Syöpäkontrollit

yksi+kaksi

Kun syöpäkontrollissa otetaan verikoe,niin mitä siitä verikokeesta saadaan selville?Nähdäänkö siinä mahdollinen syövän uusiutuminen?

23

3593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöpämarkkerit

Tarkoitatko syöpämarkkereita?

• gögögöh

lglhlh

• 16+19
        gögögöh kirjoitti:

lglhlh

gögögöh,onko siul köhä?:)

• niinpä niin
        16+19 kirjoitti:

gögögöh,onko siul köhä?:)

iraa alkaa heti yskittää, kun puhutaaan muusta kuin hänestä...

• spsp....
      • yksi+kaksi

oletin täällä olevan syövän sairastaneita joilla on jo ollut kontrolli,että he haluaisivat omasta kokemuksestaan vastata minulle mitä heidän verikokeissaan on ilmennyt.

• Hoitohenkilökuntaa
        yksi+kaksi kirjoitti:

oletin täällä olevan syövän sairastaneita joilla on jo ollut kontrolli,että he haluaisivat omasta kokemuksestaan vastata minulle mitä heidän verikokeissaan on ilmennyt.

Täällä on myös hoitohenkilökuntaa, toisinaan farmaseutti, yksi lääkäri.

• yksi+kaksi
        Hoitohenkilökuntaa kirjoitti:

Täällä on myös hoitohenkilökuntaa, toisinaan farmaseutti, yksi lääkäri.

tuloksia sinä itse olet saanut syöpäkontrollisi verikokeissa,mitä kokeita on otettu?

• ex-syöpä
        yksi+kaksi kirjoitti:

tuloksia sinä itse olet saanut syöpäkontrollisi verikokeissa,mitä kokeita on otettu?

Tässä on: P-Ca12-5 (syövän markkeri), fp-krea, p-gt, b-leuk, b-eryt, b-hb, b-hkr, e-mcv, ,e-mch, b-trom. Tämä on gyn.syöpäpotilaalta.
        Kontrolleissa vaihtelee tietyin välein, esim. keuhkokuvaus, vatsan uä-tutkimus, mammografia, papa ja joka kontrollissa aina sisäinen uätutkimus papliointi. Ei ct-kuvausta, koska ca-125 oli matala ja ei ollut sivuoireita. Ei vielä muuta tutkimusta.
        Ehkä ei ole samoja verikokeita esim. rintasyöpäpotilaille.
        Rankkojen hoitojen jälkeen veriarvot paranivat hitaasti ja viimeisessä ok. Minun seuraava kontrolli on maaliskuussa, keuhkokuvaus.
        Toivottavasi tämä on avuksi.

• -ra
        ex-syöpä kirjoitti:

Tässä on: P-Ca12-5 (syövän markkeri), fp-krea, p-gt, b-leuk, b-eryt, b-hb, b-hkr, e-mcv, ,e-mch, b-trom. Tämä on gyn.syöpäpotilaalta.
        Kontrolleissa vaihtelee tietyin välein, esim. keuhkokuvaus, vatsan uä-tutkimus, mammografia, papa ja joka kontrollissa aina sisäinen uätutkimus papliointi. Ei ct-kuvausta, koska ca-125 oli matala ja ei ollut sivuoireita. Ei vielä muuta tutkimusta.
        Rankkojen hoitojen jälkeen veriarvot paranivat hitaasti ja viimeisessä ok. Minun seuraava kontrolli on maaliskuussa, keuhkokuvaus.

otettiin monya verikoetta,tutkittiin rinta,ja kainalo,otettiin keuhkokuvat,ja vaysa kuvattiin,Kai se lääkäristä riippuu mitå kokeita ottavat.Onnea matkaan,ja toivotaan etteu mitään löydy.

• jälkitarkastus mulla
        -ra kirjoitti:

otettiin monya verikoetta,tutkittiin rinta,ja kainalo,otettiin keuhkokuvat,ja vaysa kuvattiin,Kai se lääkäristä riippuu mitå kokeita ottavat.Onnea matkaan,ja toivotaan etteu mitään löydy.

eivät laita miettimismyssyä päähän,vaan on tarkat kriteerit mitkä kokeet otetaan.jopa potilas itsekkin voi ehdoittaa,jos haluaa että jokin asia tutkittaisiin,ainakin mun onkologi.on sitten näitä jotka ruikuttaa joka asiasta ja saavat sen mukaisen kohtelun.kuinka tutkia rinataa joka on lihoja myöten poistettu? onneksi näin on vain käynnyt yhdelle.joissakin syövissä näkee verikokeen perusteella milta markkerit näyttää ca 125,mutta ei kaikissa syövissä.

