En halua veroja

Dollarman

Omistan viiden fiman osakkeita enkä halua niistä osinkoja, koska niistä menee vero, myöskään osakkeiden myynti ei ole mahdollista verojen takia. Haluan välttää verojen maksua mahdollisimman kauan. Mikä on paras tapa välttää osinkojen saaminen. Onko firmoissa joku yhdyshenkilö johon voisi ottaa yhteyttä.

6

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Kun kerran et halua ansaita osakkeilla rahaa, miksi omistat niitä?

      Osinko on omistajan palkka ja siitä jää (pörssiyhtiöissä) 80,4 % itselle. Kieltäydyt siis ottamasta satasta, koska joudut antamaan siitä kaksikymppiä valtiolle.

      Osingoista pääset tietysti eroon myymällä osakkeet. Sitäkään et halua tehdä, koska joutuisit maksamaan voitosta veroa. Silloinkin myyntihinnasta jää itsellesi vähintään 72 %, ja todennäköisesti enemmänkin.

      Täysin veroton vaihtoehto on tietenkin lahjoittaa osakkeet pois. Silloin vastaanottaja maksaa verot. Olen valmis keventämään kuormaasi tällä tavalla. :)

    • anna mulle osakkeesi

      Tuon logiigan mukaan te halua myöskään työstäsi palkkaa?
      Palkastasi menee aina vero. Miten vältät verojen maksun? Sano työnantajallesi, että et voi vastaanottaa palkkaa, koska siitä menee vero valtiolle.
      kerro myös, että kadut syvästi, että olet käynyt joskus koulua. Koulu on kustannettu verovaroista. Kadut myös syvästi sitä, että olet joskus käynyt lääkärissä. Tästäkin on aina osa kustannettu verovaroista.
      Et voi ostaa ruokaa kaupasta. Jokaisesta tuotteesta menee ALV.

      Tuolla logiigalla suosittelisin jotain nappeja ja terapiaa ;))

    • EURUSD

      Omista Berkshire Hathawayn osakkeita. Warren Buffett, joka omistaa Berkshire Hathawaysta suurimman osan sanoo, että ei maksa osinkoa ollenkaan, vaan sijoittaa voitot aina edelleen. Sanoo muuten itsestään, että miksi maksaisi osinkoa kun hän kerran on maailman paras sijoitaja. Osakkeiden arvo muuten on pitkällä aikavälillä (vuosikymmeniä) noussut noin 20% vuodessa. 2008 oli kuitenkin kova , mutta täma yleinen pudotus on nyt kurottu umpeen. A osake 121'000 USD ja B osake 80,74 USD tänään.. Lähivuosina saattaa tulla valuuttavoittoja vielä tuohon päälle.

      • EURUSD

        Tarkoitin tietenkin noilla valuuttavoitoilla, että jos dollarin ja euron arvot lähenevát lähiaikoina.. Mistä noita voi sitten ostaa? Ainakin jos on tili Saxobank'ssa ( www.saxobank.com ). Onko muita tiedossa? Muuten tuo kalliimpi A osake nyt 127'250,00 USD ja B osake 84,84 USD /kpl


    • sassu30

      tai niin, että voitto jää alle 1000 euroksi vuodessa, niin ei tarvitse maksaa veroja. Tai lahjoita ne pois, silloinkaan sinä et joudu maksamaan veroja.

      Tässä linkki sijoittajan verosuunitteluun:

      http://salkku.info/verosuunnittelu

    • Erkki289

      Kos haluat välttyä verolta, minä otan vastaan ilmaiseksi osakkeesi. Maksan niistä lahjaveron. Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe