Paras suomalainen sivusto, josta saat tietoa koulutusvaihtoehdoista, on opintoluotsi.fi. Siellä on paljon tietoa eri vaihtoehdoista eri tilanteissa oleville ihmisille. Henkilökohtaista ohjausta on tarjolla TE-keskuksissa, joista voi varata ajan ammatinvalintapsykologille. Helsingissä on myös Lasipalatsissa infoa tarjolla Tulevaisuustiskillä. Helsinkiläinen yritys TutorHouse tarjoaa yksilöllistä ja ammattitaitoista henkilökohtaista opinto-ohjausta esim. välivuotta viettäville nuorille tai lukion päättäville abiturienteille. Ohjausta antavat kokeneet lukion opinto-ohjaajat.
Mistä ohjausta välivuoden viettäjälle?
14
2327
Vastaukset
- Henriikka22
Mulla on kokemuksia TutorHousesta. Asiantuntevaa palvelua. Kotisivut löytyvät osoitteesta www.tutorhouse.fi.
- Anonyymi
Minulla on kojemusta Tutorhousesta, kun ala-asteen erityisopettaja esitellään kauppakorkeakoulun pääsykoevalmentajaksi.
Suhtautukaa kriittisesti tämän firman toimintaan. Pelkkää rahastusta.
- ###
Siitä tietää, että itseohjautuvuus on painunut nollaan kun välivuoteenkin tarvitsee ohjausta.
- xxxyyy
Kai sitä saa tukea ja ohjausta hakea ulkopuolisilta jos kokee sen tarpeellisena. Enemmän minua häiritsee, että nuo kaksi ensimmäistä viestiä vaikuttavat mainoksilta. Varmaan yksi ja sama hemmo päättänyt nokkelana kirjoittaa molemmat tekstit.
- Anonyymi
Tutorhouse on kyllä aivan käsittämättömän häikäilemätön yritys. Hankkinut palvelukseensa ylijäämäopettajia, joita ei sitten kiinnosta pätkääkään oppilaan menestyminen. Sitten mainostavat, että kerrasta oppii. No samalla summalla saa oikeasti opetukseen keskittyvästä yrityksestä ihan oikean opettajan tai pienryhmän.
Jonkun pitäisi perustaa joukkokuluttajansuojavalitus, ettei ko. yritys saa mainostaa asioita, mitkä eivät pidä paikkansa.
Vinkki, yhdellä Tutorhousen tunnilla saa koko kurssin tai kolme tuntia opetusta ammattitason opettajalta.- Anonyymi
Miten määrittelit tuon "ammattitason"? Oletko itse opettaja, sillä muuten et pysty määrittelemään...
- Anonyymi
Välivuosi.net.
Sieltä löytyy ilmaista ohjausta välivuoden viettäjille, kaksi kertaa viikossa chatin kautta tai muulloin jättämällä yhteydenottopyynnön. - Anonyymi
Ovatko nämä välivuoden viettäjät ylioppilaita? Siis terveitä täysi-ikäisiä aikuisia?
Jos ei parempaa ja hyödyllisempää tekemistä keksi, niin töihin sitten!- Anonyymi
Välivuodelle jäädään aika monista eri syistä. Moni on terve, täysi-ikäinen aikuinen, mutta jotka eivät saa haluamaansa opiskelupaikkaa, vaan yrittävät seuraavana vuonna uudestaan. Siinä välissä pitää sitten tehdä jotain. Monet tekevät juurikin töitä.
- Anonyymi
Kurssi maksettu TutorHouselle, mutta linkkiä kurssille ei lähetetty ollenkaan ja ainakin ensimmäinen opetuskerta meni hukkaan. Kun yrittää soittaa tai kirjoittaa sinne sähköpostia, niin ei vastausta ei kuulu. Suolainen hinta, toistaiseksi vastikkeena ainoastaan surkea palvelu.
- Anonyymi
Siis maksaako tuollainen ”palvelu” oikeasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis maksaako tuollainen ”palvelu” oikeasti?
Onneksi sieltä vastattiin, viiveellä, mutta kuitenkin. Asiallisesti myönsivät tehneensä virheen, korvauksesta sovittiin ja nyt kurssille on päästy mukaan.
- Anonyymi
Oletko käynyt tuolta katsomassa?
https://www.valivuosi.net/ - Anonyymi
Kannattaa tosiaan valita joku muu palveluntarjoaja kuin tämä. Surkea hinta/laatusuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52108Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811093Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101058Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773