• Hyvä syöpähoito
        jälkitarkastus mulla kirjoitti:

eivät laita miettimismyssyä päähän,vaan on tarkat kriteerit mitkä kokeet otetaan.jopa potilas itsekkin voi ehdoittaa,jos haluaa että jokin asia tutkittaisiin,ainakin mun onkologi.on sitten näitä jotka ruikuttaa joka asiasta ja saavat sen mukaisen kohtelun.kuinka tutkia rinataa joka on lihoja myöten poistettu? onneksi näin on vain käynnyt yhdelle.joissakin syövissä näkee verikokeen perusteella milta markkerit näyttää ca 125,mutta ei kaikissa syövissä.

Suomessa on korkeatasoinen syöpähoito, kyllä jokainen saa hyvän hoidon resurssien puitteissa. Mistä syystä hyökkäät jatkuvasti yhden ihmisen kimppuun? Osalla on myös muita vakavia sairauksia kuten sydän- ja verisuonisairaudet, monenlaista lääkitystä, syövän jälkeisiä vaivoja. Mikä tekee noin katkeraksi, eikö sinulla ole ketään lähellä, ei kai.

• yksi+kaksi
        ex-syöpä kirjoitti:

Näistä verikokeista kysyin,miten niistä voidaan selvittää potilaan tämän hetkinen terveydentila.

• Epäselvä kysymys
        yksi+kaksi kirjoitti:

Näistä verikokeista kysyin,miten niistä voidaan selvittää potilaan tämän hetkinen terveydentila.

Tarkenna kysymystä, mistä syövästä on kyse.

• rintasyöpää
        Epäselvä kysymys kirjoitti:

Tarkenna kysymystä, mistä syövästä on kyse.

käyn rintasyöpäkontrolleissa kerran vuodessa,ensin on verikokeet ja mammografia ja ultraääni ja sen jälkeen noin viikon kuluttua on lääkäi,jolloin kuulen kokeiden tulokset.
        Minulla ei ole ollut verikokeissa mitään häikkää joten oletan,että jos jotain olisi,minut ohjattaisiin jatko tutkimukseen.
        Luulen,ettei pelkällä verikokeella pystytä selvittämään mahdollista syövän uusiutumista vaan siihen tarvitaan muitakin kokeita ja tutkimuksia.Esim. jos maksa-arvot ovat koholla,niin silloin verikoe uusitaan.

Konntrollissa lääkäri kyselee kaikenlaista terveydentilasta,tunnustelee kaulaa,kainaloita ja jos sinulla on oireita,voit pyytää mm. keuhkokuvaan ym.

• 18+14
        -ra kirjoitti:

lukenut kirjoituksistasi että käyt syöpäkontrollissa 3.kuukauden välein,otetaanko kaikki nuo kokeet sinulta joka kontrollissa?

Onko nämä kontrollit näin usein siksi,että sinulta poistettiin myös kaikki rinta lihakset /miten käden toiminta noin radikaalin leikkauksen jälkeen,miten kätesi toimii ilman rintalihaksia,onko kuntoutettu?
        Minulla on kontrollit puolen vuoden välein,mahdollisesti myöhemmin riittää kontrollointi vuoden välein.
        Rintasyöpäni oli gradus3 .ja kainaloon levinnyt,koko poistoa ei tarvittu enkä itse sitä pyytänyt.
        Sinulla oli koko poisto omasta pyynnöstäsi,näin olet kertonut,miksi päädyit sellaiseen ratkaisuun?
        Anteeksi utelut,mutta näin poikkeava syöpäpotilas kiinnostaa,etenkin ne omat ratkaisusi.

18+14 kirjoitti:

lukenut kirjoituksistasi että käyt syöpäkontrollissa 3.kuukauden välein,otetaanko kaikki nuo kokeet sinulta joka kontrollissa?

Onko nämä kontrollit näin usein siksi,että sinulta poistettiin myös kaikki rinta lihakset /miten käden toiminta noin radikaalin leikkauksen jälkeen,miten kätesi toimii ilman rintalihaksia,onko kuntoutettu?
        Minulla on kontrollit puolen vuoden välein,mahdollisesti myöhemmin riittää kontrollointi vuoden välein.
        Rintasyöpäni oli gradus3 .ja kainaloon levinnyt,koko poistoa ei tarvittu enkä itse sitä pyytänyt.
        Sinulla oli koko poisto omasta pyynnöstäsi,näin olet kertonut,miksi päädyit sellaiseen ratkaisuun?
        Anteeksi utelut,mutta näin poikkeava syöpäpotilas kiinnostaa,etenkin ne omat ratkaisusi.

kysymys.

