Silmälasikehykset

rillipaa

Tietääkö kukaan voiko silmälaseihin vaihtaa kehykset? Entiset hajoamassa, ruuvit putoilee.... Linsseillä vielä tulen toimeen, monitehot.

7

1331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leidi90

kannattaa varmaan ottaa yhteyttä liikkeeseen mistä ostit kehykset. Olen kysynyt vanhoihin kehyksiin vaihdettavaksi uusia linssejä, niin se maksaisi kuulema 80 e, kun joutuvat lähettämään englantiin vaihdettavaksi :o

• eljii

> ruuvit putoilee.... Linsseillä vielä tulen toimeen

jokaiseen kehykseen leikataan omanmuotoisensa osa isosta linssikiekosta (samalla huolehtien että keskiöväli vastaa silmien etäisyyttä toisistaan). Voisi kuvitella että entistä linssiä voisi PIENENTÄÄ uuteen sopivaan kehykseen. Mutta raha kai ratkaisee, myyvät mieluummin uutta

mistähän saisi rillikokoa olevia pitempiä ruuveja muttereineen? Ruuvit tosiaan putoilevat kun ovat niin heppoista tekoa. Ainakin sangan sisäkierteet kuluvat pois :-( Mutta kiristäähän voisi ruuvi mutteri -yhdistelmällä

• Anonyymi

sattuuko joku tietämään, miten lukita silmälasien kehysruuvit, kun ne tuppaavat löystymään,
        olisko pikaliima jotain ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sattuuko joku tietämään, miten lukita silmälasien kehysruuvit, kun ne tuppaavat löystymään,
        olisko pikaliima jotain ??

Juu, pikaliima toimii

• Jossunen+++

Omat linssini vaihdettiin joskus toisiin kehyksiin, kun vanhat kehykset hajosivat. Ainoa kriteeri oli, että kehysten piti olla edellisiä pienemmät.

• pokat

pokat meni joskus rikki niin menin liikkeeseen j akysyin onko samaa mallia vielä ja oli

• Anonyymi

Minulle kävi samoin ja ilmaiseksi sain uudet kehykset kun löytyi samanlaiset. Vuoden kerkesi uudet lasit olla kun kehykset katkesi linssejä putsatessa vaikka niitä en taivutellut mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1254
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      166
      1168
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1035
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      874
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      869
    7. 129
      867
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      776
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      763
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe