaikoina pitääkin päästä kokeilemaan, mitenkäs pehmeämmällä alustalla edetään...
Auto on vuosimallia 2001, mittarissa 43 500. Rx4:mme on ollut myös hyvällä pidolla: Ulkoa tai sisältä ei löydy mitään moitittavaa. Grand confort -varustelutasoon sisältyy kaikkea mukavaa, kuten viileä juomakotelo, automaattinen ilmastointi ja keskikyynärnojat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803