• -ra
        rintasyöpää kirjoitti:

käyn rintasyöpäkontrolleissa kerran vuodessa,ensin on verikokeet ja mammografia ja ultraääni ja sen jälkeen noin viikon kuluttua on lääkäi,jolloin kuulen kokeiden tulokset.
        Minulla ei ole ollut verikokeissa mitään häikkää joten oletan,että jos jotain olisi,minut ohjattaisiin jatko tutkimukseen.
        Luulen,ettei pelkällä verikokeella pystytä selvittämään mahdollista syövän uusiutumista vaan siihen tarvitaan muitakin kokeita ja tutkimuksia.Esim. jos maksa-arvot ovat koholla,niin silloin verikoe uusitaan.

Konntrollissa lääkäri kyselee kaikenlaista terveydentilasta,tunnustelee kaulaa,kainaloita ja jos sinulla on oireita,voit pyytää mm. keuhkokuvaan ym.

Otataan verikokeita,vatsan,keuhkon,ja päänalueen Ultraäänet,ja toisissa ultrakokeet,sekä röntgen kokeita,kaulan valtimon ultraääni,lääkärissä käynti.Rasvapitoisuudet y,.kun on tutlimuspotilas seurataan paljon enemmän,ja minilla erilaisilla kokeilla,hyvä niin.Toivottavasti muutkin pääsisivät useimmin kokeihin.Hyvää alkanutta päivää.Kohta pitää lähteä hautajaiin klo 10 joten jo klo 9 on lähdettävä,ja sen jälkeen muistotilaisuus.

• 22+22
        -ra kirjoitti:

Otataan verikokeita,vatsan,keuhkon,ja päänalueen Ultraäänet,ja toisissa ultrakokeet,sekä röntgen kokeita,kaulan valtimon ultraääni,lääkärissä käynti.Rasvapitoisuudet y,.kun on tutlimuspotilas seurataan paljon enemmän,ja minilla erilaisilla kokeilla,hyvä niin.Toivottavasti muutkin pääsisivät useimmin kokeihin.Hyvää alkanutta päivää.Kohta pitää lähteä hautajaiin klo 10 joten jo klo 9 on lähdettävä,ja sen jälkeen muistotilaisuus.

keuhkotkin joka kolmas kuukausi,en kyllä itse haluaisi niin usein kontrolleja,eikä ole kutsuttu vaikka olen tutkimuspotilas.
        Onko kolmen kuukauden välein viiden vuoden ajan edes terveellistä käydä noin usein mm. röntgenissä?

Minulla on normaalit kontrollit.

• sh
        22+22 kirjoitti:

keuhkotkin joka kolmas kuukausi,en kyllä itse haluaisi niin usein kontrolleja,eikä ole kutsuttu vaikka olen tutkimuspotilas.
        Onko kolmen kuukauden välein viiden vuoden ajan edes terveellistä käydä noin usein mm. röntgenissä?

Minulla on normaalit kontrollit.

oteta thoraxia kolmen kuukauden välein, se olisi liian rankkaa elimistölle.

• vain -ralta
        -ra kirjoitti:

olet ainutlaatuinen tutlimuspotilas,uskotaan.milloin olit viimeksi ja milloin taas menet.ymmärretään jos et muista.

• ---?---
        -ra kirjoitti:

Epäilen, että olet lupautunut muuhun tutkimukseen, joka ei liity mitenkään rintasyöpään. Mahtaako se liittyä Trial-tutkimukseen?
        -ra, ole kiltti ja selvennä, mihin tutkimukseen olet lupautunut kolmen kuukauden välein?
        Olen se sama joka kysyi toisessa aloituksessa.

• -ra
        ---?--- kirjoitti:

Epäilen, että olet lupautunut muuhun tutkimukseen, joka ei liity mitenkään rintasyöpään. Mahtaako se liittyä Trial-tutkimukseen?
        -ra, ole kiltti ja selvennä, mihin tutkimukseen olet lupautunut kolmen kuukauden välein?
        Olen se sama joka kysyi toisessa aloituksessa.

myös suostunutt,siihen kuuluu päänslueen kuvaukset,ym,kokeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe