Pesuhiekka

Mige

Onko hyvä, jos pitää hamsterin pesuhiekkaa koko ajan sen häkissä?? Vai pitääkö sitä vain laittaa joskus? Vastatkaa pian!!!!!!!

9

2792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Domino

oon kuullu jostain et ei oo kovin hyvä et pitää koko ajan, mut toisaalta mullakin on kakka laatikossa hiekkaa, ja se kylpee siellä joka ilta...

• Mige

Domino: Niin, on minullakin kakka laatikossa sitä hiekkaa, mihin se kakkaa, mutta minä puhun nyt siitä toisesta hieksata, mitä saa semmoisessa purkissa, missä on chincillan kuva!! Tottakai minäkin pidän sitä wc:tä koko ajan hamsterini häkissä, koska se tykkää olla siinä, ja toiseksi sitä kuuluu pitää häkissä koko ajan!!

• Rölli...:P
        Mige kirjoitti:

Domino: Niin, on minullakin kakka laatikossa sitä hiekkaa, mihin se kakkaa, mutta minä puhun nyt siitä toisesta hieksata, mitä saa semmoisessa purkissa, missä on chincillan kuva!! Tottakai minäkin pidän sitä wc:tä koko ajan hamsterini häkissä, koska se tykkää olla siinä, ja toiseksi sitä kuuluu pitää häkissä koko ajan!!

tarkoitat siis chinchilla hiekkaa? :)
        Kääppäreillä sitä kannattaa olla koko ajan käytettävänä, mutta syyrialaisilla sitä ei kannata koko ajan olla tarjolla koska se kuluttaa turkkia ja voi tehdä siitä kuluneen näkösen. Siiriksillä sitä kannattaa olla ihan muutaman kerran kuukaudessa vaikkapa...:) Ainakin minä teen niin ja ihan hyvin toimii...:)

• moi
        Rölli...:P kirjoitti:

tarkoitat siis chinchilla hiekkaa? :)
        Kääppäreillä sitä kannattaa olla koko ajan käytettävänä, mutta syyrialaisilla sitä ei kannata koko ajan olla tarjolla koska se kuluttaa turkkia ja voi tehdä siitä kuluneen näkösen. Siiriksillä sitä kannattaa olla ihan muutaman kerran kuukaudessa vaikkapa...:) Ainakin minä teen niin ja ihan hyvin toimii...:)

mä luin jostain et syyriksille ei saa antaa site pesuhiekkaa koska se ärsyttää niitten ihoo

• Domino
        Mige kirjoitti:

Mige:
        Tiedän kyllä et vessaa kuuluu pitää koko ajan siellä, mutta kyllä sekin kuluttaa turkkia, jos se kylpee siinä....

• Hamsterihullu

Mulla on kääppäri, eikä oo ikinä ollutkaan pesuhiekkaa. :( Pitäiskö kenties olla??? :O

• rmuii

Hamsterihullu: Kannattaa ostaa, kääppärit pyörivät siinä. "Pesuhiekka" on nimeltään chinchillahiekkaa. Sitä löytyy eläinkaupoista. Kun hamsterisi pyörii- eli kylpee siinä, sen karva pysyy puhtaana ja kiiltävänä :) Kannattaa laittaa hiekka vain parina iltana viikossa, ettei karva ohennu. Jos kääppärisi ei pyöri siinä usein, voi sitä pitää useamminkin.

• HMMMMMM4567890

Mulle eläinkaupassa sanottiin että voi olla kokoajan esillä :) Mulla on talvikko.

• Anonyymi

Minkälaisessa astiassa kannattaa pitää pesuhiekkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      158
      6430
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      51
      1854
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1560
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1122
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      326
      1050
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      981
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      950
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      908
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      908
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      887
    Aihe