Villa Bomfim, Goa

Lomakuumetta ilmassa

Olemme lähiaikoina lähdössä yo. hotelliin, emmekä ole ikuna käyneet Intiassa.
Olisimme kiitollisia, jos joku hiljakkoin ko. hotellissa käynyt voisi antaa vähän tuoretta infoa ja suosituksia paikasta ympäristöineen.
Onko myös lähirannalla joku erityisen suositeltava siisti rantakuppila otettavaksi tukikohdaksi päivän retkien jälkeen?
Onko muuten Intiassa apteekeissa kiinteät hinnat, vai voiko niissäkin tinkiä?

10

1433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitetaan

      loppupäästä: apteekeissa on kiinteät hinnat, sen sijaan erilaisilta 'tiskeiltä' myytävistä lääkkeistä ja luontaistuotteista voi tinkiä. Lähtöhinnat ovat kyllä sen verran alhaisia, että itse en ainakaan viitsisi haaskata energiaa tinkimiseen, mutta jokainen tavallaan.

      Villa Bomfim on tosi symppis, jo pikkuisen kulahtanut perhehotelli. Päärakennus on vanha Portugalin siirtomaavallan aikainen villa. Ystävällinen, hyvä palvelu. Oman ravintolan ruoka ok, mutta ei mitään erityistä. Hyvä, runsas aamiainen tosin.

      Rantashackeista en pysty suosittelemaan mitään tai ketään sen kummemmin. Olen syönyt siellä kerran, ja totesin, että parempaa ruokaa löytyy muualta - tai sanotaan, että sellaista, josta minä pidän enemmän. Tyyli kaikissa shackeissa näyttää olevan samansuuntainen. Kokeilin shackia myös kerran Colvassa ihan vertailun vuoksi, mutta en innostunut yhtään sen enempää.

    • hassupassu

      Oltiin Goalla vuosi sitten ja Villa Bomfim hotellissa. Mukava, siisti hotelli, ystävällinen palvelu. Hauskaa matkaa!
      mm. Ihan vieressä samalla puolella katua oleva ravintola oli hyvä ja halpa. Ja tosiaan hotellilakin ruoka oli hyvää, mutta edullisempaa saa kun lähtee vähän liikenteeseen. Mutta eihän Intiassa ole oikein missään kallista Suomeen verrattuna.

      • Alibaug

        Juusto on kallista Intiassa, koska tuontitavaraa suurimmaksi osaksi. Muutenhan perus safkat on edullisia. Tuoremehut myös kalliita.
        Ruppanan kurssi sokaisee monet hintojen seurannassa, tarkkana saa olla!
        Kallistakin löytyy Intiasta, olimme juuri sellaisessa paikassa muutaman päivän, jossa paikallinen varakas porukka, sekä varakkaat ulkomaalaiset viettävät lomaa. Muita suomalaisia ei meidän lisäksemme ollut paikalla ja meidän ja paikallisten lisäksi oli vain pari hollantilaista turistia.


    • Savita

      Hyvä valinta ja hyvällä paikalla.kaikki lähellä.Apteekki ja market(superi auki 24 h) vieresssä. Elävää musiikkia monena iltana,päänääntöisesti rajastanin musiikia, tanssi esityksineen.Aamupala ei nykyään ole enää kovin runsas.mm pekonit ja puurot jääneet pois.henkilökunta on aivan ihanaa.
      Lähellä on monia monia hyviä ruokapaikkoja-kuppiloita,mutta suosittelen ehdottomasti poikkeamaa Melting Potissa.Sieltä olemme löytäneet parhaat ruoat ja todella hyvän palvelun viihtyisässä ravintolassa.Paikka on ennen Calangutea,sivutien varrella.
      Rannoilla on monia mukavia paikkoja Sam's Beach Shack meidän suosikki.

    • q

      Vaatimaton, mutta mukava hotelli. Vilkas tie vieressä, mutta yllättävän hiljainen sisäpiha. Taxikuskit väijyvät hotellin portilla kuin hyeenat. Se oli hieman rasittavaa. Lähirannalla PALJON hyviä shackeja, joiden ruoka on taivaallista. Esim. Villa Bomfimin vierestä rantaan menevän Tito´s roadin päässä oleva Le Marinia ( beach shack ) kehuttiin jossain ulkomaisessa ruokaohjelmassa. Itsekin olen pitänyt Le Marinin tarjottavista, mutta lähiseutu on ehkä turhan vilkasta. Mutta vastaavia huippushackeja on lukematon määrä. Suosittelen shackkien barbeque-iltoja. Itse suuntaan illalla aina mielummin rannalle syömään kuin muualle.

      Älkää kuitenkaan jumiutuko lähirannalle!

      PS. Jos Villa Bomfimin lemmikkipiikkisika on vielä elossa, niin antakaa sille puolestani banaani.

      • Intia

        Parin viikon reissu tuli tehdyksi. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!
        Kahden tähden hotelliksi Villa Bomfim oli aivan tyydyttävä ja keskeisellä paikalla "kylän keskellä". Vain jääkaapin puute vähän harmitti, mutta senkin olisi saanut vuokrattua 100 rupian vuorokausihinnalla. Aamiainen oli tosiaankin niukka, mutta riittävä aamutuimaan. Vaihtelua toi munien saaminen neljällä eri tavalla, paistettuna, keitettynä, kokkelina tai munakkaana.
        Hotellin piikkisika heräili aina hämärän tultua ja tykkäsi tavattomasti rapsuttelusta!
        Sää oli koko ajan loistava, ei pilvenhattaraakaan näkynyt. Pitkät housut eivät olleet kertaakaan käytössä koko loman aikana.
        Melting Pott ja Britto's olivat parinkin käymisen arvoisia ravintoloita, mutta missään emme saaneet huonoa paikallista ruokaa. Aerian tulisuus piti tietysti varmistaa etukäteen.
        Kokonaisuutena esim. Thaimaan Phukettia parempi paikka vähän joka suhteessa. Rahaakin meni vain 300 euroa henkilöä kohden, vaikka söimme, joimme ja ajelimme taksilla kiitettävästi!


    • nettaonparsa-

      Olin jouluna tuossa hotellissa.. Iha kiva oli :)) Kolme viikkoa alkoi käydä jo vähän pitkäksi, mutta mahtava reissu oli ;)

    • ss-andra

      Kiitos vinkeistä myös mun puolesta! Huomenna lähetään Goaan kahdeks viikoks ja ollaan koko aika Villa Bomfimissa :) Oon kuullu tosta Melting Pott:ista paljon kehuja, eli siellä vois käydä :)) mutta muistatteko/tiedättekö paljon siellä makso tupakka tai alkoholi?

    • intiassa nähdään

      Kolmatta kertaa menossa ko.hotelliin...ja myös huomisessa lähdössä :-) Tupakasta en tiedä, mutta alkoholi meidän mittapuun mukaan hyvinkin edullista. Viime vuonna hinnat olivat kyllä nousseet jonkin verran myös näissä tuotteissa.

    • Goaan?

      Millaisia retkiä Goassa on? Entä hinta? Millaiset oppaat Aurinkomatkoilla? Entä Tjareborgilla ja muilla? Kuka tietää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe