Heipparallaa!
Olen piakkoin lähdössä Sydneyhin tekemään työharjoittelua 3 kuukaudeksi. Nyt olisi mukava kuulla asioita, joita tulisi ottaa huomioon ja muistaa ennen matkalle lähtöä, matkan aikana ja matkan jälkeen mahdollisesti. Seuraavat asiat minulla onkin jo tiedossa:
- passi voimassa 6 kk matkan jälkeen
- viisumi (mutta en ole ihan varma mikä viisumi, onko se E-Visator minulle?)
- adapteri
- vakuutukset kunnossa
- opiskelijalla kelaan olosuhdemuutosilmoitus
- muut asiat suomessa siihen kuntoon et voi olla poissa 3 kk (asunto, muut laskut... ym.)
Mutta onko jotain muuta tärkeää, jota minun tulisi tietää. Esimerkiksi rahankäyttö minua mietityttää: minulla on visa electron, voiko siihen luottaa, vai kannattaako ottaa euroja mukaan ja vaihtaa vai nostaako automaatista käteistä?
Kiitos kovasti kaikille!
Mitä kannattaa ottaa huomioon/muistaa?
minähänsevain(:
1
601
Vastaukset 1
- MIR2
Saatko työharjoittelustasi palkkaa? Olethan huomannut, että turistiviisumilla(esim eVisitor) ei saa saada palkkaa. Sinun kannattaa tarkastaa ja hakea viisumisi *ennen* lentolippujen ostamista, etenkin jos tarvitset opiskelu- tai työviisumia.
Visa Electron on ihan pätevä maksuväline täällä, ja saat rahaa seinästä sen kanssa.
Tervetuloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568